BANTUAN BULANAN JKM:TARIKH & SEMAKAN BAYARAN

BANTUAN BULANAN JKM:TARIKH & SEMAKAN BAYARAN

BANTUAN BULANAN JKM

Kepada yang layak Bantuan Bulanan JKM,pasti anda ingin tahu tentang tarikh bayaran JKM pada bulan Disember,Januari,Februari dan bulan lain.

Berikut adalah maklumat tentang bayaran bantuan JKM yang anda perlu tahu:

  • Bantuan Bulanan JKM dibayar setiap bulan selepas 20 hari bulanan pada setiap bulan.
  • Bayaran bulanan JKM juga diawalkan sebulan lebih awal sejak bulan Mac 2020.

Contohnya pada bulan Oktober 2020,bayaran bagi bulan November akan dibuat bermula 20 Oktober 2020.

  • Bayaran juga dibuat secara berperingkat mengikut jenis bank penerima bantuan JKM.

Belum register i-Akaun KWSP? Sila rujuk REGISTER i-AKAUN KWSP(Daftar melalui KIOSK,BANK,ONLINE & EMAIL)

JADUAL PEMBAYARAN BANTUAN BULANAN JKM 2021

BANTUAN BULANAN JKM

CARA SEMAK BAYARAN BANTUAN BULANAN JKM

  1. Layari jkm.gov.my untuk membuat semakan bayaran bulanan JKM
  2. Sila log masuk dan buat semakan bayaran
  3. Jika bayaran telah dikreditkan,anda boleh ke bank untuk mengambil duit bantuan

dah semak kelayakan  BANTUAN KITA SELANGOR 2.0?

SENARAI BANTUAN BULANAN JKM

Berikut adalah senarai dan kadar Bantuan Bulanan JKM tahun 2021:

  • Bantuan OKU Tidak Berupaya Bekerja (BTB) sebanyak RM300 Sebulan
  • Bantuan Penjagaan OKU Terlantar/ Pesakit Kronik Terlantar (BPT) sebanyak RM500 Sebulan
  • Elaun Pekerja Cacat sebanyak RM450
  • Bantuan Orang Tua(BOT) sebanyak RM500
  • Bantuan Kanak-Kanak (BKK)

RM150 seorang anak berumur tujuh tahun hingga 18 tahun atau RM200 seorang anak berumur enam tahun dan ke bawah dengan maksimum RM1000 sekeluarga.

CARA PERMOHONAN ONLINE BANTUAN BULANAN JKM 2021

  1. Layari laman web eBantuanJKM di pautan berikut http://ebantuanjkm.jkm.gov.my/spbk/Awam/BorangPermohonan_SemakIc.jsp;
  2. Daftar permohonan mengikut negeri
  3. Isikan nombor kad pengenalan
  4. Isikan borang berkaitan
  5. Pengendalian permohonan bantuan kewangan dibuat di peringkat Pejabat Kebajikan Masyarakat Daerah / Jajahan / Bahagian di seluruh negara.
  6. Setiap permohonan yang didaftarkan akan dijalankan siasatan untuk penilaian (means-tested) bagi mengesahkan kelayakan bantuan kepada pemohon.
  7. Urusan ini bersesuaian dengan prinsip penyampaian bantuan yang berdasarkan kepada kelayakan dan bukan hak.

PERHATIAN : Sila hadir ke Pejabat Kebajikan Masyarakat mengikut Daerah mana yang dipohon dalam tempoh 14 hari dari permohonan dibuat diatas talian.

Kegagalan berbuat demikian sistem akan membatalkan permohonan tersebut secara automatik.

Kepada yang mempunyai ibubapa yang  layak,boleh mohon bantuan JKM sebanyak RM500 Sebulan iaitu BANTUAN ORANG TUA(BOT) 2021

SENARAI DOKUMEN DIPERLUKAN

  1. Salinan MyKad/ Kad Pengenalan Pemohon;
  2. Salinan MyKad /Kad Pengenalan ahli keluarga yang tinggal bersama;
  3. Salinan Kad OKU/ slip pendaftaran sementara OKU;(Jika Kategori OKU)
  4. Salinan penyata pendapatan /surat akuan pendapatan;(jika bekerja sendiri)
  5. Salah satu Bil Utiliti (air/elektik/telefon/astro)
  6. Laporan pegawai perubatan dari hospital/klinik kesihatan kerajaan/swasta (bagi kes OKU tidak bekerja/ terlantar/kronik/alat tiruan)

*Sila bawa dokumen di atas semasa hadir ke pejabat.

BORANG PERMOHOAN BANTUAN JKM 2021

  • JKM 18 (Borang Permohonan Bantuan)
  • Borang Kemaskini Maklumat JKM 20

SEMAKAN STATUS PERMOHONAN

Berikut adalah cara membuat semakan status permohonan bantuan JKM :

  1. Log masuk ke laman web rasmi eBantuanJKM
  2. Tekan butang ‘Semakan Status Semakan Atas Talian’
  3. Sila masukkan No.Kad Pengenalan dan klik butang Semak.
  4. Senarai hanya akan memaparkan status bantuan yang telah dipohon atau sedang diterima.

MAKLUMAT LANJUT & PERTAYAAN

Untuk keterangan lanjut mengenai bantuan yang telah dipohon, sila hubungi Pejabat Kebajikan Masyarakat Daerah/Bahagian/Jajahan di mana permohonan bantuan ini dibuat atau hubungi ibu pejabat JKM melalui talian 03 – 8000 8000

Jabatan Kebajikan Masyarakat, Aras 6, 9-18, No 55, Persiaran Perdana, Presint 4, 62100 Putrajaya.

 

Tags: #CARA PERMOHONAN ONLINE BANTUAN BULANAN JKM 2021 #SEMAKAN BANTUAN BULANAN JKM #TARIKH BANTUAN BULANAN JKM

author
Author: 
    Pemilik KekandaMemey.com
    DUIT JKM BILA MASUK?CHECK BANTUAN BULANAN JKM
    DUIT JKM BILA MASUK?CHECK BANTUAN BULANAN JKM Kepada yang layak menerima bantuan Jabatan
    SKIM BANTUAN ORANG KELAINAN UPAYA ( SBOKU ):CARA MOHON & BORANG PERMOHONAN
    SKIM BANTUAN ORANG KELAINAN UPAYA ( SBOKU ):CARA MOHON & BORANG PERMOHONAN Tujuan
    SEMAKAN KADAR BANTUAN KEWANGAN JKM 2021
    SEMAKAN KADAR BANTUAN KEWANGAN JKM 2021 Melalui Bajet 2021,kerajaan telah besetuju untuk menaikan
    1. author

      Kaiuridin abdul razak10 months ago

      Bantuan jkm rpc bagi bulan 12 bila masuk

      Reply
    2. author

      Hanida suria Haidil Ida10 months ago

      Bila masuk bulan 12

      Reply
    3. author

      Zawidyawatiy kamaruddin9 months ago

      Ingin tahu tarikh bayaran jkm utk oku berkerja bg bln 12.2020 bila akan masuk.

      Reply
    4. author

      Azreen Malik9 months ago

      Tarikh bayaran JKM untuk bulan 1/2021 bila ya?

      Reply
    5. author

      Rosedi bin musa9 months ago

      Bila duit bantuan oku bln 12/2020 Masuk acc

      Reply
    6. author

      Nuramirah9 months ago

      Bila masuk bantuan kanak kanak bulan 12

      Reply
    7. author

      Junainah Abu Bakar9 months ago

      Bila kah tarikh bayaran jkm untuk bulan 1/2021

      Reply
    8. author

      Ali Salleh9 months ago

      Sy dgr ada bantuan one off utk golongan oku B40 sebanyak rm2500. Macam mana nak mohon ye?

      Reply
    9. author

      bija ludan9 months ago

      Selamat petang, nak apply melalui online..kenapa Sarawak tiada dalam senarai?

      Reply
    10. author

      Ibrahim saibi9 months ago

      Bantuan jkm utk bank bsn dh masok ke belum?

      Reply
    11. author

      Yusri9 months ago

      Bila tarikh bantuan kanak2 utk bulan 12 di masukan ke bank BSN?

      Reply
    12. author

      Azrul9 months ago

      Bila nak masuk bantuan btb bulan 12 ni, pi tekan, duit tak masuk lagi pun… Tu bila lagi nak masuk ni… Duit oku btb ni….

      Reply
    13. author

      Lela9 months ago

      Bantuan jkm bulan 12 masuk bila

      Reply
    14. author

      Mohd zaini9 months ago

      Bila duit epc bulan 12 atau bulan 1 2021 masuk? Kata setiap 20hb ni dah 23/13

      Reply
    15. author

      Syarifah noor bt Syed jaafar9 months ago

      Assalamulaikum .. bkk utk bin 12 bila dapat ??

      Reply
    16. author

      Bonny Daniul9 months ago

      Bantuan BKK untuk bulan 11 dengan bulan 12 belum ada masuk lagi ke bank BSN sa.. agak2 bila la akan d masukan tu ya.. sebb da dua masuk dua bulan bantuan BKK itu tidak masuk d akaun bank BSN sa

      Reply
    17. author

      Kaiuridin abdul razak9 months ago

      Salam tuan.sy nk tnya.bantuan epc bagi bulan 12/2020 bila masuk akaun tuan.

      Reply
    18. author

      Junainah ahmad9 months ago

      Bila dapat bantuan 12/2020

      Reply
    19. author

      Norliza binti syamsudin9 months ago

      Bila bayaran untuk blan 1 tahun 2021 ye sbab ada pesgawaoh jkm bagitahu blan 1 2021 msuk dalam blan 12 ni jgak

      Reply
    20. author

      Zulhaidi bin Othman9 months ago

      Bila tarikh bayaran bln januari 2021?

      Reply
    21. author

      Razila binti ramli9 months ago

      Bantuan jkm 12 bila masuk. 2020

      Reply
    22. author

      Zai9 months ago

      Disini nk nyatakan kekesalan tentg bantuan jkm…tolong la disaat pkp dan saat ada hamba allah sdg sukar ples la jgn disukarkan lg kenapa perlu pgil 2kali sy ni dah tertekan dgn kesusahan ..bujang pon sy ni nk kj cmner eak pkp ni dlm duit tkde gan kwn serumah ibu tungl exsiden…gan kwn tu keluarga pon memg tk kn tolong jerk siap kene hina maki ank ???jgn ckp la ..sy amik alih tolong kwn sy antar jkm n pening kpl otak sendiri pon tk setel…tambh lg ujian mcm ni.tambh lg serabut risau kn kwn yg sakit…luke memg masih boleh berjln tapi tau tk jgn ingt org tu nampak ok tp dalaman ada ke yg nk tgk kang tunjuk aurat la apa la…adui hai lg la suh kj kang nk kata lebih sy sedar bantuan free ni mmg bkn mudah…tapi mulut jg lah sikit jgn suke suke angap x nk kj ya allah klu org tgh susah jgn ckp x usaha la…klu usaha perkara tentg modal duit yg ada pon kerajaan dah habiskan la…rm20 tu aiscrem pon bisnes lepas buat modal. .klu jarak jauh ke jkm kwn sy kaki yg bengkak bau hanyir nye allah tk kesian ke sbgai kwn…sbgai manusia…lobang mn lg nk buat modal kj apa bisnes apa darurat satu sen tkde setahun pkp…sy hrp tolong la org jkm fhm jika benda yg d nama kn baru daftar tolong la jelas kn dengan seikls hati fhm kesusahan org. ..ni buat org tertnye tnye…suh sabar allahhuakbar jgn bg rakyat penuh tekanan sy redha …payah hidup ini pkp tk dijangka org yg susah jerk menghrp jika kemampuan sy percaya jkm ke bantuan apa ke tk kn pdg la….tp fhm kn la tahun ni ramai yg g jkm tu mohon bantuan sampai jd pengemis minta tolong antar n minta pinjm duit…tolong la mn keiklsan tu…tangung jwp pe ingt pengemis ke org yg dtg minta bantuan kerajaan bg….lynn pon allah sy x nk ckp kat mn mn…tpi karma tu pasti allah yg lyk bkn sy yg jahil ni…

      Reply
    23. author

      Nazim9 months ago

      Bila elaun EPC bg bln 12 masuk ke dlm akaun?

      Reply
    24. author

      Maleni9 months ago

      Bila masuk duit jkm kanak-kanak bulan 12 ,blm msk sampai skrg duit jkm.bila tarikh mula daftar 2021 jkm .

      Reply
    25. author

      ismanizan binti ismail9 months ago

      Bila masok epc utk bln12

      Reply
    26. author

      Nursofia Wahab9 months ago

      Assalamualaikum dan selamat sejahtera..saya nk tanya duit JKM bulan 12 masuk dah ka Blum?

      Reply
    27. author

      As9 months ago

      Bantuan bulan 12 ini mmg x dapat ke macam mana tertunggu2 nak beli beras pon 🙄🙄🙄🙄

      Reply
    28. author

      As9 months ago

      Assalammualaikum..sya nk tnya duit bantuan oku xbrkerja bulan 12(2020) mmg xdpt ke mcm mna ni..tlongla bgi tarikh yg btoll..arii pi bsn cekkk xmasukk jgkk..tlongla inform pihak jkm..

      Reply
    29. author

      Keynote9 months ago

      Masalah audit la tu agak e.
      Lambek bona lak kn
      Staf baru kut

      Reply
    30. author

      Keynote9 months ago

      Selawat byk bg yg Muslim.
      Nampak mcm xdo kono mengono tp bantuan Allah lebih meyakinkan drpd JKM so, dalam bersabar menunggu tu selawat byk2. Mudah2an Allah bg jln keluar drpd permasalahan kito. Raso2 eh, 10000x sehari buleh kan?

      Reply
    31. author

      Faizal9 months ago

      Hairan sungguh la…mcm mana nak cakap ya….setahun ada 11 bulan ja ka…kalau x silap aku la.. rasanya ada 12 bulan..p mana la Noh sebulan tu..hilang tanpa berita…sedih sungguh la..dah la,dok harap yg hujung2 tu ja..tgk2 sepi di danau rindu..mohon kerajaan pantau,adakah peruntukan yg di berikan kepada rakyat yg memerlukan seperti kami ini,sampai ataupun tidak..pihak yg bertanggungjawab tolong jgn buat sewenang-wenangnya…kami ini org susah..

      Reply
    32. author

      Haimalizza9 months ago

      Salam,,bantuan jkm bulan 12/2020,,bila boleh dapat, hari2 cek account tapi xde masuk juga,,

      Reply
    33. author

      Rosmihat bin Ali9 months ago

      bantuan jkm utk oku bln 12 belum masuk lagi ler

      Reply
    34. author

      Vijayendran A/L Veeragathy9 months ago

      Bila dapat bantuan bulan 12

      Reply
    35. author

      Napster9 months ago

      Yg sebetulnya kerajaan blm bagi dana lagi kot tu yg lmbat bntuan dpt bulan 12 ni

      Reply
    36. author

      zulkefli9 months ago

      kenapa bila semak nama saya ada dlm permohonan dlm talian.. adakah bermaksud permohonan saya dlm proses di luluskan.

      Reply
    37. author

      Daing Aswidashah B Daing Alwee9 months ago

      Aku pun Tak tahu la jkm JohoR nie kerja di APA.. setiap Kali aku chechk bank mesti Tak ada..dah berapa lama dulu..brtahun2 aku takdapat..lebih BaiK jgn sruh aku buat kje sia2..yg ending sakit hati Dan merugikan aku..

      Reply
    38. author

      Nur muhd9 months ago

      Semlm sy chek bank utk bln 12,2020
      Xde lg dlm acc sy… setiap hr sy chek bank hampa je yg dpt.

      Reply
    39. author

      Nur muhd9 months ago

      Detik 12:00 ni kita melangkah 2021
      Tp td check bank duit bantuan epc utk bln 12/2020 JKM tak masuk lg.. KEPANA?

      Reply
    40. author

      CHRISTINA PAUL9 months ago

      Bayaran untuk Bulan January 2021 itu bila ye?

      Reply
    41. author

      Mohamad Zamri bin Mohd Ghazali9 months ago

      Saya diberitahu akan mendapat bantuan jkm kerana saya tidak berkerja, kerana mata saya rabun teruk ada masanya gelap beberapa saat, dan saya menjaga ibu mertua yang terlantar, saya terpaksa bawa kekementerian jkm kerana sudah 4 bulan pemohonan saya hantar terus tiada jawapan sehingga 4 bulan temuduga pun tak ada berita, Bila dah sampai ke atas terus telifon kata awal bulan ini akan dapat bantuan saya nak tengok macam tak ada perasaan ke pada orang yang papa kedana dan susah ini, dipermainkan pulak, baru tahun ini saya mohon bantuan selama ini dah 45 saya hidup t asas k pernah lidah ini mengadu pada sesiapa selagi ada kudrat ni, bila dugaan dari Allah swt datang berturut turut dari berhenti kerja bawa lori, seminggu sampai 3 kali kemalangan sebab tak nampak,ibu mertua pulak terlantar sudah setahun, tak boleh meniaga sebab pkp vairus corina ini , 6 bulan tak ada mata pendapatan rumah sewa dekat 4 bulan tak bayar, takut kena halau jual motor, lepas ni nak jual apa pulak tak tahu lah, pergi pusat zakat minta bantuan sewa rumau dan bantuan bulanan tak lulus yang lulus bantuan anak sekolah dan bantuan hari raya, nampak sangat busuk nya hati bangsa sendiri bukan duit baoak dia memang peruntukan untuk fakir bagi aje lah, sultan Selangor bagi peruntukkan 4 juta pada pusat zakat untuk bagi bantuan pada rakyat dia yang susah mana pergi duit tu,Ada y asas ng gunakan duit zakat bayar duit peguam berpuluh ribu lah macam macam lagi lah, kau jawap lah di akhirat nanti, mentedarah duit orang miskin, betul betul dua buat macam duit zakat selangor tu bapak dia punya bila datang minta bantuan kecemasan kata tak boleh sebab bul sd n lepas dah dibantu rm50 kan sial anak haram punya orang macam tu dia cakap, dua tahu ke dugaan Allah swt nak beri ada seseorang, Bila dan ketika dugaan tu datang, pusat zakat srlangor ini untuk orang susah dan fakir yang beragama islam khasnya mendaoat kan bantuan, k sd lau dipusat zakat tak boleh tolong nak pergi tokong cina atau greje atau kuil India Ke? Tolong lah pentakbir pusat zakat selangor jagan letak pegawai yang berhati busuk tu kat kuanter, nanti takut ramai orang miskin dan papa kedana ni mati tak makan, hati busuk macam bangkai, ini lah punca segelintir yang memburuk kan nama bangsa dan Agama islam sekarang ini, kalau zaman perang dulu ini lah muka muka tali barut penjajau yang sanggup jadi petualang bangsa dan agama sendiri, hidup ini jagan asyik dari mula lahir meniru apa yang orang lain buat, Nama melayu Agama islam tapi perangai macam nauzubillah Solat puasa tu semua bukan tiket untuk kau bawa amalan dan ibadah kau pada Allah swt di akhirat nanti itu semua untuk diri kau sendiri, yang penting hidup ini diberi peluang untuk mengenal akan asal kejadian kau, dan juga mengenal akan pencipta diri kau, kalau amalan dan ibadah yang kau bangga kan itu sebagai persembahan kepada Allah swt suao lah kau akan disisip satu persati hingga tak terlepas apa pun kesalanhan dan dosa kau didunia ini, bukan ke perbuatan kau amalan dan ibadah kau datangnya dari Allah swt, serta ilmu pengatahuan kau itu pun dari Allah yang kau nak bangga kan sebab apa kau pandai sangat ke, tolong faham akan isi makna Islam jagan syariat dan hadis tu kau makan mentah mentah, tidak sempurna makrifat enkau kepada Allah swt juka kau tak kenal akan asal kejadian kau dan kau tak tahu apakah yang yang mula mula dijadikan oleh Allah swt sebelum ada nya sekeluan mahkluk dan alam semesta ini, baru lah kau dapat jawapannya dan sempurna Iman kau sebagai seorang hambanya, setiao hari solat kau baca dia aftitah hidup ku rezeki ku mati kerana Allah swt, betul ke? Kalau aku minta duit kau bagi ke ? Bukan duit kau pun sombomg tambahan duit sendiri, belajar luar negara univisiti lah pergi mesir balajar agama tapi tak boleh nak bezakan antara air degan minyak, kata Allah swt didalam Al Quraan Aku yang memberi petunjuk dan aku juga yang menyesatkan, nak mati nanti kembali pada Allah swt tapu pencipta diri sendiri tak kenal, bila tengik dari pemakaian luaran macam alim ulamak pasti ibadah dan amalan kau yangbkau lakukan didunia ini nak masuk syurga kenal ke kau pada pemilik atau tuan punya syurga itu, kalau kau kita menjaga hubungan sesama manusia dan alam semesta ini. Dan tak pernah mengaib orang lain luhat aib diru sendiri tak pernah bersangka buruk pada sesama manusia atau alam semesta ini, bersangka baik pada orang lain,
      pemaaf dan berlemah lembut degan apa saja perkerjaan atau tutur kata degan orang lain Amanah jujur serta menghormati sesiapa saja yang kita temui. Itu lah muhamad faham tak cari lah asal kejadian kau diri kau, dan kenal lah Allah swt kerana Awal Agama Itu mengenal Allah swt.jaga ditokok tambah kan pemahaman Agama islam tu degan tafsiran kau sendiri. Kenal ke?

      Reply
    42. author

      Yogasangri a/p sangran9 months ago

      RM400 belila

      Reply
    43. author

      Nooridayu binti mohd shukor9 months ago

      Bulan nie bila masuk?n bg sy list bantuan bulanan 1-12untuk tahun 2021 new year nie pls.

      Reply
    44. author

      Mohd rozaini9 months ago

      Bntuan utk bln 10 mmg xdpt ke??sbb sy xdpt😭..yg ni bln 12 xmsk jgk,skrg dah bln 1😩..

      Reply
    45. author

      Siti salmiha binti Mohd said9 months ago

      Tarikh masuk duit JKM bulan 12.12.2020..bila??Sya seorang OKU..

      Reply
    46. author

      Ismadi hayad9 months ago

      Dah masuk ke jkm bulan 12 punye?

      Reply
    47. author

      Lyna lyana9 months ago

      Hari2 cek acc tuk bantuan bulan 12..smpai skrg blum masuk..Allahu…

      Reply
    48. author

      Muhammad Amirul Anas Bin Razmi9 months ago

      Assalamualaikum, Saya Nak Tanya,
      Semua yg komen disini kebanyakkan xdapat wang utk bulan 12. Semua tanya soalan yg sama tapi xda respond dri pihak jkm. Kami layak menerima, kalau x layak mesti kami x lulus permohonan dlu. Tolong la beri ikut tarikh yg betol. 2021 pun xda tarikh bayaran lagi. Bulan 12 tahun lepas xmasuk, ni 2021 pun xtahu tarikhnye..

      Reply
    49. author

      Julie binti ismail9 months ago

      Bila tarikh bantuan kanak-kanak jan/2021

      Reply
    50. author

      Chachi urburn9 months ago

      Salam..nk tnya bantuan kebajikan bila tarikh penerimaan bln Jan 2021 disalurkan masuk ke account bank pemohon.tq atas kerja sama dari pihak tuan puan

      Reply
    51. author

      sarimah bt sukandar9 months ago

      salam untk warga emas 01/21 bila masuk bantuan..blh bg sy date bantuan jkm utk thun ni jan’21-dec’21..trima kasih…ksian ibu sy mmerlukan duit bntuan utk mnmpung seharian..

      Reply
    52. author

      Abu Bin Ali9 months ago

      Salam semua, alhamdulilah duit bantuan untuk bulan 12 (Jan) saya dh masuk

      Reply
    53. author

      Hanim9 months ago

      Bantuan oku bln 1 /21 masihblum d terima..call haritu tanya kata 7hb/21 akan masuk..

      Reply
    54. author

      Zulhaidi bin Othman9 months ago

      Ptg jumaat 8/1 bantuan jkm oku dah masuk t/k jkm😎

      Reply
    55. author

      Meriana9 months ago

      Selamat malam,bila tarikh pembayaran JKM bkk bulan Januari nie??

      Reply
    56. author

      Wan mohamad nor hilmawan bin wan mohd yem..9 months ago

      Saya nk tnya kenapa bantuan JKM bulan 12.2020 x masuk.. Lps tu bantuan ank sekolah peruntukan 2021 berapa sebulan.. Sbb org tua sy cek masuk RM100..

      Reply
    57. author

      Wan mohamad nor hilmawan bin wan mohd yem..9 months ago

      Saya nak tanya lagi 1 soalan lagi..ayah saya OKU masalah penglihatan,kalau x salah saya dekat 11 tahun dh dye mempunyai masalah penglihatan tapi x pernah dpt bantuan dari JKM..ayh saya bnyk kali isi borang mntk bantuan dari pihak JKM,lps tu ayh sy pergi dekat pejabat JKM lg untuk buat pemohonan bantuan OKU ..x dpt2 jugak sedangkan pihak JKM ada bgi bantuan bulanan kepada org kurang upaya ?Pihak JkM pernah dtg melawat keadaan org tua ,tmpt tinggal lps tu pihak jkM tnya mak sy kerJa apa..mak saya suri rumah sepenuh masa skrg nie di sbbkn faktor kesihatan..sebelum nie mak sy ambik upah jual roti canai,kadang2 ank2 srh mak buat kerepek,ank2 bawak jual dekat kawan2 d sklh..mak sy dapat bantuan untk ank2 sklh je dari JKM..ayh sy cuba mntk bantuan bulanan org kurang upaya dari JKM xtau berapa kali dh ayh sy pergi pejabat JKM mntk bantuan untuk dye,org kurang upaya xdpt jugak sbb dh dapat bantuan ank2 sklh dari JKM, mak sy dpt bantuan ank2 sklh..9org semua ank dlm tanggungan..bantuan yg dpt tuk ank2 sklh je.. Bantuan OKU untk ayh xdpt..

      Reply
    58. author

      Wan mohamad nor hilmawan bin wan mohd yem..9 months ago

      Tumpang tnya bantuan bulanan ank2 sekolah dari JKM ats nma isteri..lps pada tu suami pulak mntk bantuan dari JKM ats nma suami.Sbb suami org kurang upaya dh x blh berkerja d sbb kn masalah penglihatan..Dpt k tak bantuan bulanan dari jKM?isteri suri rumah sepenuh masa,xblh berkerja d sbb kn masalah kesihatan..layak x k bantuan bulanan dari JKM suami OKU,sebelum nie,suami normal blh kerja…

      Reply
    59. author

      Hanim9 months ago

      Bantuan oku bulan Januari 2021 ada yg dh dapat…tp saya masih belum terima..haritu call kata 7hb akan dpt…hari ni 11hb call tnya..nnt 15hb plk dpt..😞

      Reply
    60. author

      siti sulaiha binti razali8 months ago

      salam cik . maaaf nak tnye bantuan jkm untuk bulan 2 berapa haribulan dibayar? bulan 1 sayaa cek 7/1 dah ade . bulan 2 ni cek xde pun

      Reply
    61. author

      Ct fadzilah8 months ago

      En.saya ingin tahu bln 12 tak masuk… Ikut 20.12 dah masuk. Tapi tak masuk.
      Klu bln 1 . Bila en. Awal bulan ke atau mcm mana. En. Saya seorang ibu tunggal. Tiga orang yg besekolah.. Rumah kena byr.
      Saya keja sambilan saja. Kdg2 ada keja ada duit. Kdg x keja x ada duit. Cuci rumah org. Saya x berapa sht en. Saya cuma ingin tahu. Bila masuk duit. Bantuan. Mohon jasa baik en semua wasalam…..

      Reply
    62. author

      Ismanizan ismail7 months ago

      Utk bln 2 bila iye,blm masok lg

      Reply
    63. author

      Mohd Zaki Bin Abd Kadir7 months ago

      assalamualaikum,saya juga nk bertanya bayaran bantuan bulanan (EPC) drpd JKM utk bulan Disember tahun 2020 yg smpai skrg msih belum diterima,call² pejabat JKM rsanye pn berpuluh² kali dh, xpernah dijawab,bayaran bulan January alhamdulillah ada ingtkn dbyar skli tp xde lk cuma sebulanje yg msuk February pn sma sebulan gk.xkn Kira ben plakkan

      Reply
    64. author

      Sirajuddin khan pillay bin mohd hadi7 months ago

      Asslkm nak tye saya dftar bantuan oku bulan 23/1/5021 pstu nak tye bile boleh dapat bntuan ye

      Reply
    65. author

      Amirul bin azmam5 months ago

      Jkm

      Reply
    66. author

      Norshahriza binti ismail3 months ago

      Saya punya duit bantuan bulansn jkm x masuk lgi bulan 6 punya ni dh masuk bulan 7 dh

      Reply
    67. author

      Hairul Fizan Bin Ismail3 months ago

      Bila bantuan bulanan masuk akaun untuk bulan 7

      Reply
    68. author

      Amirul bin azmam2 months ago

      Amirul bin azmam 950515115579 bsn 1111129000159678

      Reply
    69. author

      Amirul bin azmam2 months ago

      Amirul bin azmam 950515115579 bsn 1111129000159678 11/7/2021 /12/7/2021

      Reply
    70. author

      Amirul bin azmam2 months ago

      11/7/2021

      Reply

    Leave a reply "BANTUAN BULANAN JKM:TARIKH & SEMAKAN BAYARAN"