SEMAKAN BSH BUJANG OKU & ISI RUMAH 2020

SEMAKAN BSH BUJANG OKU & ISI RUMAH 2020

SEMAKAN BSH BUJANG OKU & ISI RUMAH 2020

Kepada pemohon BSH kategori bujang OKU & isi rumah 2020,anda boleh mula buat semakan sama ada anda layak atau gagal BSH 2020.

Untuk makluman pemohon BSH yang layak, kerajaan telah menambah sebanyak RM100 bagi setiap penerima BSH fasa 3. Kesemua penerima akan menerima tambahan RM100.

Jika BSH fasa 1,2 LULUS,BSH fasa 3 gagal, boleh buat RAYUAN BSH FASA 3

APA ITU BSH KATEGORI BUJANG/OKU

Jika anda merupakan kalangan yang telah pun berumur 40 tahun dan ke atas tetap masih lagi memegang status bujang dengan gaji dan pendapatan sebulan adalah di bawah kadar RM2,000 sebulan, boleh dapat duit ini.

Jumlah BSH RM400 diberikan kepada kategori bujang berusia 40 tahun ke atas dan berpendapatan bulanan RM2,000 ke bawah.

Kini, ibu tunggal yang telah membuat permohonan BKIT,boleh buat SEMAKAN STATUS PERMOHONAN BANTUAN KHAS IBU TUNGGAL(BKIT)

APA ITU BSH KATEGORI OKU

Golongan berumur 18 tahun ke atas yang memegang status OKU masih lagi menerima gaji dan pendapatan RM2,000 dan ke bawah pun layak dapat

Jumlah BSH RM400 diberikan kepada kategori OKU berusia 18 tahun ke atas dan berpendapatan bulanan RM2,000 ke bawah.

Jangan lupa mohon & semak kelayakan inisiatif  KENYALANG GOLD CARD (KGC) untuk ibubapa anda yang layak

APA ITU BSH KATEGORI ISI RUMAH

Isi Rumah pendapatan bulanan RM2000 dan ke bawah.

JUMLAH: RM1000 (pengumuman asal) + RM100(Tambahan) + RM120 untuk setiap anak = RM1100 + RM120/Anak (MAKSIMUM UNTUK 4 ORANG ANAK SAHAJA)

Kepada rakyat Sarawak,BAYARAN TUNAI BKSS DI BSN BERMULA 7 OGOS

Isi Rumah pendapatan bulanan RM2001 hingga RM3000.

Jumlah = RM750 (pengumuman asal) + RM100 (Tambahan) + RM120/Anak = RM850 + RM120/Anak (MAKSIMUM UNTUK BAGI SETIAP ANAK SERAMAI 4 ORANG)

Isi Rumah pendapatan bulanan RM3001 hingga RM4000.

Jumlah = RM500 (pengumuman asal) + RM100 (Tambahan) + RM120/Anak= RM600 + RM120/Anak (MAKSIMUM UNTUK BAGI SETIAP ANAK SERAMAI 4 ORANG)

Jika ada anak yang bakal belajar di prasekolah tahun 2021, ibubapa dan guru boleh mula buat SEMAKAN STATUS PERMOHONAN & RAYUAN KEMASUKAN PRASEKOLAH 2021

SEMAKAN BANTUAN SARA HIDUP(BSH) FASA 3

Anda boleh buat semakan dengan klik pautan ini: https://bsh.hasil.gov.my atau https://bsh.hasil.gov.my/SemakanStatus.aspx

Untuk pengetahuan, selain semakan, para pemohon juga akan dimaklumkan melalui sistem pesanan ringkas.

SMS yang dihantar akan memberitahu sama ada anda layak ataupun tidak.

TARIKH PEMBAYARAN BSH FASA 3

Mengikut notis yang dimaklumkan oleh pihak LHDN di laman Facebook mereka, bayaran baki BSH fasa 3 akan dilakukan bermula 24 julai 2020.

Jika anda gagal BSH,sila rujuk KOD TIDAK LULUS BSH 2020 untuk memudahkan anda sediakan dokumen sokongan untuk buat rayuan nanti

MAKLUMAT LANJUT & PERTAYAAN

Jika ada persoalan, bolehlah hubungi, 1800-88-2747 untuk sebarang pertanyaan berkenaan Bantuan Sara Hidup (BSH)

Adakah anda telah buat SEMAKAN STATUS PENGELUARAN & JADUAL PEMBAYARAN i-LESTARI KWSP,ada butiran penting yang perlu anda tahu untuk bulanan ini dan akan datang.

SOALAN LAZIM BSH BUJANG & ISI RUMAH 2020

Bilakah pembayaran BSH fasa 3 akan dikreditkan?

Pembayaran dilakukan bermula 24 Julai 2002 bersama tambahan RM100.

Cara Semakan BSH Online

Klik pautan yang kami sediakan di atas ini.

Berapakah jumlah bayaran BSH fasa 3?

Baki bayaran BSH + RM100

Bagaimana pembayaran dilakukan jika saya tiada akaun bank?

Sila buat semakan bsh 2020 melalui pautan di jadual atas. Dan sila dapatkan no siri pada bahagian no baucar.

Jika sudah perolehi no baucar itu, pemohon boleh terus secara tunai di bank tidak kira mana-mana cawangan Bank Simpanan Nasional BSN yang terdekat dengan anda.

Ini cara buat SEMAKAN NOMBOR BAUCAR BSH 2020

Yang dah terima BPN, BSH masih dapat tak?

Ya masih.

Apa nombor boleh dihubungi untuk bantuan?

Hubungi: 1-800-88-2747

Tags: #SEMAKAN BSH BUJANG OKU & ISI RUMAH 2020

author
Author: 
    Pemilik KekandaMemey.com
    BANTUAN ZAKAT KECEMASAN MAIWP 3.0:CARA PERMOHONAN BANTUAN RM500
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinBANTUAN ZAKAT KECEMASAN MAIWP 3.0:CARA PERMOHONAN BANTUAN RM500 APA ITU BANTUAN ZAKAT
    SKIM PEMBIAYAAN TEKUN MOBILEPRENEUR 4.0:CARA MOHON ONLINE & BORANG PERMOHONAN
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinSKIM PEMBIAYAAN TEKUN MOBILEPRENEUR 4.0:CARA MOHON ONLINE & BORANG PERMOHONAN Sebelum ini
    CARA TERMINATE ASB LOAN(MAYBANK,CIMB,RHB)
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinCARA TERMINATE ASB LOAN(MAYBANK,CIMB,RHB) Jika anda ingin membuat penstrukturan semula kewangan ekoran
    DAFTAR, PERMOHONAN & SEMAKAN KEPUTUSAN RMMT 2021
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinDAFTAR, PERMOHONAN & SEMAKAN KEPUTUSAN RMMT 2021   Kerajaan negeri Terengganu telah
    1. author

      ZULHAMREE BIN MD NOR1 year ago

      Semak status

      Reply
    2. author

      zamzuri abd.wahid1 year ago

      dalam proses..??..sampai bila kena tunggu?

      Reply
    3. author

      Nik Ahmad Shazwan Bin Nik Ahmad Yusri1 year ago

      Saya pnye masih lg dlm proses. Lame lgi kea nk tnggu

      Reply
    4. author

      ZURIZZARIN AZIERAN b zakaria1 year ago

      Dah berkali2 check dlm proses je….boleh bagi pencerahan…dan smpai bulan berapa perlu tunggu…?

      Reply
    5. author

      Ilham bin mohd lanani1 year ago

      Permohonan bharu, status Dalam proses
      agaknya bila baru masuk.

      Reply
    6. author

      Akila Aisha nabin binti Abdullah1 year ago

      Semak status

      Reply
    7. author

      CHUA PENG HEE1 year ago

      BSH: Sudah hantar selepas tarikh tutup dan tak dilayan. Akan isi permohonan baru.
      BKSS: Sudah hantar rayuan sejak bulan April,2020 dan masih dikemaskini ( hampir 4 bulan).
      BPN: Satutnya terima RM1.6k, tetali cuma diberi RM1k. Dari income tax return saya, sepaturnya LHDNM tahu saya adalah B40 dan bukan M40. Gaji sebulan RM1.7k dan masa kini lebih rendah lagi. Isteri adalah seorang surirumah sejak Julai, 2019.
      Minta maaf kerana tulis banyak. Harap harap dapat bantuan secepat mungkin.
      Ribuan terima kasih.

      Reply
    8. author

      Ng Siew Yen1 year ago

      Status ‘Dalam Proses ‘ sudah dipaparkan agak lama, Agak bila blh tahu sama ada lulus atau gagal

      Reply
    9. author

      Sahsirekha a/psubramaniam1 year ago

      Macam pembohonan.followup email

      Reply
    10. author

      enaiena1 year ago

      mcm cibai ingt bujang bawah 40 nie makan pasir kot.ingt gaji bulan2 dpt banyak sngt kew..tah pape ar kerajaan skang nie..bgi jew ar sama rata ..dngn najib dlu bujang smua dpt..skang umur 40 jew dpt..bawah 40 xd..cm hareyyyy..

      Reply
    11. author

      afeez1 year ago

      saya punya tidak lulus..alasan gaji lebih 4k..padahal dpt 3k pn dlm setahun 2 or 3 kali je sb ot..mana dtg 4k gaji aku…??bini suri rumah..

      Reply
    12. author

      Mona1 year ago

      Betul i terima aduan. .

      Reply
    13. author

      mal1 year ago

      bagaimana dengan saya yang baru kahwin bulan 3 tempoh hari..adakah kene daftar lain

      Reply
    14. author

      Mohd firdaus bin mohd padli1 year ago

      X lulus…alasan surat bercerai ape entah…..nk bagi tahu pihak kerajaan…..dngar sini dn faham betul2…..bagi bujang yg bawah 40 ni knp x dapat…ingat bujang bawah 40 ni senang ke…bnyak duit ke…x da tanggungan ke…..sy bagi tahu,ada bujang yg bawah 40 ni yg statys duda anak1,anak2,anak3,4,5….bukan tanggungan ke anak2 dia semua 2…dan ada juga bujang bawah 40 yg anak sulong kpd 9 0rng adik beradik di mana adik2 nya yg masih sekolah,blajar di universiti dn mak bapak dia sakit,memerlukan blanja perubatan setiap bulan…mlah bekerja di luar negeri nk tampung adik2,mak ayah yg sakit…..ditambah pulak dngn sewa rumah atau bilik di luar negeri…ansurans moto atau keta bulan2….ingat kn dngn bantuan krjan dpat ringan kan beban sikit…tapi hancur….pihak kerajaan x pe lah…bulan2 masyuk…..sya ckpp ni ape yg berlaku pada dri sya sndiri…..marah pn ada…chek pagi tadi x lulus permohonan sy…sedang kn sy berharap kn duit bsh nk hantar kat anak2 kt kg…buat bayar sewa bilik sikit..blanja sikit…tpi hancur…mnyesal pilih pemimpin yg x pandang masalah rakyat secara terperinci..duk dngr ckap orng2 yg x spatut nya….peetimbang kan la….

      Reply
    15. author

      SULAIMAN BIN RAMLI1 year ago

      SEMAKAN BSH BUJANG

      Reply
    16. author

      Low lek meng12 months ago

      BSH FASA1 2 lulus
      Fasa 3 tidak lulus 😓
      Boleh buat rayuan tak ?

      Reply
    17. author

      Norfazera Binti Ajis12 months ago

      Sya punya pula tidak lulus,sya mahu buat rayuan melalui on9,boleh bagi link dia kah tuan…

      Reply
    18. author

      Madras bin maheng12 months ago

      Bujang

      Reply
    19. author

      Mohammad hafis bin rohimin12 months ago

      Bsh belum lulus

      Reply
    20. author

      Ayid Farid12 months ago

      Tahun lepas dapat tahun ni tak dapat .. tahun lepas dapat sebab nak mengundi .. pihan raya kecil semenyih .. tahun ni tak dapat .. nampak sangat tahun lepas pancing undi .. menyesal pangkah .. kate dapat tahun lepas tahun ni terus dapat .. bila tibe time eh tak lulus bapak dia .. janji manismu betul .. kalau taknak bagi bsh bujang sekali pun tolong laa semak spa bil sy bekerja .. puiii .. menyesal follow beria .. blakang kene gigit balik ..

      Reply
    21. author

      Ayid Farid12 months ago

      Fuck off laa .. benci cakap macam apa tah .. kat sini dah terbukti tak bolih pakai .. tahun lepas kalau dapat tagun ni pasti dapat tak perlu isi borang lagi .. sampai time haa ko tak lulus .. rupanya tahun lepas dia bagi kire ….. laa sebab ngam² time undi pilihan raya kecil dekat semenyih .. puiii .. tak betol ke ?? Salah ker ??

      Reply
    22. author

      Ayid Farid12 months ago

      Pada sesiapa yg ingin mencalonkan diri nya .. termasok lah ex 2x jadi P.M .. jika anda cakap anda kota anda dapat undian sy .. yg ni maaf laa .. cukop laa dah faham sangat .. kate lain jadi lain .. lepastu tukar lain sebab apa .. nak couver .. padahal korang menang undian yg bujang bawah 40 ni lah yg angkat korang .. korang ingat yg atas 40 nak undi korang .. jiwe dan hati diaorang umno BN laa .. sekian dan wassalam jela .. aku campak buang nama aku dari ahli bersatu .. atau nak jadi ketua pemuda bersatu ..

      Reply
    23. author

      Sam Immanuel a/l Santha Salvan8 months ago

      Tarik bsh sudah tukar ke..? BSH OKU..?

      Reply

    Leave a reply "SEMAKAN BSH BUJANG OKU & ISI RUMAH 2020"