SEMAKAN DAN TARIKH BAYARAN BANTUAN KHAS SARAWAKKU SAYANG(BKSS)

SEMAKAN DAN TARIKH BAYARAN BANTUAN KHAS SARAWAKKU SAYANG(BKSS)

SEMAKAN DAN TARIKH BAYARAN BANTUAN KHAS SARAWAKKU SAYANG

Kerajaan Sarawak telah mengumumkan Bantuan Khas Sarawakku Sayang (BKSS) kepada rakyat Sarawak pada 23 Mac 2020 yang bertujuan untuk meringankan beban golongan berpendapatan rendah kumpulan B40 dalam menghadapi kesan penularan wabak COVID-19.

SEMAKAN DAN TARIKH BAYARAN BANTUAN KHAS SARAWAKKU SAYANG

Kepada para ibubapa yang baharu sahaja menyambut kelahiran anak, jangan lupa buat PERMOHONAN INSENTIF ENDOWMENT FUND SARAWAK(EFS) RM1,000

SEMAKAN KELAYAKAN 

  • Penerima bantuan ini merupakan senarai mereka yang menerima Bantuan Sara Hidup (BSH) pada bulan Januari 2020 yang diluluskan LHDN. Boleh semak di sini: Semak BSH
  • Bagi yang tidak menerima BSH. Boleh bertanya kepada nombor ini: 082-440127 (Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri)

Jangan lupa mohon & semak kelayakan inisiatif  KENYALANG GOLD CARD (KGC) untuk ibubapa anda yang layak

TARIKH BAYARAN

Bantuan Khas Sarawakku Sayang akan disalurkan ke akaun masing-masing pada setiap 15 hari bulan bermuda April hingga September 2020. Bagi anda yang tidak memiliki akaun bank berdaftar, wang bantuan akan disalurkan melalui Pejabat Cawangan Perbendaharaan Negeri. Permohonan bantuan ini tidak perlu dibuat.

Kepada pemohon BKSS tercicir,boleh rujuk BANTUAN TUNAI BKSS TERCICIR bagi urusan permohonan & rayuan

JUMLAH BAYARAN BANTUAN KHAS SARAWAKKU SAYANG(BKSS)

  • APRIL : RM250

 

  • MEI : RM250

 

  • JUN : RM250

 

  • JULAI : RM250

 

  • OGOS : RM250

 

  • SEPTEMBER : RM250

Bantuan Khas Sarawakku Sayang (BKSS) Dibayar Mulai 15 April 2020

Kepada usahawan wanita,boleh cuba mohon GERAN USAHAWAN WANITA SARAWAK JWKS RM2,000

CARA PEMBAYARAN BANTUAN KHAS SARAWAKKU SAYANG

Bantuan ini juga akan disalurkan secara teratur dan efisien melalui dua (2) cara iaitu:

Baca tentang INSENTIF IBU BERSALIN (IBB) RM450 Negeri Sarawak

PERTAMA – bagi penerima yang memiliki akaun bank berdaftar, bantuan akan disalurkan ke akaun bank masing-masing pada setiap 15 haribulan untuk 6 bulan bermula dari April hingga September 2020.

KEDUA – lebih daripada 23,000 penerima bantuan yang tidak memiliki akaun bank berdaftar akan disalurkan melalui Pejabat Cawangan Perbendaharaan Negeri yang berdekatan dengan tempat kediaman penerima bantuan melalui dua fasa iaitu Fasa Pertama (15 hingga 30 April 2020) dan Fasa Kedua (15 hingga 30 Ogos 2020).

Jika ada menghadapi kesukaran untuk menjalankan kehidupan pasca Covid-19, anda boleh buat permohonan Bantuan Baitulmal Kamek.

  1. Ada Akaun Bank

Jumlah keseluruhan bantuan adalah RM1,500. Setiap 15 hari bulan akan dibayar ke akaun masing-masing.

  1. Tiada Akaun Bank

Lebih daripada 23,000 penerima yang tidak mempunyai akaun bank mereka akan disalurkan melalui Pejabat Cawangan Perbendaharaan Negeri yang berdekatan dengan tempat kediaman penerima melalui dua fasa pembayaran.

Fasa Pertama : 15 April 2020 – 30 April 2020

Fasa Kedua :15 Ogos 2020 – 30 Ogos 2020

INFO TERBARU TENTANG BKSS

Jika anda gagal mendapat bayaran BKSS pada 15 April 2020, anda boleh membuat PERMOHONAN RAYUAN DAN SEMAKAN BKSS pada 18 April hingga 28 April 2020.

Ini pautan terbaru untuk SEMAKAN STATUS RAYUAN BKSS

Sebarang makluman lanjut sila hubungi 082- 440127/ 440222.

Tags: #Bantuan Khas Sarawakku Sayang (BKSS) #CARA PEMBAYARAN BANTUAN KHAS SARAWAKKU SAYANG #INFO TERBARU TENTANG BKSS #JUMLAH BAYARAN BANTUAN KHAS SARAWAKKU SAYANG(BKSS) #SEMAKAN DAN TARIKH BAYARAN BANTUAN KHAS SARAWAKKU SAYANG

author
Author: 
    Pemilik KekandaMemey.com
    LOG MASUK CIMS 3.0(miti.gov.my):PERMOHONAN SYARIKAT BEROPERASI SEMASA PKP
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinLOG MASUK CIMS 3.0(miti.gov.my): PERMOHONAN SYARIKAT BEROPERASI SEMASA PKP Kepada syarikat yang
    HADIAH LATIHAN PERSEKUTUAN 2021:CARA PERMOHONAN & SEMAKAN (epenawaran.moe.gov.my)
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinHADIAH LATIHAN PERSEKUTUAN 2021:CARA PERMOHONAN & SEMAKAN (epenawaran.moe.gov.my) Bagi Pegawai Perkhidmatan Pendidikan
    LESEN MOTOSIKAL TERENGGANU SEJAHTERA(LMTS) 2021:PERMOHONAN LESEN PERCUMA 
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinLESEN MOTOSIKAL TERENGGANU SEJAHTERA(LMTS) 2021:PERMOHONAN LESEN PERCUMA  Program lesen motosikal percuma diteruskan
    BONUS PENJAWAT AWAM & PESARA 2021:TARIKH BAYARAN BANTUAN KHAS PENJAWAT AWAM
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinBONUS PENJAWAT AWAM & PESARA 2021:TARIKH BAYARAN BANTUAN KHAS PENJAWAT AWAM Kepada
    1. author

      HAFIFI BIN SARKAWI9 months ago

      Semakan Dan tarikh bayaran bantuan khas sarawakku sayang

      Reply
    2. author

      Tawan anak rantai9 months ago

      Dimana memohon bagi pemohonann yanh baru

      Reply
    3. author

      Marina anak jekon9 months ago

      Semakan status bayaran masuk akaun bantuan Sarawak ku sayang

      Reply
    4. author

      Noorlizam bin othman9 months ago

      Semakan Bantuan sayangku sarawak

      Reply
    5. author

      Ahmad Zaki Bin ABDULLAH9 months ago

      SEMAKAN DAN TARIKH BAYARAN BANTUAN KHAS SARAWAKKU SAYANG(BKSS)”

      Reply
    6. author

      Nur Emilia Abdullah9 months ago

      Semakan bantuan sarawakku sayang

      Reply
    7. author

      shirly anak jarau9 months ago

      bantuan khas sarawakku sayang

      Reply
      • author

        sandie anak entali8 months ago

        Semakkan tarikh bantuan bantuan sarawakku sayangBKKS

        Reply
    8. author

      Terri hii9 months ago

      Ada kah Rakyat Sarawak Yang menetap Di Sabah ( lulus BSH 2020) layak dapat bantuan Sarawak sayang Ku RM 250x 6 bul an ? Thanks

      Reply
    9. author

      Norain Binti Nahwi9 months ago

      macam mana nak semak bantuan dan bila tarikh kemasukan duit Bayaran Bantuan Khas Sarawakku sayang

      Reply
    10. author

      Nahwi Bin Bohari9 months ago

      Bila dan tarikh pembayaran untuk Bayaran Bantuan Khas Sarawaku Sayang

      Reply
    11. author

      Abdul Rashid Bin Hipeni9 months ago

      Saya penerima bsh, kenapa sampai sekarang belum masuk bkss

      Reply
    12. author

      Suliman bin Latip9 months ago

      Saya adalah penerima BSH fasa 1 dan fasa 2, tetapi kenapa sampai sekarang belum menerima bantuan bkss yang berjumlah rm250?

      Reply
    13. author

      Singka anak amit9 months ago

      BSH,BPN,saya dapat….kenapa BKSS….hari ni 18hb belum masuk acc lg….

      Reply
    14. author

      Azazaya bin samsudin9 months ago

      Mcm mane nak semak duit sayangku sarawak ni?

      Reply
    15. author

      MUHAMMAD FAIZAL BIN SAMAN9 months ago

      Tarikh bayaran duit bantuan sayangku sarawak masuk akuan bank saya

      Reply
    16. author

      Abang Haselan bin Abang Zainal9 months ago

      Saya ada acc bank.tapi tidak menerima BSH.apakah cara untuk mendapat bkss
      Saya dah menghubungi talian 082-440127
      Hampir 5 kali.tapi tiada yang angkat.adakah saya perlu keluar rumah untuk terus pergi ke pejabat Perbendaharaan negeri.borang bkss nak download juga ke?kalau orang tak reti nak download nak download kat mana?orang buta IT macam mana pula.?minta pandangan.

      Reply
    17. author

      James Anak Janggu9 months ago

      Bantuan tunai belum masuk akaun lagi, bila tarikh akhir masuk akaun untuk bulan ini?

      Reply
    18. author

      Lynnie9 months ago

      Saya juga penerima bsh 1 Dan 2 kenapa belum menerima bantuan ini lavi

      Reply
    19. author

      Lynnie9 months ago

      Saya juga penerima bsh 1 Dan 2 kenapa belum menerima bantuan ini lagi..

      Reply
    20. author

      Yap Soon Teck9 months ago

      saya juga belum dapat bkss sementara say asudah dapat bsh dan bpn

      Reply
    21. author

      Lyn9 months ago

      Saya penerima BSH fasa 1 & 2 & penerima B40 BPN,kenapa bantuan sarawakku sayang tak masuk lagi,betkali2 semak permohonan kelulusan akan dimaklumkan dari 15 hbln april…bila agar dapat tahu keputusan lulus @ tak,sebab last permohonan 28 april ni ke perlu tunggu je sampai takhir permohonan tutup,hmmm…kmk rakyat sarawak nak bantuan di permudahkan seperti yg dijnjikn…kalau tak lulus dapat kami mohon balik sebab dah buka utk permohonan yg tak terima bantuan sarawak ni.

      Reply
    22. author

      siti hasmah binti hassan9 months ago

      SEMAKAN DQN TARIKH BAYARAN BANTUAN KHAS SARAWAKKU SAYANG(BKSS)

      Reply
    23. author

      ANDY ANAK IPRAIM9 months ago

      Saya juga dah terima BSH bulan 1&3,BPN juga dah dapat tapi Sarawak ku sayang belum ada lagi masuk akaun berdaftar dari tarikh 15/4 sampai tarikh hari ini..Tq

      Reply
    24. author

      SAHLAN BIN SU'UT9 months ago

      kenapa BKSS saya belum masuk..pagi tadi saya cek di atm..belum masuk juga..cakap 15 hari bulan..

      Reply
    25. author

      ABANG PHAROUK AMEER QASSIM9 months ago

      Saya adalah penerima BSH DAN BPN tapi
      BANTUAN SARAWAKKU SAYANG tidak dimasukkan ke dalam akaun.saya sudah membuat rayuan tapi diberitahu kena semak pada Bulan Jun.Tidakkanlah Kita kena tunggu 2 Bulan lagi baru diluluskan..Kita mohon kerajaan negeri semak balik kesemua 430000 penerima BANTUAN ini supaya tidak Ada yang tercicir..Bak kata pepatah
      Jangan Indah kabar Dari Rupa,Jangan buat hati jadi sakit hati…Saya mohon kerajaan negeri semak semula secepatnya.-ABANG PHAROUK AMEER QASSIM BIN ABANG MOSTAPHA KAMEL

      Reply
    26. author

      Wong ke hsin9 months ago

      SEMAKAN UNTUK KELULUSAN BANTUAN KHAS SARAWAKKU SAYANG(BKSS).

      Reply
    27. author

      Leo anak wat9 months ago

      Bila masuk akaun

      Reply
    28. author

      Awie lenggie9 months ago

      Semakan dan tarikh bayaran bantuan khas sarawakki sayang( nkss)

      Reply
    29. author

      Awie lenggie9 months ago

      Macam nak tu.. Rak paham lagi

      Reply
    30. author

      Andria Juli9 months ago

      bila bayaran di buat? bsh dapat, sppt nya layak bkss ni

      Reply
    31. author

      suziana anak chang9 months ago

      Bagaimana sya mau dpatkan no siri?

      Reply
    32. author

      Evan Sebastian9 months ago

      Nak tanya BKSS.Saya pergi bank check tp tak ada masuk.Dah la 28 april last updated.Macam mana nak buat rayuan melalui online.Sebab saya col hotline centre memang tak ada yang menjawab.

      Reply
    33. author

      Gilbert Ch'ng9 months ago

      I didn’t apply for BSH n how can I receive BKSs fund automatically transaction to my bank account pls instruct me how to do it thanks

      Reply
    34. author

      Muhammad fairi9 months ago

      Mohon pihak berwajib menguruskan dengan baik bantuan bkss ini krn saya masih belom dapat lagi sedangkan di beritahu maklum 15/4/2020 tapi sampai hari ini 25/4/2020 pun masih belom masok acc lagi….sila kemaskini web atau link utk kemudahan rakyat…tq…

      Reply
    35. author

      Mohamad9 months ago

      Mohamad
      [email protected]
      Google

      Reply
    36. author

      Mohamad Bin Nin9 months ago

      Mohamad Bin Nin
      [email protected]
      Google

      Reply
    37. author

      Bakawi bin Bujang9 months ago

      Bilakah pembayaran akan dikreditkan ke akaun saya

      Reply
    38. author

      Nusa Anak Kok Nyee9 months ago

      Saya belum lagi terima bkss. Apa patut saya buat ? Tq

      Reply
    39. author

      Lenny Willie9 months ago

      Bilakah pembayaran akan dikreditkan keakaun saya

      Reply
    40. author

      Carlwinda Francis Lite9 months ago

      “SEMAKAN DAN TARIKH BAYARAN BANTUAN KHAS SARAWAKKU SAYANG(BKSS)”

      Reply
    41. author

      ROBERT ANDIN9 months ago

      Bilakah pembayaran akan dikreditkan ke akaun bank BSN saya

      Reply
    42. author

      ROBERT ANDIN9 months ago

      bilakah pembayaran akan dimasukkan ke akaun bank BSN saya

      Reply
    43. author

      amir anak ronie9 months ago

      semakan dan tarikh bayaran bantuan khas Sarawakku sayang (bkss)

      Reply
    44. author

      IDIRIS BIN SUHAILI9 months ago

      Macam mana?

      Reply
    45. author

      Richard anak Leman9 months ago

      Adakah saya layak menerima BKSS..ataupun sudah dimasukkan dalam acount bank??

      Reply
    46. author

      Sammohdsoil9 months ago

      Sida mdah bisi BSH,, automatik bulih BKSS tok. Amai ke nda? Aku BSH fasa 1 dah, fasa 2 lalu nadai. Bpn udah$1000,tapi Bkss tok lalu nadai dinga rita.. Tusah2 $ bantu.

      Reply
    47. author

      NORLEHA BINTI ATEK9 months ago

      SEMAKKAN DAN TARIKH BAYARA. BANTUAN KHAS SARAWAKKU SAYANG(BKSS)

      Reply
    48. author

      Mohamad SAIMi bin salman9 months ago

      Macam mana yg berumo lebih dari 40 keatas .layak tak dapat BKSS.?

      Reply
    49. author

      Roslan bin mohammad jeman8 months ago

      Mintak2 dapat Bantuan dari BKKS di percepatkan sebelum hari raya bln Mei ini untuk org bujang(BPN B40)

      Reply
    50. author

      Yusni poli8 months ago

      lamanya nak tunggu rayuan kenapa tidak bulan mei dpertimbangkan rayuan..lama dah tunggu ..bantuan x masok2 lagi..

      Reply
    51. author

      alice8 months ago

      rm250 dari sarawakku sayang yg kedua belum msuk..tarik masuk 15 mei belum msuk..sekarang dah 27 mei belum msuk lagi….

      Reply
    52. author

      Nizam8 months ago

      Bantuan bulan mei belum masuk,macam mana nak cek online status pembayaran.

      Reply
    53. author

      ATAN BIN JUNAIDI7 months ago

      Saya nk tanya napa rayuaan batuaan sarawak 250 sy belom dapat2 lgi ya dh chek byk kali tpi belom lgi msih lgi dlm perosesss…

      Reply
    54. author

      Rusdy7 months ago

      SEMAKAN DAN TARIKH BAYARAN BANTUAN KHAS SARAWAKKU SAYANG(BKSS)”

      Reply
    55. author

      Azfarezul B Bujang7 months ago

      Bkss

      Reply
    56. author

      Lola amor7 months ago

      Dah berapa bulan buat rayuan tpi smpi sekrg pn x da kabar Berita …dulu ckp semua dpt tapi sekrg Mana semua org dpt…

      Reply
    57. author

      Jemffery ak durus6 months ago

      Sy belum masuk bkss bulan 7 selama ini awal masuk bank bsn

      Reply
    58. author

      WAHAb anak tahir6 months ago

      Sebelum ini awal bkss masuk akaun,bulan 7 ini belum lagi..why???

      Reply
    59. author

      Sharley benun chua6 months ago

      Kenapa sampai sekarang pun belum juva sarawak ku sayang masuk dan bsh pun juga belim masuk??kata janji 15 hari bulan masuk ….ini dah berapa hari bulan 27 hari bulan juga belum masuk…???kenapa ya …yg fasa 3 kah di dahulukan bukan nya yg fasa 1/2 tu yang di dahulukan kerana yg sudah menerima harus didahulukan dan di teruskan bukan nya macam ini ini dah mahi habis bulan sudah tinggal 4 hari lagi…tolong percepatkan ye…

      Reply
    60. author

      Sharley benun chua6 months ago

      Cakap yg ada akaun bsn dah masuk akaun …..mana ada ..penuh penipuan

      Reply
    61. author

      Michael alicksion6 months ago

      Hari ni 30 ari bln mana pg 250 tak masuk acc lagi adoi….. Fasa 1 2 elok je.yang 3 dH kenapa…

      Reply
    62. author

      Rohaida Binti Tahir6 months ago

      Assallammulaikum….. Nak tahu knpe Byran bkss bulan 7 tak masuk lagi Dan sekarang dah bulan 8 bulan2 yg lepas dah masuk tapi bulan 7 sampai bulan 8 Ni tak juga masuk…… Bukan apa suami bukan nya sehat sangat pesakit hemofilia A nk kerja berat2 tk dpt…… Nk berniaga tepi2 jln pun ssh sbb takde lesen……. Sekarang Ni just dpt Cari rm 20 Tu pun kalau ada…… Harap Abg Jo memahami kesulitan kami……… Maaf ya Abg Jo sbb luah kat sini. Harap ada jawapan dari pihak Abg Jo…. Tq.

      Reply
    63. author

      Zaini bin mumin4 months ago

      Saya tak ada menerima bkss dari bulan3 hingga bulan5..bulan 6 baru ada,saya semak tak pandai jdi mana perginya duit yg 2bulan tu? Adakh akan diberi pada ahir atau pada bulan 12 nanti? Tolong beri jawapan?

      Reply
    64. author

      Anthony anak bandan4 months ago

      Smak serewak Duit dah masuk akuan ke ..

      Reply
    65. author

      Pawa anak peter4 months ago

      Smak duit serewak ku sayag dah masukakun saya ke

      Reply
    66. author

      Pawa anak peter4 months ago

      Duit dah masuk akun
      ker

      Reply
    67. author

      Wan Razali Bin Wan Wahed3 months ago

      Semak dan tarikh bayaran bantuan khas Sarawakku sayang (BKSS) “

      Reply

    Leave a reply "SEMAKAN DAN TARIKH BAYARAN BANTUAN KHAS SARAWAKKU SAYANG(BKSS)"