i-LESTARI BULAN SEPTEMBER

i-LESTARI BULAN SEPTEMBER

i-LESTARI BULAN SEPTEMBER

Ramai yang ingin mengetahui tentang tarikh bayaran i-LESTARI BULAN SEPTEMBER. Kita sedia maklum bahawa RM500 sebulan daripada pengeluaran i-Lestari ini sangat berguna kepada ahli untuk menampung kos sara hidup harian.

Ramai yang ada jadual pembayaran i-Lestari ini, namun tidak tahu bagaimanakah CARA MEMBACA JADUAL TARIKH PEMBAYARAN i-LESTARI KWSP? Jadi kami akan kongsikan kepada anda ilmu yang sangat berguna ini.

Berdasarkan maklumat daripada KWSP,tarikh bayaran i-LESTARI BULAN SEPTEMBER  bermula daripada 1 SEPTEMBER 2020. Ramai yang sudah menerima bayaran i-Lestari bulan keempat iaitu bulan Ogos 2020 dan sedang tunggu i-Lestari bulan kelima.

Kepada penerima BSH boleh buat SEMAKAN KELAYAKAN DEKODER PERCUMA MYTV SECARA ONLINE & SMS 

CARA SEMAKAN BAKI AKAUN 2 KWSP

Sebelum itu, KWSP menasihatkan ahli supaya semak baki akaun 2 untuk Pengeluaran i-Lestari bulan seterusnya.Pastikan baki mencukupi dan berbelanjalah dengan berhemat.

Pemohon pengeluaran i-Lestari dinasihatkan untuk menyemak akauk bank masing-masing ekoran tiada tarikh khusus diberikan untuk pembayaran pada bulan  seterusnya.

Namun demikian, pemohon boleh membuat semakan sama ada pembayaran i-Lestari bulan SEPTEMBER sudah dikreditkan atau belum. Bagaimakah caranya?

Kepada penerima BSH,jom buat SEMAKAN STATUS KELAYAKAN SKIM MySALAM

SEMAKAN PEMBAYARAN i-LESTARI

Sebelum membuat semakan pembayaran i-Lestari, lebih baik anda baca dan fahami maklumat ini :

  • Bayaran pengeluaran akan dimajukan ke bank pilihan anda mulai 1 SEPTEMBER 2020 secara berperingkat.
  • Sekiranya akaun bank anda tidak aktif atau dibekukan, sila berhubung terus dengan pihak KWSP untuk maklumat lanjut.
  • Pembayaran i-lestari akan dilakukan pada setiap 1hb setiap bulan. Tarikh yang berada dalam sistem hanya terpakai pada pembayaran bulan pertama sahaja.
  • Jika pada 1 SEPTEMBER 2020 masih belum terima lagi pembayaran bermakna pihak KWSP membuat pembayaran secara berperingkat.

Bantuan JKM RM1,000?Jom semak SENARAI BANTUAN JKM 2020/2021

Terdapat beberapa cara untuk membuat semakan pembayaran i-Lestari ,berikut adalah cara untuk membuat semakan :

SEMAKAN MELALUI i-AKAUN KWSP

Cara semakan ini sesuai untuk pemohon yang membuat pengeluaran i-Lestari melalui i-Akaun.

Bagi memudahkan ibubapa,boleh simpan CONTOH SURAT TIDAK HADIR KE SEKOLAH untuk diberikan kepada guru kelas masing-masing

1.Pastikan anda mempunyai i-Akaun untuk log masuk menggunakan id dan password.

2.Lihat di bahagian ‘Withrawal’, anda boleh tahu sama ada pengeluaran i-Lestari telah dikreditkan pada ‘payment date’.

Kepada rakyat negeri Perak,boleh buat SEMAKAN KELAYAKAN INISIATIF KAD PERAK PRIHATIN

SEMAKAN MELALUI PORTAL i-LESTARI KWSP

Cara semakan ini sesuai untuk pemohon yang menggunakan portal i-Lestari/i-Akaun/emel/ pos. Bagi anda yang guna sistem i-Lestari Online pula boleh disemak di portal tersebut dan akan dipaparkan tarikh bayaran anda.

SEMAKAN MELALUI SMS PIHAK KWSP

Bagi anda yang telah dikreditkan ke akaun bank akan dimaklumkan dengan penghantaran SMS daripada PIHAK KWSP

Bagi sesiapa yang kesempitan wang ataupun terkesan dengan Covid-19 tahun 2020 ini, salah satu alternatif yang ada ialah dengan buat PINJAMAN PERIBADI BANK RAKYAT 2020

CARA PEMBATALAN PENGELUARAN I-LESTARI

Bagi tujuan keselamatan, semua maklumat permohonan Pengeluaran i-Lestari terdahulu tidak akan dipaparkan.

Sila pastikan anda mempunyai maklumat permohonan Pengeluaran i-Lestari terdahulu sebagai rujukan bagi melancarkan proses pembatalan pengeluaran.

Bayaran bulanan berulang akan terhenti dengan pembatalan Pengeluaran i-Lestari ini.

Sekiranya kaedah bayaran semasa adalah Arahan Bayaran, pembatalan pengeluaran boleh dibuat di kaunter KWSP melalui Janji Temu Online.

Permohonan semula melalui i-Lestari Online hanya boleh dibuat pada hari berikutnya selepas pembatalan dilakukan.

Klik disini untuk urusan pembatalan pengeluaran i-Lestari

MAKLUMAT LANJUT & PERTAYAAN

Untuk keterangan lanjut tentang i-Lestari KWSP, sila layari ke laman web https://www.kwsp.gov.my/ms/faq-i-lestari.

Tags: #i-LESTARI BULAN SEPTEMBER

author
Author: 
    Pemilik KekandaMemey.com
    GKP 2.0:CARA PERMOHONAN & SEMAKAN STATUS KELAYAKAN
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinGKP 2.0:CARA PERMOHONAN & SEMAKAN STATUS KELAYAKAN APA ITU GKP 2.0 Bantuan
    GERAN KHAS PRIHATIN 2.0: SEMAKAN STATUS KELAYAKAN PERMOHONAN
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinGERAN KHAS PRIHATIN 2.0: SEMAKAN STATUS KELAYAKAN PERMOHONAN Bagi anda yang ingin
    CARA KEMASKINI BPN 2.0
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinCARA KEMASKINI BPN 2.0 Untuk makluman bayaran BPN 2.0 fasa pertama akan
    CARA DAFTAR BPN 2.0
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinCARA DAFTAR BPN 2.0 Jika anda tidak pernah buat permohonan BPN pertama
    1. author

      Muhammad ziqarnain bin abdul rahman3 weeks ago

      Belum masuk duit kwsp saya

      Reply
    2. author

      sham ka kong @ ramee3 weeks ago

      sham ka kong @ramee

      masih belum ada masuk duit kwsp i- listari saya

      Reply
    3. author

      Siti aminah binti ali2 weeks ago

      Kenapa i lestari bln sept belum masuk dalam akaun saya.skg dh 9hb .berapa lama saya nk tunggu?tq

      Reply
    4. author

      Roszamzuri bin abdul rashid2 weeks ago

      Kenapa 10/09 xmasuk lagi, saya dah la kerja pun xda dan meharapkan kwsp saja utk digunakan.perinhatinlah sikit,dah lewat bila masuk habis bayar hutang.

      Reply
    5. author

      Norfarenah2 weeks ago

      Saya masih belum dapat bayaran bulan sept. Kenapa lewat 11hb hari ni last bayaran bulan sept kan. Kalau hari ini tiada juga macam mana

      Reply
    6. author

      Puvaneswari2 weeks ago

      Kenapa i tak dpt masuk lg ilestari bulan september
      I sangat susah

      Reply
    7. author

      Puvaneswari2 weeks ago

      Saya tak dapat kwsp lagi

      Reply
    8. author

      irfan2 weeks ago

      Kwsp sye x masuk lagi macm mne

      Reply
    9. author

      Bert2 weeks ago

      Duit i lestari saya bulan september ni dah masuk 12hb masi tak masuk lagi kat bank BSN..

      Reply
    10. author

      zuraini2 weeks ago

      semalam msg masuk yg kwsp dah dikreditkan dalam akaun.harini cek xda pon,tak tau kenapa.

      Reply
    11. author

      Mohd sahari1 week ago

      Duit kwsp saya tak masuk lagi sampai sekarang,,, kenapa…. Sila jawab pihak kwsp.. Hr ni dah 15 hb 9..namun tak masuk langsung.. Dalam jadual 2 hb.. MSG pn tak terima lagi mcm Bulan2 sebelum ni… Check bank pn.. Masih 0 LG.. Kenapa kenapa kenapa………??????!!!!!!!!!!!

      Reply
    12. author

      Mohd hafiz bin abdullah1 week ago

      Kenapa tak masuk lagi duit kwsp

      Reply
    13. author

      Mohd hafiz bin abdullah5 days ago

      Kenapa saya punya KWSP tak masuk lagi fist kalau ikut tahrik 19.9.20 tapi tak ada Msj pon???

      Reply
    14. author

      Abdul salam bin zainal5 days ago

      i-LESTARI KWSP:SEMAKAN STATUS PENGELUARAN & JADUAL PEMBAYARAN

      Reply
    15. author

      Abdul salam bin zainal5 days ago

      Kenapa bualn ogos dengan September kwsp sya msuk 100 je

      Reply
    16. author

      Azniza ali4 days ago

      Kenapa saya punya kwsp bulan septmbr blum msuk lgi???

      Reply
    17. author

      Azniza ali4 days ago

      Knpa saya punya kwsp bulan septmbr blum msuk lagi smpai skrg??

      Reply
    18. author

      Hasrizan4 days ago

      Bulan september 2020..berapa hb i lestari masuk akaun

      Reply
    19. author

      Izwan abdullah3 days ago

      Duit kwsp sata sepatutnye masuk harini,,tapi pergi cek tak masuk lagi,,kenapa ye,,??

      Reply
    20. author

      Budak kelas kakap6 hours ago

      Bagi yg tertanya tanya kenapa duit ilestari xmasok..lambat masok…duit kurang..
      semua dh check acc 2 belum???
      nak ketawa takut dosa dan menghina pulak..
      korg ingat acc 2 tu berpuluh ribu ke dalam tu..company potong kaw2 epf bsing pulak korg..
      tlg la klau boleh jgn kuarkan duit simpanan tu..makan apa yg ada je.. ikan bilis goreng dgn telur sedap jgk..duit utk masa tua tu…yg xdpt dan xmsok lagi duit tu harap bertabah la ye..kerja…cari benda yg boleh buat duit…sedih aku tngok org malaysia malu dan malas nak usaha cari duit

      Reply

    Leave a reply "i-LESTARI BULAN SEPTEMBER"