PERMOHONAN RAYUAN BSH FASA 3:JANGAN LAKUKAN KESILAPAN INI SEMASA PERMOHONAN RAYUAN BSH 2020

PERMOHONAN RAYUAN BSH FASA 3: JANGAN LAKUKAN KESILAPAN INI SEMASA PERMOHONAN RAYUAN BSH 2020

PERMOHONAN RAYUAN BSH FASA 3Jangan sesekali ikut kesilapan ini jikalau anda tidak mahu ada masalah kelulusan permohonan & proses kemaskini bantuan sara hidup anda kelak

SENARAI KESILAPAN SEMASA BUAT PERMOHONAN RAYUAN BSH FASA 3

JANGAN sesekali letak no akaun bank suami ketika permohonan dan kemaskini sebaliknya letak nombor akaun bank ISTERI

JANGAN sampai ada pertindihan maklumat. Ibu tunggal sila sertakan surat pengesahan cerai dan surat hak kelayakan penjagaan anak (dapatkan daripada surat perintah mahkamah) kepada LHDN secara manual. Untuk kelulusan yang lebih mudah!

JANGAN biarkan bekas suami anda menggunakan nama anda semasa permohonan yang dilakukannya

Ramai yang ingin tahu CARA UPGRADE BOOST PREMIUM WALLET.Maka kami akan kongsikan cara yang paling mudah untuk anda fahami dan boleh ugrade boost korang kepada premium wallet.

JANGAN abaikan situasi yang mana nama anda tidak berjaya didaftarkan disebabkan suami anda telah daftarkan bersama madu yang lain (POLIGAMI). Sila CHECK!

Betul ke ada PERMOHONAN BARU BSH 2020: SIAPAKAH YANG LAYAK BUAT PERMOHONAN BARU?

JANGAN hantar permohonan ketika anda berada di luar negara

JANGAN pandang ringan aktiviti ulang alik ke Thailand atau Singapura untuk urusan kerja. Jadi anda perlu buktikan dan mengesahkan yang anda sedang bekerja di Singapura atau Thailand tetapi masih tinggal di Malaysia melalui bil elektrik dan bil air terkini serta surat pengesahan majikan

Kepada yang ingin tahu CARA DAFTAR MENGUNDI &TUKAR ALAMAT MENGUNDI ONLINE,sila ke MySPR DAFTAR

JANGAN letak anak tiri dalam senarai tanggungan anda

JANGAN letakkan nombor telefon lama anda semasa proses pendaftaran dan kemaskini

JANGAN biarkan status meninggal dunia suami atau isteri tanpa ada sokongan surat pengesahan kematian semasa memohon ataau kemaskini maklumat

Untuk melakukan rayuan BSHR 2020,anda juga perlu buat SEMAKAN BSHR 2020 dengan membuat kemaskini maklumat untuk proses rayuan MyBSHR ONLINE

JANGAN biarkan status perkahwinan anda menjadi sebab permohonan dan kemaskini yang anda lakukan ditolak. Seeloknya kepilkan bersama salinan sijil kahwin semasa permohonan dan kemaskini untuk tujuan pengesahan

JANGAN ambil remeh nama anda dalam syarikat yang berdaftar dengan SSM. Ini kerana Ada SSM, secara automatik LHDN anggap pendapatan anda RM2k walaupun pendapatan bisnes anda bulan-bulan RM1500 sahaja.

Memang syarat begitu. Ikut sahaja. SSM RM2k + gaji KASAR suami + isteri. Selagi nama anda dalam SSM yang tidak dipotong, selagi ituah nama anda disenaraikan sebagai SSM aktif walaupon telah dibatalkan.

Ada ke yang masih belum tebus ePenjana? Ini CARA GUNA ePENJANA RM50

NOTA TAMBAHAN : PENDAPATAN KASAR bukannya gaji dan pendapatan bersih.

Jom buat SEMAKAN KELAYAKAN DEKODER MYTV PERCUMA UNTUK PENERIMA BSH 2020

Jikalau sebenarnya syarikat anda sudah tidak aktif, batalkan ssm dan bawa surat sijil yang mengesahkan nama anda telah dipotong pada ssm.

Ada borang yang perlu anda isi di SSM untuk proses pembatalan dan tamat syarikat. Kena caj bayar RM10 untuk 1 ssm.

Dan tunjukkan bersama penyata bank antara 3 hingga 6 bulan kepada LHDN.

Selepas membuat permohonan rayuan, ini pula CARA SEMAK STATUS RAYUAN BSH FASA 3

Tags: #JANGAN LAKUKAN KESILAPAN INI SEMASA PERMOHONAN RAYUAN BSH 2020

author
Author: 
    Pemilik KekandaMemey.com
    STATUS PEMBAYARAN BPN 2.0 MENGIKUT BANK
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinSTATUS PEMBAYARAN BPN 2.0 MENGIKUT BANK Ramai yang tengah cari maklumat tentang
    PENDAFTARAN SPRN(TEDUH):CARA PERMOHONAN RUMAH MAMPU MILIK
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinPENDAFTARAN SPRN(TEDUH):CARA PERMOHONAN RUMAH MAMPU MILIK Untuk makluman, setiap permohonan rumah mampu
    RUMAH SELANGORKU:SEMAKAN PERMOHONAN
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinRUMAH SELANGORKU:SEMAKAN PERMOHONAN APA ITU RUMAH SELANGORKU Skim ini merupakan perumahan yang
    KALENDAR KUDA TAHUN 2021
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinKALENDAR KUDA TAHUN 2021 APA ITU KALENDAR KUDA? Rakyat Malaysia rasanya pasti
    1. author

      Khoirul anam2 months ago

      Salam bleh buat rayuan bsh lagi ke,sebab saya belum pernah daftar

      Reply
    2. author

      MOHD RUSYAIDI BIN HASHIM2 months ago

      Tidak lulus

      Reply
    3. author

      Mohd Musa Bin Mohd Husin2 months ago

      MOHON RAYUAN BAGI YANG SUDAH CERAI TETAPI ADA TANGGUHAN 1ANAK

      Reply
    4. author

      Aiman2 months ago

      Salam.sy bujang lagi.tpi umo sy belum sampai 40 lgi..tapi sebelum ni sy pernah dapat bantuan bsh ni dari tahun lepas lagi.tapi tahun ni sy tidak lulus.boleh ke sy buat rayuan.gaji sy sebulan pun xsampai 2ribu..

      Reply
    5. author

      shah khairul2 months ago

      saya belah rayuan ke bantuan bsh ini

      Reply
    6. author

      Magret wan2 months ago

      Buli kah saya buat permohonan bsh sabab saya belum pernah daftar

      Reply
    7. author

      Aliph afal2 months ago

      Saya tak layak sebap ape yee

      Reply
    8. author

      Painah binti makulung2 months ago

      Bsh fasa 3 tak dapat alasan 05.sedangkn sy sudah 1tahun 8bulan hilang pekerjaan di sebabkan cencer ovari yg sy alami.sy juga tak dapat balik sabah.kerna duit tiada.tolong pertimbangkn

      Reply
    9. author

      Mohamad SAHRUL Nizam bin Rosdi2 months ago

      Sya nk wat rayuan BSH 2020,sbb Sya ank Yatie saya Hok sulang Pah ad adik2 Hok tanggung lgi,ayah dh xdop Mok xdop dh mati tu bgi Hok isi rumah blh Sya bantu adik2

      Reply
    10. author

      Siti delima bt salleh2 months ago

      Saya mohon tak pernah dapat…rayuan tak dpt saya isi..mcm mna cara isi rayuan secara online..

      Reply
    11. author

      THYIZREEL TOMAS2 months ago

      Bsh pertama aku dapat ..sekarang belum dapat lagi..harap admin baca dan boleh tolong la

      Reply
    12. author

      hafiza bt samsudin2 months ago

      sy belum pernah daftar BSH..bolehkah syemohon BSH?

      Reply
    13. author

      Asmah binti Ab Aziz2 months ago

      Permohonan rayuan bsh fasa 3

      Reply
    14. author

      Tubang ak bundan2 months ago

      Boleh bantu luluskan BSH saya cik, encik,puan ataupun tuan kerana id saya dah tak lagi..sekian terima kasih..

      Reply
    15. author

      Tubang ak bundan2 months ago

      Bsh saya tidak lulus boleh tolong lulus kan kh?

      Reply
    16. author

      MD.sabry bin rahmat2 months ago

      Saya belum pernah daftar..saya pernah berkahwin dan vercerai..umur sy bawah 40 saya OKU tapi tiada kad OKU..sebAp Blum pernah buat..boleh ka saya mohon bantuan bsh.

      Reply
    17. author

      MUHAMMAD ZAFRAN BIN HAJI GULAM HAHTAR2 months ago

      saya mendapat kod 05..saya ingin buat rayuah bsh fasa 3..sesiapa dapat bantu saya

      Reply
    18. author

      Mohdnorunarizan bin ismain2 months ago

      Bsh saya tidak lulus blh tlg lulus kan

      Reply
    19. author

      Suriani binti khairon2 months ago

      Kalau dah daftar letak no account suami isteri cmna tu boleh ke?

      Reply
    20. author

      Putli marsah binti daud2 months ago

      Tidak lulus

      Reply
    21. author

      Putli marsah binti daud2 months ago

      Permohonan saya tak lulus bsh

      Reply
    22. author

      MOHD ALIAS BIN SUFIAN2 months ago

      PERMOHONAN RAYUAN BSH FASA 3

      Reply

    Leave a reply "PERMOHONAN RAYUAN BSH FASA 3:JANGAN LAKUKAN KESILAPAN INI SEMASA PERMOHONAN RAYUAN BSH 2020"