CARA DAPATKAN NO SIRI /NO BAUCER BPN

CARA DAPATKAN NO SIRI /NO BAUCER BPN

CARA DAPATKAN NO SIRI /NO BAUCER BPN
Apakah Bantuan Prihatin Nasional(BPN)?

Bantuan Prihatin Nasional adalah salah satu bantuan yang disediakan oleh Kerajaan dalam Pakej Rangsangan Ekonomi Prihatin Rakyat yang akan diberikan secara one-off kepada golongan B40 dan M40.

APA MAKSUD STATUS PERMOHONAN DITERIMA BPN?

Pemberian Bantuan Prihatin Nasional bagi golongan B40 adalah berdasarkan pangkalan data Bantuan Sara Hidup. Manakala Bantuan Prihatin Nasional bagi golongan M40 adalah berdasarkan data percukaian Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia (LHDNM).

CARA DAN TARIKH TUNTUT BPN DI KAUNTER BSN B40

Kaedah bayaran Bantuan Prihatin Nasional B40

Pembayaran sekiranya:

1.Ada maklumat akaun – bayaran adalah secara kredit ke akaun; atau

2.Jika status bayaran adalah gagal kredit – menerima PEMBAYARAN TUNAI BPN DI BSN 

3.Tiada akaun – terima PEMBAYARAN TUNAI BPN DI BSN

Maka dalam kaedah bayaran yang kedua dan ketiga ia memerlukan penerima BPN yang layak dikehendaki menerima bayaran secara tunai di BSN. Mereka perlu membawa Nombor BAUCER BPN. Dimanakah hendak mendapatkan NOMBOR BAUCER BPN?

BACA ; KENAPA WAKIL ATAU WARIS BERDAFTAR TIDAK DAPAT TUNAIKAN BPN DI BANK BSN?

APA ITU NOMBOR BAUCER BPN?

NOMBOR BAUCER BPN ini dikhususkan kepada pemohon yang lulus Bantuan Prihatin Nasional tetapi tidak mempunyai akaun bank yang aktif untuk keluarkan wang bantuan tersebut. Bagi anda yang tidak memiliki akaun bank akan memiliki nombor siri BPN untuk keluarkan bayaran bantuan secara tunai di Bank Simpanan Nasional.

CARA DAPATKAN NO SIRI /NO BAUCER BPN

Jika anda GAGAL KREDIT BPN. Anda diminta untuk buat Semakan Bayaran di https://bpn.hasil.gov.my/. Anda perlu melihat kepada bahagian No. Baucar untuk melihat No. Siri yang akan diberikan oleh LHDN.

Adakah anda telah membuat pengeluaran i-Lestari KWSP? Cuba SEMAK PENYATA KWSP ONLINE untuk lihat baki terkini wang KWSP anda.

Jika masih kosong. Anda diminta untuk bersabar. Dan sentiasa membuat semakan dari masa ke semasa.Jika sudah dapat No. Siri tersebut. Anda hanya boleh tunaikan No. Siri SELEPAS Perintah Kawalan Pergerakkan berakhir.

BACA : DAFTAR, PERMOHONAN & SEMAKAN KELULUSAN  RUMAH MESRA RAKYAT 2020

BAGAIMANA JIKA PKP BERSAMBUNG?

Pihak MyGCC tidak mendapat maklumat terbaru jika PKP bersambung. Anda diminta untuk terus menghubungi LHDN berkaitan perkara ini. Buat masa ini. Anda hanya perlu pegang pada jawapan yang telah diberikan.

TERBARU : ASB BENARKAN PENGELUARAN WANG SECARA DALAM TALIAN 

DI MANA PERLU TUNAIKAN NO.SIRI /NO BAUCER BPN

Anda boleh tunaikan NO.SIRI /NO BAUCER BPN  tersebut di kaunter Bank Simpanan Nasional yang berhampiran dengan kawasan anda.

Baca notis BSN sebelum ke cawangan BSN untuk penunaian BPN.

Tags: #APA ITU NOMBOR BAUCER BPN? #CARA DAPATKAN NO SIRI /NO BAUCER BPN #DI MANA PERLU TUNAIKAN NO.SIRI /NO BAUCER BPN

author
Author: 
    Pemilik KekandaMemey.com
    RAYUAN GKP 2.0 DIBUKA 7 HINGGA 21 DISEMBER 2020
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinRAYUAN GKP 2.0 DIBUKA 7 HINGGA 21 DISEMBER 2020 Kepada yang gagal
    BANTUAN MINHAH COVID-19 RM200:CARA PERMOHONAN & SEMAKAN KELAYAKAN
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinBANTUAN MINHAH COVID-19 RM200:CARA PERMOHONAN & SEMAKAN KELAYAKAN Untuk makluman rakyat negeri
    KOD 04 TIDAK LULUS GKP 2.0:MAKSUD KOD GAGAL & DOKUMEN RAYUAN
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinKOD 04 TIDAK LULUS GKP 2.0:MAKSUD KOD GAGAL & DOKUMEN RAYUAN Berdasarkan
    LANJUTAN MORATORIUM B40/M40/PENIAGA KECIL:CARA MOHON & SEMAKAN STATUS
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinLANJUTAN MORATORIUM B40/M40/PENIAGA KECIL:CARA MOHON & SEMAKAN STATUS Melalui Belanjawan 2021,berikut adalah
    1. author

      Nur fajar harniwati8 months ago

      Salam bagai mana untuk saya mendapatkan siri baucer untuk kotegori bagi yang tiada AC bank

      Reply
    2. author

      Elbon ongkis8 months ago

      Selamat pagi dan salam sejahtera..di mana saya boleh dapatkan no baucer bpn

      Reply
    3. author

      Mohd imran bin mohamed zulkifli8 months ago

      Selamat tengah hari, baimana untuk Saya mndapatkan nombor siri baucar untuk bpn ketogeri bujang,, Saya tiada akaun,bank, akaun lama tidak aktif, tolong berikan nombor siri, dompet Saya hampir kosong, duit habis, hari ini makan roti canai shj, ayam ikan daging sudah habis dlm peti sejuk, tolong beri nombor siri baucar bpn ya,

      Reply
    4. author

      Ahmad Faizal8 months ago

      Bila no siri/baucer bpn nkn keluarkn ni,smua org mngharapkn no siri kuar di laman bpn,tlglh no siri tu kluar cpat bgi yg gagal krdt dan tiada akaun?

      Reply
    5. author

      ayep kit8 months ago

      Cara dopat kan suray no siri/no vaucer

      Reply
    6. author

      Ikhsan bin zuki8 months ago

      Saya nak no siri bpn dengan boucer bpn untuk tunai di bank bsn

      Reply
    7. author

      farena8 months ago

      nombor siri bpn ni pandai luput tak? sy dah dpt tpi pkp msih lg d truskan

      Reply
    8. author

      Hamirul8 months ago

      Mohon no vaucher untuk Claim

      Reply
    9. author

      Sinthamani A/p kandaveloo8 months ago

      Cara Macam mana mahu ambil no siri bpn

      Reply
    10. author

      winnie8 months ago

      Saya nak number siri bpn dgn baucer bpn utk tunai di bank bsn

      Reply
    11. author

      Che abdah che ahmad8 months ago

      CARA DAPATKAN NO SIRI/NO BAUCER BPN

      Reply
    12. author

      Che abdah che ahmad8 months ago

      DAPATKAN NO SIRI/NO BAUCER BPN

      Reply
    13. author

      MOHD SHAWIERUL LIZAM BIN MAT SAPAUWI8 months ago

      DAPATKAN NO SIRI/NO BAUCER BPN

      Reply
    14. author

      khalid bin mustafa8 months ago

      kod saya tidak berjaya….no boucer sy nk no boucer

      Reply
    15. author

      Arbab bin obbon8 months ago

      DAPATKAN NO SIRI /NO BAUCER BPN

      Reply
    16. author

      Chin yoon fah8 months ago

      Mohon no siri Dan baucer, bagaimana boleh dapat.terimakasih.

      Reply
    17. author

      Chin yoon fah8 months ago

      Bsn

      Reply
    18. author

      Yuslina binti yaakub7 months ago

      Permohonan saya da lulus tapi no baucer masih x dapat lagi..raya lagi 4 ari duit da xde langsung…pihak yg berwajib tolong la percepatkan proses no baucer ni.
      Sila beri pencerahan.

      Reply
    19. author

      Layger4445 months ago

      Semak semula
      Sejika no.siri kepada pemohon lulus rayuan yang diperunsuh melalui berita sekini demi pandangan B40.
      Adalah satu soalan, kalau pemohon tidak mendapat wang Bantuan sampai tarikh terperinci, adakah wang disimpan di dalam akaun pihak di dalam bank golongan ekonomi dan dikiranya masuk pihak golongan rakyat B40 pemohon yang di setakat alaman.

      Reply
    20. author

      Razandra Anak Suen4 months ago

      Penerima bpn yang sudah mendapatkan no siri baucer dan belum menuntut pembayaran dikaunterbbsn dan sekarang penerima sudah pun memiliki akaun bank sendiri , Adakah pembayaran boleh dibuat ke akaun bank penerima berdasarkan no siri yang belum dituntut

      Reply

    Leave a reply "CARA DAPATKAN NO SIRI /NO BAUCER BPN"