CEK JURUBANK KWSP:CARA TUNAIKAN CEK( i-Lestari / i-Sinar)

CEK JURUBANK KWSP:CARA TUNAIKAN CEK( i-Lestari / i-Sinar)

CEK JURUBANK KWSP

Cek jurubank KWSP merupakan satu kaedah bayaran kepada penerima yang akan digunakan sekiranya kaedah pengkreditan terus ke akaun penerima/pemohon gagal dikreditkan disebabkan atas sebab tertentu.

Ini CONTOH SURAT RASMI PERMOHONAN RENTAS NEGERI

Antara sebab kaedah cek jurubank kwsp digunakan adalah penerima/pemohon gagal memberi maklumat akaun bank dengan betul, akaun penerima/pemohon tidak aktif, penerima/pemohon memberi maklumat bank pihak ketiga seperti suami, ahli keluarga atau kawan.

Banyak juga kemudahan & urusan yang boleh dilakukan di kiosk KWSP. Anda ingin tahu tentang  senarai tempat kiosks KWSP & perkhidmatan yang disediakan untuk ahli KWSP?

Ini merupakan contoh kaedah pemindahan atau pengeluaran wang daripada KWSP kepada penerima/pemohon yang biasa digunakan :

1.Pengkreditan Terus Ke Akaun Pinjaman Perumahan

Semua bayaran pengeluaran akan dikreditkan  terus ke akaun pinjaman perumahan  ahli/pasangan dengan syarat :

  • Ahli / pasangan mempunyai akaun pinjaman perumahan dengan bank panel KWSP yang dilantik; DAN
  • Pinjaman ahli/pasangan yang dibuat dengan bank panel KWSP tersebut tidak berstatus NPL; DAN
  • Akaun pinjaman perumahan ahli/pasangan masih aktif; DAN
  • Nombor pengenalan diri ahli/pasangan selaku peminjam adalah sama dengan rekod  bank; DAN
  • Bayaran dibuat dalam matawang Ringgit Malaysia (RM)

Bagaimanapun, sekiranya bayaran tidak berjaya dikreditkan ke dalam akaun bank ahli disebabkan rekod pengenalan diri tidak sah atau sebagainya, bayaran akan diganti dengan Cek Jurubank yang akan dihantar menerusi pos secara mel berdaftar

Kepada yang ingin buat pengeluaran i-SINAR KWSP bermula 1 Disember 2020,boleh mohon melalui PORTAL i-SINAR KWSP

2.Cek Jurubank Kepada Institusi Pemberi Pinjaman Perumahan

Semua bayaran pengeluaran akan dibuat  secara Cek Jurubank di atas nama institusi pemberi pinjaman sekiranya;

  • Institusi pemberi pinjaman ahli / pasangan masih belum menyediakan perkhidmatan keadah bayaran secara pengkreditan terus  ke akaun pinjaman perumahan; ATAU
  • Pinjaman ahli / pasangan yang dibuat dengan bank panel KWSP berstatus NPL

Cek Jurubank tersebut akan dihantar terus ke alamat institusi pemberi pinjaman yang dinyatakan dalam Penyata Baki Pinjaman

Perumahan menerusi pos secara mel berdaftar beserta notis bayaran. Manakala satu notis makluman bayaran akan dihantar kepada ahli

3.Cek Jurubank Kepada Pemohon Pengeluaran i-Lestari KWSP

Semua bayaran pengeluaran akan dibuat  secara Cek Jurubank di atas nama ahli yang memohon pengeluaran i-Lestari sekiranya;

  • pemohon memberi maklumat bank pihak ketiga
  • akaun pemohon tidak aktif

BAGAIMANA CEK JURUBANK KWSP DIHANTAR?

Cek Jurubank tersebut akan dihantar terus ke pemohon dalam masa 14 hari.

Pemohon/ahli akan  menerusi pos secara mel berdaftar beserta notis bayaran.

BAGAIMANAKAH CARA TUNAIKAN CEK JURUBANK KWSP?

Penerima cek boleh pergi ke mana-mana bank untuk tunaikan cek ini, yang penting  anda mempunyai akaun bank tersebut.

Berikut adalah cara untuk tunaikan cek jurubank KWSP:

  1. Sila isi nombor akaun bank anda
  2. Isi juga nama penuh pemohon
  3. Sila masukan juga nombor telefon pemohon
  4. Selepas selesai isi cek ini, sila ke kaunter bank atau masukan cek jurubank di mesin deposit pun boleh.
  5. Sila tunggu 3 hari bekerja untuk duit masuk ke akaun bank  anda.

PERINGATAN KEPADA AHLI KWSP

KWSP tidak mengeluarkan sebarang resit atas bayaran pengeluaran yang dibuat kepada pihak ketiga.

Kegagalan Mengembalikan Amaun Yang Tidak Digunakan Bagi Maksud Pengeluaran

Sekiranya pemohon tidak menggunakan bayaran pengeluaran bagi maksud pengeluaran dibuat, pemohon dianggap telah melakukan kesalahan dan jika disabitkan boleh dipenjarakan selama suatu tempoh yang tidak melebihi enam bulan atau didenda tidak melebihi RM2,000 atau kedua-duanya [Seksyen 58A, Akta KWSP 1991 (Pindaan) 2007]

Membuat Kenyataan Tidak Betul Atau Tidak Benar Atau Mengemukakan Dokumen Palsu

Sekiranya pemohon memberi kenyataan yang tidak betul atau tidak benar atau mengemukakan dokumen palsu, pemohon dianggap telah melakukan kesalahan dan sekiranya disabitkan pemohon boleh dipenjarakan selama suatu tempoh yang tidak melebihi tiga tahun atau didenda tidak melebihi RM10,000 atau kedua-duanya [Seksyen 59, Akta KWSP 1991 (Pindaan) 2007]

 

Tags: #APA ITU CEK JURUBANK KWSP #BAGAIMANA CEK JURUBANK KWSP DIHANTAR? #BAGAIMANAKAH CARA TUNAIKAN CEK JURUBANK KWSP? #CEK JURUBANK i-SINAR #Cek Jurubank Kepada Pemohon Pengeluaran i-Lestari KWSP #CEK JURUBANK KWSP #CEK JURUBANK KWSP i-LESTARI

author
Author: 
    Pemilik KekandaMemey.com
    LOG MASUK CIMS 3.0(miti.gov.my):PERMOHONAN SYARIKAT BEROPERASI SEMASA PKP
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinLOG MASUK CIMS 3.0(miti.gov.my): PERMOHONAN SYARIKAT BEROPERASI SEMASA PKP Kepada syarikat yang
    HADIAH LATIHAN PERSEKUTUAN 2021:CARA PERMOHONAN & SEMAKAN (epenawaran.moe.gov.my)
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinHADIAH LATIHAN PERSEKUTUAN 2021:CARA PERMOHONAN & SEMAKAN (epenawaran.moe.gov.my) Bagi Pegawai Perkhidmatan Pendidikan
    TRRF BNM:CARA PERMOHONAN DANA PEMULIHAN PKS SEHINGGA RM500,000
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinTRRF BNM:CARA PERMOHONAN DANA PEMULIHAN PKS SEHINGGA RM500,000 Untuk makluman kepada PKS,Bank
    LESEN MOTOSIKAL TERENGGANU SEJAHTERA(LMTS) 2021:PERMOHONAN LESEN PERCUMA 
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinLESEN MOTOSIKAL TERENGGANU SEJAHTERA(LMTS) 2021:PERMOHONAN LESEN PERCUMA  Program lesen motosikal percuma diteruskan
    1. author

      Mohamad zulkifli9 months ago

      Cek jurubank

      Reply
    2. author

      Mohd rosdi bin sanawie9 months ago

      Knapa kwsp sya akaun 2 500 dh potong tp tak masok akaun bank lagi…..pas tu ada sms sampai…tidak dpat dikrdit ke akaun bank sya….cek jurubank ….apa maksud…..dari 4 mei 8 mei sampai sekarang tiada duit masok n cek jurubank pun tak ada terima

      Reply
    3. author

      Yan9 months ago

      Bila cek jurubank nak Sampai. Dah dua minggu tunggu..

      Reply
    4. author

      nor safinas binti ishaak9 months ago

      apa status cek saya sekarang??

      Reply
    5. author

      KHAIRULNIZAm b ismail9 months ago

      18 mei smpai sekarang belum dapat

      Reply
      • author

        Azue Alfian7 months ago

        Salam ..akaun bank saya dibekukan,dan kredit gagal di kreditkan di bank..dan sy tak boleh buka akaun bank sebab nama blacklist..sy ada 3keping cek yg belum di tunaikan..bagaimana sy hendak selesaikan masalah sy ni..harap dapat bantu sy

        Reply
    6. author

      KHAIRULNIZAm b ismail9 months ago

      Tak masuk Dari 18mei smpai skrng check belum dapat

      Reply
    7. author

      NOR AZIANTI BINTI YUSOFF9 months ago

      Saya 13 mei sampai sekarang belum dpat lg cek..lbih 14hari dh

      Reply
    8. author

      Lantak ko la9 months ago

      Buat permohonan-30/4/2020
      Status lulus-4/5/2020
      Status lulus tapi gagal kredit-18/5/2020
      Pergi kwsp untuk kemaskini akaun bank-22/5/2020
      Tapi sampai sekarang habuk pun xde ni ape cerita kwsp?nak bukak akaun bank mykad pulak komputer x detect.kena pulak buat mykad,bukak akaun bank,pergi pulak kwsp hntar akaun bank,kerja pun ntah kena buang ke ap aku pun xtau x dpt pape berita ni.duit ad la 10ribu lg,tu pun duit rupiah indon.duit m,sia cuma dlm bank je tggl rm10.90.tu pun xleh keluar pnya hal,kalau boleh keluar awal skit aku keluarkn

      Reply
      • author

        muhammad zairi syamri bin othman4 months ago

        sy punya chek jurbank yg bulan 8 xdapat lagi.mcm mana sy nk dapat kan chek juru bank sy tu.ni dh bulan brapa dh

        Reply
    9. author

      haziman bin Abdul karim9 months ago

      knpe kwsp suami mahu kemaskini

      Reply
    10. author

      MOHIZAM BIN ZAINAL9 months ago

      TELAH TERIMA SMS DARI KWSP PADA 19/05/2020 MENGATAKAN BAHAWA PIHAK KWSP TELAH MEMBUAT PEMBAYARAN KEPADA BANK SAYA. AKAN TETAPI SEHINGGA 03/06/2020, MASIH TIDAK DAPAT TERIMA. APA YANG PERLU DILAKUKAN?

      Reply
    11. author

      Wan Nor Dinie Azizie Bin rosli9 months ago

      Tolong sudah lulus tapi tak tahu tunggu sms tak boleh sebab nk beli makanan tak boleh sebab itu saya akan terus berusaha cara Dapat 500 saya sudah daftar sudah pasti lulus dalam peperiksaan saya minta tolong ya saya minta maaf ada yang tersalah taip yang tidak faham tu ya terima kasih ya Assalamualaikum buat memberi rezeki

      Reply
    12. author

      MOHD NIZAM BIN [email protected]9 months ago

      dr 13mei smpai skrg x smpai2 pn cek yg katanya kesp nk pos….org lain dh 2x dpt…benda mudah ja klu guna mykad terus ke BSN atau mn2 bank cuma scan dan ambik cap jari sj…sbb semua urusan ngn bank setahu saya wajib guna mykad…klu mykad rosak pn kena tukar baru bleh wat urusan…ini apa la yg payah2 korg nk pos cek segala bagai…lg byk kja korg nk wat…x abeh2 karenah birokrasi yg masih ada ada dlm s.o.p korg…permudahkanlah urusan rakyat2 yg ssh ni….

      Reply
    13. author

      Nur sahanim bt abdullah sani9 months ago

      Cek jurubank kwsp selain RHB tak boleh ke..tukar dekat bank lain

      Reply
    14. author

      Roslli9 months ago

      Saya nk semak cek juruwang saya belum sampai ke rumah

      Reply
    15. author

      Abdul Rahman Bin Ali9 months ago

      Sy Abdul Rahman Bin Ali IC 650523015899 nak tanya pihak kwsp bila nak hantar cek jurubank ke rumah

      Reply
    16. author

      Albun Saud Alfian9 months ago

      Saya ALBUN SAUD ALFIAN NO IC; 720710126237 ingin membuat semakan tentang cek jurubank yang akan dihantar melalui pos ke alamat saya sama ada SUDAH dihantar atau BELUM

      Reply
    17. author

      SHAHROL AFIZZAN BIN JOHAIRUDIN9 months ago

      Kanapa cek saya belum sampai

      Reply
    18. author

      SHAHROL AFIZZAN BIN JOHAIRUDIN9 months ago

      Kenapa cek saya belum sampai

      Reply
    19. author

      NURHAYADEY BIN PIDIN9 months ago

      di alamat mana cek jurubank kwsp saya di poskan?

      Reply
    20. author

      Mohammad saiful bin jeton9 months ago

      Diluluskan 13 Mei amount pengeluaran rm500 tapi untuk bulan JUN bila dapat.?bank digunakan RHB bank…. maklumat semua lengkap, akaun aktif.apa masalah untuk bulan JUN belum saya dapat seperti info semasa.

      Reply
    21. author

      laso bin bujang9 months ago

      bila nak sampai cek jurubank kwsp ni

      Reply
    22. author

      KHAIRULNIZAm b ismail9 months ago

      Korang Babi ke ape….bagi check tak boleh nak keluar kan

      Reply
    23. author

      KHAIRULNIZAm b ismail9 months ago

      Klu tak Ada kerja korang bg check Lepas nk bukak acc bank tak boleh pasal tak Ada company..Babi tak kerja mcm mana nak bg company anjing….Dari 18 mei ari tu aku nak keluar duit tak dapat

      Reply
    24. author

      AINUR NATASHA BINTI AZMI -9 months ago

      TOLONG BAGI KERJASAMA YE UPDATE TENTANG CEK JURUBANK. NI DAH MELEBIHI 14 HARI SANGAT DAH. CALL TK ANGKAT2

      Reply
    25. author

      SHANI SALLEH9 months ago

      Bleh x cek jurubank tukar ke tunai/duit cash

      Reply
    26. author

      SHANI SALLEH9 months ago

      Bleh x cek jurubank kwsp tukar ke tunai/cashmoney

      Reply
    27. author

      ZANURIN BINTI NORDIN9 months ago

      Bulan 5 i lestari keluar 18 hari bulan bulan Jun bila n kalau 19 bulan 5 bulan 6 pulak bila

      Reply
    28. author

      ZANURIN BINTI NORDIN9 months ago

      Kalau bulan 5 masuk acc 18 bulan 6 bila

      Reply
    29. author

      Mokan a/l subramaniam9 months ago

      Boleh dapat status cek hantar pos bila dapat

      Reply
    30. author

      HASRINA ABD RANI9 months ago

      Slamat pagi dan salam sejahtera..
      Sya Azizulhaimen bin ajis.(880229-52-6675)..boleh tak jurubank kwsp semak status cek sya dh dipos atau blm.sbb klau ikut tarikh byar adalah 12mei tp skarang dh masuk fasa 2…bagaimana ye…
      Dan begitu juga isteri sya.boleh tak jurubank kwsp semak status cek isteri sya dh dipos atau blm..fasa 1 dn 2 blm terima sebarang bayaran.isteri sya nama ( Hasrina bte abd rani / 851210-13-5890).

      Reply
    31. author

      Zulkifli hanafiah9 months ago

      Lebih dr 2 minggu tunggu cek,dpt cek jurubank rhb,tak boleh tunaikan,dah agak sebb cek berpalang,kena p plk kwsp,sungguh menyusahkan,fasa pertama tak dpt²..kerja mudah,knapa nak menyusahkan.Jika hantar bg la sekali penerangan,sekurang²nya ahli tak jd bola sepak sana sini..ni lepas nak kena tunggu berapa lama pulak…

      Reply
    32. author

      Mohd Hanafi Bin Idris9 months ago

      Sy tngu cek jurubank belum dapat2 lg..dah sebulan tgu..Why??? Duit dalm acc kwsp lesap,macam mn ni??? Ke nk suh sy buat aduan kat PM (Abahku Tan Sri Muhyidin)? Jangan Cabar kalu orang tgah bengang ya…

      Reply
    33. author

      Mohd Hanafi Bin Idris9 months ago

      Sy tngu cek jurubank belum dapat2 lg..dah sebulan tgu..Why??? Duit dalm acc kwsp lesap,macam mn ni??? Ke nk suh sy buat aduan kat PM (Abahku Tan Sri Muhyidin)? Jangan Cabar kalu orang tgah bengang ya…

      Allah SWT berfirman:

      صِرَا طَ الَّذِيْنَ اَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ ۙ غَيْرِ الْمَغْضُوْبِ عَلَيْهِمْ وَلَا الضَّآ لِّيْنَ
      shiroothollaziina an’amta ‘alaihim ghoiril-maghdhuubi ‘alaihim wa ladh-dhooolliin

      “(Jalan orang-orang yang telah Engkau anugerahkan nikmat kepada mereka), yaitu melalui petunjuk dan hidayah-Mu. Kemudian diperjelas lagi maknanya oleh ayat berikut: (Bukan (jalan) mereka yang dimurkai) Yang dimaksud adalah orang-orang Yahudi. (Dan bukan pula) dan selain (mereka yang sesat.) Yang dimaksud adalah orang-orang Kristen. Faedah adanya penjelasan tersebut tadi mempunyai pengertian bahwa orang-orang yang mendapat hidayah itu bukanlah orang-orang Yahudi dan bukan pula orang-orang Kristen. Hanya Allahlah Yang Maha Mengetahui dan hanya kepada-Nyalah dikembalikan segala sesuatu. Semoga selawat dan salam-Nya dicurahkan kepada junjungan kita Nabi Muhammad saw. beserta keluarga dan para sahabatnya, selawat dan salam yang banyak untuk selamanya. Cukuplah bagi kita Allah sebagai penolong dan Dialah sebaik-baik penolong. Tiada daya dan tiada kekuatan melainkan hanya berkat pertolongan Allah Yang Maha Tinggi lagi Maha Besar.”
      (QS. Al-Fatihah 1: Ayat 7)

      * Via Al-Qur’an Melayu http://quranmelayu.co

      Reply
    34. author

      fadilah Abdul Karim9 months ago

      “CEK JURUBANK KWSP”

      Reply
    35. author

      fadilah Abdul Karim9 months ago

      Lembap laa sistem kwsp nak keluar duit sendiri pun payah !

      Reply
    36. author

      Sumithraa9 months ago

      Cek sudah sampai kah kerana Bini saya tak Ada dapat kwsp I lestari

      Reply
    37. author

      Wan mohd hazwan bin wan hamid9 months ago

      Bayaran melalui cek bulan 5 xdpt2 lg cek..macam mana nk dpt kn..tros ke kwsp ke cmne..3 minggu lebih dh tunggu..

      Reply
    38. author

      Wan mohd hazwan bin wan hamid9 months ago

      Mana cek xsampai lg..cakap 2 minggu..

      Reply
    39. author

      lim chee kiong9 months ago

      cek jurubank sudah dapat boleh pergi bank.ambil.cashkah

      Reply
    40. author

      Norhashimah8 months ago

      Tunggu duit i lestari ni mati kebulur baru diaorng masukkan……

      Reply
    41. author

      Ku basariyah binti ku saad8 months ago

      Ic no:741127025984 cek bulan 5 tak sampai2 lagi ni apa yg prlu saya buat

      Reply
    42. author

      Ahmad faisal8 months ago

      Cek jurubank ni bolehkah dicashkn segera??

      Reply
    43. author

      ABANG AMIN NUR RAZIF BIN ABANG RAMLI8 months ago

      CEK JURUBANK KWSP

      Reply
    44. author

      Mohd farid bin ahmad8 months ago

      2 cek saya sudah pulangkan kepada kwsp
      Untuk bulan 5 dan bulan 6 untuk gantikan cash cek, sudah masok 2 bulan saya tunggu,saya call Tanya jawapanya sama saja hari2 Tanya jawapanya saya akan follow up,sampai bila nak tunggu
      Slip Dr kwsp saya dah terima janji nk ganti
      Dalam masa 2 minggu tp 2 bulan menungu ape cerita kwsp ni??,,

      Reply
    45. author

      Mohd farid bin ahmad8 months ago

      PLEASE la kwsp pikirla org yg sangat memerlukan

      Reply
    46. author

      TIMMA ANAK KUEN8 months ago

      macam mana nak cek jurubank itu …kat bnk ke apa …sbab sya punya lulus …tpi msj ckap . gagal dikeridtkan ke acc anda ..bab dha ditukar pergi jurubnk …mcam mana lha nak clim itu

      Reply
    47. author

      Zam7 months ago

      Sy masih belum menerima bayaran pertama dan kedua bila sy ke kwsp mereka memberitahu tggu cek daripada pos tetapi sampai sekarang sy masih belum menerima apa yg sepatutnya dilakukan…minta pencerahan pihak yg mengalami situasi mcm sy dan telah pon berjaya mendapat bayaran tersebut tolong sat

      Reply
    48. author

      Royjeaner Giatim6 months ago

      Suda sampai kah cek

      Reply
    49. author

      Arasin bin ben6 months ago

      Bantu saya mcm mana klu akaun bank tidak ada cek jurubank blh tukar kepada cash

      Reply
    50. author

      Maslina binti ahmad sain6 months ago

      Saya dh dapat cek jurubank tpi kne ada akaun bank tuk cash kn cek..masalahnya saya xde akaun bank..saya nak buat akaun bank tpi kena bekarja n ade surat majikan..
      Masalahnya Saya x bekerja
      Sampai skrg sy xdpt nk cash kn cek
      Dh 2 surat kwsp sy dpt..
      Buntu saya xtau nk wat cm ne lagi
      Tolong saya

      Reply
    51. author

      Azmi bin mohmed romdzan5 months ago

      Baucerrrrrrrrr di mane ko baucer…

      Reply
    52. author

      jay ganesh a/l yarumaly5 months ago

      Saya tidal masuk duit I lastari bantuan kwsp 500.00 pads bulan julai dan bulan ogas .kerana saya baru hantar nombor account BSN pada bulan lepas.tapi bulan jun saya terima cek.lepas ITU julai dan ogas tidal terima cek .bulan September INI dapat masuk duit. 500.00.yang sebelum INI bulan tidal masuk sekarang says nak tahu bilakah duit julai Dan ogas boleh dapat.sekian terima kasih

      Reply
      • author

        jay ganesh a/l yarumaly5 months ago

        Sekarang bulan julai dengan ogas duit I_lestari kwsp tidak dapat.bila boleh dapatkan duit itu ke account BSN saya

        Reply
    53. author

      MOHAMAD SHAH REZAN BIN AHMAD5 months ago

      Kenapa duit kwsp tak masuk lg kedalam akun CIMB BANK. Bulan 9 Bulan 10.

      Reply
    54. author

      muhamad zairi syamri bin othman4 months ago

      saya punya duit pengeluaran kwsp i lestari
      bulan 9 dan bulan 10 telah di lulus kan.tetapi sy dapat msg dari pihak kwsp.pmbayaran duit kwsp anda gagal di kreditkan di dalam acaun bank.dan di ganti dngan chek juru bank.macam mana sy nak dapat chek juru bank tu.sudah lulus.tapi yg bulan 9 pon sy xdpat lagi chek jurubank tu.bulan 10 pon sama.sudah lulus tetepi chek juru bank xthu dimana.ni dah nak masuk bulan 11 dh ni.yg bulan 9 pon xdaapat lagi chek juru bank.tolong lah jngan nak lambat2 kan kita org dapat chek jurubank tu.kita org pon nak guna duit jgak.cuba kesian dekat org yg perlu kan duit kwsp tu.kpada pekerja pihak kwsp tolong lah bagi kerja sama kepada pihak kami.semua pihak kami yg xthu dimana nak ambil chek juru bank kami .cuba pihak kwsp ckp dimana kah tmpat untuk kita org dapatkan chek jurubank kami.sy harap pihak kwsp tidak melengahkan masa untuk kami dapat kan chek juru bank kami.kalau kami tlfon kapada pihak kwsp pon.alasan sama je yg pihak kwsp bagi tahu.tolong jangan main2 kan pekara mcm ni.

      Reply
    55. author

      muhamad zairi syamri bin othman4 months ago

      cek juru bank

      Reply
      • author

        muhammad zairi syamri bin othman4 months ago

        mcm mana dngan cek juru bank sy yg bulan 8 ni.sy blom dapat lagi.

        Reply
    56. author

      Nor nadiah4 months ago

      Suami sy xdapat rm500…dh buat semakan..dah lulus tp gagal dikreditkan…cmna nk ambil cek jurubank tu..

      Reply
    57. author

      Ahludi bin ikang4 months ago

      19/05/2020.i lestari gagal di kreditkan dan di gantikan dengan cek jurubank,tapi hingga ke hari ini (dh6bln)cek jurubank tidak pernah saya terima.mohon pencerahan dri pihak kwap.

      Reply
    58. author

      Ahludi bin ikang4 months ago

      Cek jurubank bgi pengeluaran 50 tahun masih belum sy terima sehingga ke hari.minta tolong pencerahan dari kwsP

      Reply
    59. author

      Mohd sidi bin mansor4 months ago

      Mana cek jurubank ni….lebis 14 hri dh…macam mna nk smpai cwk jurubnk ni…aduhhhh

      Reply
    60. author

      Mohamad kamal bin mohd rubani3 months ago

      Knape aku pnye x msuk lgi mesej dah di luluskn lmbt nye nk dpt toh mesej nye oiii aku dah xde duit nie nak beli belanja rumah nie dah pokai macam mne tolong la mempercepatkn masuk nk pakai duit da xde langsung nie broooo.

      Reply
    61. author

      Sutha+a/p+chandran3 months ago

      Sy telah mendapat sms dr kwsp aitu bayaran sudah dikreditkan tetapi wang tersebut tiada masuk lagi akaun

      Reply
    62. author

      Sutha+a/p+chandran3 months ago

      Meminta jurubank membuat balasan secepat mungkin…terima kasih….

      Reply
    63. author

      Sahabil bin kadir3 months ago

      Saya nak tahu pengeluaran kwsp akaun 2 10.12.2020.kurang masok ke akaun bank saya ni 173 je biasa masok 500 kenapa ya

      Reply
    64. author

      mohd azro bin arifin2 months ago

      sy dah dapat cek 3 keping tpi masalahnya ic sy bermastautin smntara xbuleh buka mana2 akaun bank pun.. buleh x tlg bagi info bagaimana nk cek tukar ke tunai

      Reply
    65. author

      Helmi2 months ago

      Cek RHB bank boleh tunai segera di kuater

      Reply
    66. author

      Rizal1 month ago

      Saya dpt cek rhb bank boleh dapat cash ke

      Reply
    67. author

      Mohamad Elias bin ahmad1 month ago

      Sye pn belum dapat lebih dh 14gari

      Reply
    68. author

      Suharde bin jasmi1 month ago

      Saya belum terima cek jurubank kwsp
      Alamat rumah saya
      A-G-4, PANGSAPURI VISTA bukti serdang, Jalan kasturi, Taman Bukit Serdang, 43300 SERI KEMBANGAN Selangor

      Reply
    69. author

      Norfaiza binti kamaruddin1 month ago

      I lestari sya 10hb disember tlh gagal di kreditkn kedlm acc. N tlah ditukar kepada cek jurubank. I lestari 14hb january pn dh ditukar kepada cek jurubank. I sinar sya 13hb january jgak tlah ditular kepada cek jurubank. Cek jurubank I lestari n i sinar sya telah dihantar ke alamat kampung sya di parit buntar perak tetapi pihak keluarga sya kata mereka tak ada terima apa2 surat dri kwsp ats nma sya. Sya ingin bertanya boleh kah pihak kwsp transfer i sinar n i lestari msyk kedlm acc ambank yg tlah sya kemaskini msuk dlm maklumat diri sya yg terbaru. Sya skrg stay batu pahat johor

      Reply
    70. author

      mohd nazri bin matt nor1 month ago

      saya tiada lansung akaun bank yang aktif….macam mana saya nk keluar kan i lestari dan i sinar

      Reply
    71. author

      Mohdsyazod2 weeks ago

      Macam mana nak calim cek i lestari ke RHB melalui cek jurubank

      Reply
    72. author

      erenie Ratu6 days ago

      I-sinar da lulus yg bulan januari lagi..
      Tapi tidak di creditkan terus dlm akaun bank
      Kwsp kol suru ambil cek d kwsp yg berdekatan,
      Kwsp ckp mungkin ada masalah nombor akaun tu yg gagal d creditkan, dorang suru ambil cek d kwsp berdekatan … Smpai skrg blm sempat lagi pegi ambil, tempoh cek 3 bulan… Bulan ni last, andai kata tidak sempat ambil, apa yg akan terjadi ya?

      Reply
    73. author

      Joseph21 hours ago

      Pemohon tak mempunyai bank accout tetapi telah terima cheque i lestari,adakah iya dapat ditunaikan ke account bank pihak ketiga seperti yang telah di isi permohonan online i lestari?

      Reply
    74. author

      MOHD NOORHAN BIN HAJI AHMAD17 hours ago

      Saya mohon agar encik dan bahagian KWSP agar dapat bayaran kepada saya secepat mungkin kerana saya sudah sampai kekeringan duit…. sebab saya sekarang ni dah sakit kulit dan gaud dlm masa terdekat ini saya ingin mohon agar encik dan juga pihak tertentu dapat membayar wang isinar saya secepat mungkin dan tidak ada masalah cuma saya ingin mohon kepada encik tentang status permohonan saya dan juga usaha dan ikhtiar untuk kami sekeluarga saya harap encik dapat membantu saya dalam keadaan begini

      Reply

    Leave a reply "CEK JURUBANK KWSP:CARA TUNAIKAN CEK( i-Lestari / i-Sinar)"