PERMOHONAN RAYUAN BPR FASA 2 BERMULA 15 HINGGA 30 JUN 2021

PERMOHONAN RAYUAN BPR FASA 2 BERMULA 15 HINGGA 30 JUN 2021

PERMOHONAN RAYUAN BPR FASA 2

Jika anda telah membuat semakan status kelulusan BPR dan keputusan permohonan BPR anda gagal,bagaimanakah cara untuk buat permohonan rayuan BPR Fasa 2?

KENAPA ANDA GAGAL/TIDAK LULUS BPR?

Jika anda telah membuat semakan status BPR,akan dipaparkan alasan tidak lulus BPR Fasa 2 melalui KOD TIDAK LULUS BPR yang dinyatakan.

Antara alasan TIDAK LULUS BPR FASA 2 adalah seperti berikut:

05 – Maklumat pengenalan pasangan perlu pengesahan

12 – Pemohon berdaftar sebagai Pemegang Saham / Pengarah Syarikat / Perkongsian Liabiliti Terhad

36 – Pemohon / pasangan adalah penerima GKP

31 – Status perkahwinan perlu pengesahan

39 – Semakan pendapatan yang dilaporkan pada borang melebihi pendapatan kelayakan yang ditetapkan termasuk perniagaan

TARIKH PERMOHONAN RAYUAN BPR FASA 2

Untuk makluman, anda boleh membuat rayuan BPR Fasa 2 yang akan dibuka mulai 15-30 Jun 2021.

CARA BUAT PERMOHONAN RAYUAN BPR 2021

Permohonan Rayuan BPR 2020 dengan mengikuti langkah berikut:

  1. Pergi ke Portal Rasmi BPR, https://bpr.hasil.gov.my
  2. Klik pada ikon ‘Rayuan’ (mulai 15 Jun 2021)
  3. Masukkan nombor kad pengenalan (Mykad) dan klik pada butang carian.
  4. Ikuti langkah berikutnya dan lengkapkan borang sehingga selesai.
  5. Pastikan anda mengemukakan dokumen sokongan sebagai bukti / tindakan terhadap kod alasan tidak lulus BPR Fasa 2.

SOALAN LAZIM

Saya gagal/tidak lulus BPR,boleh ke buat rayuan BPR 2021?

Ya boleh

Bilakah tarikh buka permohonan rayuan BPR Fasa 2?

Bermula 15 Jun hingga 30 Jun 2021

Apakah dokumen yang diperlukan untuk membuat mohon rayuan BPR Fasa 2?

Rujuk alasan dan dokumen yang diperlukan untuk mohon rayuan

Saya lulus BPR Fasa 1 tetapi tidak lulus BPR Fasa 2,boleh ke buat rayuan BPR?

Boleh,sila sediakan dokumen sokongan yang diperlukan untuk dimuat turun sebagai bukti permohonan BPR.

MAKLUMAT LANJUT & PERTAYAAN

Jika ingin maklumat lanjut & pertayaan tentang BPR

Sila hubungi nombor hotline BPR di Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia (LHDNM) di sini:

1-800-88-2747

Sila hubungi nombor hotline BPR di Kementerian Kewangan Malaysia di talian berikut:

03-8882 4565

03-8882 4566

Sila hubungi Hasil Care Line (HCL) di talian berikut:

03- 89111000

Tags: #Apakah dokumen yang diperlukan untuk membuat mohon rayuan BPR Fasa 2? #APPLY RAYUAN BPR FASA 2 #Bilakah tarikh buka permohonan rayuan BPR Fasa 2? #boleh ke buat rayuan BPR 2021? #boleh ke buat rayuan BPR? #CHECK PERMOHONAN RAYUAN BPR FASA 2 #KENAPA ANDA GAGAL/TIDAK LULUS BPR? #PERMOHONAN RAYUAN BPR FASA 2 BERMULA 15 HINGGA 30 JUN 2021 #Saya gagal/tidak lulus BPR #Saya lulus BPR Fasa 1 tetapi tidak lulus BPR Fasa 2 #TARIKH PERMOHONAN RAYUAN BPR FASA 2

author
Author: 
    Pemilik KekandaMemey.com
    BORANG RAYUAN BPR 2021:MUAT TURUN & CETAK(CARA ISI BORANG)
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinBORANG RAYUAN BPR 2021:MUAT TURUN & CETAK(CARA ISI BORANG) Kepada individu dan
    RAYUAN BPR:CARA BUAT RAYUAN BANTUAN PRIHATIN RAKYAT (BORANG RAYUAN BPR 2021)
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinRAYUAN BPR:CARA BUAT RAYUAN BANTUAN PRIHATIN RAKYAT (BORANG RAYUAN BPR 2021) Pada
    BPR TAMBAHAN:SEMAKAN & TARIKH BAYARAN BANTUAN ISI RUMAH & BUJANG
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinBPR TAMBAHAN:SEMAKAN & TARIKH BAYARAN BANTUAN ISI RUMAH & BUJANG Kerajaan akan
    PENGELUARAN BPR DI BSN(STATUS TIADA AKAUN/GAGAL KREDIT)
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinPENGELUARAN BPR DI BSN(STATUS TIADA AKAUN/GAGAL KREDIT) Jika anda penerima BPR yang
    1. author

      Noor Azurawati binti Yusoff2 months ago

      Kenapa bpr saya tidak lulus,mohon semak semula,gaji saya belum sampai 4k pun.

      Reply
    2. author

      Muhammad Nazrul Bin Md Nazri1 month ago

      KENAPA TIDAK LULUS UNTUK BUJANG ..
      KOD 06 OII .AKU BELUM KAHWIN LAGI LAH

      Reply
    3. author

      Sudirman bin Mohd Sharif1 month ago

      Rayuan no kp:780624075087

      Reply
    4. author

      Haliman Bin Tumigan1 month ago

      Saya belum dapat bantuan kerajaan

      Reply
    5. author

      Jothyswaran A/L Ramalingam1 month ago

      Kenapa bpr fasa 2 saya tidak lulus, mohon semak semula, gaji saya belum sampai 5k….terimakasih

      Reply
    6. author

      Gaurisubramaniam1 month ago

      Knp bpr fasa2 says tidak Lulus kenapa?

      Reply
    7. author

      Najhan Othman1 month ago

      Aku tak lulus yg ke 2 kod pelik 15. Mempunyai lebih dr 1 kenderaan didaftarkan atas nama….jadahnyer….

      Reply
    8. author

      P Danalakchimek1 month ago

      Kenapa fasa 3.0 tidak lulus sedangakan fasa1dan 2 dapat ???

      Reply
    9. author

      yanti elia1 month ago

      saya baru memberbarukan paspot pasangan

      Reply
    10. author

      NUR AINI ABDULLAH1 month ago

      Maaf saya tak dapat lagi untuk fasa ke 2..
      Mohon pencerahkan..kenapa ya ?

      Reply
    11. author

      Hazali bin mohd.amin.1 month ago

      Knape bpr saya tak lulus..? pendapatan saya B40

      Reply
    12. author

      Tan Lay Hoon1 month ago

      Tidak Lulus. sebab tak Ada maklumat anak and husband.And says saya gaji lebih rm 5000 tapi Syarikat sudah tutup 31/8/20.saya mahu update profile pun tak bole sekarang

      Reply
    13. author

      Shahrul Nizam Bin Awang1 month ago

      Boleh tak kalau saya mohon bantuan bpr skrg..sbb saya tidak penah kemaskini bantuan bpr, bukan saya tak nak,tapi saya tidak tahu ..daya harap boleh bantu saya ,untuk permohonan bpr ..sbb semua rakyat malaysia dapat?

      Reply
    14. author

      Zarina Anita Zaharom1 month ago

      Assalamualaikum. Status Saya tidal lulus phasa 2 ini di sebab kan kod 31 , sedang kan bpr phasa 1 saya lulus…kenapa? Sedang kan status saya tetap sama sebagai ibu tunggal. Tolong la saya….

      Reply
    15. author

      seral bin msa1 month ago

      saya telah di luluskan bpn tapi bila tukar bpr keputusan bertukar tidak lulus sebab kod 31 apa jg di pertikailan tentang itu sedangkan saya tetap juga bagi makan anak2 saya sekarang ini pkp macamana lg mahu buat rayuan kalau kerajaan mnyuruh kita mngelakkan penyakit covid19 tapi apa akan jadi kalau bpr saya di biarkan ada kah kerajaan akan senang hati sedangkan kerajaan yg ingin mnyalurkan bantuan ini

      Reply
    16. author

      RAJENTERAN A/L WAITI4 weeks ago

      Permohonan rayuan BPN saya tidak lulus saya ingin mohon rayuan kepada pihak berkenaan untuk mempertimbangkan rayuan saya .Dan saya adalah seorang pemegang kad OKU .

      Reply
    17. author

      Bahri BinAdap4 weeks ago

      Kod 05. Perlukan pengesahan maklumat pasangan. Apakah langkah yang perlu dibuat utk tujuan pengesahan tersebut semasa membuat rayuan nanti? Apakah maksud “Pengesahan Maklumat Pasangan” ? Terima kasih.

      Reply
    18. author

      Siti khadizah binti bachok3 weeks ago

      Kami punya fasa 2 bpr gagal knpa bgtu, alasan sbb pnerima gkp, masalah nya gkp tu bkn tuk kmi suami isteri itu untuk kdai, gaji pun x smpai 800 kesian, mana lagi bambung gara gara kena korountin, smoga kali ni kmi lulus la sbb kmi bkn org snang mkn pun cukup cukup jak kesian, brharap raya dpt skli kecewa jak🥺😔

      Reply
    19. author

      Mohd sahiful bin mahassan2 weeks ago

      Kenapa saya punya sebelum ni lulus..hari tu cek lulus..bayaran fasa kedua dapat..saya cek takdi tidak lulus pulak…dah saya ni berniaga sendiri..tapi sekarang tak boleh berniaga lagi kan…apa harus saya buat

      Reply
    20. author

      Erleen+wella+anak+enggat4 days ago

      Saya mohon bantuan bpr untuk menyara hidup sendiri sebab belum dapat pekerjaan apa – apa lagi ..

      Reply

    Leave a reply "PERMOHONAN RAYUAN BPR FASA 2 BERMULA 15 HINGGA 30 JUN 2021"