BANTUAN ZAKAT KECEMASAN MAIWP 3.0:CARA PERMOHONAN BANTUAN RM500

BANTUAN ZAKAT KECEMASAN MAIWP 3.0:CARA PERMOHONAN BANTUAN RM500

BANTUAN ZAKAT KECEMASAN MAIWP 3.0CARA PERMOHONAN BANTUAN RM500

 

APA ITU BANTUAN ZAKAT KECEMASAN MAIWP

Bantuan Khas COVID-19 ini merupakan salah satu usaha MAIWP bagi membantu meringankan beban orang awam susulan Perintah Kawalan Pergerakan(PKP) 3.0 akibat penularan wabak COVID-19.

 

TARIKH PERMOHONAN BANTUAN ZAKAT MAIWP 3.0

Permohonan bantuan ini akan dibuka secara dalam talian mulai 15 Jun  2021 sehingga 30 Jun 2021

SASARAN UTAMA  BANTUAN ZAKAT MAIWP

  • Pemandu teksi/ e-hailing
  • Pengawal keselamatan
  • Peniaga-peniaga kecil
  • Hilang pekerjaan akibat COVID-19
  • Lain-lain golongan yang terkesan akibat COVID-19.

KADAR BANTUAN ZAKAT KECEMASAN MAIWP

Mereka yang layak akan menerima Bantuan Zakat Kecemasan MAIWP sebanyak RM500 dan penerima bantuan kecemasan 2.0 akan menerima RM500 seorang secara automatik mulai 15 Jun – 15 Julai secara berperingkat.

SEMAKAN SYARAT KELAYAKAN BANTUAN ZAKAT  MAIWP 3.0

  • Golongan B40 yang terjejas pendapatan
  • Tinggal di Wilayah persekutuan Kuala Lumpur, Labuan & Putrajaya
  • Pemohon BUKAN merupakan penerima Bantuan Kewangan Bulanan Baitulmal MAIWP
  • Pemohon BUKAN penerima Bantuan Kecemasan COVID19 MAIWP 2.0*

Bagi penerima Bantuan Kecemasan COVID19 MAIWP 2.0*, RM500 akan disalurkan secara automatik.

CARA PERMOHONAN BANTUAN ZAKAT KECEMASAN MAIWP 3.0

Permohonan dalam talian boleh dibuat menerusi pautan berikut:

Berikut adalah langkah permohonan:

DAFTAR (PENGGUNA BARU)

Buka laman web https://ebaitulmal.maiwp.gov.my/ez-zakat/

Pemohon perlu klik pada ‘Pengguna Baru’ untuk mendaftar nama bagi pertama kali menggunakan sistem.

Pemohon perlu mengisi SEMUA butiran diri termasuk kata laluan yang akan digunakan untuk akses/daftar masuk sistem kelak.

Setelah semua butiran telah diisi, pemohon perlu menekan butang DAFTAR.

LOG MASUK

Pemohon perlu memasukkan No. Kad Pengenalan dan Kata Laluan yang telah didaftarkan dan klik pada butang LOG MASUK.

 

LENGKAP MAKLUMAT

Pemohon dikehendaki menekan tab ‘MAKLUMAT PEMOHON’ bagi melengkapkan butiran pemohon.

Pemohon dikehendaki untuk lengkapkan semua butiran yang diperlukan.

Kepada yang layak, boleh mohon SKIM BANTUAN PERSEKOLAHAN MAIPk

MUAT NAIK DOKUMEN

Sila muat turun dokumen yang diperlukan.Contoh dokumen seperti kad pengenalan,bil elektrik/air, penyata akaun bank ( format pdf/jpg/jpeg/gif bersaiz 2mb)

KEMASKINI MAKLUMAT TANGGUNGAN

Pemohon dikehendaki kemaskini maklumat tanggungan bagi melengkapkan butiran tanggungan.Pemohon dikehendaki untuk lengkapkan semua butiran yang diperlukan

Contoh butiran yang perlu diisi adalah nama,no kad pengenalan,tarikh lahir,jantina,hubungan dan pekerjaan

HANTAR PERMOHONAN

Sila hantar permohonan yang telah lengkap disi dan dikemaskini.

MAKLUMAT LANJUT & PERTAYAAN

Untuk sebarang maklumat boleh berhubung di Facebook Baitulmal MAIWP atau hubungi nombor berikut:

  • 012-518 3614 / 012- 512 7614 (Kuala Lumpur)
  • 011 – 5949 6216 / 011 – 6303 8443 (Putrajaya)
  • 013 – 8516066 (Labuan)

Tags: #APPLY BANTUAN ZAKAT MAIWP 3.0 #BANTUAN ZAKAT KECEMASAN MAIWP 3.0 #BANTUAN ZAKAT KECEMASAN MAIWP:CARA PERMOHONAN BANTUAN RM500 #Bila bayaran BANTUAN ZAKAT MAIWP 3.0? #bila duit BANTUAN ZAKAT MAIWP 3.0 masuk? #CARA PERMOHONAN BANTUAN ZAKAT KECEMASAN MAIWP #CARA PERMOHONAN BANTUAN ZAKAT KECEMASAN MAIWP 3.0 #CHECK BANTUAN ZAKAT MAIWP 3.0 #PERMOHONAN BANTUAN ZAKAT MAIWP 3.0 #SEMAKAN BAYARAN BANTUAN ZAKAT MAIWP 3.0 #SEMAKAN SYARAT KELAYAKAN BANTUAN ZAKAT  MAIWP 3.0 #SEMAKAN SYARAT KELAYAKAN BANTUAN ZAKAT KECEMASAN  MAIWP #TARIKH PERMOHONAN BANTUAN ZAKAT MAIWP 3.0

author
Author: 
    Pemilik KekandaMemey.com
    APA ITU SISTEM INSURANS PEKERJAAN(SIP)?(Cara Permohonan Online & Borang)
    APA ITU SISTEM INSURANS PEKERJAAN(SIP)?(Cara Permohonan Online & Borang)   SIP adalah satu
    GERAN PADANAN PENDIGITALAN PKS RM5000 BSN(CARA & BORANG PERMOHONAN)
    GERAN PADANAN PENDIGITALAN PKS RM5000 BSN(CARA & BORANG PERMOHONAN)   Kepada pemilik Perusahaan
    CARA GUNA PORTAL MALAYSIABIZ (Daftar Perniagaan & Permohonan Lesen)
    CARA GUNA PORTAL MALAYSIABIZ (Daftar Perniagaan & Permohonan Lesen)   APA ITU Portal
    DAFTAR,LOGIN & RENEW SSM SECARA ONLINE
    DAFTAR,LOGIN & RENEW SSM SECARA ONLINE   APA ITU SSM   Sebelum menjalankan
    1. author

      David ak Disien12 months ago

      Buat tambah perbelanjaan..

      Reply
    2. author

      Redzuan bin bakarudi Ikwan12 months ago

      Amat mmerlukan bantuan ini amat terdesak

      Reply
    3. author

      Redzuan bin bakarudin12 months ago

      Mohon bantuan zakat rm500 amat memerlukan

      Reply
    4. author

      ELMASUHARA BINTI JAMALUDIN11 months ago

      Mohon bantuan rm500 untuk buat pembelajaran

      Reply
    5. author

      ELMASUHARA BINTI JAMALUDIN11 months ago

      Mohon bantuan rm500 untuk buat perbelanjaan barang dapur & yuran persekolahan anak

      Reply
    6. author

      Fatin Amira binti Mohd ali11 months ago

      Assalamualaikum macam saya nk dapat bantuan kecemasan malwp cara untuk permohonan bantuan rm500

      Reply
    7. author

      Isnira+barahim11 months ago

      Nak mohon bantuan rm500 mcm mna nak mohon utk keperluan dapur

      Reply
    8. author

      Nikmah Jaffar11 months ago

      Salam dan Selamat Pagi … nak mohon bantuan RM 500.00 bagaimana nak memohon

      Reply
    9. author

      Jefri+b+Abd+rahman11 months ago

      Askum ,untuk bantuan permohonan bantuan zakat rm500 MAIWP, adakah hanya di berikan kepada penduduk sekitar Wilayah Persekutuan, Putrajaya,dan Labuan sahaja,bagaimana dgn penduduk di tempat lain?? Yg amat memerlukan bantuan segera dari MAIWP khususnya bagi org yg kehilangan kerja.

      Reply
    10. author

      Latipah binti ibrahim11 months ago

      Untuk bayar yuran sekolah dan bill

      Reply
    11. author

      Mohd faizal ezuan bin ismail11 months ago

      Pendapatan bulanan TIADa, baru diberhentikan kerja. TIADa perbelnajaan .Dan bru mula kerja baru, nk mintak bantuan buat modal duit belanja pergi kerja.

      Reply
    12. author

      David bin stephen11 months ago

      Saya telah kehilangan pekerjaan semenjak pendemik covid – 19,saya amat memerlukan bantuan RM500 untuk keperluan barang dapur dan bil elektrik

      Reply
    13. author

      Mohd Hassim11 months ago

      Assalamualaikum, selamat malam, saya Mohd Hassim @ asyim..semenjak covid-19 & di istihar sebagai darurat dari hari pertama saya telah di berhentikan @ kehilngan punca pendapatan rezeki.oleh itu juga saya berharap & tidak terlalu berharap sekiranya ada rezeki dari bantuan yang di hulurkan sedikit sebanyak akan dapat membantu meringankan beban untuk saya manfaatkan agar dapat menumpung kos bil dan memudahkn untuk membeli barangan keperluan dan yang paling di utamkan ke dua ibubapa contohnya dapat meringkan beban mereka

      Reply
    14. author

      MUHAMMAD+BIN+ASBOLLAH11 months ago

      SAYA MUHAMMAD BIN ASBOLLAH
      IC: 930811126581..
      ADAKAH SAYA LAYAK MEMOHON BANTUAN ZAKAT.

      Reply
    15. author

      ZUHARDI BIN MOHD ZARADDIN11 months ago

      Semenjak convid-19 pada mula2 PKP smpailah skg saya diberhentikn kerja mohon bantuan zakat 500 utk perbelanjaan harian…terima kasih

      Reply
    16. author

      mohd wastarly bin yusof11 months ago

      bagaimana cara memohon nye.bole ke saya datang terus ke pejabat maiwp.saya tidakpandai online ini.kami amat memerlukan bantuan.kerana pemandu teksi sekarang tiada pendapatan.tolong maiwp hubungi saya 01111073118

      Reply
    17. author

      Mohd Shahrul Hatta Bin Ali11 months ago

      pekerjaan sy hanyalah penoreh getah..perbelanjaan harian api air semuanya daripada hasil jualan getah..setelah sy jatuh sakit akibat kemalangan di ladang..sampai sekarang saya tiada pendapatan

      Reply
    18. author

      Liew sing shih11 months ago

      Sya ingin mnta bantuan dri sezi yuran sklh ank bas sklh dn brg2 dpur

      Reply
    19. author

      Liew sing shih11 months ago

      Sya ingin mnta bantuan dri sezi yuran sklh ank bas sklh dn brg2 dpur klu blh bank in account nmber sya 28650078680

      Reply
    20. author

      Liew sing shih11 months ago

      Sya ingin mnta bantuan dri sezi yuran sklh ank bas sklh dn brg2 dpur sama sya tlg kehilangan kerja dri bln 3mac smapai skrg lgipn sya ada skit jntung tiap2 bln mau jarum jntung sma ada 2injap rosak 1bengkak sma ada jantung berlubang kecil mum sya pn skit jga kencing drh klu blh bank in account nmber sya 28650078680

      Reply
    21. author

      Hamdiah binti Peri11 months ago

      As’sllamulaikom..
      Saya nk cuba mohon bantuan nie n smoga di luluskn..

      Reply
    22. author

      Noramin yusof11 months ago

      Asalam bolehkah sy Mohon bantuan baitulmallcovic19 500ni IC sy 770429145781 sy dilahirkn kn Dan mmbesar pantai dlm ttp bila SEK men tgl brsama nenek JD alamat Di IC Ampang Selangor layak ke sy memohon kerana sy dberhentikn kerja sbg cheff

      Reply
    23. author

      FATIMAH IZNI BT ZAINALLAH11 months ago

      Assalamualaikum mohon bantuan ingin mmbeli keperluan dapur ,perbelanjaan ank dan sye mempunyai prg tua yg telah uzur..wang betul2 tidak mencukupi..mahon jasa baik dapat memberi bantuan ini dengn secepat mgkin..terima kasih..

      Reply
    24. author

      Faizal11 months ago

      Saya memerlukan bantuan ini kerana hendak beniaga tak boleh sebak pkpb

      Reply
    25. author

      Ahmad fadil bin ramlee11 months ago

      Saya mmerlukan bantuan zakat kecemasan ini sebab saya telah pon hilang perkerjaan masa pkp .. dan sekarang saya tidak berkerja .. mohon diluluskan kan pmohonan saya …

      Reply
    26. author

      Muhammad Sabri bin Ariffin11 months ago

      Tolong la amat memerlukan, Allah je yg tahu ape yg sy rasa

      Reply
    27. author

      NUR FAIZAN11 months ago

      Jika menetap di selangor bagaimana?

      Reply
    28. author

      Muhamad Faiz bin fadzil10 months ago

      Saya perlukan bantuan sangat2

      Reply
    29. author

      Normala binti omar10 months ago

      Mohon bantuan Rm500 untuk perlu ank2 sya berumur 3 bulan 15 hari dan barang dapur sya perlu kn bantuan tu mohon bantuan ya ni no sya 01131055640

      Reply
    30. author

      PONGKHOTAI10 months ago

      berumur 6 hinga 12. hari dan barang dapur sya perlu kn bantuan tu mohon bantuan ya ni no sya 0166406593

      Reply
    31. author

      Parranietharan10 months ago

      Saya perlukan bantuan RM500 kerana keluarga saya golongan yang pendapat kurang RM 1000 jadi saya meminta agar kerajaan memberikan saya bantuan RM 500

      Reply
    32. author

      James thong sun von10 months ago

      asalamualeikum nak mohon bantuan dengan zakat,,ssebab

      Reply
    33. author

      Wan ahmad nazar bin wan abd hamid10 months ago

      Saya amat perlukan babtuan zakat ini

      Reply
    34. author

      ABDUL GUSRA BIN GULI TANGKONG9 months ago

      Macam nak mohon zakat rm.
      500 untuk kelangsungan hidup

      Reply
    35. author

      Natasha emma ishak9 months ago

      Macam mana sye mk mohon bantuan kecemasan,sye ibu tggal dh menjga ayah yg xsihat

      Reply
    36. author

      MOHD HALIM SHAH8 months ago

      Aslam bole sy tahu skg bole mohon LG ke bantuan ne

      Reply
    37. author

      Zamri bin ismail4 months ago

      Saya ada pendapatan bulanan saya hanya gaji harian berkerja hanta kenderaan untuk ujian puspakum sekarang tak ada kerja sampai total lockdanw tamat puspakum tutup sekaran tiada pandapatan mohon banyuan 0108950581

      Reply
    38. author

      Zamri bin ismail4 months ago

      Saya tiada pendapatan bulanan saya hanya gaji harian berkerja hanta kenderaan untuk ujian puspakum sekarang tak ada kerja sampai total lockdanw tamat puspakum tutup sekaran tiada pandapatan mohon banyuan 0108950581

      Reply
    39. author

      Zamri bin ismail4 months ago

      Saya ada pendapatan bulanan saya hanya gaji harian berkerja hanta kenderaan untuk ujian puspakum sekarang tak ada kerja sampai total lockdanw tamat puspakum tutup sekaran tiada pandapatan mohon bantuan 0108950581

      Reply
    40. author

      Sezra binti zainudin4 months ago

      Bantuan kecemasan covid 3.0 sudah tamat 30 jun . Saya dapat bantuan kecemasan covid 3.0 saya buat di pejabat maiwp kuala lumpur . Yang 1.0 . Yg 3.0 saya tak perlu mohon lg . Terima kasih maiwp dapat saya buat belanja dlm masa pkpd kawat besi . Keje pon cuti 14 hari . Saya gaji sbuln rm600 sebulan . Itu klu keje penuh . Nasib dapat kecemasan covid .

      Reply

    Leave a reply "BANTUAN ZAKAT KECEMASAN MAIWP 3.0:CARA PERMOHONAN BANTUAN RM500"