SEMAKAN RAYUAN BSH 2020 BERMULA NOVEMBER

SEMAKAN RAYUAN BSH 2020 BERMULA NOVEMBER

SEMAKAN RAYUAN BSH 2020

6 September merupakan tarikh akhir bagi permohonan rayuan FASA 3 BSH 2020.Jadi persoalannya bilakah pemohon boleh buat SEMAKAN RAYUAN BSH 2020?

Berdasarkan maklumat yang diperolehi daripada LHDN melalui panggilan telefon kepada pengawai LHDN, dimaklumkan bahawa pemohon boleh membuat semakan keputusan rayuan BSH 2020 pada November 2020.

Kepada yang ingin mohon BPR,sila rujuk CARA KEMASKINI BPR 2021`

Selain itu, LHDN juga menampal notis berkaitan tarikh semakan keputusan rayuan BSH 2020 diluar pejabat LHDN.Berdasarkan notis tersebut, dimaklumkan proses SEMAKAN RAYUAN BSH  boleh dibuat pada bulan November.

Kepada yang dah mohon GKP 2.0,boleh buat KEMASKINI & SEMAKAN GKP 2.0 jika ada sebarang perubahan maklumat.

Walaupun tidak dijelaskan secara terperinci tarikh semakan dan bayaran bagi kes rayuan BSH 2020,maklumat ini sangat berguna kepada pemohon rayuan untuk mendapat sedikit gambaran sebenar tentang permohonan rayuan BSH.

Nak tahu cara permohonan i-SINAR KWSP(AKAUN 1) ONLINE bermula bulan Disember 2020

RAYUAN (PERMOHONAN TIDAK LULUS BSH 2020)

Berikut adalah senarai KOD TIDAK LULUS  dan ALASAN TIDAK LULUS :

KOD 05

Pemohon tidak melepasi syarat kelayakan bagi Kategori Bujang

Kepada yang masih bujang cepat mohon BPN 2.0 BUJANG dapat RM500 atau RM300 jika layak

Anda terlupa nombor ahli KWSP? bagaimanakah cara CHECK NO AHLI KWSP GUNA NOMBOR IC?

KOD 07

Semakan rekod agensi mendapati pendapatan Pemohon / Pasangan melebihi RM4,000

KOD 09

Semakan rekod agensi mendapati pendapatan Pemohon melebihi RM2,000

Kepada yang tengah cari pekerjaan, sila ke PENJANAKERJAYA PERKESO untuk tengok peluang kerja dan elaun khas yang disediakan oleh kerajaan

KOD 12

Pemohon berdaftar sebagai Pemegang Saham / Pengarah Syarikat / Perkongsian Liabiliti Terhad

KOD 13

Pasangan berdaftar sebagai Pemegang Saham / Pengarah Syarikat / Perkongsian Liabiliti Terhad

KOD 34

Pemohon tidak menetap di Malaysia / bekerja / belajar di Luar Negara berdasarkan rekod agensi

Baca tentang TARIKH PEMBAYARAN/KEPUTUSAN PERMOHONAN GKP 2.0 RM3000

RAYUAN TAMBAHAN (PERMOHONAN LULUS BSH 2020)

Rayuan dibenarkan bagi tambahan Anak dan Pendapatan

Nota: Pemohon boleh buat rayuan BSH 2020 secara dalam talian dibenarkan untuk pemohon berstatus tidak lulus dengan satu (1) Kod Alasan Tidak Lulus atau Rayuan Tambahan bagi pemohon yang  Lulus BSH 2020 seperti di atas sahaja.

Bagi kategori isi rumah yang ada pertambahan anak, pemohon boleh masukan nama dan maklumat diri anak dalam rayuan ini, bagi kategori ini, anda akan layan dapat RM120 tambahan bagi setiap anak.

Bagi pemohon yang mempunyai kerja baru, yang mana gaji sekarang bukan seperti gaji sekarang. Mungkin dulu gaji anda lebih tingg berbading gaji sekarang,jadi pemohon boleh kemaskini pada portal BSH.

Kepada yang layak, boleh mohon BANTUAN RM500 ZAKAT KECEMASAN MAIWP yang akan dibayar pada Disember 2020

MAKLUMAT LANJUT & PERTAYAAN

Jika anda mempunyai sebarang pertayaan dan ingin maklumat terperinci berkaitan rayuan BSH 2020, sila hubungi LHDNM di saluran berikut:

Telefon : 1-800-88-2747

Facebook : LHDNM

Portal Rasmi : BSH

Tags: #SEMAKAN RAYUAN BSH 2020 BERMULA NOVEMBER

author
Author: 
    Pemilik KekandaMemey.com
    PERMOHONAN BARU RUMAH MESRA RAKYAT(RMR):BORANG & PENDAFTARAN SPNB ONLINE
    PERMOHONAN BARU RUMAH MESRA RAKYAT(RMR):BORANG & PENDAFTARAN SPNB ONLINE   Maklumat terkini tentang
    iSEJAHTERA (CARA DAFTAR,KEMASKINI & SEMAKAN PERMOHONAN BANTUAN KEBAJIKAN)
    iSEJAHTERA (CARA DAFTAR,KEMASKINI & SEMAKAN PERMOHONAN BANTUAN KEBAJIKAN)   APA ITU SISTEM iSEJAHTERA
    CARA MASUK ATAU KELUAR NEGERI SARAWAK & SABAH (TERKINI & SEMASA PKPB/PPN)
    CARA MASUK ATAU KELUAR NEGERI SARAWAK & SABAH (TERKINI & SEMASA PKPB/PPN) Jika
    CUTI MALAYSIA PENJAWAT AWAM:CARA BUAT TEMPAHAN & SENARAI PAKEJ
    CUTI MALAYSIA PENJAWAT AWAM:CARA BUAT TEMPAHAN & SENARAI PAKEJ   Tourism Malaysia hari
    1. author

      MOHMMAD AZWAN BIN OTHMAN1 year ago

      Saya nak buat rayuan kod 5

      Reply
    2. author

      ROMA ANAK MUNSA1 year ago

      Saya mahu buat rayuan kod 5

      Reply
    3. author

      Marizal B [email protected]1 year ago

      SAYA TAK PERNAH DAPAT BPN

      Reply
    4. author

      Johan Kenedy Bin Muhamat Haris1 year ago

      Kenapa fasa 1 saya dapat BSH, fasa ke 2 tak dapat hingga kini.. Saya kategori B40.bukan kah kategori berkeluarga mendapat bayaran 1 rm1000 dan bayaran ke2 rm600. Sy hanya dapat bayaran pertama sahaja

      Reply
    5. author

      DG.MASIAH BINTI AG.RAYA1 year ago

      Bantuan Brim saya hanya dapat rm600..saya berstatus ibu tunggal…dan aka saya pun tak dapat bantuan ..Tahun Sebelum tu dapat..

      Reply
    6. author

      Muhamad Al Fadzil bin osman1 year ago

      Semakan rayuan BSH 2020

      Reply
    7. author

      adib naufal bin norzizan1 year ago

      cod 5

      Reply
    8. author

      Noorsila bte buang1 year ago

      Sy tdk dpt bsh..

      Reply
    9. author

      Norhayati Binti Hassan1 year ago

      Bsh dulu saya dapat tp semenjak kahwin kedua ni tk dapat dh tu bila saya mohon pulak anak dari suami pertama saya di kata kan layak dan ada kena mengena dgn pemohon tp pelik nya tu anak saya iaitu dari suami pertama dan di kata kan layak tp anak dari suami kedua tu pulak tk layak walhal terang2 tu anak nya ..nama anak dari suami kedua tu pulak tk layak tu berbin kan bapak nya ishhh ! Pelik lah saya

      Reply
    10. author

      Saravanan Subramaniam1 year ago

      Saya nak buat rayuan kod 34

      Reply
    11. author

      Basir mansul1 year ago

      Saya tak dapat bsh.. Dan saya daj buat rayuan…

      Reply
    12. author

      Salina binti siddek1 year ago

      Npa sy x layak sy dh pohon

      Reply
    13. author

      Isri Dave a/p subramano12 months ago

      Saya tak dapat bsh Dan saya buat rayuan

      Reply
    14. author

      Muhamat robi12 months ago

      BSH saya tidak lulus?
      Alasan yang saya baca kod 5
      Mohon luluskan permohonan saya itu

      Reply
    15. author

      Azuadi Bin Abdullah12 months ago

      Kenapa bsh saya dapat rm:720 sahaja sebelum ni saya dapat rm 1000

      Reply
    16. author

      Muhammad shah bin idris12 months ago

      bsh saya tidak lulus alasan yang saya baca kod 05 .. saya dengan ini mohonan luluskan bsh saya, saya tiada berkeja tetap kerana kaki dh tangan saya patah exciden

      Reply
    17. author

      Nagamani A/p mahrimuthu11 months ago

      Saya nak buat rayuan bsh.sebab tak da kerja.suami pun tak da kerja.selama ini kami guna duit lestari..kalau dapat ini duit mesti tolong keluarga saya …

      Reply
    18. author

      danny11 months ago

      Nak buat rayuan bsh indivudi bujang.

      Reply
    19. author

      Mohd Azlan11 months ago

      Saya MOHD.AZLAN BLUM DAPAT BANTUAN BSH FASA3 SEDANGKAN SDH D LULUS KAN

      Reply
    20. author

      SUBHASIHNI A/P BALAKRISHNAN9 months ago

      Bsh Tak dpt..saya penduduk Malaysia

      Reply
    21. author

      Mohd Lutfi Lut4 months ago

      Saya tak dapat bsh 2020

      Reply

    Leave a reply "SEMAKAN RAYUAN BSH 2020 BERMULA NOVEMBER"