PERMOHONAN RAYUAN LULUS & TIDAK LULUS BSH 2020

PERMOHONAN RAYUAN LULUS & TIDAK LULUS BSH 2020

PERMOHONAN RAYUAN LULUS & TIDAK LULUS BSH 2020

Bagi penerima BSH yang membuat permohonan atas talian , ada 2 jenis rayuan yang anda boleh buat iaitu permohonan tidak lulus dan permohonan yang lulus

Permohonan rayuan online yang mungkin kita terlepas pandang atau kurang jelas.

Ramai yang ada jadual pembayaran i-Lestari ini, namun tidak tahu bagaimanakah CARA MEMBACA JADUAL TARIKH PEMBAYARAN i-LESTARI KWSP? Jadi kami akan kongsikan kepada anda ilmu yang sangat berguna ini.

RAYUAN (PERMOHONAN TIDAK LULUS BSH 2020)

SENARAI KOD TIDAK LULUS BSH 2020 YANG DIBENARKAN BUAT PERMOHONAN DALAM TALIAN

Berikut adalah senarai KOD TIDAK LULUS  dan ALASAN TIDAK LULUS :

KOD 05

Pemohon tidak melepasi syarat kelayakan bagi Kategori Bujang

KOD 07

Semakan rekod agensi mendapati pendapatan Pemohon / Pasangan melebihi RM4,000

KOD 09

Semakan rekod agensi mendapati pendapatan Pemohon melebihi RM2,000

KOD 12

Pemohon berdaftar sebagai Pemegang Saham / Pengarah Syarikat / Perkongsian Liabiliti Terhad

Pernah guna APLIKASI MyBSH 2020? PERMOHONAN & RAYUAN BSH  LEBIH CEPAT & MUDAH bila guna aplikasi MyBSH 2020

KOD 13

Pasangan berdaftar sebagai Pemegang Saham / Pengarah Syarikat / Perkongsian Liabiliti Terhad

KOD 34

Pemohon tidak menetap di Malaysia / bekerja / belajar di Luar Negara berdasarkan rekod agensi

Baca tentang 6 KOD SAHAJA BOLEH BUAT RAYUAN BSH SECARA ONLINE

Untuk rujukan lebih jelas, baca KOD TIDAK LULUS BSH 2020

RAYUAN TAMBAHAN (PERMOHONAN LULUS BSH 2020)

Rayuan dibenarkan bagi tambahan Anak dan Pendapatan

Nota: Pemohon boleh buat rayuan BSH 2020 secara dalam talian dibenarkan untuk pemohon berstatus tidak lulus dengan satu (1) Kod Alasan Tidak Lulus atau Rayuan Tambahan bagi pemohon yang  Lulus BSH 2020 seperti di atas sahaja.

Jom buat SEMAKAN KELAYAKAN DEKODER MYTV PERCUMA UNTUK PENERIMA BSH 2020

 

Bagi kategori isi rumah yang ada pertambahan anak, pemohon boleh masukan nama dan maklumat diri anak dalam rayuan ini, bagi kategori ini, anda akan layan dapat RM120 tambahan bagi setiap anak.

Bagi pemohon yang mempunyai kerja baru, yang mana gaji sekarang bukan seperti gaji sekarang. Mungkin dulu gaji anda lebih tingg berbading gaji sekarang,jadi pemohon boleh kemaskini pada portal BSH.

Untuk membuat rayuan online/secara dalam talian, rujuk disini

MAKLUMAT LANJUT & PERTAYAAN

Jika anda mempunyai sebarang pertayaan dan ingin maklumat terperinci berkaitan rayuan BSH 2020, sila hubungi LHDNM di saluran berikut:

Telefon : 1-800-88-2747

Facebook : LHDNM

Portal Rasmi : BSH

Tags: #PERMOHONAN RAYUAN LULUS & TIDAK LULUS BSH 2020 #RAYUAN TAMBAHAN (PERMOHONAN LULUS BSH 2020) #SENARAI KOD TIDAK LULUS BSH 2020 YANG DIBENARKAN BUAT PERMOHONAN DALAM TALIAN

author
Author: 
    Pemilik KekandaMemey.com
    GKP 2.0:CARA PERMOHONAN & SEMAKAN STATUS KELAYAKAN
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinGKP 2.0:CARA PERMOHONAN & SEMAKAN STATUS KELAYAKAN APA ITU GKP 2.0 Bantuan
    GERAN KHAS PRIHATIN 2.0: SEMAKAN STATUS KELAYAKAN PERMOHONAN
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinGERAN KHAS PRIHATIN 2.0: SEMAKAN STATUS KELAYAKAN PERMOHONAN Bagi anda yang ingin
    CARA KEMASKINI BPN 2.0
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinCARA KEMASKINI BPN 2.0 Untuk makluman bayaran BPN 2.0 fasa pertama akan
    CARA DAFTAR BPN 2.0
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinCARA DAFTAR BPN 2.0 Jika anda tidak pernah buat permohonan BPN pertama
    1. author

      Mohd hilmi husaini b abd razak2 months ago

      Tidak lulus

      Reply
    2. author

      Md samsul bin mat halif2 months ago

      Tidal lulus

      Reply
    3. author

      Ressei binti loning2 months ago

      Kod 34.sedangkan suami saya tidak lgi berkerja di singapura.sekarang berkerja di johor dengan gaji yang sikit..saya memiliki 6 orang anak kenapa masih tidak layak lulus.

      Reply
    4. author

      HO KIT KONG2 months ago

      kalau sudah cerai, masih boleh dapat bantuan bujang betul tak?

      Reply
    5. author

      Mohd Nassier Bin Azmi2 months ago

      Tidak Lulus

      Reply
    6. author

      AWANG SARBINI BIN AWANG SULAIMAN2 months ago

      Saya tak pernah memohon. Boleh kah saya memohon.

      Reply
    7. author

      mohd khairul bin johari2 months ago

      saya fasa1 fasa2 dpt…sya brcerai untk fasa3 sha xdpt…xslap sya bsh sya dh kmas kini..

      Reply
    8. author

      SIMON WAN USANG2 months ago

      Permohonan saya tidak lulus walaupun ada membuat rayuan. Saya dengan jujur mmg tidak bekerja dan masih ada seorang anak lelaki di tanggung. Saya ada nama dlm sebuah syt yg di tanggung semua pembayaran pendaftaran oleh seorang kawan sebagai salah seorang pengarah tetapi syt berkenaan tiada kontrak atau apa apa jenis pendapatan sejak ditubuhkan dan saya langsung tidak menerima sebarang jenis upah atau alaun bulanan dan sebagainya.

      Reply
    9. author

      najib mohd2 months ago

      tidak lulus..
      alasanye
      bkn stay dlm negara..
      nak wt rayuan online langsung xboleh!!

      Reply
    10. author

      POON LOY MOI2 months ago

      07 pemohon rayuan tidak lulus bsh 2020

      Reply
    11. author

      Haris Abdul Wahab2 months ago

      Tidak ada rekod..kemas kini .. sedangkan brim dapat..tetapi bsh langsung x dpt ..saya tidak berkerja tetap dan LHDN semasa bpn saya digolongkan b40.. call hotline LHDN x pernah dpt.. pegawai LHDN dan bsh zaman PH dan skrg paling lembab dan x fokus dan LHDN menyusahkan ..klu ada org lhdh tolong call saya 011 39594353..knp saya x rekod.jgn mkn gaji buta..

      Reply
    12. author

      Aluya2 months ago

      Apakah link untuk memohon dan membuat pendaftaran baru untuk bujang sabah serawak borang rayuan fasa3….saya sudah try meyemak id ic saya yang sebelum ni lulus fasa 1 fasa 2 ..tiba tiba sistem BSH mengatakan tiada record permohonan…boleh tolong info tak tunjuk dan ajar d manakah yang sepatutnya saya membuat permohonanrayuan fasa3 atau mendaftar untuk bujang sabah serawak.

      Reply
    13. author

      Muhammad Fuad bin Mohamad Yusop2 months ago

      TIDAK LULUS BSN 2020

      Reply
    14. author

      Muhammad Fuad bin Mohamad Yusop2 months ago

      Tidak lulus

      Reply
    15. author

      Abdul Rahman Bin Hashim2 months ago

      Tidak lulus bsh 2020

      Reply
    16. author

      Robiah binti ramlan2 months ago

      Saya tidak lulus

      Reply
    17. author

      Chon ah too2 months ago

      Jangan suka suka bagi jawapan tidak lulus semakan ejensi bukan badan kerajaan yang lantik olih menteri kewangan kalau mereka salah key in documents yang salah maka kami yang kadi mangsa

      Reply
    18. author

      Rahmat bin Sulaiman2 months ago

      Kod 07

      Reply
    19. author

      Mohd rumie bin masram2 months ago

      O5

      Reply
    20. author

      MUHAMMAD SYAZRUL HAFIZ2 months ago

      05

      Reply
    21. author

      Zailani b jusoh2 months ago

      Kod 15,kreta saya dah 3 tanun rosak,tersadai dah jadi besi buruk,boleh check JPJ,dan dari excident dulu,saya sekarang dah tak bekerja,dan skrg hanya isteri yg bekerja dikedai mkn dgn pendapatan rm 1000-rm1500 sbln,anak 2 masih bersekolah,fasa 1,2 elok je dapat,yg 3 tak lulus,masalah

      Reply
    22. author

      Siti delima bt salleh2 months ago

      Macam mana cara isi rayuan secara online

      Reply
    23. author

      Kalaivaanee A/P Thennarasan2 months ago

      Saya IBU tunggal mcm mn permohon IBU tunggal

      Reply
    24. author

      JOHARI BIN SAHLAN2 months ago

      Saya tidak lulus makin susah la mcm ni

      Reply
    25. author

      JOHARI BIN SAHLAN2 months ago

      Kenapa saya tak lulus 05

      Reply
    26. author

      MOHAMMAD RIZAL BIN JONEH2 months ago

      Kenapa saya tdk lulus,, yg sblom itu ok jer

      Reply
    27. author

      Amizul bin ahmad1 month ago

      Tidak lulus

      Reply
    28. author

      Syaya1 month ago

      Saya fasa 1,2 ok je asal. Alasan suami kj Singapore .. igat kj Singapore gaji besar ke klu dia tk kj apa la Mkn di Malaysia ni .. sy ada anak 4 semua status layak .. tapi bantuan tk dapat anak2 Malaysia ni bukan kira kj luar negara atau sebalik ye ni adalah hak rakyat sama adil yg lebih itu adalah pegorbanan ye mencari rezeki jgn kait kan setakat kerja Singapore igat kaya ke apa fikir la kita semua ada hak untuk dibagi2 bantuan

      Reply
    29. author

      Jianah binti kisim1 month ago

      Saya suda buat rayuan
      Tapi tidak lulus juga
      Saya tiada kerja.memang ada nama kerita
      Tapi itu masih hutang.
      Laki saya pun tiada kerja.

      Reply
    30. author

      Mohamad Rosdaniel osman1 month ago

      Permohonan tidak lulus…

      Reply
    31. author

      Icha anak peter1 month ago

      Sya tidak lulus BSH

      Reply
    32. author

      Nasurudin bin md jajuri1 month ago

      Sebab apa sy x lulus

      Reply
    33. author

      Mohd zamri bin mahat1 month ago

      Kod 5

      Reply
    34. author

      Zulkifli1 month ago

      Permohonan saya tidak lulus kod 05

      Reply
    35. author

      Abd.Mannan Bin Hajiri1 month ago

      Tidak lulus ,di sebabkan kod 12,sya tidak berkerja sampai sekarang ,akibat covid 19,tak boleh masuk singapore, hampir masuk eman bulan tak berkerja ,harap pihak lhdn menarima ,sya ada tenggung 7 orng masih bersekolah dan masih ada anak kecil tq

      Reply
    36. author

      Roy bin kamilus1 month ago

      TIDAK LULUS BSH BUJANG

      Reply
    37. author

      Tamaraiselvi1 month ago

      Tidah Lulus

      Reply
    38. author

      ng teck poh1 month ago

      saya. show tidak record

      Reply
    39. author

      Jamal bin Yusof1 month ago

      Saya tak dpt BPN dgn BSH.boleh sy tau kenapa sy tak dpt.

      Reply
    40. author

      Mohammad azwan bin othman1 month ago

      Bujang kod 5 tidak lulus 2020 kenapa la tak lulus

      Reply
    41. author

      Mohammad azwan bin othman1 month ago

      Tidak lulus kenapa tolong la bagi lulus

      Reply
    42. author

      Muhammad Zakaria1 month ago

      Kod5

      Reply
    43. author

      Muhammad Zakaria1 month ago

      Kod5 tidak lulus

      Reply
    44. author

      Zulhafizi bin Zainuddin1 month ago

      Saya tidak pernah dpt bantuan semenjak dari zaman brim sehinggalah sekarang ni BSH, tpi saya terima je masa awalnya,sbb saya rasa gaji saya sebelum ni cukup utk menampung ibu saya,dan seorang anak perempuan saya.,saya seorang bapa tunggal yg sekarang tinggal dgn ibu selepas berpisah.., malangnya semenjak wujudnya covid19 ni,keadaan berubah.,kami diberhentikan kerja,kerana hotel yg tmpat saya bekerja di tutup., Jadi waktu awal pkp,saya ada buat permohonan baru untuk bantuan BPN.,, Alhamdulillah BPN saya lulus, walaupun jumlahnya kurang dari apa yang sepatutnya., saya berumur 46 thn, menanggung anak,ibu dan juga keperluan bil2 dirumah kmi.,dan skrg sya sudah tidak ada pekerjaan tetap., Seperti yang lain, saya juga mengharapkan bantuan yg selanjutnya dri kerajaan sekiranya ada. Jdi selanjutnya selepas sekali sya dpt Bpn fasa 3,sya mengharapkan BSH pula yg selama ni sya tak pernah dapat.. Saya call LHDN kemukakan pada mereka,dan juga menanyakan utk buat permohonan baru BSH. Pihak LHDN menerangkan kepada saya yg sekiranya jikalau saya telahpun lulus utk permohonan baru bantuan pkp BPN, maka tidak perlu utk buat permohonan baru untuk BSH.,sbb secara langsung yg nama saya sudah ada di dalam sistem sebagai penerima BSH juga untuk bantuan pkp yg selanjutnya, pihaknya akan menghantar SMS untuk maklumat lanjut.,skrg bila smua dh dpt BSH.,saya cuba check nama saya di online utk status BSH, dgn hampanya jwbpan yg nama saya tiada di dalam sistem sebagai pemohon.,dan skrg lgi hampa bila mendapat tahu yg tidak boleh utk buat permohonan lagi..sbb secara logiknya,apa bezanya dengan rayuan baru yg tidak lulus tpi boleh pulak untuk membuat rayuan.?? Sya mntk maaf sekiranya comment sya terlalu panjang..tpi sya perlu kemukakan permasaalahan sya ini., dan dgn rendah diri, saya mohon sgt2 pada pihak yg sepatutnya agar dapat menerima atau memberi peluang untuk membuat permohonan baru untuk BSH.,sya yg sepatutnya layak untuk bantuan BPN or BSH b40 amatlah mengharapkan agar dapat kemukakan permohonan baru agar dapat menerima bantuan yg saya juga keluarga harapkan.
      Please advise..🤗👍

      Reply
    45. Tarikh Semakan Keputusan Dan Bayaran Rayuan BSH Fasa Ke-31 month ago

      […] Bagi penerima BSH yang membuat permohonan rayuan atas talian , ada 2 jenis rayuan yang anda boleh buat iaitu permohonan tidak lulus dan permohonan yang lulus. […]

      Reply
    46. author

      Khairul hazmi bin kamarul hadi1 month ago

      Tidak lulus

      Reply
    47. author

      Khairul hazmi bin kamarul hadi1 month ago

      Kod 28

      Reply

    Leave a reply "PERMOHONAN RAYUAN LULUS & TIDAK LULUS BSH 2020"