SEMAKAN STATUS PERMOHONAN BANTUAN KHAS IBU TUNGGAL(BKIT)

SEMAKAN STATUS PERMOHONAN BANTUAN KHAS IBU TUNGGAL(BKIT)

SEMAKAN STATUS PERMOHONAN BANTUAN KHAS IBU TUNGGAL

Seteleh selesai membuat permohonan BANTUAN KHAS IBU TUNGGAL(BKIT),kini pemohon boleh membuat SEMAKAN STATUS PERMOHONAN BANTUAN KHAS IBU TUNGGAL(BKIT) melalui portal Jabatan Pembangunan Wanita.

Suri rumah boleh mohon i-SINAR? Rujuk i-SINAR SURI RUMAH

Berdasarkan makluman Jabatan Pembangunan Wanita,status kelulusan akan dimaklumkan melalui sistem pesanan  ringkas (SMS).Ia juga boleh disemak secara online.

Kepada pelajar dan ibubapa B40 yang mempunyai anak belajar di IPTA,boleh mohon BANTUAN PELAJAR B40 IPTA RM300 SEBULAN

DEFINISI IBU TUNGGAL

Menurut Jabatan Pembangunan Wanita, ibu tunggal dapat ditakrifkan berdasarkan kriteria-kriteria berikut:

  • Seseorang perempuan yang menjadi Ketua Isi Rumah, bertaraf perkahwinan balu atau bercerai / berpisah tetap dan mempunyai anak yang belum berkahwin dalam isi rumah yang sama;

Jika anda menghadapi masalah atau keliru dalam permohonan BPN 2.0 bagi kes yang berkaitan penceraian, pasangan meninggal dunia,poligami dan telah berhenti belajar( telah bekerja),rujuk disini

  • Seseorang perempuan yang menjadi Ketua Isi Rumah tetapi mempunyai suami yang tidak sihat dan tidak berkemampuan untuk bekerja dan mempunyai anak yang belum berkahwin dalam isi rumah yang sama atau;
  • Seseorang perempuan yang menjadi Ketua Isi Rumah, tidak pernah berkahwin tetapi mempunyai anak iaitu anak angkat atau anak tidak sah taraf.

Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) baharu sahaja mengumumkan perincian dan kelayakan akses ke Akaun 1 bagi kemudahan i-Sinar.

Kepada yang layak, sila buat PERMOHONAN i-SINAR ONLINE melalui (isinar.kwsp.gov.my)

Oleh itu, jika seseorang wanita itu tergolong di dalam salah satu kriteria di atas, maka mereka layak dipanggil ibu tunggal dan layak untuk menerima bantuan khas ibu tunggal.

Jika anda Pemandu teksi/ e-hailing,Pengawal keselamatan,Peniaga-peniaga kecil,Hilang pekerjaan akibat COVID-19,Lain-lain golongan yang terkesan akibat COVID-19.

Anda layak mohon  BANTUAN RM500  ZAKAT KECEMASAN MAIWP

CARA BUAT SEMAKAN SEMAKAN STATUS PERMOHONAN BKIT

Layari http://bkit.jpw.gov.my/semakan_pemohon

  • Masukan nombor kad pengenalan
  • Tekan CARI
    Status akan dipaparkan

Atau

Layari portal JPW 

  • Masukan nama pengguna/emel yang didaftarkan
  • Masukan kata laluan
  • Tekan log masuk

Kepada golongan B40,anda boleh mohon BANTUAN B40 RM180 untuk perbelanjaan langganan internet atau menampung sebahagian kos pembelian telefon bimbit baru

CONTOH PENERANGAN STATUS PERMOHONAN BKIT

Semakan Status Permohonan 920301056342

REKOD PERMOHONAN BELUM DITERIMA

Bagi permohonan secara manual, rekod permohonan akan mengambil masa untuk dikemaskini

Kepada yang layak,boleh mohon BANTUAN MINHAH COVID-19 RM200 bermula 1 Disember 2020 sehingga 14 Disember 2020

Semakan Status Permohonan 820308076346

REKOD PERMOHONAN DITERIMA

Permohonan anda telah diterima dan sedang diproses

Bagi permohonan secara manual, rekod permohonan akan mengambil masa untuk dikemaskini

Anda terlupa nombor ahli KWSP? bagaimanakah cara CHECK NO AHLI KWSP GUNA NOMBOR IC?

Semakan Status Permohonan 940401136342

REKOD PERMOHONAN DILULUSKAN

Bagi permohonan secara manual, rekod permohonan akan mengambil masa untuk dikemaskini

Nak tahu cara permohonan i-SINAR KWSP(AKAUN 1) ONLINE bermula bulan Disember 2020

Semakan Status Permohonan 900904138348

REKOD PERMOHONAN TIDAK LULUS

Bagi permohonan secara manual, rekod permohonan akan mengambil masa untuk dikemaskini

Pemohon yang ingin cetak dokumen berikut, sila muat turun DISINI

  • BORANG PERMOHONAN BANTUAN KHAS IBU TUNGGAL
  • SENARAI SEMAK PERMOHONAN BANTUAN KHAS IBU TUNGGAL
  • SURAT AKUAN PENGESAHAN PENDAPATAN
  • BORANG PENGESAHAN DIRI

Banyak lagi bantuan berkaitan data internet dan kelas online percuma untuk golongan B40,pelajar SPM/STPM,sila rujuk PROGRAM JARINGAN PRIHATIN

MAKLUMAT LANJUT & PERTAYAAN

HUBUNGI

Jabatan Pembangunan Wanita, Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Aras 23-25, No.55, Persiaran Perdana, Presint 4, 62100 Putrajaya, Malaysia.

603-8323 1000

[email protected]

 

Tags: #CARA BUAT SEMAKAN SEMAKAN STATUS PERMOHONAN BKIT #CONTOH PENERANGAN STATUS PERMOHONAN BKIT #SEMAKAN STATUS PERMOHONAN BANTUAN KHAS IBU TUNGGAL

author
Author: 
    Pemilik KekandaMemey.com
    BANTUAN ZAKAT KECEMASAN MAIWP 3.0:CARA PERMOHONAN BANTUAN RM500
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinBANTUAN ZAKAT KECEMASAN MAIWP 3.0:CARA PERMOHONAN BANTUAN RM500 APA ITU BANTUAN ZAKAT
    SKIM PEMBIAYAAN TEKUN MOBILEPRENEUR 4.0:CARA MOHON ONLINE & BORANG PERMOHONAN
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinSKIM PEMBIAYAAN TEKUN MOBILEPRENEUR 4.0:CARA MOHON ONLINE & BORANG PERMOHONAN Sebelum ini
    CARA TERMINATE ASB LOAN(MAYBANK,CIMB,RHB)
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinCARA TERMINATE ASB LOAN(MAYBANK,CIMB,RHB) Jika anda ingin membuat penstrukturan semula kewangan ekoran
    DAFTAR, PERMOHONAN & SEMAKAN KEPUTUSAN RMMT 2021
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinDAFTAR, PERMOHONAN & SEMAKAN KEPUTUSAN RMMT 2021   Kerajaan negeri Terengganu telah
    1. author

      NURUL NABILAH BINTI NAYAN11 months ago

      Sya permohonan baru bantuan khas ibu tungal..

      Reply
    2. author

      Zakiyah binti abdullah11 months ago

      SEMAKAN STATUS PERMOHONAN BANTUAN KHAS IBU TUNGGAL (BKIT)

      Reply
    3. author

      Noorhanizahanis bte abd rahim10 months ago

      Kenapa saya punye permohonan di johor bahru tiada respon ye?adakah boley sy tahu sama ada sy layak atau pun tidak..

      Reply
    4. author

      Shamsinah Binti Ahmad10 months ago

      SEMAKAN STATUS PERMOHONAN BANTUAN KHAS IBU TUNGGAL(BKIT)

      Reply
    5. author

      KARTINI BINTI AHMAD10 months ago

      Alaaa.. Kalau nak bgi bantuan utk ibu tunggal.. X perlu nak buat medical checkup Segala kat hospital..tu nak buat medical checkup jugak..dhla musim corona nak org g hospital..

      Reply
    6. author

      Sofiah Yusof10 months ago

      TQ

      Reply
    7. author

      dayang noor suehaada binti awang dailiak10 months ago

      sy belum dpt untuk ibu tunggal mcm ma a nk daftar sebagai ibu..

      Reply
    8. author

      Isnira barahim10 months ago

      Sya dah mohon bulan 6 menual..bila cek borang permohonan belum di terima?

      Reply
    9. author

      suhana binti sepuni10 months ago

      kenapa status saya masih permohonan sedang diproses…sebulan menunggu😔

      Reply
    10. author

      [email protected] binti yongkoh9 months ago

      Saya [email protected] binti yongkoh.
      Setatus permohanan saya belum ada lgi.

      Reply
    11. author

      Jothi9 months ago

      Status saya masih dalam proses..lama jugak sy menunggu🥺

      Reply
    12. author

      Ramlah bt jusoh9 months ago

      Masih dalam proses setiap kali Check mesti dalam proses kenpe ye..lambat lagi ke😦

      Reply
    13. author

      Haslindah Binti Hamid9 months ago

      Saya dah hantar borang permohonan bulan 7 tapi sampai sekarang tiada respons langsung dan bila semak status saya PERMOHONAN BELUM DITERIMA

      Reply
    14. author

      NORLEHA BINTI ATEK9 months ago

      bantuan ibu tunggal

      Reply
    15. author

      Norhaslina9 months ago

      sy ibu tyunggal penerima BKK bulanan dr jkm..pertanyaan sy knp sy check portal jpw masih ‘permohonan belum di terima’…?

      Reply
    16. author

      Eswari Alagandran9 months ago

      kenapa status saya masih permohonan sedang diproses…Lambat lagi ke

      Reply
    17. author

      Asmira Randu9 months ago

      Saya baru nak memohon.macam mana cara memohon ibu tunggal

      Reply
    18. author

      nor shakilla9 months ago

      dekat 2bulan jgak saya menunggu bila semak status permohonan sedang diproses sampai sekarang kenapa lama sangat ye.. tunggu punya tunggu harap keputusannya nanti lulus lah.. harap dapat percepatkan proses permohonan dgn segera..

      Reply
    19. author

      Hidayah9 months ago

      MASIH DALAM PROSES..hurmm,harap² ada la rezeki anak² sy nanti..in Shaa Allah..

      Reply
    20. author

      Cik Salawani BT buyong9 months ago

      Semakan status permohonan bantuan ibu tunggal

      Reply
    21. author

      Theresa Anak Gawing9 months ago

      Dh isi 2blan on9 pun msih dlm rekod permohonan lum dterima. Disii manual pun msih gk camtu

      Reply
    22. author

      Norhamidah9 months ago

      Sya buat p’mhonan baru’lalui on9 jadi nk tnya klau tnda right mksdnya da anta kat bkit.jpw ke? Da 2weeks anta chek masih p’mhonan blum dtrima

      Reply
    23. author

      Anum A/p salim9 months ago

      Saya ibu tunggal.. Cara daftar mcm mana

      Reply
    24. author

      Azne maisep9 months ago

      Saya AZNE MAISEP
      Sudh sa cak tapi masi dalam porses. Padahal dari awal bulan 9 lagi saya buat p. Monan.. TQ

      Reply
    25. author

      Rohaiza binti Amirudin8 months ago

      Permohonan saya berjaya.. Bila duit akan di masukkan ke dalam acc bank? Status permohonan berjaya..

      Reply
    26. author

      Puvanesvary Naraynan8 months ago

      I daftar bln 6..masa i check semakan is tanya kata laluan. Kata laluan apa ye..masa i tekan kata laluan ia xblh msk

      Reply
    27. author

      z8 months ago

      bape tahun lagi nak proses..

      Reply
    28. author

      Normah Ahmad8 months ago

      Saya dah buat Semakan Status Permohonan Bantuan Khas Ibu Tunggal tapi result menyatakan rekod masih belum di terima. Berapa lamakah masa yang di ambil untuk merekodkan setiap permohonan

      Reply
    29. author

      Rohaiza binti Amirudin8 months ago

      Permohonan berjaya bila duit dikerditkan ke dlm acc?

      Reply
    30. author

      NORAZILA8 months ago

      ASSALAMUALAIKUM..MACAM MANA NAK KEMASKINI PERMOHONAN?

      TQ

      Reply
    31. author

      Siti Norhedya Binti Yahya8 months ago

      Permohonan Lulu’s atau tidak

      Reply
    32. author

      Norbaini binti podin8 months ago

      Saya pun begtu status ibu tunggal masih dalam proses kenapa lama betul ya

      Reply
    33. author

      Crist Christina8 months ago

      Maaf… Blh tau ada ka madh dlm proses tu lulus ka tak… Hrp dpt bg jwpan dgn segera..
      Terima kasih

      Reply
    34. author

      Vajiamalar8 months ago

      Pemohonan saya berjaya.. Bila bagi kreditkan duit ke dalam akaun…
      “STATUS PEMOHONAN BERJAYA”

      Reply
    35. author

      Noradilla8 months ago

      Duit bantuan ibu tunggal ni nak ambil kat mana???bila dapat duitnya???

      Reply
    36. author

      Norsuzana bt ismail8 months ago

      Sy nk tahu status permohonan sy semak permohonan berjaya ..tpi duit blum msuk2 dlm akaun…tolong bgi penjelasan knpe blum msuk dn bila masuk akauan

      Reply
    37. author

      Norsuzana bt ismail8 months ago

      Status berjaya…duit bila akn masuk akauan…tlong bgi penjelasan…

      Reply
    38. author

      Junaina8 months ago

      Macam tipu jer…smpai sekarang status sama jer…permohonan sedang d proses…kalau x de bantuan untuk ibu tunggal ni..bagitaw jer terus terang..x lah semua ibu2 tunggal ni menunggu…assalamualaikum dan terima kasih.

      Reply
    39. author

      roslin binti rebin8 months ago

      teruk membantu apa macam ni mati semua anak tiada makan

      Reply
    40. author

      Rabaah binti abd aziz8 months ago

      Sy punya dalam proses.mcm mne nk tau lulus ke tak

      Reply
    41. author

      Grace henry dawat7 months ago

      Status masih dalam proses..dah berbulan2..

      Reply
    42. author

      Noor syhrina reento7 months ago

      Kalau status berjaya tu dah di lulus kan ke?

      Reply
    43. author

      Crist+Christina7 months ago

      Mash Dlm proses….bila LA nak tau lulus Ka Tak…

      Reply
    44. author

      Azyan Aziz7 months ago

      Saya hantar ke pejabat kementerian hujung ogos tp semakan masih belum terima borang. Kawan saya hantar di pejabat sama di UTC Pudu selang 3 hari lewat dari saya tp permohonan dia dah berjaya & duit bantuan rm300 dah masuk pun.

      Reply
    45. author

      Suhaili Sharif6 months ago

      Permohonan saya berjaya cuma nk thu bila duit msk dlm akaun …saya buat dlm bln 7 secara menual

      Reply
    46. author

      SITI FATIMAH BINTI BAKAR6 months ago

      DALAM BORANG PERMOHONAN ITU GAJI SEMASA BERKERJA DENGAN KERAJAAN TAPI SEKARANG INI SAYA SUDAH PENCEN PADA 12/11/2020 DENGAN PENCEN RM216.00 . ADAKAH SAYA TAK LAYAK UNTUK DAPAT ONE OFF RM300, MOHON PENCERAHAN

      Reply
    47. author

      Nur raihana binti abdullah6 months ago

      Saya mohon bantuan khas IBU tunggal

      Reply
    48. author

      Salmah binti Sani6 months ago

      Salmah Binti Sani
      Sya.memohon bantuan khas ibu tunggal

      Reply
    49. author

      Nur Nini Tahirah6 months ago

      Stuts dlm proses msih sama sampai sekarang😪

      Reply
    50. author

      Norfarahika binti abdul majid6 months ago

      Nak tahu sama ada lulus atau gagal tu saja

      Reply
    51. author

      ina6 months ago

      Permohonan saya dh berjaya…bila duit akan msuk ke akaun…bleh berikan penjelasan

      Reply
    52. author

      Sumithraa5 months ago

      Ibu tunggal saya dah berjaya Dan lulus tapi Belum dapat duit bautaun ibu tunggal jwp one off rm 300.00 bila masuk duit tolong bagitau Sama saya

      Reply
    53. author

      Sitinorlela bt Mohamad yusuf5 months ago

      Semakan status permohonan bantuan khas Ibu tunggal (bkit)

      Reply
    54. author

      Sitinorlela bt Mohamad yusuf5 months ago

      Dh lulus ke blom sy punya sbb sy dh mohon
      tapi tiada jawapan..

      Reply
    55. author

      Idaselatha4 months ago

      Permohonan saya berjaya tapi sampai sekarang belum dikreditkan dalam akaun. Pkp ini… Saya sangat memerlukan.

      Reply
    56. author

      norma bt aziz4 months ago

      asalamualaikum..saya terima mesej mengatakn saya lulus pembayaran akn dikreditkn dlm bank..tp sehingga kini duit tdk kelihatan..sila bg penjelasan..t.ksh

      Reply
    57. author

      Almawati4 months ago

      Saya memohon permohonan BKIT TAPI KENAPA PERMOHONAN SAYA TIDAK DI TERIMAH SEDANGKAN SAYA GOLONGAN B40 DAN MEMPUNYAI TANGGUNGAN LAGI PULA ANAK SAYA 2 ORANG 7 TAHUN DAN 2 TAHUN.

      TOLONG BALAS APA SAYA KATAKAN

      Reply
    58. author

      Almawati4 months ago

      SSEMAKAN STATUS PERMOHONAN BANTUAN KHAS IBU TUNGGAL(BKIT)”

      saya memohon permohonan BKIT TAPI KENAPA PERMOHONAN SAYA TIDAK DI TERIMAH SEDANGKAN SAYA GOLONGAN B40 DAN MEMPUNYAI TANGGUNGAN LAGI PULA ANAK SAYA 2 ORANG 7 TAHUN DAN 2 TAHUN.

      TOLONG BALAS APA SAYA KATAKAN

      Reply
    59. author

      yana4 months ago

      salam,,
      saya dah buat permohonan bantuan khas ibu tunggal and status permohonan saya telah di luluskan.
      tetapi sehingga sekarang saya belum terima duit bantuan tersebut..
      dah lebih dr 4 bualn permohonan saya diluluskan.
      saya juga ada hubungi pejabat Jwp di Putarajaya tetapi staff di sana ada memberikan no telifon lain untuk saya buat semakan tetapi setiap kali saya hubungi no berkenaan tiada yang siapa yang menjawab pangilan saya. Harap pihak berkenan boleh respond pertanyaan saya ni.
      TQ

      Reply
    60. author

      Rangai Lihan4 months ago

      Permohonan berjaya…tapi duit tidak masuk

      Reply
    61. author

      Rohana Ismail3 months ago

      Saya mohon dengan isi borang…dah lebih dari setengah tahun dah…status ‘ permohonan masih belum diterima ‘…bila nk bagi jawapan lulus atau tidak..

      Reply
    62. author

      Hasnah Binti Mohamad Leong3 months ago

      Keputusan sya dah berjaya! Tetapi dah hampir setengah tahun dah.. x dpt2 lagi..

      Reply
    63. author

      MOHD RAHIM BIN AHMAD2 months ago

      Url penat Mohd Rahim bin Ahmad 01137537368

      Reply

    Leave a reply "SEMAKAN STATUS PERMOHONAN BANTUAN KHAS IBU TUNGGAL(BKIT)"