SYARAT KELAYAKAN BSH FASA 3 2020

SYARAT KELAYAKAN BSH FASA 3 2020

SYARAT KELAYAKAN BSH FASA 3 2020

Berdasarkan makluman daripada pemohon BSH,ramai yang gagal/tidak layak BSH FASA 3 2020, apakah pemohon tidak menepati syarat kelayakan BSH FASA 3 2020. Oleh yang demikian, pemohon perlu mengetahui apakah syarat untuk layak menerima BSH Fasa 3 dan juga BSH TAMBAHAN RM100.

Umum mengetahui, Bantuan Sara Hidup (BSH) fasa ketiga mula dibayar pada 24 Julai 2020, ada yang telah menerima bayaran BSH,ada yang gagal dan ada yang masih dalam proses.

Jika gagal/tidak lulus BSH, boleh cuba buat PERMOHONAN RAYUAN BSH 2020 SECARA ONLINE

Selepas BSH fasa pertama dan kedua berjaya dilaksanakan dengan sempurna, rakyat Malaysia sedang menerima BSH Fasa 3 2020. Bagi mengetahi syarat yang ditetapkan. Sebelum permohonan anda diluluskan, jom semak semula apakah syarat kelayakan permohonan BSH kali ini.

(update terbaru) Rupanya bukan semua kod tidak lulus BSH 2020 dibenarkan membuat rayuan, baca PERMOHONAN RAYUAN BSH 2020 YANG DIBENARKAN SECARA DALAM TALIAN

SYARAT UMUM KELAYAKAN BSH 2020

Berikut merupakan antara syarat umum kelayakan permohonan BSH 2020. Pastikan status anda memenuhi syarat-syarat yang ditetapkan

Nak buat rayuan BSH? Pastikan DOKUMEN RAYUAN BSH 2020 lengkap dan berkaitan

SYARAT UMUM KELAYAKAN PERMOHONAN BSH 2020

  • Warganegara Malaysia yang menetap di Malaysia sahaja
  • Lelaki atau wanita yang menjadi ketua keluarga dan bekerja di Malaysia dengan jumlah pendapatan kasar bulanan isi rumah RM4,000 dan ke bawah
  • Pasangan Warganegara Malaysia (MyKad) atau memiliki pengenalan Malaysia (MyPR/ MyKAS)
  • Pasangan BUKAN WARGANEGARA Malaysia dan mempunyai anak Warganegara Malaysia (MyKad/ MyKid)
  • Hubungan anak mestilah:-

a)anak kandung (termasuk anak tidak sah taraf) atau anak angkat yang berdaftar dengan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) sahaja dan

b)Warganegara Malaysia dan memiliki pengenalan Malaysia (MyKad/ MyKid) sahaja dan

c)Tidak bekerja atau tiada punca pendapatan dan

d)18 tahun dan ke bawah atau

e)19 tahun dan ke atas :

belajar sepenuh masa di Institusi Pengajian Tinggi Awam/ Swasta atau

Kurang Upaya (OKU) yang berdaftar dengan Jabatan Kebajikan Masyarakat

Baca PUNCA BAYARAN BSH 2020 KURANG:INI PENJELASAN LHDN

Berikut merupakan syarat kelayakan mengikut kategori pemohon BSH berserta jumlah bantuan yang akan diperoleh:

SYARAT KELAYAKAN BSH FASA 3 2020

Jom kita mohon BANTUAN ORANG TUA/ WARGA EMAS RM350 SEBULAN untuk  ibubapa/nenek datuk   yang disediakan Jabatan Kebajikan Masyarakat(JKM)

SIAPA YANG TIDAK LAYAK MEMOHON

Berikut merupakan senarai mereka yang tidak layak memohon BSH 2020L:

  • Pendapatan isi rumah melebihi RM4,000
  • Bekerja/ menetap di luar negara
  • Bujang berumur 39 tahun dan ke bawah
  • Pasangan bukan warganegara/ ibu atau bapa tunggal/ Balu/ Janda/ Duda yang tidak mempunyai anak
  • Gagal mengemukakan dokumen sokongan semasa permohonan
  • Pendaftaran Perniagaan, Pemerbadanan Syarikat & Pendaftaran Perkongsian Liabiliti Terhad
  • Memiliki 2 atau lebih perniagaan Milikan Tunggal/ Perkongsian
  • Memiliki Perkongsian Liabiliti Terhad
  • Pemegang Saham/ Pengarah Syarikat
  • Pemilikan kenderaan bagi tahun buatan/ daftar mulai tahun 2016 dan ke atas berdasarkan keupayaan enjin kenderaan seperti berikut :-
  • Kenderaan keluaran dalam negara melebihi 2000cc
  • Kenderaan keluaran luar negara yang melebihi 1400cc
  • Motosikal yang melebihi 500cc
  • Transaksi Pemilikan Hartanah melebihi RM500,000

Sebelum hadir ke ke kaunter rayuan BSH,sila semak terlebih dahulu JADUAL PEMBUKAAN KAUNTER RAYUAN BSH 2020 untuk memudahkan urusan rayuan anda

Ada yang gagal tebus kredit ewallet? Ini SEBAB/PUNCA GAGAL TEBUS KREDIT eWALLET RM50 ePENJANA

Tags: #SIAPA YANG TIDAK LAYAK MEMOHON #SYARAT KELAYAKAN BSH FASA 3 2020

author
Author: 
    Pemilik KekandaMemey.com
    SKIM PINJAMAN PERUMAHAN(SPP): CARA PERMOHONAN PINJAMAN BINA RUMAH ATAS TANAH SENDIRI
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinSKIM PINJAMAN PERUMAHAN(SPP): CARA PERMOHONAN PINJAMAN BINA RUMAH ATAS TANAH SENDIRI Ingin
    PENDAFTARAN SPRN(TEDUH):CARA PERMOHONAN RUMAH MAMPU MILIK
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinPENDAFTARAN SPRN(TEDUH):CARA PERMOHONAN RUMAH MAMPU MILIK Untuk makluman, setiap permohonan rumah mampu
    RUMAH MESRA RAKYAT 2021:DAFTAR, PERMOHONAN & SEMAKAN KELULUSAN 
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinRUMAH MESRA RAKYAT 2021:DAFTAR, PERMOHONAN & SEMAKAN KELULUSAN  Program Rumah Mesra Rakyat(RMR)
    PERMOHONAN BARU RUMAH MESRA RAKYAT(RMR):BORANG & PENDAFTARAN SPNB ONLINE
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinPERMOHONAN BARU RUMAH MESRA RAKYAT(RMR):BORANG & PENDAFTARAN SPNB ONLINE Maklumat terkini tentang
    1. author

      Sew soo yen8 months ago

      Tidak lulus

      Reply
    2. author

      Hairul Aziz Bin sowawi8 months ago

      Kenapa saya tidak layak terima BSH sedang kan gaji baru rm 3200.isteri tidak berkerja.

      Reply
    3. author

      Khairrul bin Othman8 months ago

      Kenapa saya dpt 500
      Gaji saya 1690 sebulan tolak EPF tinggal berapa je

      Reply
    4. author

      Salmah binti Ramli8 months ago

      Gaji saya rm2300.00. Jumlah pendapatan isi rumah rm2600.00. Status gagal BSH. Kenapa ya

      Reply
    5. author

      Lee8 months ago

      Saya ta dapat bulan 6 buat rayuan cuma dapat 500. Kerja pun ta ada sebab pelancongan da berhenti.

      Reply
    6. author

      Feroz8 months ago

      39 tahun dan kebawah xreti pakai duit ke? dan mereka tiada tangungan ke?,korang yang diatas tu boleh la cakap,gaji korg besar,yang kami di bawah ni.korang buat xreti je,

      Reply
    7. author

      Ayu8 months ago

      Fasa 1 dan 2 dpt fasa ke 3 x dpt..bg je lh kan senang..myusah kan org je..yg dpt fasa 1 dan 2 dpt bila tang 3 org ramai x dpt..berbln2 tgu fasa tiga last2 x dpt..mn lh org x mrh.

      Reply
    8. author

      Bin jusoh8 months ago

      Kenapa masuk duit dlm ac bini?bkn bini yg nk tanggung keluarga?kalau dapat bini yg boros mcm mana?

      Reply
    9. author

      mohamad rizan bin mat arif8 months ago

      kenapa saya x layak terima bsh sedangkan pendapatan saya tidak tetap, tambahan sekarang pkp saya cuti tanpa gji,

      Reply
    10. author

      esmaputra8 months ago

      saya nak tanya pendapatan tu ikut basic gaji ke keseluruhan gaji yg dpt…kalau ikut basic x lebh 4000 pun kalau ikut keseluruhan gji mmg la lbh 4000 kami kje 12-15 jam stu ari…xkan kami nk kje makan basic je mana la ckup mcm tu zaman skrang..ni elaun ot semua cmpur skali mmg la lbh pendapatan kami..tolong kaji semula pihak yg berkenaan ni org yg btol2 xlyak dpt dia dpt org yg layak dpt dia x dpt data mna kamu pakai..

      Reply
    11. author

      Hamezi Bin Mohd Saad8 months ago

      Kalau umur 39 tahun 1981 fasa 3 tak dpt adakah blh buat rayuan…. Pterangan sy pdapatan rendah sebulan gaji 2k atau 3k status bujang perlukah hantar borang rasmi dr Lembaga Hasil semak cukai pdapatan dlm negeri… Adakah syarat ni blh ptimbangkan.. Kena tunggu umur 40 tahun blh dpt bsh

      Reply
    12. author

      kamil bin eusli8 months ago

      Tidak lulus fasa 3

      Reply
    13. author

      Nurul Hissam bin Din8 months ago

      Yg bujang 40 ke bawah…x perlu mengundi ye… terang2 x adil dan telus 👎tarak otak punya gomen ph dn pn pun sama…hancing x berguna 1 sen…. kasi tanam ini gomen hancingan PRU 15

      Reply

    Leave a reply "SYARAT KELAYAKAN BSH FASA 3 2020"