TARIKH SEMAKAN KEPUTUSAN & BAYARAN RAYUAN BSH 2020

TARIKH SEMAKAN KEPUTUSAN & BAYARAN RAYUAN BSH 2020

TARIKH SEMAKAN KEPUTUSAN & BAYARAN RAYUAN BSH 2020

6 September merupakan tarikh akhir bagi permohonan rayuan FASA 3 BSH 2020.Jadi persoalannya bilakah TARIKH SEMAKAN KEPUTUSAN & BAYARAN RAYUAN BSH 2020?

Nak tahu cara permohonan i-SINAR KWSP(AKAUN 1) ONLINE bermula bulan Disember 2020

Berdasarkan maklumat yang diperolehi daripada LHDN melalui panggilan telefon kepada pengawai LHDN, dimaklumkan bahawa pemohon boleh membuat semakan keputusan rayuan BSH 2020 pada akhir September. Manakala tarikh bayaran bagi pemohon yang layak menerima BSH 2020 pula pada awal Oktober 2020

 

Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) baharu sahaja mengumumkan perincian dan kelayakan akses ke Akaun 1 bagi kemudahan i-Sinar.

Nak tahu apa syarat dan jumlah yang boleh dikeluarkan melalui akaun 1 KWSP? Sila rujuk  SYARAT & JUMLAH PENGELUARAN i-SINAR KWSP

Walaupun tidak dijelaskan secara terperinci tarikh semakan dan bayaran bagi kes rayuan BSH 2020,maklumat ini sangat berguna kepada pemohon rayuan untuk mendapat sedikit gambaran sebenar tentang permohonan rayuan BSH.

Kepada yang gagal kredit BPN 2.0,sila rujuk TARIKH PEMBAYARAN TUNAI DI BSN

Jika anda masih lagi belum membuat rayuan, berikut adalah info yang berkaitan dengan rayuan BSH FASA 3 2020 yang anda perlu tahu :

Anda terlupa nombor ahli KWSP? bagaimanakah cara CHECK NO AHLI KWSP GUNA NOMBOR IC?

RAYUAN (PERMOHONAN TIDAK LULUS BSH 2020)

SENARAI KOD TIDAK LULUS BSH 2020 YANG DIBENARKAN BUAT PERMOHONAN DALAM TALIAN

Ramai yang tengah tunggu keputusan rayuan BSH FASA 3 kan?Kami kongsikan info terbaru tentang  bilakah pemohon boleh SEMAKAN RAYUAN BSH FASA 3 BERMULA NOVEMBER?

Berikut adalah senarai KOD TIDAK LULUS  dan ALASAN TIDAK LULUS :

KOD 05

Pemohon tidak melepasi syarat kelayakan bagi Kategori Bujang

KOD 07

Semakan rekod agensi mendapati pendapatan Pemohon / Pasangan melebihi RM4,000

Kepada yang layak bantuan JKM,sila semak jumlah bayaran bantuan JKM yang bakal anda terima pada tahun 2021, rujuk SEMAKAN KADAR BANTUAN KEWANGAN JKM 2021

KOD 09

Semakan rekod agensi mendapati pendapatan Pemohon melebihi RM2,000

Baca tentang TARIKH PEMBAYARAN/KEPUTUSAN PERMOHONAN  GKP 2.0 RM3000

KOD 12

Pemohon berdaftar sebagai Pemegang Saham / Pengarah Syarikat / Perkongsian Liabiliti Terhad

KOD 13

Pasangan berdaftar sebagai Pemegang Saham / Pengarah Syarikat / Perkongsian Liabiliti Terhad

KOD 34

Pemohon tidak menetap di Malaysia / bekerja / belajar di Luar Negara berdasarkan rekod agensi

RAYUAN TAMBAHAN (PERMOHONAN LULUS BSH 2020)

Rayuan dibenarkan bagi tambahan Anak dan Pendapatan

Nota: Pemohon boleh buat rayuan BSH 2020 secara dalam talian dibenarkan untuk pemohon berstatus tidak lulus dengan satu (1) Kod Alasan Tidak Lulus atau Rayuan Tambahan bagi pemohon yang  Lulus BSH 2020 seperti di atas sahaja.

Bagi kategori isi rumah yang ada pertambahan anak, pemohon boleh masukan nama dan maklumat diri anak dalam rayuan ini, bagi kategori ini, anda akan layan dapat RM120 tambahan bagi setiap anak.

Bagi pemohon yang mempunyai kerja baru, yang mana gaji sekarang bukan seperti gaji sekarang. Mungkin dulu gaji anda lebih tingg berbading gaji sekarang,jadi pemohon boleh kemaskini pada portal BSH.

Kepada yang berjaya dalam rayuan BSH FASA 3, BAYARAN BSH RAYUAN FASA 3 bermula  23 NOVEMBER 2020

MAKLUMAT LANJUT & PERTAYAAN

Jika anda mempunyai sebarang pertayaan dan ingin maklumat terperinci berkaitan rayuan BSH 2020, sila hubungi LHDNM di saluran berikut:

Telefon : 1-800-88-2747

Facebook : LHDNM

Portal Rasmi : BSH

 

 

 

Tags: #TARIKH SEMAKAN KEPUTUSAN & BAYARAN RAYUAN BSH 2020

author
Author: 
    Pemilik KekandaMemey.com
    SKIM PEMBIAYAAN TEKUN MOBILEPRENEUR 4.0:CARA MOHON ONLINE & BORANG PERMOHONAN
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinSKIM PEMBIAYAAN TEKUN MOBILEPRENEUR 4.0:CARA MOHON ONLINE & BORANG PERMOHONAN Sebelum ini
    CARA TERMINATE ASB LOAN(MAYBANK,CIMB,RHB)
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinCARA TERMINATE ASB LOAN(MAYBANK,CIMB,RHB) Jika anda ingin membuat penstrukturan semula kewangan ekoran
    DAFTAR, PERMOHONAN & SEMAKAN KEPUTUSAN RMMT 2021
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinDAFTAR, PERMOHONAN & SEMAKAN KEPUTUSAN RMMT 2021   Kerajaan negeri Terengganu telah
    SKIM PINJAMAN PERUMAHAN(SPP): CARA PERMOHONAN PINJAMAN BINA RUMAH ATAS TANAH SENDIRI
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinSKIM PINJAMAN PERUMAHAN(SPP): CARA PERMOHONAN PINJAMAN BINA RUMAH ATAS TANAH SENDIRI Ingin
    1. author

      Mohd Fauzi Bin harun9 months ago

      Kod 05,bujang boleh buat rayuan tak?
      Saya ingin tahu.

      Reply
    2. author

      Tubang ak bundan9 months ago

      Kod 05 bujang adakah saya boleh membuat rayuan…

      Reply
    3. author

      AZHAR BIN MAHMUD9 months ago

      Bilakah tarikh keputusan rayuan BSH saya dapat diketahui?
      Sekira lulus bila tarikh bayarannya.
      Tmeksh.

      Reply
    4. author

      Kalaivani9 months ago

      Masih boleh buat rayuan bsh ke..

      Reply
    5. author

      jaidi bin japarnum8 months ago

      Tarikh semakan kelulusan parmohonan rayuan Bah dan membuat semakan rayuan

      Reply
    6. author

      Mohd Aziz Bin Mokhtar8 months ago

      Tarikh semakan keputusan rayuan bsh2020

      Reply
    7. author

      Jaja8 months ago

      Boleh baca teks diatas. Dh tertulis bila keputusan rayuan dan bila duit akan masuk. takkan malas mmbaca nnti kena lukis pulak. Terima kasih.

      Reply
    8. author

      Jo3k1d8 months ago

      Punya la susah aku cari kt google ni nk tau bile keputusan rayuan bsh. Ni bru jmpa.. google ke aku yg lembab [email protected]@

      Reply
    9. author

      Yuseffarizan bt abdull muain8 months ago

      Saya nak bertanya mengenai status bayaran rayuan bsh bila ya

      Reply
    10. author

      Adam Bin Jamaludin8 months ago

      Saya nak bertanya mengenai status bayaran rayuan bsh bila ya

      Reply
    11. author

      Azlan rashid8 months ago

      Ade yg tahu ke nak semak keputusan rayuan mcmmana

      Reply
    12. author

      Subramaniam a/l engkarsamy8 months ago

      Semakan rayuan bsh bujang 2020

      Reply
    13. author

      Eida8 months ago

      Mcmnm nk semak kelulusan rayuan dan bila akan dpt

      Reply
    14. author

      Nazri Daud7 months ago

      Nazri Bin Daud

      Reply
    15. author

      Junainahkasim7 months ago

      Tak dpt nak semak status rayuan bsh dan bila pembayaran.

      Reply
    16. author

      LIESBABARA BINTI EDIN7 months ago

      Macammna semak lulus kah x tu rayuan bsh ? Nk cri kat google pn lain yg keluar..msj kat hp pun blm ada pa2 dapat..hrp dberi pencerahan ..ssbp kata bln 10 ni.tpi blm da kabar angin pun😊

      Lis from kota belud sabah

      Reply
    17. author

      selva7 months ago

      bagai mana nak batalkan no acc terima duit bsh masa ni…
      mohon nama suami tapi terima oleh isteri…
      masa ni isteri sy tiada dgn saya tapi duit bsh masuk je terus cuci
      kali ni sy nak cancel n o acc sesiapa boleh tolong saya

      Reply
    18. author

      Hajarah Binti Hj Abdullah7 months ago

      BILA NAK TAU KEPUTUSAN RAYUAN BSH FASA 3 DAN BILA NAK DI BAYAR?

      Reply
    19. author

      Nik sakiman bin ibrahim7 months ago

      Bantuan bsh

      Reply
    20. author

      ARENAWATI [email protected]7 months ago

      Saya lngsung tdk trima bntuan bsh dari mula fasa pertama lgi..kdua dan sterusnya..saya ada mngisi borang rayuan pd bln ogos yg lepas dn bharap akn dpt kputusan pd bln november akan dtg nti.saya mahu brtanya klu benarkah…ssudah merayu…saya blh dpt duit bntuan saya yg dari fasa pertama lgi,kdua dn yg ketiga ini..terima kasih.

      Reply
    21. author

      Nazrul6 months ago

      Bila Kah Tarikh Keputusan Rayuan BSH Dan Bila Dikredit kan Ke Akaun ??

      Reply
    22. author

      Fedli6 months ago

      TARIKH SEMAKAN KEPUTUSAN & BAYARAN RAYUAN BSH 2020″

      Reply
    23. author

      Amirulashraf6 months ago

      Bile buat ckp x lulus. Bile x buat blh plk lulus.

      Reply
    24. author

      Amirulashraf6 months ago

      Biar x dpat xpe bsh ni. Ckp bantuan 2 bantian ni. Bile buat x lulus. Sbb nak umur 40 keatas. Skrg bile x buat dia ckp blh lulus. Skrg nak buat pon dah x blh sbb tarikh dah tamat tempoh. Padahal kod rayuan aku 05.

      Reply

    Leave a reply "TARIKH SEMAKAN KEPUTUSAN & BAYARAN RAYUAN BSH 2020"