CARA MEMBACA JADUAL TARIKH PEMBAYARAN i-SINAR KWSP(Bulan Februari,Mac,April,Mei & Jun 2021)

CARA MEMBACA JADUAL TARIKH PEMBAYARAN i-SINAR KWSP(Bulan Februari,Mac,April,Mei & Jun 2021)

CARA MEMBACA JADUAL TARIKH PEMBAYARAN i-SINAR KWSP

Ramai yang ada jadual pembayaran i-Sinar, namun tidak tahu bagaimanakah CARA MEMBACA JADUAL TARIKH PEMBAYARAN i-SINAR? Jadi kami akan kongsikan kepada anda ilmu yang sangat berguna ini.

Bila tarikh bayaran DUIT BPR?

CARA MEMBACA JADUAL TARIKH PEMBAYARAN i-SINAR KWSP

a)Semak tarikh pembayaran akaun anda

Anda telah menerima pembayaran i-Sinar bulan Januari ?Cuba semak tarikh pembayaran i-Sinar  pada bulan Januari melalui i-akaun kwsp/ guna portal i-Sinar

Anda akan jumpa tarikh pembayaran kali pertama pada bulan Januari 2021.

Terdapat beberapa cara untuk membuat semakan pembayaran i-Sinar ,berikut adalah cara untuk membuat semakan :

anda menerima cek duit i-Sinar? Bagaimana cara nak tunaikan CEK JURUBANK KWSP i-SINAR

SEMAKAN MELALUI i-AKAUN KWSP

Cara semakan ini sesuai untuk pemohon yang membuat pengeluaran i-Sinar melalui i-Akaun :

1.Pastikan anda mempunyai i-Akaun untuk log masuk menggunakan id dan password.

2.Lihat di bahagian ‘Withrawal’,

3.Tekan Withrawal History

4.Sila pilih i-SINAR & Klik perkataan i-SINAR

5.Dipaparkan maklumat bayaran i-Sinar

Jika nak tukar nombor telefon(Tac) KWSP,rujuk KEMASKINI NO TELEFON KWSP 

MAKSUD TARIKH MULA BAYARAN BERULANG

Ia bermaksud bayaran i-Sinar anda bermula pada tarikh yang dipaparkan dan bayaran bulanan seterusnya juga pada tarikh yang sama.

MAKSUD TARIKH AKHIR BAYARAN BERULANG

Ia bermaksud bayaran i-Sinar anda akhir  adalah pada tarikh yang dipaparkan

*Mungkin ada sedikit kelewatan jika tarikh tersebut jatuh pada hari Sabtu/Ahad/Cuti Umum

SEMAKAN MELALUI PORTAL i-SINAR KWSP

Cara semakan ini sesuai untuk pemohon yang menggunakan portal i-Sinar. Bagi anda yang guna portal i-Sinar boleh disemak di portal tersebut dan akan dipaparkan tarikh bayaran anda.

Jika pernah menerima BSH /BPN 2.0,sila buat KEMASKINI BPR untuk layak menerima bantuan

SEMAKAN MELALUI SMS PIHAK KWSP

Bagi anda yang telah dikreditkan ke akaun bank akan dimaklumkan dengan penghantaran SMS daripada PIHAK KWSP

CARA MEMBACA JADUAL TARIKH PEMBAYARAN i-SINAR 

Tarikh pembayaran kali pertama pada bulan Januari 2021 boleh dijadikan panduan untuk bayaran bulan seterusnya.

Contohnya, jika bayaran bulan pertama pada 5 Januari 2021,maka bayaran bulan kedua,ketiga,keempat,kelima dan keenam juga pada 5 hari bulan setiap bulan.

Boleh rujuk Cara baca tarikh jadual bayaran i-Lestari KWSP

MAKLUMAT LANJUT & PERTAYAAN

Untuk keterangan lanjut tentang i-SINAR  KWSP, sila layari ke laman web https://isinar.kwsp.gov.my/

Tags: #BAYARAN i-SINAR BULAN APRIL #BAYARAN i-SINAR BULAN FEBRUARI #BAYARAN i-SINAR BULAN JUN #BAYARAN i-SINAR BULAN MAC #BAYARAN i-SINAR BULAN MEI #CARA MEMBACA JADUAL TARIKH PEMBAYARAN i-SINAR KWSP

author
Author: 
    Pemilik KekandaMemey.com
    JANJI TEMU KWSP ONLINE:CARA BUAT APPOIMENT BAGI URUSAN DI KAUNTER
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinJANJI TEMU KWSP ONLINE:CARA BUAT APPOIMENT BAGI URUSAN DI KAUNTER Jika ada
    i-SINAR BULAN MEI:CHECK TARIKH PEMBAYARAN i-SINAR
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedini-SINAR BULAN MEI:CHECK TARIKH PEMBAYARAN i-SINAR Bagi yang merancang perbelanjaan untuk perayaan
    CHECK BAYARAN i-SINAR TERKINI:DUIT i-SINAR DAH MASUK?
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinCHECK BAYARAN i-SINAR TERKINI:DUIT i-SINAR DAH MASUK? Selepas proses pindaan pengeluaran i-Sinar
    REGISTER i-AKAUN KWSP(Daftar melalui KIOSK,BANK,ONLINE & EMAIL)
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinREGISTER i-AKAUN KWSP(Daftar melalui KIOSK,BANK,ONLINE & EMAIL) Bagi memudahkan urusan menguruskan duit
    1. author

      Lim Boon Keat3 months ago

      b-5-12 Fadason park jln 2 17 off jalan taman Fadason park

      Reply
    2. author

      Jaafar bin abu seman3 months ago

      assalamualaikum BOSSKUR bila kah tarikh pembayaran i sinar untuk bulan dua ni ok terima kasih BOSSKUR.

      Reply
    3. author

      marzul Azmi bin mat sidik3 months ago

      Saya tidak ada perkerjaan lagi..saya sekarang ada penyakit gauot kronik..bergantung pada ubat..

      Reply
    4. author

      AMINURRASHIDAH BT MD KUSAIRI3 months ago

      Assalamualaikum..maaf bertanya..jika tarikh pembayaran jatuh pada hari sabtu, ahad atau cuti umum..adakah pembayaran akan di percepatkan tarikh nya atau ikut pada tarikh selepas tarikh pembayaran kita?

      Reply
    5. author

      Sueilla3 months ago

      Untuk kategori 2 i-sinar plak..y masih dlm proses tu kan..bayran pndahuluan da d trime..bila plk ye nk tahu y slanjutnye..btl2 lame prosesnye tu..agk2 bila kputusan nye tu nk bg thu ye.

      Reply
    6. author

      Mohammad Nizam Bin Esa2 months ago

      Jadual feb i sinar

      Reply
    7. author

      MOHD NOORHAN BIN HAJI AHMAD2 months ago

      Bila kah tarikh bayaran isinar saya mahu bertanya…. kerana saya mahu pakai duit untuk membeli barangan keperluan harian

      Reply
    8. author

      Juhri bin ribut2 months ago

       “CARA MEMBACA JADUAL TARIKH PEMBAYARAN i-SINAR KWSP(Bulan Februari,Mac,April,Mei & Jun 2021)”

      Reply
    9. author

      Hairuddin2 months ago

      CARA MEMBACA JADUAL TARIKH PEMBAYARAN i-SINAR KWSP(Bulan Februari,Mac,April,Mei & Jun 2021)”

      Reply
    10. author

      Wilfred chom1 month ago

      Kalau sudah terima bayaran isinar ketegeri 1 untuk bulan mac di bayar akhir bukan febuari,,,untuk bulan april bila bayaran ni,,,

      Reply
    11. author

      Mohd zabri bin mohamad gin6 days ago

      Saya dah dapat bayaran pendahuluan isinar rm5000 pada 5 mac,,,sebelum bayaran interim saya pun dah terima tp bila tarikh byaran bulana untuk bulan april masuk duit sampai hari ni xde lg.maaf sekadar nk tau je

      Reply

    Leave a reply "CARA MEMBACA JADUAL TARIKH PEMBAYARAN i-SINAR KWSP(Bulan Februari,Mac,April,Mei & Jun 2021)"