KOD TIDAK LULUS BPR:STATUS BANTUAN PRIHATIN RAKYAT 2021

KOD TIDAK LULUS BPR:STATUS BANTUAN PRIHATIN RAKYAT 2021

KOD TIDAK LULUS BPR

Bagi yang gagal/tidak lulus BPR 2021,boleh semak kod tidak lulus BPR 2021 dan boleh rujuk terus dokumen sokongan yang diperlukan untuk memudahkan anda buat rayuan BPR bermula 15 hingga 30 Jun 2021

Berikut adalah CONTOH KOD TIDAK LULUS BPR,kod sebenar akan dikongsikan selepas dimaklumkan pihak LHDN:

KOD 05 TIDAK LULUS BPR

Maklumat pengenalan pasangan perlu pengesahan

Maklumat Pengenalan pasangan perlu disahkan melibatkan Nama / Nombor Pengenalan / Status Kewarganegaraan

TINDAKAN

Dokumen asal dan salinan yang perlu dikemukakan ialah kad pengenalan pasangan

KOD 12 TIDAK LULUS BPR

Pemohon berdaftar sebagai Pemegang Saham / Pengarah Syarikat / Perkongsian Liabiliti Terhad

TINDAKAN / DOKUMEN SOKONGAN

Semakan maklumat perniagaan akan dilakukan secara terus dengan agensi yang telah dilantik oleh Kementerian Kewangan Malaysia (MoF)

36 – Pemohon / pasangan adalah penerima GKP
31 – Status perkahwinan perlu pengesahan
39 – Semakan pendapatan yang dilaporkan pada borang melebihi pendapatan kelayakan yang ditetapkan termasuk perniagaan

KOD 1

Maklumat Pengenalan Pemohon berbeza dengan semakan data Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) melibatkan Nama / Nombor Pengenalan / Status Kewarganegaraan

TINDAKAN

Dokumen asal dan salinan yang perlu dikemukakan ialah MyKAD Pemohon

KOD 2

Maklumat Pengenalan Pasangan berbeza dengan semakan data Jabatan Pendaftaran Negara (JPN)

TINDAKAN

Dokumen asal dan salinan yang perlu dikemukakan ialah MyKAD / MyPR / MyKAS Pasangan

KOD 3

Pengenalan Anak berbeza dengan semakan data Jabatan Pendaftaran Negara (JPN)

TINDAKAN

Dokumen asal dan salinan yang perlu dikemukakan ialah:

MyKAD / MyKID Anak; dan

Sijil Lahir Anak (bagi pengesahan status Kewarganegaraan)

KOD 4

Hubungan Pertalian antara Anak dan Pemohon / Pasangan tidak sepadan dengan data Jabatan Pendaftaran Negara (JPN)

TINDAKAN

Dokumen asal dan salinan yang perlu dikemukakan ialah:

MyKAD / MyKID Anak; dan

Sijil Lahir Anak (bagi pengesahan hubungan pertalian)

KOD 05

Maklumat Pengenalan Pasangan perlu pengesahan

TINDAKAN /DOKUMEN SOKONGAN

Dokumen salinan yang perlu dikemukakan ialah Dokumen
Pengenalan Pasangan

KOD 6

Pemohon tidak melepasi syarat kelayakan bagi Kategori Bujang

TINDAKAN / DOKUMEN SOKONGAN

i. Semakan status Orang Kurang Upaya (OKU) akan dilakukan secara terus dengan agensi yang telah dilantik oleh Kementerian Kewangan Malaysia (MOF); atau
ii. Dokumen salinan yang boleh dikemukakan ialah:
 Kad OKU yang berdaftar dengan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM)
iii. Dokumen pembuktian tamat belajar bagi tahun
2020/2021 bagi pemohon berumur 21 tahun dan ke atas

KOD 7

Semakan agensi mendapati Anak tidak melepasi syarat kelayakan bagi umur lebih dari 19 tahun sebagai Pelajar Sepenuh Masa

TINDAKAN / DOKUMEN SOKONGAN

Dokumen pembuktian belajar sepenuh masa anak bagi
tahun 2020/2021

KOD 8

Semakan rekod agensi mendapati pendapatan Pemohon / Pasangan melebihi RM5,000

TINDAKAN / DOKUMEN SOKONGAN

i. Tidak perlu sebarang pembuktian pendapatan
ii. Semakan pendapatan akan dilakukan secara terus dengan agensi yang telah dilantik oleh Kementerian Kewangan Malaysia (MOF)

KOD 9

Semakan rekod agensi mendapati pendapatan Pemohon melebihi RM2,000

TINDAKAN / DOKUMEN SOKONGAN

  1. Tidak perlu sebarang pembuktian pendapatan
  2. Semakan pendapatan akan dilakukan secara terus dengan agensi yang telah dilantik oleh Kementerian Kewangan Malaysia (MoF)

KOD 10

Anak mempunyai pendapatan berdasarkan semakan agensi

TINDAKAN / DOKUMEN SOKONGAN

  1. Tidak perlu sebarang pembuktian pendapatan
  2. Semakan pendapatan akan dilakukan secara terus dengan agensi yang telah dilantik oleh Kementerian Kewangan Malaysia (MoF)

KOD 11

Pemohon / Pasangan memiliki 2 atau lebih Perniagaan Milikan Tunggal / Perkongsian

TINDAKAN / DOKUMEN SOKONGAN

Dokumen salinan yang perlu dikemukakan ialah:
i. Dokumen Tamat Perniagaan dalam tempoh sehingga 28 Februari 2021; atau

ii. Sijil Pendaftaran Perniagaan sekiranya tidak lulus disebabkan pemohon dan pasangan mempunyai perniagaan yang sama.

KOD 12

Pemohon berdaftar sebagai Pemegang Saham / Pengarah Syarikat / Perkongsian Liabiliti Terhad

TINDAKAN / DOKUMEN SOKONGAN

i. Semakan maklumat perniagaan akan dilakukan secara
terus dengan agensi yang telah dilantik oleh Kementerian
Kewangan Malaysia (MOF)

ii. Namun, sekiranya anda mempunyai sijil letak jawatan pengarah syarikat / tamat perniagaan yang dikeluarkan pihak Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) bagi perniagaan yang dinyatakan, dokumen letak jawatan / tamat perniagaan yang diterima untuk dimuatnaik atau dikemukakan adalah dalam tempoh sehingga 28 Februari 2021

KOD 13

Pasangan berdaftar sebagai Pemegang Saham / Pengarah Syarikat / Perkongsian Liabiliti Terhad

TINDAKAN / DOKUMEN SOKONGAN

Semakan maklumat perniagaan akan dilakukan secara terus dengan agensi yang telah dilantik oleh Kementerian Kewangan Malaysia (MoF)

ii. Namun, sekiranya anda mempunyai sijil letak jawatan pengarah syarikat / tamat perniagaan yang dikeluarkan pihak Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) bagi perniagaan yang dinyatakan, dokumen letak jawatan / tamat perniagaan yang diterima untuk dimuatnaik atau dikemukakan adalah dalam tempoh sehingga 28 Februari 2021

KOD 14

Pemohon memiliki Perniagaan Milikan Tunggal / Perkongsian

TINDAKAN / DOKUMEN SOKONGAN

Semakan maklumat perniagaan akan dilakukan secara terus dengan agensi yang telah dilantik oleh Kementerian Kewangan Malaysia (MoF)

Namun, sekiranya anda mempunyai sijil letak jawatan pengarah syarikat / tamat perniagaan yang dikeluarkan pihak Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) bagi perniagaan yang dinyatakan, dokumen letak jawatan / tamat perniagaan yang diterima untuk dimuatnaik atau dikemukakan adalah dalam tempoh sehingga 28 Februari 2021

KOD 15

Semakan rekod agensi mendapati jumlah pemilikan kenderaan Pemohon / pasangan melebihi had kemampuan bagi golongan berpendapatan rendah (B40)

TINDAKAN / DOKUMEN SOKONGAN

Dokumen asal dan salinan yang perlu dikemukakan ialah:

  1. Dokumen penukaran hak milik Kenderaan; atau
  2. Dokumen penjualan / Pelupusan Kenderaan

KOD 16

Semakan rekod agensi mendapati jumlah pemilikan kenderaan ANAK   melebihi had kemampuan bagi golongan berpendapatan rendah (B40)

TINDAKAN / DOKUMEN SOKONGAN

Dokumen asal dan salinan yang perlu dikemukakan ialah:

  1. Dokumen penukaran hak milik Kenderaan; atau
  2. Dokumen penjualan / Pelupusan Kenderaan

Kod-kod lain boleh rujuk di https://bpr.hasil.gov.my/Download/Faq/BPR2021(FAQ)RayuanBPR2021.pdf

MAKLUMAT LANJUT & PERTAYAAN

Jika ingin maklumat lanjut & pertayaan tentang BPR

Sila hubungi nombor hotline BPR di Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia (LHDNM) di sini:

1-800-88-2747

Sila hubungi nombor hotline BPR di Kementerian Kewangan Malaysia di talian berikut:

03-8882 4565

03-8882 4566

Sila hubungi Hasil Care Line (HCL) di talian berikut:

03- 89111000

Tags: #KOD 05 TIDAK LULUS BPR #KOD 08 TIDAK LULUS BPR #KOD 12 TIDAK LULUS BPR #KOD 29 TIDUAK LULUS BPR #KOD TIDAK LULUS BPR #KOD TIDAK LULUS BPR 2021 #KOD TIDAK LULUS BPR FASA 2 #SEMAKAN KOD TIDAK LULUS BPR

author
Author: 
    Pemilik KekandaMemey.com
    DUIT BKM FASA 1 (Tarikh Bayaran & Semakan Status Bantuan Keluarga Malaysia)
    DUIT BKM FASA 1 (Tarikh Bayaran & Semakan Status Bantuan Keluarga Malaysia) Tempoh
    TALIAN HOTLINE BPR(1800-88-2747)/NOMBOR TELEFON BPR(03-8882 4565/03-8882 4566)
    TALIAN HOTLINE BPR(1800-88-2747)/NOMBOR TELEFON BPR(03-8882 4565/03-8882 4566)   Kepada pemohon BPR yang ingin
    PENDAFTARAN MyBPR:CARA DAFTAR,PERMOHONAN BARU,KEMASKINI BPR (Jika Tidak Lulus BPR)
    PENDAFTARAN MyBPR:CARA DAFTAR,PERMOHONAN BARU,KEMASKINI BPR (Jika Tidak Lulus BPR)   Jika anda telah
    BPR LOGIN:Log Masuk Bantuan Prihatin Rakyat bpr.hasil.gov.my
    BPR LOGIN:Log Masuk Bantuan Prihatin Rakyat bpr.hasil.gov.my   Kepada pemohon BPR,anda sudah pasti
    1. author

      Muhammad Reimy bin Othman1 tahun ago

      lulus kan BPR saya

      Reply
    2. author

      Azril hafiz1 tahun ago

      Tarikh penceraian memerlukan salinan sijil penceraian yang dikeluarkan oleh agensi kerajaan.

      Reply
      • author

        Mohd rizal1 tahun ago

        Jdi yg brstatus bapa tggal perlu jgak pngesahan psangan ..sijil cerai?atau ic..?andai dduk berasingan dri lautan mcm mna nk dptkn maklumat psangan n anak2?mncabar jgak ini job…pulak bekas pasangan n anak2 hilang dri radar slpas brpsah …apa cara lgi nk dptkn dokumen…adehhh…mcm dh ptus harapan nk upply bntuan…emmmm….

        Reply
    3. author

      Ekarina1 tahun ago

      Pemohon tidak lulus BPR
      Kod 36
      Kod 32
      Tetapi maklumat anak layak BPR
      Adakah pemohon dpat bayaran bagi isi rumah ?

      Reply
    4. author

      Jengss1 tahun ago

      KOD 32 : ALASAN
      Tarikh penceraian memerlukan salinan sijil penceraian yang dikeluarkan oleh agensi kerajaan

      Maklumat Anak
      Kriteria anak –
      Alasan –

      Reply
    5. author

      Azizan1 tahun ago

      KOD 13 : TIDAK LULUS
      PASANGAN SAYA ATAU SAYA TIDAK PERNAH TERLIBAT DIMANA-MANA (KOD 13 – PEMENGANG SAHAM/PENGARAH SYARIKAT/PERKONGSIAN LIABILITI TERHAD) SEPERTI YANG DINYATAKAN.
      TAPI KENAPA ALASAN SEMACAM INI KELUAR?
      DAH LAH FASA 1 LULUS DAPAT BUJANG, SEDANGKAN STATUS BERKAHWIN.

      Reply
    6. author

      Azlina Razak1 tahun ago

      KOD 32 : ALASAN
      Tarikh penceraian memerlukan salinan sijil penceraian yang dikeluarkan oleh agensi kerajaan

      Reply
    7. author

      HASLAN BIN selen1 tahun ago

      HASLAN BIN SELEN
      Kod 32 Alasan
      Tarikh penceraian perlukan sijil penceraian dikeluarkan oleh agensi kerajaan..
      Macamna bagi yg bernikah dikampung?
      Dan punya tanggungan..(ringankn beban)
      Rakyat adalah antara tujuan utama bantuan ini diujudkan…(we are malaysian)

      Reply
    8. author

      Muhammad zuhdi1 tahun ago

      Code 23 bpr tidak lulus

      Reply
    9. author

      Ronny anak meringai1 tahun ago

      Kod 32

      Reply
    10. author

      jack1 tahun ago

      code 38 tapi gaji bawa 1.3k sebulan …………

      Reply
    11. author

      Aroha binti omar aroha1 tahun ago

      AROHA BINTI OMAR
      No 161 BAN 2 1/2
      PARIT 12
      SUNGAI NIBONG
      45400 SEKINcHAN
      SELANGOR

      Reply
    12. author

      Liew Shiau siong1 tahun ago

      Kod 32bpr tidak lulus

      Reply
    13. author

      marzila binti adenan1 tahun ago

      kod tidak lulus bpr

      Reply
    14. author

      MUHAMMAD NOOR BIN USMAN1 tahun ago

      Pertama dan kedua lulus kenapa yg ketiga tak lulus

      Reply
    15. author

      Syarifah noramelina1 tahun ago

      Kod 32 ..

      Reply
    16. author

      Johari Bin Maudein1 tahun ago

      Terima mesej tidak lulus Bpr?

      Reply
    17. author

      Sharuddin bin hamid1 tahun ago

      Kod32 tolong lulus kan sy.dgn x dapat bekerja sekarang..macam mana nk tangung pebelanjaan sekolah anak saya.saya harap pekara ini di pertimbang kan.

      Reply
    18. author

      Sharuddin bin hamid1 tahun ago

      Kod32

      Reply
    19. author

      DEDI BIN SAMSUDDIN1 tahun ago

      KOD 32

      Reply
    20. author

      Siti Mariam1 tahun ago

      KOD 36

      Reply
    21. author

      Lokman hakim1 tahun ago

      Kod12,penerima gkp. Kenapa bpr fasa satu Saya dapat,lpas tu fasa kedua Tak dapat,Saya kehilangan pendapatan 90% dr bln mac tahun 2020,duit gkp skadar one-off bkan dbayar setiap bulan,itupun masih xcukup menanggung beban usahawan kecil spt saya.saya mohon
      pihak kerajaan pertimbangkann.

      Reply
    22. author

      hafizah1 tahun ago

      maksud invalid individual id number ..? xpaham lhhh … sblum ni dpt kenapa kli ni tdk dpt ..

      Reply
    23. author

      Muzailawati mohd moid1 tahun ago

      maksud invalid individual id number ..? xpaham lhhh … sblum ni dpt kenapa kli ni tdk dpt ..

      Reply
    24. author

      Azlina1 tahun ago

      Cod 18

      Reply
    25. author

      tg.norfariz1 tahun ago

      Tarikh penceraian memerlukan salinan sijil penceraian yang dikeluarkan oleh agensi kerajaan

      Reply
    26. author

      Zilkifli bin ibrahim1 tahun ago

      Sy tak pernah dapat bpr sy kerja pengawal keselamatan gaji pokok rm1200

      Reply
    27. author

      Getty chua1 tahun ago

      Kod 36

      Reply
    28. author

      Kamisah1 tahun ago

      Bolehkah lagi buat permohonan untuk BPR

      Reply
    29. author

      Suhana Binti Basri1 tahun ago

      BPR saya tidak lulus..dulu saya status berkahwin..kerana pasangan saya sebelum ni memiliki kenderaan mewah..jadi BPR saya tak diluluskan..Bukan salah saya tapi salah bekas suami saya yang tak ada tanggungjawab kepada saya & anak2 saya..start 22 April 2021 tuntutan fasakh saya telah dilepaskan oleh pihak mahkamah syariah Pontian..jadi sekarang status saya adalah janda..surat perintah penceraian saya belum lagi dikeluar & sekarang lagi tengah lockdown semua jabatan tutup..macam mana cara saya nak kemaskini rayuan BPR saya ni..saya tak berkerja lagi..nak tanggung anak 2 orang..bekas suami langsung tak ada tanggungjawab atas anak2 saya..mohon beri bantuan atas setiap masalah yang saya hadapi sekarang ni..sekian terima kasih..

      Reply
    30. author

      Lee Kin Kok1 tahun ago

      kod 31 … kes saya ..saya tidak setuju tuk bercerai… setelah 3 kali urusan pun i tidak setuju…maka kami berpisah sementara selama 2 tahun…. pihak pegawai intorm setelah tempoh tersebut maka is di iktirah bercerai walsupun saya tifdak setuju.. saya ahgak keliru di mana pengesahan status perkahwinan ..cerai ke atau tidak… maklumat anak pula tiada.. dia bersama ibunya

      Reply
    31. author

      Azmi bin Ariffin1 tahun ago

      Kod 32

      Reply
    32. author

      Mohd khalaf bin Mohammad azit1 tahun ago

      Lulus kan bpr Saya..
      Kenapa perlu saya daftar lagi?
      Kenapa email password Saya tidak layak mohon lagi?

      Reply
    33. author

      Getty chua1 tahun ago

      Kod 36
      Apa dokumen sokongan untuk rayuan

      Reply
    34. author

      Marzila binti adenan1 tahun ago

      kod tidak lulus kod32.saya ada ank 2 rayuan status pengesahan sijil lahir ank

      Reply
    35. author

      Rozita1 tahun ago

      KOD 32 tidak Lulus…padahal maklumat asas…dah di isi dengan betul..kenapa tiba tiba tidak Lulus..padahal sebelum ini Lulus..

      Reply
    36. author

      noor fatihah binti abdul rahman12 bulan ago

      kod 61,dh isi 2 kli dgn betul,tp msih juga xlulus,sttus sya ibu tunggal ygbelum kahwin dan mempunyai 1 org anak ,

      Reply
    37. author

      Nazri12 bulan ago

      Kenapa bpr gagal kredit disbb akaun ada kod….sape2 yg tahu boleh info ya

      Reply
    38. author

      Marzila adenan10 bulan ago

      Kod 32 BPR fasa2 tidak lulus.status ank dua belom nikah

      Reply
    39. author

      Marzila adenan10 bulan ago

      Kod 32 BPR fasa2 tidak lulus.status ank dua belom nikah/sijil lahir anak Mastila binti Addullah 091010131028/mohd Fazulhah bin addulLah/140309130319

      Reply
    40. author

      Josephine Susila9 bulan ago

      Kenapa BPR saya tidak lulus
      Kod 22
      Tapi kretia anak saya lulus BPR apa maksud yea

      Saya tak ada sijil penceraian apa saya kena buat untuk luluskan BPR saya

      Reply
    41. author

      Josephine Susila9 bulan ago

      Kenapa BPR saya tidak lulus Kod 22
      Tapi anak saya kretia lulus BPR apa maksud yea

      Saya tak ada sijil penceraian macamnana nak luluskan BPR saya

      Reply
    42. author

      muhammad zakwan9 bulan ago

      kenapa saya tidak lulus , kod 29

      Reply
    43. author

      Dorantze jii anak banti9 bulan ago

      Bagaimana saya ingin mengemaskini nombor telefon yg lma kepada nombor telefon bimbit yg baharu yg saya gunakan sekarang,saya ingin menukar nombor yg terkini

      Reply
    44. author

      Koupusanku9 bulan ago

      Cuba kamu jelaskan !!! Seorang yg B40 , membelikan sebuah mesin jahit pada isterinya dan membuat lesen perniagaan dengan harapan mendapat banyak tempahan dari pelbagai pihak atau company, sebab kebanyakkan company yg mempunyai nama pasti hanya akan berurusan dengan perniagaan yg ada lesen yg sah.. tp oleh krn kemunculan pandemic covid19 ini,segala usaha perniagaan yg baru saja ingin mengorak langkah terbantut..

      Sebelum itu ,si suami mempunyai pekerjaan di company swasta dan hanya suami saja berkeja.. Tujuan suami memohon lesen perniagaan dari ssm adalah supaya senang berurusan dgn pelbagai pihak dan tak perlu takut kerana mrk mempunyai lesen sah yg harga rm25 . Dan di sebabkan pandemic muncul,semua yg di rancang x menjadi..sudah lah pinjaman dari TEKUN yg telah mrk gunakan utk perniagaan mrk itu telah di gunakan untuk perniagaan mrk,nasib juga permohonan gkp mrk lulus pada fasa gkp 2.0 di fasa rayuan terdahulu. Untuk pengetahuan semua,si suami ada dlm kategori B40 , kerja swasta dan gaji basic tak cecah pun rm2 ribu.. dengan pinjaman dari TEKUN itu lah di jadikan modal pusingan utk membuat perniagaan menjahit..

      Yang betul2 menghairan kan.. knp si suami yg kategori B40 itu boleh hilang kategorinya??? Dia bkn buka bisnes besar.. berbekal kan sebuah mesin jahit dan sekeping lesen yg sah..kamu terus lenyapkan kategori B40 si suami??? Pada awal januari tahun ini 2021.. si suami mohon gkp dan keputusan nya gagal ..x layak..rayuan gkp di buka dan suami memohon rayuan dan berjaya.

      Tapi sayangnya perniagaan yg baru di mulakan itu x menjadi..untung x ada masuk.. perkara ini berlarutan hinggalah ke hari ini.. pada bulan februari tahun ini 2021.. si suami kehilangan pekerjaan dan di berhentikan dgn pampasan hnya 3 bulan saja dari pihak syarikat.

      Pelbagai bantuan yg di umumkan kerajaan pada tahun ini…dan semua bantuan tersebut tidak ada satu pun yg dpt di nikmati oleh suami. Ini krn si suami telah pun mendapat bantuan gkp 2.0 . Hal yg itu si suami fhm.. tapi.. bolehkah kamu jelaskan.. klu bagi kelulusan gkp pada si suami , tapi..dalam masa yg sama kamu telah menarik kategori B40 si suami yg telah mengakibat si suami bnyk kehilangan bantuan yg pernah di milikinya dahulu.. memang begitu kah cara kamu??? Kamu beri..lepas tu kamu ambik lebih besar lagi..maksud sya ialah..kamu luluskan gkp suami..lepas tu kamu tarik pula kategori nya.. ATAS SEBAB APA KAMU TARIK KATEGORINYA??? si suami bkn ada bisnes besar pun…si suami x ada pun pejabat atau syarikat besar.. hanya dgn sebuah mesin jahit dan seorang isteri yg tidak henti2 membantu suaminya mencari rezeki dgn menjahit..

      APA SEBAB NYA ??? APA ALASAN KAMU UNTUK MENGAMBIL KATEGORI B40 SI SUAMI??? APA !!!! Kamu ambik kategori b40 suami,dan si suami amat susah utke memohon itu ini krn kategori b40 nya telah kamu ambik..

      Bila kerajaan buka utk rayuan bpr x lama dulu dlm tahun ni…si suami buat rayuan di pejabat lhdn.. segala dokumen yg di perlukan semuanya di bawa dan di serahkan pada pegawai lhdn tersebut dan ini termasuklah dokumen kehilangan pekerjaan akibat covid.

      Suami berharap dgn dokumen yg telah di serahkan itu semua ini dpt menyelesaikan masalah yg di tanggung setelah kehilangan pekerjaan rupanya rayuan bpr x jg lulus..

      Utk pengetahuan kamu..sblm ini,alasan x lulus ada dokumen pengesahan pasangan.. apa yg memusyikil sya ialah..mengenai maklumat pemohon yg memohon atau merayu,kerajaan akan saling rujuk beberapa jabatan utk dptkan kepastian dan kesahihan..(betulkan sya jika sya salah ye .) .. BENARKAH KAMU SALING BERHUBUNG DENGAN JABATAN LAIN ??? Huh..!!!

      Suami kehilangan pekerjaan ,kamu blh rujuk pd kwsp atau perkeso .. mengenai dokumen pasangan pula.. kamu blh rujuk pada jab.agama islam.. bila si suami telah hantar dokumen yg di minta..pegawai lhdn x ada berkata apa2 pun..selain memesan tunggu jawapan saja..

      Kini … Aku ingin kamu JELASKAN .. adakah hanya krn gkp si suami telah hilang kategori b40 nya..

      Aku ingin kamu JELASKAN knp si suami tidak layak mendapat bantuan PEMULIH atau BKC yg berkaitan kehilangan pekerjaan krn covid.. KENAPA SI SUAMI TIDAK DI BERIKAN BANTUAN ??? !!!

      Reply

    Leave a reply "KOD TIDAK LULUS BPR:STATUS BANTUAN PRIHATIN RAKYAT 2021"