i-SINAR BULAN APRIL:CHECK TARIKH BAYARAN i-SINAR

i-SINAR BULAN APRIL:CHECK TARIKH BAYARAN i-SINAR

i-SINAR BULAN APRIL

Kepada yang sedang merancang perbelanjaan bulanan keluarga,tarikh bayaran i-Sinar setiap bulan adalah sangat penting bagi memastikan urusan perbelanjaan dalam keadaan yang stabil dan selamat.

Anda mungkin ingin tahu tarikh bayaran i-Sinar bulan April 2021.Bagi memudahkan anda memahami dan membaca jadual tarikh pembayaran i-Sinar,sila rujuk info yang kami kongsikan.

Kenapa bayaran i-Sinar lambat masuk?

Kita sedia maklum bahawa terdapat kategori bagi permohonan i-Sinar sebelum ini.Antaranya kategori 1,kategori 2,Interim i-Sinar dan yang terkini i-Sinar Tanpa Kriteria, cara membaca jadual tarikh pembayaran masih sama dan mengikut formula dibawa.

Nak semak berapa sebenarnya amaun i-Sinar yang dimohon & jumlah pecahan bayaran bulanan i-Sinar? Rujuk SEMAKAN AMAUN i-SINAR melalui i-Akaun sahaja.

CARA MEMBACA JADUAL TARIKH PEMBAYARAN i-SINAR KWSP

a)Semak tarikh pembayaran akaun anda

Anda telah menerima pembayaran i-Sinar bulan terkini(Januari/Februari) ?Cuba semak tarikh pembayaran i-Sinar  pada bulan Januari melalui i-akaun kwsp/ guna portal i-Sinar

Anda akan jumpa tarikh pembayaran kali pertama pada bulan Januari 2021.

Kepada individu yang bekerja sendiri atau gig,boleh mohon insentif RM600 melalui KERJAYAGIG PERKESO

Terdapat beberapa cara untuk membuat semakan pembayaran i-Sinar ,berikut adalah cara untuk membuat semakan :

SEMAKAN TARIKH PEMBAYARAN i-SINAR KWSP MELALUI i-AKAUN KWSP

Cara semakan ini sesuai untuk pemohon yang membuat pengeluaran i-Sinar melalui i-Akaun :

1.Pastikan anda mempunyai i-Akaun untuk log masuk menggunakan id dan password.

2.Lihat di bahagian ‘Withrawal’,

3.Tekan Withrawal History

4.Sila pilih i-SINAR & Klik perkataan i-SINAR

5.Dipaparkan maklumat bayaran i-Sinar

Bila duit BPR FASA 2 masuk?

MAKSUD TARIKH MULA BAYARAN BERULANG

Ia bermaksud bayaran i-Sinar anda bermula pada tarikh yang dipaparkan dan bayaran bulanan seterusnya juga pada tarikh yang sama.

MAKSUD TARIKH AKHIR BAYARAN BERULANG

Ia bermaksud bayaran i-Sinar anda akhir  adalah pada tarikh yang dipaparkan

*Mungkin ada sedikit kelewatan jika tarikh tersebut jatuh pada hari Sabtu/Ahad/Cuti Umum

Kepada usahawan wanita atau  berniaga sendiri,boleh buat permohonan SPS PRIHATIN WANITA untuk layak dapat carum RM163 dan pelbagai manfaat perlindungan.

SEMAKAN TARIKH PEMBAYARAN i-SINAR KWSP MELALUI PORTAL i-SINAR KWSP

Cara semakan ini sesuai untuk pemohon yang menggunakan portal i-Sinar. Bagi anda yang guna portal i-Sinar boleh disemak di portal tersebut dan akan dipaparkan tarikh bayaran anda.

Bagaimana nak jadi pembekal pembekal menawarkan produk dan perkhidmatan kepada kerajaan Malaysia secara atas talian? boleh rujuk cara REGISTER EPEROLEHAN

SEMAKAN MELALUI SMS PIHAK KWSP

Bagi anda yang telah dikreditkan ke akaun bank akan dimaklumkan dengan penghantaran SMS daripada PIHAK KWSP

Pernah ke buat semakan Wang Tak Dituntut(WTD),cuba la buat,mudah jer..LOGIN eGUMIS sekarang.Man tahu ada duit rezeki anda.

CARA MEMBACA JADUAL TARIKH PEMBAYARAN i-SINAR

Tarikh pembayaran kali pertama pada bulan Januari 2021 boleh dijadikan panduan untuk bayaran bulan seterusnya.

Contohnya, jika bayaran bulan pertama pada 5 Januari 2021,maka bayaran bulan kedua,ketiga,keempat,kelima dan keenam juga pada 5 hari bulan setiap bulan.

nak tahu Tarikh Pembayaran I-Sinar bulan Mei?

MAKLUMAT LANJUT & PERTAYAAN

Untuk keterangan lanjut tentang i-SINAR BULAN APRIL, sila layari ke laman web https://isinar.kwsp.gov.my/

Tags: #CHECK TARIKH BAYARAN i-SINAR BULAN APRIL #i-SINAR BULAN APRIL

author
Author: 
    Pemilik KekandaMemey.com
    REGISTER i-AKAUN KWSP(Daftar melalui KIOSK,BANK,ONLINE & EMAIL)
    REGISTER i-AKAUN KWSP(Daftar melalui KIOSK,BANK,ONLINE & EMAIL)     Bagi memudahkan urusan menguruskan
    KEMASKINI i-AKAUN KWSP:SEMAKAN MAKLUMAT PERIBADI & AKAUN BANK AKTIF(i-SINAR)
    KEMASKINI i-AKAUN KWSP:SEMAKAN MAKLUMAT PERIBADI & AKAUN BANK AKTIF(i-SINAR)   Berdasarkan makluman daripada
    i-SINAR BULAN JUN:CHECK TARIKH BAYARAN MASUK BANK
    i-SINAR BULAN JUN:CHECK TARIKH BAYARAN MASUK BANK Kepada pemohon i-Sinar yang masih  mempunyai
    TARIKH PEMBAYARAN i-SINAR BULAN MAY/MEI 2021
    TARIKH PEMBAYARAN i-SINAR BULAN MAY/MEI 2021 Bagi membantu anda membuat semakan tarikh pembayaran
    1. author

      Muhamad Furzan Bin Azimat7 months ago

      Saya tidak ada i akaun.bilakah tarikh duit isinar masuk bulan april?

      Reply
    2. author

      MOHAMAD. NAWAWI B. OMAR @ RAMLI7 months ago

      Bayaran I sinar
      bulan April

      Reply
    3. author

      Mohd rizuwan7 months ago

      Sy tak boleh cek tarikh bayaran bulan April..

      Reply
    4. author

      MOHAMAD. NAWAWI B. OMAR @ RAMLI7 months ago

      Tarikh msuk duit I sinar bulan April 2021

      Reply
    5. author

      Mat najit b hamat7 months ago

      Bln april

      Reply
    6. author

      MOHD NOORHAN BIN HAJI AHMAD7 months ago

      Encik saya ingin mohon kepada encik tentang status permohonan saya ini saya ingin bertanya kepada encik bila kah dapat duit isinar saya mahu beli barang makanan dan minuman yang penting adalah untuk belanja sekolah anak anak saya semuanya akan menjadi lebih baik daripada sebelumnya ok

      Reply
    7. author

      Alfaizi Bin amir7 months ago

      CHek bayaran i sinar bulan april RHB

      Reply
    8. author

      Muhammad hafiz7 months ago

      Bilakan duit isinar bulan April akan masuk ye?

      Reply
    9. author

      MOHD NOORHAN BIN HAJI AHMAD7 months ago

      Encik saya ingin mohon maaf kepada semua pihak yang berkenaan dengan ini saya ingin mohon kepada encik tentang bayaran bulanan i sinar saya blh ke saya mahu dapatkan bantuan kewangan saya ingin mohon kepada encik agar dapat bayaran bulanan i sinar untuk saya membuat belanja makan dan minum saya tidak ada lagi wang tunai untuk anak sekolah

      Reply
    10. author

      AR7 months ago

      Kekanda tidak menjawab tarikh pengeluaran bln April…..

      Reply
    11. author

      Abdul Muttaalib A Bakar7 months ago

      Bila byran isinar bulan April

      Reply
    12. author

      Palani a/l marimuthu7 months ago

      Bulan april bila nk masuk i sinar

      Reply
    13. author

      Mohamad yazid bin zakaria7 months ago

      Kemasukan i sinar bulan april brp hribulan.

      Reply
    14. author

      Rupathy Arokia Raj Gabriel7 months ago

      Bayaran bulan April bila ?

      Reply
    15. author

      Raja7 months ago

      Bilakah bln April Masuk Wang I sinar

      Reply
    16. author

      Mohd Azhar Abd Halim7 months ago

      Agak-agaknya bilakah tarikh pembayaran i-Sinar untuk bulan April wahai kekanda Memey? 🥺

      Reply
    17. author

      Puki7 months ago

      Macam minta sedekah

      Reply
    18. author

      Mohd Adi Shah7 months ago

      Salam.. Ramai bertanya dalam ni ingin tahu tarikh bayaran i-sinar April 2021. Di fahamkan akan dilewatkan. Jadi tak boleh rujuk jadual bayaran sepertimana Bulan January sebab bayaran April dilewatkan. Jadi macam mana nak tahu ya? kalau saya dapat 6hb.. jadi berapa haribulan akan dapat pada April. berapa Hari akan lewat dari jadual sebenar?

      Reply
    19. author

      nurhasmah binti hassan7 months ago

      Maksudnya bayaran bulan april kamu juga pada 6hb

      Reply
    20. author

      nurhasmah binti hassan7 months ago

      Maaf ya saya bantu jawab , sebab itu pemahaman saya yg saya baca daripada kekanda memey

      Reply
    21. author

      Thineswary Ramis7 months ago

      Bila masuk duit isinar bln April

      Reply
    22. author

      Farah Aina7 months ago

      Bayaran utk bln 3 saya msih lgi belum terima sampai skrg dh bulan 4 , ada msalah ke utk bt pmbayaran? Saya perlukn duit tu utk perbelanjaan hrian saya

      Reply
    23. author

      Muhammad hamizan bin abdul rashid7 months ago

      Tarikh pembayaran isinar bulan april

      Reply
    24. author

      Muhammad hamizan bin abdul rashid7 months ago

      Selamat sejahtera kpd kaki tangan.. maaf Cuma ingin tahu tarikh pembayaran i sinar bulan april.. terima kasih

      Reply
    25. author

      Juman Ratib7 months ago

      Nak chek nama sy bila trikh pmbyran nulan april ne

      Reply
    26. author

      Juman Ratib7 months ago

      Sy chek nama sy ne bila tarikh pmbayaran isinar bulan april ne…

      Reply
    27. author

      Maslan7 months ago

      Bila masuk duit i sinar bulan April nie..bagi kategori 1..ada yang sudah masuk kh yang tggl 1 April nie.

      Reply
    28. author

      WAN AZRUL BIN TAHA7 months ago

      Ada sesiapa. yg dah menerima pembayaran untuk bulan april tak? ni dah 3 april tapi belum ada kemasukkan lagi…

      Reply
    29. author

      Alicesia ak john richard7 months ago

      Sya bila lagi bos

      Reply
    30. author

      Khairul Yasmin Bin Shabuddin7 months ago

      Encik, saya x ada i akaun… Nak tanya tarikh bayaran i sinar saya bulan april bila masuk…

      Reply
    31. author

      R. Azman Bin Dol7 months ago

      Saya tidak dapat lagi bayaran bulan 4/2021

      Reply
    32. author

      AHMAD NASIRUDDIN BIN ABDUL HADI7 months ago

      kenapa duit i sinar bulan april 2021 belum msuk.bulan mac 2021 msuk pada 2hb.

      Reply
    33. author

      Mohammad Ammar Irfan7 months ago

      Bulan april i sinar , bila nak masuk ?

      Reply
    34. author

      MOHD NOORHAN BIN HAJI AHMAD7 months ago

      Bila saya dapat bayaran bulanan i sinar bulan April encik saya tidak ada lagi wang untuk membeli barangan keperluan harian dan sekolah anak anak saya

      Reply
    35. author

      MOHD NOORHAN BIN HAJI AHMAD7 months ago

      Encik saya tidak ada lagi wang ringgit bulanan yang ingin membuat bayaran belanja makan dan minum saya keluarga saya mohon maaf kepada semua pihak tlng la ni masih kan bayaran isinar dan ilustrasi saya blh ke pada encik harapan untuk saya mohon kepada encik

      Reply
    36. author

      muhammad fahdirul rudin7 months ago

      duit i sinar saya belum masuk untuk bulan april,,bulan mac masuk 3hb,,,bulan april bila,,,

      Reply
    37. author

      muhammad fahdirul rudin7 months ago

      tarikh pembayaran nya mana,,

      Reply
    38. author

      muhammad fahdirul rudin7 months ago

      Susah sangat ke nak bagi tarikh dan duit,,sepatutnya hari ini duit saya masuk,,,sebab 4hb hari tidak bekerja,,,sekarang 5hb,,,hari bekerja,,,masuk kan je lah,,tunggu apa,,,asyik bagi banyak alasan je,,,

      Reply
    39. author

      Pra Phan a/l Eh Bok7 months ago

      Bulan Januari saya terima duit i-Sinar pada 12januady..Klau April plk ni brapa hrbln plk Sya akn dpt.. siapa yg tahu dgn
      tarikh-tarikh tersebut tolong terangkan je .. trima kasih kepada semua warga Malaysia kerana bantu Sya untuk pastikan dgn tarikh yg tepat dgn pengkreditan duit KWSP i-Sinar bgi bln April..

      Reply
    40. author

      noriza7 months ago

      bagaimana saya nak semak kelulusan jumlah pindaan i-sinar

      Reply
    41. author

      ajid7 months ago

      nak tanya dlm ni buat apa, terlalu banyak website yg clickbait iklan2. Dlm KWSP semua ada diterangkan.

      Reply
    42. author

      Hamba Allah7 months ago

      Isinar dah dapat masa 2 Mac. Tapi bulan April belum terima. Dah 6 April dah

      Reply
    43. author

      Abraham7 months ago

      Bulan lepas 4/3 dapat i-sinar tapi bulan ini sudah 6/4 tapi duit belum ada dibank… Duit sendiri pun minta mcm pengemis…kwsp buat satu tarikh yang betul.

      Reply
    44. author

      RAFIAH BINTI A.RAUF7 months ago

      i-sinar pembayaran bulan april belum diterima bilakah tarikh pembayaran ye

      Reply
    45. author

      NURUL7 months ago

      xmasuk pown lagi i sinar…kata ikut tarikh yg sama…bulan lepas pembayaran pertama 5hb 3..skrg 6hb 4 pembayaran ke dua xdpt pown…

      Reply
    46. author

      Ishapudin bin mohammad7 months ago

      Bulan lepas saya dapat 2x,tenggah bulan dan hujung bulan ini bulan April belum Lagi di bagi, boleh saya tahu macamana nak tahu pembayaran nya?.

      Reply
    47. author

      Azziez7 months ago

      Berbeza pula dengan saya..bayaran pertama dah masuk rm3k.kemudian saya memohon utk pindah amaun ke rm10k.sebelum ni da cek permohonan di luluskan..saya cek td permohon tiada dalam sistem laa pulak..apply blk pindahan amaun dalam proses..apa yang berlaku..dengan akaun saya..

      Reply
    48. author

      Mohd Rodi Bin ismail7 months ago

      Check i-sinar bulan Aptil bila masuk public bank?.

      Reply
    49. author

      ABDUL NAJID BIN JEBLI7 months ago

      Kenapa i sinar bulan april saya belum masuk.seapatutnya 2 hari bulan dah masuk.

      Reply
    50. author

      NAH7 months ago

      sudah Feb & March masuk 2hb,but April masih belum masuk lagi..So bila?Info pls pihak berwajib.

      Reply
    51. author

      Fazle7 months ago

      Kalau 1st pyment msk 27 jan.. Maknanya yg ke3 27 april lah.. Ada yg. Brminat nak beli buah pinggang tak..

      Reply
    52. author

      Mohamad hasrul azizi bin mohamad sukri7 months ago

      Bulan april bila bayar ye

      Reply
    53. author

      Cha7 months ago

      Mengikut tarikh pada bulan Januari adalah 26hb, lama lagilah nak tunggu ni, ingatkan pada tarikh 6 Mac 2021.. Kenapa lah tak sama kan sekali pengeluaran untuk bulan April,

      Reply
    54. author

      Jerry Gelawat Pru7 months ago

      Ini dah lewat sebenarnya, bulan Februari i-sinar masuk 3hb, jadi hari ini sudah 7hb April, sekurang kurangnya, bagi msj biasa bagi tahu haribulan brapa dan bila ba..haiiyaa

      Reply
    55. author

      Tarabas7 months ago

      Setiap jam dlm sehari login chek baki dlm akaun secara online untuk melihat Ada Tak masuk isinar dlm bulan April ttpi belum Ada .bayangkan klu mereka yg tiada banking online utk check baki trpksa ke mesin atm berapa Kali masuk mesin atm utk check balance..

      Reply
    56. author

      Siti Musalmah7 months ago

      Pihak KWSP masukkan lah duit kami isinar untuk bulan April. KAMI NAK GUNA DUIT.. PLISS

      Reply
    57. author

      Radzuan Bin Mdshariff7 months ago

      Knp bulan april x masuk lg ye?sye nak bayar sewa umah nie

      Reply
    58. author

      Alwee Aswad7 months ago

      Bila call Hotline…Memanjang “Harap maaf …talian kami sedang sibuk…sila cuba sebentar lagi” or
      “We are sorry…the number you have dialed cannot be reached at the moment”…
      Same for I sinar…i lestari and KWSP hotline…hahahahaha…

      Reply
    59. author

      Abid Razak7 months ago

      Bayaran untuk maybank berapa hb?

      Reply
    60. author

      Tarabas7 months ago

      Ntah bila la bulan jatuh keriba..hampeh..tiap Kali chek Tara masuk.

      Reply
    61. author

      Tarabas7 months ago

      Isinar ker isuram ni..hurmmm.

      Reply
    62. author

      Cat7 months ago

      EPF tunggu loan mereka approved. Dah kering.

      Reply
    63. author

      Alif7 months ago

      Bila nak masuk ni…ada sesiapa yg dah masuk ke untuk bulan april ni..bagi ketogeri tanpa syarat

      Reply
    64. author

      Tarabas6 months ago

      Isinar Tak dpt² lagi,tiap Kali check ,isuram je dpt..kata dlm statement 8hb ,ni dah 9 hb x dpt lagi pon.ntah² esok lagi diberi tarikh lain ..kebal Sgt pintu duit kita noh..

      Reply
    65. author

      Tarabas6 months ago

      Yeeeeeh…
      ….dpt da…muahh..muaah.

      Reply
    66. author

      ILHAM B HJ johan6 months ago

      11

      Reply
    67. author

      jamalina binti abdullah6 months ago

      saya tak faham macam nak cek gune ic

      Reply
    68. author

      Puguneswaran6 months ago

      Bila masuk I sinar bulan April.. I dapat 11/3 Feb n mac bulan belum.. Bolek ke encik update April payment when can receive…

      Reply
    69. author

      Raino saipin6 months ago

      Bila isinar bulan April masuk .. dalam batch i akaun sya 20 April ..tpi bila cek belum ada lg

      Reply
    70. author

      Sunta6 months ago

      Kenapa bayaran i-sinsr bulan April saya belum masuk

      Reply
    71. author

      Fendi6 months ago

      I sinar bulan april bila msuk

      Reply

    Leave a reply "i-SINAR BULAN APRIL:CHECK TARIKH BAYARAN i-SINAR"