RAYUAN MRSM 2021:SEMAKAN KEPUTUSAN TAWARAN TINGKATAN 1 & 4

RAYUAN MRSM 2021:SEMAKAN KEPUTUSAN TAWARAN TINGKATAN 1 & 4

RAYUAN MRSM

Bermula 10 Mac 2021,pelajar yang telah membuat permohonan ke MRSM tingkatan 1 dan 4 sesi 2021 boleh membuat semakan keputusan UKKM/tawaran kemasukan ke tingkatan 1 dan 4  secara berperingkat.

Antara kriteria yang diambil kira adalah seperti berikut:

  • lulus Ujian Kecenderungan Kecemerlangan Kemasukan ke MRSM (UKKM) atau Ujian Khas Ulul Albab
  • merit Status Sosio Ekonomi (SES) keluarga.

APA MAKSUD MERIT STATUS SOSIO EKONOMI(SES) KELUARGA?

Ia bermaksud dasar 60 peratus pengambilan pelajar dalam kalangan berpendapatan rendah atau B40.

Keutamaan juga diberikan kepada pelajar luar bandar dan miskin bandar. Bagi memastikan pelajar B40 ini dapat meneruskan pengajian di MRSM, Mara akan meneruskan program BUDI Mara.

Berapa lagi baki bayaran BPR?Sila SEMAKAN BAKI BAYARAN BPR pada Fasa 2 & 3

APA ITU PROGRAM BUDI MARA?

Pelajar terpilih akan diberi bantuan berbentuk wang tunai berjumlah RM1,100 merangkumi yuran persekolahan, pembelian pakaian persekolahan, pakaian harian, keperluan asrama, peralatan persekolahan dan sebagainya.

Bila duit BPR FASA 2 masuk?

SEMAKAN KEPUTUSAN MRSM SESI 2021

Berikut adalah cara membuat semakan keputusan MRSM sesi 2021 bagi kemasukan Tingkatan 1 dan Tingkatan 4:

  1. Layari portal rasmi Mara di www.mara.gov.my atau terus ke pautan UKKM MARA di bawah
  • Semakan MRSM Tingkatan 1 – https://mrsm.mara.gov.my/semakanukkmf1/
  • Semakan MRSM Tingkatan 4 – https://mrsm.mara.gov.my/semakanukkmf4/
  1. Log masuk menggunakan ID yang telah didaftarkan.
  2. Keputusan akan dipaparkan seperti gambar di bawah.
  3. Pemohon atau ibu bapa perlu mengesahkan penerimaan tawaran kemasukan menerusi pautan sistem MyMrsm dalam portal Mara.
  4. Sekiranya calon tidak membuat pengesahan penerimaan tawaran dalam tempoh 7 hari, tawaran kepada calon berkenaan dianggap terbatal.
  5. Selain semakan online di portal UKKM MARA, calon yang berjaya ditawarkan ke MRSM akan menerima notifikasi menerusi Sistem Pesanan Ringkas (SMS) atau emel yang telah didaftarkan semasa permohonan.

dah buat semakan keputusan SBP Sekolah Khusus 2021? jika anda gagal boleh buat e-rayuan SBP Sekolah Khusus

RAYUAN KEMASUKAN MRSM SESI 2021

Bagi yang tidak berjaya, permohonan rayuan ke MRSM akan dibuka pada 7 April 2021 sehingga 30 Mei 2021 secara dalam talian.

SOALAN LAZIM 

Macam mana nak buat semakan tawaran MRSM Tingkatan 1 & 4?

Bagi yang belum berkesempatan untuk buat semakan keputusan tawaran kemasukan MRSM bagi Tingkatan 1 & 4 tahun 2021, sila ke sini:

Bagaimana cara buat semakan rayuan MRSM secara online?

Akan dimaklumkan kelak.

Bilakah tarikh rayuan MRSM dibuka?

Permohonan rayuan ke MRSM akan dibuka pada 7 April 2021 sehingga 30 Mei 2021 secara dalam talian

Kenapa tiada butang rayuan MRSM?

Sesiapa yang mendapat C atau D dalam keputusan UPSR yang lalu memang tidak akan nampak butang rayuan.Namun, ada jika kes di mana 5A1B juga tidak ada butang rayuan.

Menurut pegawai MARA, jika ini berlaku, ada dua kemungkinan sahaja:

Keputusan UPSR anak memang tidak layak untuk merayu

Ibu-bapa ada hutang dengan MARA. Samada semasa di MRSM dulu, pinjaman pendidikan atau perniagaan. Sila jelaskan dulu bayaran dengan MARA dan maklumkan ketiadaan butang rayuan.

Ada berapa ‘intake‘ untuk rayuan MRSM 2021?

Dimaklumkan  akan ada banyak pengambilan untuk tahun 2021.

Ada ke cara lain untuk membuat permohonan rayuan?

Sila hubungi  pihak MRSM dengan menghantar surat dan email rayuan.

Rujuk CONTOH SURAT RAYUANMRSM

Anda juga boleh cuba hadir ke pejabat MARA terdekat untuk berbincang dan membuat rayuan.

Berapa kali perlu buat rayuan?

Pelajar yang ingin buat permohonan rayuan MRSM hanya perlu buat sekali sahaja.

MAKLUMAT LANJUT & PERTAYAAN

Untuk maklumat lanjut berkaitan semakan keputusan dan rayuan MRSM anda, sila hubungi MARA di saluran berikut:

Portal rasmi MARA : www.mara.gov.my

Telefon : 03-2613 2000

Facebook : MAJLIS AMANAH RAKYAT

 

Tags: #Ada berapa ‘intake‘ untuk rayuan MRSM 2021? #APA ITU PROGRAM BUDI MARA? #APA MAKSUD MERIT STATUS SOSIO EKONOMI(SES) KELUARGA? #Bagaimana cara buat semakan rayuan MRSM secara online? #Berapa kali perlu buat rayuan MRSM? #Bilakah tarikh rayuan MRSM dibuka? #CARA BUAT RAYUAN MRSM #Kenapa tiada butang rayuan MRSM? #Macam mana nak buat semakan tawaran MRSM Tingkatan 1 & 4? #RAYUAN KEMASUKAN MRSM SESI 2021 #RAYUAN MRSM #RAYUAN MRSM 2021 #SEMAKAN KEPUTUSAN MRSM SESI 2021 #SEMAKAN KEPUTUSAN TAWARAN TINGKATAN 1 & 4 #SOALAN LAZIM RAYUAN MRSM #SURAT RAYUAN MRSM

author
Author: 
    Pemilik KekandaMemey.com
    No related post!
    1. author

      Rusna Shaari1 month ago

      NURUL EFFA ATHIRAH BINTI MOHD NOOR
      Lot 8015, DU 154, Batu 10
      Kampung Jaya Gading
      Jalan Zainudin
      26070 Kuantan, Pahang 15 Mac 2021
      —————————————————————————————————————————————————-
      Pengarah
      Bahagian Pendidikan Menengah
      Majlis Amanah Rakyat
      Ibu Pejabat MARA
      Jalan Raja Laut
      50609 Kuala Lumpur

      Tuan,

      RAYUAN KEMASUKAN KE TINGKATAN 4 – MRSM MUADZAM SHAH
      ——————————————————————————————————————————————————–
      Saya seperti nama dan alamat di atas, ingim membuat rayuan kemasukan ke sekolah MRSM Muadzam Shah. Maklumat saya adalah seperti dibawah :-

      Nama : NURUL EFFA ATIRAH BINTI MOHD NOOR
      No. K/P : 060427-06-0746
      Sekolah : Sekolah Menengah Kebangsaan Seri Damai, Kuantan Pahang
      Tingkatan : 4 (2021)
      No. Telefon : 013 9400794
      email : [email protected]

      Saya memohon dan merayu supaya saya diterima belajar di MRSM Muadzam Shah, kerana saya amat berminat untuk belajar di MRSM tersebut, kerana pencapai akademik nya yang sangat bagus dari segi akademik mahupun kokurikulam yang sangat cemerlang di negara mahupun di luar negara.

      Guru guru yang mengajar di MRSM ini adalah terdiri dari guru guru yang terlatih dalam akademik mahupun kokurikulam. Ini lagi mendorong saya untuk belajar di MRSM ini.

      Oleh itu saya berharap pihak Tuan / Puan dapat mempertimbangkan dan mengambil saya untuk belajar di MRSM ini. Semoga mendapat kerjasama dan pertimbangan dari pihak Tuan/Puan dengan rayuan saya ini.

      Sekian, terima kasih

      Yang benar

      NURUL EFFA ATHIRAH BINTI MOHD NOOR

      Reply
    2. author

      Nur umairah husna4 weeks ago

      Saya nur umairah husna berasal Dr melaka ingin membuat rayuan ke mrsm kerana itu lah impian dan cita2 saya. Mrsm ada lah tempat yg tepat untuk saya menyambung pelajaran saya kerana cikgu2 yg terlatih dan berpengalaman. Berharap sgt saya salah seorang yg di terima untuk ke mrsm.

      Reply
    3. author

      ASNA FARISYA BINTI MOHD AFFANDI4 weeks ago

      ASNA FARISYA BINTI MOHD AFFANDI,
      NO.38 ,JALAN JAYA 3/6,
      TAMAN PAGOH JAYA
      PAGOH , MUAR ,
      84600,JOHOR DARUL TAKZIM. 18 MAC 2021

      —————————————————————————————————————————————————-
      Tuan,
      Pengarah,
      Bahagian Pendidikan Menengah,
      Majlis Amanah Rakyat,
      Ibu Pejabat MARA,
      MUAR ,
      84000 JOHOR DARUL TAKZIM.

      Tuan,

      RAYUAN KEMASUKAN KE TINGKATAN 4 – MRSM BATU PAHAT.
      ——————————————————————————————————————————————————–
      Saya seperti nama dan alamat di atas, ingim membuat rayuan kemasukan ke sekolah MRSM Batu Pahat . Maklumat saya adalah seperti dibawah :-

      Nama : ASNA FARISYA BINTI MOHD AFFANDI
      No. K/P : 050626-11-****
      Sekolah : SMK Sultan Alauddin Riayat Shah 1, Pagoh
      Tingkatan : 4 (2021)
      No. Telefon : 0182105536
      emel : [email protected]

      Saya memohon dan merayu supaya saya diterima belajar di MRSM Batu Pahat , kerana saya amat berminat untuk belajar di MRSM tersebut, kerana pencapai akademik nya yang sangat bagus dari segi akademik mahupun kokurikulam yang sangat cemerlang di negara mahupun di luar negara.

      Guru guru yang mengajar di MRSM ini adalah terdiri dari guru guru yang terlatih dalam akademik mahupun kokurikulam. Ini lagi mendorong saya untuk belajar di MRSM ini.

      Oleh itu saya berharap pihak Tuan / Puan dapat mempertimbangkan dan mengambil saya untuk belajar di MRSM ini. Semoga mendapat kerjasama dan pertimbangan dari pihak Tuan/Puan dengan rayuan saya ini.

      Sekian, terima kasih

      Yang benar

      ASNA FARISYA BINTI MOHD AFFANDI

      Reply
    4. author

      MUHAMMAD KHAIRUL MUHAIMIN BIN ABDULLAH4 weeks ago

      ASALAMUALAIKUM SAYA MUHAIMIN…SAYA TERINGIN NAK MASUK MRSM…DENGAN IZIN ALLAH SAYA AKAN MASUK ISYALLAH…MAMA PAPA SAYA HARAPKAN SAYA DAPAT MRSM…INSYALLAH DENGAN IZIN ALLAH SAYA AKAN MASUK MRSM AMIN….SAYA MAHU GEMBIRA KAN HATI MAMA SAYA…MRSM SAJA HARAPAN SAYA UNTUK MENCAPAI KEJAYAAN

      Reply
    5. author

      Sharina bt Nin3 weeks ago

      “Rayuan MRSM 2021”: Semakan keputusan tawaran tingkatan 1

      Reply
    6. author

      Nur liyana Zulkafli3 weeks ago

      Semoga saya dpt masuk ke MRSM untuk buktikan kepda mak ayah dan adik beradik sya bahawa saya bleh mencpai kejayaan dan untuk gembira kan hati mereka smua..aminnn

      Reply
    7. author

      MUHAMMAD LUQMAN BIN ZAHAR2 weeks ago

      Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

      Saya MUHAMMAD LUQMAN BIN ZAHAR membuat rayuan untuk melanjutkan pelajaran di MRSM dalam jurusan IGCSE kerana minat saya dalam bidang tersebut.

      Semoga pihak MRSM mempertimbangkan semula permohonan /rayuan saya ini.

      Reply
    8. author

      Diyana2 weeks ago

      Assalamualaikum Dan salam sejahtera.. Saya diyana Afiqah mahu membuat rayuan kemasukan. Saya ingin belajar di mrsm kerana berminat dengan cara pendidikan nya dan ramai guru2 yang berpengalaman .. . Dengan izin Allah one day saya bole belajar di mrsm

      Reply
    9. author

      NUR ANIS NABILAH BINTI ROSLAN2 weeks ago

      Saya NUR ANIS NABILAH BINTI ROSLAN ingin membuat rayuan dan memohon ke MRSM kerana amat berminat untuk berlajar di sana. Pencapaian akademik dan Kokurikulum saya cemerlang.Saya merupakan seorang Ketua Pengawas dan ini memberi motivasi kepada saya dan rakan sebaya untuk belajar di MRSM pilihan Utama saya semenjak dahulu lagi.

      Reply
    10. author

      NURUL IMAN INSYIRAH BT NOORDIN2 weeks ago

      Saya nurul iman insyirah bt noordin ingin membuat rayuan dan memohon ke MRSM Primie Besut atau MRSM ulul Albab Besut kerana saya amat berminat untul belajar di sana.Pencapain akademik saya sentiasa cemerlang dengan sentiasa tempat pertama setiap kali peperiksaan juga aktif dalam kokurikuum dengan mewakili sekolah intuk bolajaring dan softball. Saya jug pernah mewakili sekolah untuk peringjat negeri bagi pertandingan smart english.Saya juga adalah pengawas sekolah .Lagipun saya amat minat belajar di MRSM ini kerana cara pendidikannya dan ramai guru yang berkaliber dan berpengalaman. Saya ingin berjaya dengan cemerlang seperti kakak-kakak saya yang semuanya lulusan SBP dan lulusan universiti bidang perubatan. Besarlah harapan saya agar rayuan saya ini dipertimbangkan.Sementelah lagi saya juga merupakan anak yatim yang kematian ibu.Saya amat mengharap boleh belajar di MRSM.Terima kasih

      Reply
    11. author

      M. Akmal Najwan2 weeks ago

      MUHAMMAD AKMAL NAJWAN BIN HAMDAN
      NO. 13A, JALAN SUTERA 2/3C,
      TAMAN SUTERA
      43000 KAJANG ,
      SELANGOR

      01 APRIL 2021

      ——————————————————————————————————————————————

      Tuan,
      Pengarah,
      Bahagian Pendidikan Menengah,
      Majlis Amanah Rakyat,
      TINGKAT 19 & 20,
      Ibu Pejabat MARA,
      No. 21, Jalan Mara
      50609 Kuala Lumpur
      Tuan,

      RAYUAN KEMASUKAN KE TINGKATAN 1 MRSM BAGAN DATO
      —————————————————————————————————————————————

      Saya seperti nama dan alamat di atas, ingin membuat rayuan kemasukan ke sekolah MRSM.
      Maklumat mengenai diri saya adalah seperti dibawah :-

      Nama : MUHAMMAD AKMAL NAJWAN BIN HAMDAN
      No. K/P : 081028-10-****
      Sek. Men Agama Bandar Baru Salak Tinggi, Sepang, Selangor
      Tingkatan : 1 (2021)

      Saya ingin memohon dan merayu supaya saya diterima belajar di MRSM Bagan Dato’, atau mana-mana MRSM yang lain kerana saya amat berminat untuk belajar di salah satu sekolah yang terkenal di Malaysia ini. Saya maklum bahawa MRSM adalah sekolah yang bagus dari segi pencapaian akedemik dan ko-kurikulum. Disamping guru-guru yang terbaik dan berpengalaman, saya yakin saya dapat menjadi landasan yang terbaik untuk masa depan saya jika di terima bersekolah di MRSM.

      Saya adalah seorang yang aktif dalam bidang sukan dan persatuan. Saya juga adalah seorang pengawas sekolah. Saya mewakili sekolah dalam bola sepak dan olahraga. Disamping itu, saya juga mewakili kelab bola sepak SOCCER ACE daerah Kajang dan sentiasa terpilih untuk mewakili kelab menyertai pertandingan yang dianjurkan oleh kelab tersebut.

      Semoga pihak Tuan dapat mempertimbangkan rayuan saya kerana saya amat berminat untuk belajar di salah satu MRSM yang terdapat di Malaysia ini.

      Sekian, terima kasih

      Yang benar

      MUHAMMAD AKMAL NAJWAN BIN HAMDAN

      Reply
    12. author

      Aiman Asyraf2 weeks ago

      Saya Muhammad Aiman Asyraf bin Mohd Amin ingin membuat rayuan memohon untuk kemasukan ke mrsm bera, Pahang…. Saya dari melaka . Email saya ialah [email protected]ail.com .
      Saya ingin masuk ke mrsm sebab itu salah impian sekolah saya sejak dari form 1 lagi… Tetapi tidak berhasrat untuk menempa pelajaran di sana. Saya ingin memuaskan hati ibu bapa saya kerana mereka sentiasa bertanya “kenapa Tak pindah lagi , asyik duduk terpetuk jet Kat rumah ni ”. Saya sukar nak menjawab soalan itu. Saya inginkan pihak tuan pertimbangkan permohonan saya ini untuk kemasukan ke mrsm bera bagi pelajar tingkatan 4 2021. Harap pihak tuan memberikan saya peluang untuk berada di mrsm dimana di bawah organisasi tuan sendiri. Saya mendapat tempat 1 dari 365 calon di sekolah saya . Saya pelajar cemerlang dalam bidang kokurikulum . Aktif dalam aktiviti debat dan pidato dan pada bidang sukan saya aktif dengan acara lontar peluru. Banyak lagi kejayaan saya yg ingin saya tonjolkan kepada pihak tuan…. Insyaallah saya bagi yg terbaik kepada mrsm bera. Sekian terima kasih

      Reply
    13. author

      MUHAMMAD ERFAN EIDIL BIN ERMA ZAWARI2 weeks ago

      Saya MUHAMMAD ERFAN EIDIL BIN ERMA ZAWARI dengan ini memohon rayuan kemasuk MRSM Pendang kedah atau di mana sahaja dikawasan daerah kedah mahu pon mengikut borang yang saya mohon dahulu kerana saya amat berminat untuk belajar di sana dan saya mahu buktikan kepada kedua ibu bapa saya dan juga ahli keluarga saya pasti boleh untuk capai cita² saya dimasa hadapan . DENGAN IZIN ALLAH PASTI SAYA AKAN KE MRSM Insyaallah amin

      MRSM … TERIMA KASIH

      Reply
    14. author

      siti nur aqilah balqish binte mohd isa2 weeks ago

      saya siti nur aqilah balqish mohd isa no ic 080928010488 saya ingin memohon rayuan kemasukkan ke MRSM .Tujuan saya memohon rayuan sebab saya berminat system perbelajarannya.Saya berharap pihak MRSM dapat mempertimbangan permohonan rayuan saya ini..Disini saya sertakan email [email protected]..Permohoanan kemasukkan tingkatan satu 2021

      Reply
    15. author

      Muhammad Faiz Syazwan Bin Mohd Shahrizal2 weeks ago

      Saya Muhammad Faiz Syazwan Bin Mohd Shahrizal ingin memohon dan membuat rayuan untuk kemasukan ke Sekolah MRSM.Pertama sekali saya amat berminat sangat untuk belajar dan ingin buktikan yang saya mampu lakukan yang terbaik buat diri,keluarga dan negara.Selain itu saya juga ingin belajar bagaimana cara untuk berdikari dan saya yakin walaupun keputusan peperiksaan saya yang kurang memuaskan dengan tunjuk ajar guru2,saya mampu buat yang terbaik.

      Reply
    16. author

      Muhammad Darwisy bin Zainal Ariffin2 weeks ago

      Saya Muhammad Darwisy bin Zainal Ariffin ingin memohon dan membuat rayuan untuk kemasukan ke Sekolah MRSM Muadzam Shah. Saya amat berminat untuk belajar di MRSM Muadzam Shah dimana saya ingin membuktikan kepada ibubapa saya yang saya mampu belajar bersungguh-sungguh dan menimba ilmu juga berdikari, saya yakin walaupun keputusan saya kurang memuaskan dengan ada nya guru-guru yang terbaik di MRSM, saya mampu buat yang terbaik.

      Reply
    17. author

      Nur Alfiyyah binti Sabry2 weeks ago

      Selamat Sejahtera. Saya Nur Alfiyyah binti SABRY, pelajar Tingkatan 4, ingin membuat rayuan agar dapat diterima masuk ke MAKTAB RENDAH SAINS MARA KOTA KINABALU,SABAH. Tujuan Saya adalah kerana Saya ingin tinggal di asrama Dan mendisiplinkan diri Saya. Belajar di rumah membuat Saya tidak fokus belajar kerana persekitaran rumah Saya terlalu banyak Kiran yang membuat bising. Saya juga ingin merayu agar dapat diterima masuk ke MAKTAB RENDAH SAINS MARA KOTA KINABALU kerana Saya dapat melihat pelbagai peluang besar menanti Saya di masa akan datang ketika mencari kerja jika Saya bersekolah di MRSM. Terima Kasih.

      Reply
    18. author

      Muhammad Saiful Israf bin Rosli1 week ago

      Assalamualaikum
      Saya Muhammad Saifui Israf No. K/P : 081009-06-0331. Saya ingin memohon rayuan kemasukkan ke Tingkatan 1 di MRSM Tun Ghazali Shafie. Saya amat berminat berminat sangat dengan sistem pembelajaran di MRSM dan ingin buktikan yang saya mampu lakukan yang terbaik. Walaupun keputusan peperiksaan saya kurang memuaskan dan negara dilanda Covid 19 juga tidak secara langsung membantutkan pelajaran saya. Harapan saya dengan tunjuk ajar guru-guru di MRSM Tun Ghazali Shafie mampu menjadikan saya seorang pelajar yeng cemerlang. Pertimbangan dan kerjasama dari pihak tuan sangat-sangat saya hargai. Sekian, terima kasih.

      Reply
    19. author

      Muhammad Thaqif iman Bin Azman1 week ago

      Assalamualaikum….
      Saya muhamad Thaqif iman bin Azman
      No k/p: 080902100127
      saya ingin memohon rayuan utk memasuki mrsm sungai Besar ulul albab tingktn 1. Saya ingin merealisasiakn impian kedua ibubpa saya yang berhasrat utk melihat saya terus cemerlng belajar di MRSM.Saya yakin saya mampu mencapai keputusan yg cemerlang dengan bantuan tunjuk ajar dan bimbingan dari guru-guru Mrsm yg terlatih. Berbesar hati lah sekiranya rayuan saya ini dipertimbangkan oleh pihak Mrsm.

      Reply
    20. author

      Hadziq Fariq bin Hanif1 week ago

      Assalamualaikum…
      Saya Hadziq Fariq bin Hanif , No kad pengenalan 080626100509 ingin membuat rayuan untuk memasuki MRSM Ulul Albab Gemencheh atau MRSM Ulul Albab yang lain bagi kemasukan tingkatan 1.Saya bersekolah di SJKC Subang dan bersekolah di Sek Ren Ibnu Sina dan telah mengambil UPKK .Walaupun saya bersekolah di sekolah jenis kebangsaan tapi saya minat dalam menghafal surah dan dalam bidang agama.Saya berasa hampa bila ada yang kata tahun Ini MRSM tidak mengambil murid sjkc. Jika diberi peluang in sha Allah Saya akan belajar bersungguh2 untuk mencapai keputusan yang cemerlang.Saya memohon agar pihak MRSM dapat menimbangkan rayuan saya.
      Sekian terima kasih.

      Reply
    21. author

      Ruslizam Bin Abu Bakar1 week ago

      NURUL AINA BINTI RUSLIZAM
      NO 34 JALAN SUM SATU TAMAN SUNGAI UDANG MUTIARA 76300 SUNGAI UDANG MELAKA 7 APRIL 2021

      —————————————————————————————————————————————————-
      Pengarah
      Bahagian Pendidikan Menengah
      Majlis Amanah Rakyat
      Ibu Pejabat MARA
      Jalan Raja Laut
      50609 Kuala Lumpur

      Tuan,

      RAYUAN KEMASUKAN KE TINGKATAN 1 – MRSM KEM TERENDAK MELAKA
      ——————————————————————————————————————————————————–
      Saya seperti nama dan alamat di atas, ingim membuat rayuan kemasukan ke sekolah MRSM KEM TERENDAK MELAKA. Maklumat saya adalah seperti dibawah :-

      Nama : NURUL AINA BINTI RUSLIZAM
      No. K/P : 080412 -04-0184
      Sekolah : Sekolah Menengah Kebangsaan Kem Terendak Melaka.
      Tingkatan : 1 (2021)
      No. Telefon : 010-8885861
      email : [email protected]

      Saya memohon dan merayu supaya saya diterima belajar di MRSM Kem Terendak Melaka, kerana saya amat berminat untuk belajar di MRSM tersebut, kerana pencapai akademik nya yang sangat bagus dari segi akademik mahupun kokurikulam yang sangat cemerlang di negara mahupun di luar negara.

      Guru guru yang mengajar di MRSM ini adalah terdiri dari guru guru yang terlatih dalam akademik mahupun kokurikulam. Ini lagi mendorong saya untuk belajar di MRSM ini.

      Oleh itu saya berharap pihak Tuan / Puan dapat mempertimbangkan dan mengambil saya untuk belajar di MRSM ini. Semoga mendapat kerjasama dan pertimbangan dari pihak Tuan/Puan dengan rayuan saya ini.

      Sekian, terima kasih

      Yang benar

      NURUL AINA BINTI RUSLIZAM

      Reply
    22. author

      BRADD1 week ago

      BRADD RUDOLF TUNIK
      KAMPUNG MENANAM, JALAN PENANGAH,
      PETI SURAT 8,89320.
      TONGOD.TELUPID.

      —————————————————————————————————————————————
      Pengarah
      Bahagian Pendidikan Menengah
      Majlis Amanah Rakyat
      Ibu Pejabat MARA
      Jalan Raja Laut
      50609 Kuala Lumpur

      Tuan,

      RAYUAN KEMASUKAN KE TINGKATAN 1 – MRSM TUN MUHAMMAD FUAD STEPHEN SANDAKAN.SABAH
      ——————————————————————————————————————————————
      Saya seperti nama dan alamat di atas, ingim membuat rayuan kemasukan ke sekolah MRSM TUN MUHAMMAD FUAD STEPHEN SANDAKAN SABAH . Maklumat saya adalah seperti dibawah :-

      Nama : BRADD RUDOLF TUNIK
      No. K/P : 081203120887
      Sekolah : Sekolah Menengah Kebangsaan Menanam Tongod.Sabah
      Tingkatan : 1 (2021)
      No. Telefon : 0198979746
      email : [email protected]

      Saya memohon dan merayu supaya saya diterima belajar di MRSM TMFS Sandakan, kerana saya amat berminat untuk belajar di MRSM tersebut, kerana pencapai akademik nya yang sangat bagus dari segi akademik mahupun kokurikulam yang sangat cemerlang di negara mahupun di luar negara.Saya juga mempunyai dua orang kakak yang bersekolah di sana.

      Guru guru yang mengajar di MRSM ini adalah terdiri dari guru guru yang terlatih dalam akademik mahupun kokurikulam. Ini lagi mendorong saya untuk belajar di MRSM ini.

      Oleh itu saya berharap pihak Tuan / Puan dapat mempertimbangkan dan mengambil saya untuk belajar di MRSM ini. Semoga mendapat kerjasama dan pertimbangan dari pihak Tuan/Puan dengan rayuan saya ini.

      Sekian, terima kasih

      Yang benar

      BRADD RUDOLF TUNIK

      Reply
    23. author

      Balqis Ho1 week ago

      MUHAMMAD IQBAL BIN KAMARULZAMAN
      NO 13 JALAN PRIMA TAPAH 1
      RESEDENSI PRIMA TAPAH
      35000 TAPAH PERAK 07 April 2021
      —————————————————————————————————————————————————-
      Pengarah
      Bahagian Pendidikan Menengah
      Majlis Amanah Rakyat
      Ibu Pejabat MARA
      Jalan Raja Laut
      50609 Kuala Lumpur

      Tuan,

      RAYUAN KEMASUKAN KE TINGKATAN 1 – MRSM TROLAK PERAK
      ——————————————————————————————————————————————————–
      Saya seperti nama dan alamat di atas, ingin membuat rayuan kemasukan ke sekolah MRSM TROLAK PERAK. Maklumat saya adalah seperti dibawah :-

      Nama : MUHAMMAD IQBAL BIN KAMARULZAMAN
      No. K/P : 080510-10-1163
      Sekolah : Sekolah Menengah Kebangsaan Seri Bintang Selatan, Kuala Lumpur
      Tingkatan : 1 (2021)
      No. Telefon : 0126118951
      email : [email protected]

      Saya memohon dan merayu supaya saya diterima belajar di MRSM TROLAK PERAK, kerana saya amat berminat untuk belajar di MRSM tersebut, kerana pencapai akademik nya yang sangat bagus dari segi akademik mahupun kokurikulam yang sangat cemerlang di negara mahupun di luar negara.

      Guru guru yang mengajar di MRSM ini adalah terdiri dari guru guru yang terlatih dalam akademik mahupun kokurikulam. Ini lagi mendorong saya untuk belajar di MRSM ini.

      Oleh itu saya berharap pihak Tuan / Puan dapat mempertimbangkan dan mengambil saya untuk belajar di MRSM ini. Semoga mendapat kerjasama dan pertimbangan dari pihak Tuan/Puan dengan rayuan saya ini.

      Sekian, terima kasih

      Yang benar

      MUHAMMAD IQBAL BIN KAMARULZAMAN

      Reply
    24. author

      SITI SARAH IBRAHIM1 week ago

      SITI NURQISTINA BINTI FADHLI
      NO 16 PERSIARAN ISKANDAR PERDANA 41
      32610 BANDAR BARU SERI ISKANDAR
      SERI ISKANDAR,PERAK
      07 April 2021
      —————————————————————————————————————————————
      Pengarah
      Bahagian Pendidikan Menengah
      Majlis Amanah Rakyat
      Ibu Pejabat MARA
      Jalan Raja Laut
      50609 Kuala Lumpur

      Tuan,

      RAYUAN KEMASUKAN KE TINGKATAN 1 – MRSM PARIT PERAK
      ——————————————————————————————————————————————
      Saya seperti nama dan alamat di atas, ingin membuat rayuan kemasukan ke sekolah MRSM PARIT PERAK. Maklumat saya adalah seperti dibawah :-

      Nama : SITI NURQISTINA BINTI FADHLI
      No. K/P : 080621-08-0764
      Sekolah : Sekolah Menengah Kebangsaan Dato Abdul Rahman Yaacob,Bota,Perak
      Tingkatan : 1 (2021)
      No. Telefon : 0124272109 / 0125261280
      email : [email protected]

      Saya memohon dan merayu supaya saya diterima belajar di MRSM PARIT PERAK, kerana saya amat berminat untuk belajar di MRSM tersebut, kerana pencapai akademik nya yang sangat bagus dari segi akademik mahupun kokurikulam yang sangat cemerlang .

      Guru guru yang mengajar di MRSM ini adalah terdiri dari guru guru yang terlatih dalam akademik mahupun kokurikulum. Ini lagi mendorong saya untuk belajar di MRSM ini.

      Oleh itu saya berharap pihak Tuan / Puan dapat mempertimbangkan dan mengambil saya untuk belajar di MRSM ini. Semoga mendapat kerjasama dan pertimbangan dari pihak Tuan/Puan dengan rayuan saya ini.

      Sekian, terima kasih

      Yang benar

      SITI NURQISTINA BINTI FADHLI

      Reply
    25. author

      MUHAMMAD SHAFRIZAL FAIZ1 week ago

      Saya memohon Dan merayu supaya Saya diterima di MRSM Serting

      Reply
    26. author

      Hazimy bin Hamli1 week ago

      HAZIMY BIN HAMLI
      No,11 Jalan 3
      Taman Bukit Badong,
      45600 Bestari Jaya
      Selangor Darul Ehsan.
      ————————————————————————————————————————————————–
      Tarikh : 07.04.2021
      Kepada,

      Tuan Pengarah,
      Bahagian Pendidikan Menengah,
      Majlis Amanah Rakyat
      Ibu Pejabat Mara,
      Jalan Raja Laut,
      50609 Kuala Lumpur.

      Tuan,

      RAYUAN KEMASUKAN KE TINGKATAN 1 2021 –
      MRSM BENTONG ATAU DIMANA-MANA SAJA MRSM
      ——————————————————————————-
      Saya bernama dan alamat diatas ingin membuat rayuan memohon untuk ditempatkan keTingkatan 1 MRSM Bentong atau dimana-mana saja MRSM . Di sini saya sertakan maklumat diri saya untuk memudahkan kerja-kerja tuan:-

      NAMA : HAZIMY BIN HAMLI
      NO. K/P : 080930101520
      ALAMAT e-Mail : [email protected]
      TEL BAPA : 013-2612272
      TEL IBU : 013-3910856

      Saya berharap agar pihak MESM dapat pertimbangkan rayuan ini dan segala kerjasama dari pihak tuan sangat-sangat saya hargai.

      Sekian Terima kasih.

      Yang Merayu,

      T,T
      HAZIMY BIN HAMLI
      080930102015.

      Reply
    27. author

      ASRILAHWATI BINTI ASARI1 week ago

      MUHAMMAD HAZIQ BIN AZRI,
      NO509 KM 10 SOLOK GAUNG ,
      AIR MOLEK
      75460,MELAKA. 7 APRIL 2021

      —————————————————————————————————————————————————-
      Tuan,
      Pengarah,
      Bahagian Pendidikan Menengah,
      Majlis Amanah Rakyat,
      Ibu Pejabat MARA,
      MUAR ,
      84000 JOHOR DARUL TAKZIM.

      Tuan,

      RAYUAN KEMASUKAN KE TINGKATAN 4 – MRSM .
      ——————————————————————————————————————————————————–
      Saya seperti nama dan alamat di atas, ingim membuat rayuan kemasukan ke sekolah MRSM . Maklumat saya adalah seperti dibawah :-

      Nama : MUHAMMAD HAZIQ BIN AZRI
      No. K/P : 050516-01-1049
      Sekolah : SMKA Sultan Muhammad , Melaka
      Tingkatan : 4 (2021)
      No. Telefon : 0126831374
      emel : [email protected]

      Saya memohon dan merayu supaya saya diterima belajar di MRSM , kerana saya amat berminat untuk belajar di mana-mana MRSM di Malaysia ini , kerana pencapai akademik nya yang sangat bagus dari segi akademik mahupun kokurikulam yang sangat cemerlang di negara mahupun di luar negara.

      Guru guru yang mengajar di MRSM ini adalah terdiri dari guru guru yang terlatih dalam akademik mahupun kokurikulam. Ini lagi mendorong saya untuk belajar di MRSM ini.

      Oleh itu saya berharap pihak Tuan / Puan dapat mempertimbangkan dan mengambil saya untuk belajar di MRSM ini. Semoga mendapat kerjasama dan pertimbangan dari pihak Tuan/Puan dengan rayuan saya ini.

      Sekian, terima kasih

      Yang benar

      MUHAMMAD HAZIQ BIN AZRI

      Reply
    28. author

      Hayatul Munawarah Binti Muhammad Basirun1 week ago

      HAYATUL MUNAWARAH BINTI MUHAMMAD BASIRUN ,
      KAMPUNG BARU PADANG SANAI,
      06300,KUALA NERANG,
      KEDAH.
      ———————————————————————
      Tuan ,
      Bahagian pendidikan Menegah ,
      Majlis Amanah Rakyat
      Ibu pejabat MARA,
      PENDANG,
      Jalan Jenun,
      Kilang Kecil,
      06700 Pendang,
      Kedah.

      Tuan,

      RAYUAN KEMASUKKAM KE TINGKATAN 4 – MRSM PENDANG

      ———————————————————————

      saya seperti nama dan alamat di atas , ingin membuat rayuan kemasukan ke sekolah MRSM PENDANG . Maklumat saya seperti di bawah
      Nama:Hayatul Munawarah Binti Muhammad Basirun
      No.K/P:050327020472
      Sekolah: Sekolah Menegah Kebangsaan Padang Terap
      No.Tel: 0135595850
      Email: [email protected]

      Saya memohon rayuan ke MRSM kerana saya berminat terhadap sekolah disana. Saya juga ingin menjadi seorang pelajar MRSM . Saya sangat meminati bidang sains dan mempunyai cita cita yang tinggi dan ingin berjaya dalam sesuatu bidang.

      Tuan saya berharap Tuan dapat memberi kerjasama atas rayuan saya ini. Saya akan memberikan sepenuh kometmen yang baik dalam segala aktiviti.

      sekian terima kasih,
      yang benar,
      HAYATUL MUNAWARAH

      Reply
    29. author

      SITI NORAIN BINTI HJ.MAHAT1 week ago

      SYASYA NABILAH BINTI MOHD. MOHATHIR,
      B-15-06, Kuarters Integrasi Hospital Sungai Buloh, Jln. Hospital Sungai Buloh,
      47000 Sungai Buloh,
      Selangor
      ——————————————————————
      Pengarah
      Bahagian Pendidikan Menengah
      Majlis Amanah Rakyat
      Ibu Pejabat MARA
      Jalan Raja Laut
      50609 Kuala Lumpur

      Tuan,

      RAYUAN KEMASUKAN KE TINGKATAN 1 – MRSM FELDA TROLAK, PERAK (2021)
      ——————————————————————————————————————————————————–
      Saya seperti nama dan alamat di atas, ingin membuat rayuan kemasukan ke sekolah MRSM FELDA TROLAK, PERAK. Maklumat saya adalah seperti dibawah :-

      Nama : SYASYA NABILAH BINTI MOHD. MOHATHIR
      No. K/P : 080111101510
      Sekolah : Sekolah Menengah Kebangsaan Sierramas
      Tingkatan : 1 (2021)
      No. Telefon : 014 2985392
      email : [email protected]

      Saya memohon dan merayu supaya saya diterima belajar di MRSM FELDA TROLAK,
      PERAK kerana saya amat berminat untuk belajar di MRSM tersebut, kerana reputasi pencapaian akademiknya yang sangat bagus dan cemerlang.

      Tenaga pengajar di MRSM ini adalah terdiri daripada guru guru yang bertauliah serta terlatih dalam bidang akademik mahu pun kokurikulum.

      Oleh itu saya berharap pihak Tuan / Puan dapat mempertimbangkan rayuan saya untuk menjadi pelajar di MRSM ini. Semoga mendapat kerjasama dan pertimbangan yang sewajarnya dari pihak Tuan/Puan

      Sekian, terima kasih

      Yang benar,

      SYASYA NABILAH BINTI MOHD. MOHATHIR

      Reply
    30. author

      FARIS HAKIMI BIN MOHD HAIRAY1 week ago

      FARIS HAKIMI BIN MOHD HAIRAY
      NO 502,LORONG 8 TAMAN GADONG JAYA,71900 LABU NEGERI SEMBILAN
      8 April 2021

      Pengarah Bahagian Pendidikan Menengah
      Majlis Amanah Rakyat
      Ibu Pejabat MARA
      Jalan Raja Laut 50609 Kuala Lumpur

      Tuan,
      RAYUAN KEMASUKAN KE TINGKATAN 1,
      -MRSM Serting,Negeri Sembilan
      Bandar Baru Serting 72100 Serting
      Negeri Sembilan (2021)

      Saya seperti nama dan alamat di atas,ingin
      membuat rayuan kemasukan ke sekolah MRSM SERTING,NEGERI SEMBILAN.Maklumat saya adalah seperti dibawah:-

      Nama:FARIS HAKIMI BIN MOHD HAIRAY
      NO K/P:080407-05-0337
      Sekolah:Sekolah Menengah Kebangsaan Seri Sendayan Felda
      Tingakatan: 1 (2021)
      No telefon: 0126052248
      email: [email protected]

      Saya memohon dan merayu supaya saya diterima belajar di MRSM SERTING NEGERI SEMBILAN kerana saya amat berminat untuk belajar di MRSM tersebut,kerana reputasi pencapaian akdemiknya yang sangat bagus dan cemerlang

      Tenaga pengajar di MRSM ini adalah terdiri daripada guru-guru yang bertauliah serta terlatih dalam bidang akademiknya mahu pun kokurikulum.

      Oleh itu saya berharap pihak Tuan/Puan dapat mempertimbangkan rayuan saya untuk menjadi pelajar di MRSM ini.Semoga mendapat kerjasama dan pertimbangan yang sewajarnya dari pihak Tuan/Puan.

      sekian .terima kasih

      Yang benar,
      FARIS HAKIMI BIN MOHD HAIRAY

      Reply
    31. author

      Nur Athirah Najwa Binti Mohd Ridzuan1 week ago

      Nur Athirah Najwa Binti Mohd Ridzuan
      IC : 080210 03 0236
      Alamat : No 7 jalan bukit permai 2 .
      Taman Bukit Permai Cheras Ampang 56100 Kuala Lumpur

      Tuan / Puan

      Rayuan kemasukan MRSM tingkatan 1
      . Ulul Albab Gemencheh negeri sembilan
      . Ulul Albab Sg Besar Sabak Bernam Selangor

      Saya seperti nama dan alamat di atas ingin membuat rayuan kemasukan ke sekolah MRSM bahagian Ulul Albab

      Nama : Nur Athirah Najwa Binti Mohd Ridzuan
      No K/P : 080210 -03- 0236
      Sekolah : sekolah menengah kebangsaan taman seraya Ampang 56100 kuala lumpur
      Telefon :011- 37651937
      E-mail : [email protected]

      Saya memohon dan merayu supaya saya diterima belajar di MRSM bahagia Ulul Albab kerana Saya berminat untuk berlajar di MRSM.kerana reputasi percapaian akademik nya yang sangat bagus dan cemerlang

      Oleh itu saya berharap pihak Tuan/Puan dapat mempertimbangkan rayuan saya untuk menjadi pelajar di MRSM ini. Semoga mendapat kerjasama dan pertimbangan yang sewajarnya dari pihak Tuan/Puan

      Sekian, Terima Kasih
      Yang Benar
      Nur Athirah Najwa Binti Mohd Ridzuan

      Reply
    32. author

      NUR AISYAH SAFIYYAH BINTI MOHD FADLY1 week ago

      NUR AISYAH SAFIYYAH BINTI MOHD FADLY
      2-2-4, ABID 2 ,
      DESA KASTAM SEPANGGAR
      88450 KOTA KINABALU SABAH
      ——————————————————————
      Pengarah
      Bahagian Pendidikan Menengah
      Majlis Amanah Rakyat
      Ibu Pejabat MARA
      Jalan Raja Laut
      50609 Kuala Lumpur

      Tuan,

      RAYUAN KEMASUKAN KE TINGKATAN 1 – MRSM KOTA KINABALU SABAH (2021)
      ——————————————————————————————————————————————————–
      Saya seperti nama dan alamat di atas, ingin membuat rayuan kemasukan ke sekolah MRSM KOTA KINABALU SABAH. Maklumat saya adalah seperti dibawah :-

      Nama : NUR AISYAH SAFIYYAH BINTI MOHD FADLY
      No. K/P : 090101-13-0456
      Sekolah : SMK KOLOMBONG SABAH
      Tingkatan : 1 (2021)
      No. Telefon : 010-9321364
      email : [email protected]

      Saya memohon dan merayu supaya saya diterima belajar di MRSM KOTA KINABALU SABAH,kerana saya ingin memajukan kaum bumiputra agar menjadi enjadi terbilang ,cemerlang serta setaraf dengan bangsa lain . Selain itu saya amat berminat untuk belajar di MRSM tersebut, kerana reputasi pencapaian akademiknya yang sangat bagus dan cemerlang.

      Tenaga pengajar di MRSM ini adalah terdiri daripada guru guru yang bertauliah serta terlatih dalam bidang akademik mahu pun kokurikulum.

      Oleh itu saya berharap pihak Tuan / Puan dapat mempertimbangkan rayuan saya untuk menjadi pelajar di MRSM ini. Semoga mendapat kerjasama dan pertimbangan yang sewajarnya dari pihak Tuan/Puan

      Sekian, terima kasih

      Yang benar,

      NUR AISYAH SAFIYYAH BINTI MOHD FADLY

      Reply
    33. author

      FARHANIS ANISSA BT MOHD FAIZAL1 week ago

      MOHD FAIZAL BIN MOHD HASSAN

      164, LADANG NEW ROMPIN,

      JALAN BUKIT PILAH,

      73500, ROMPIN,

      NEGERI SEMBILAN.

      PENGARAH,
      BAHAGIAN PENDIDIKAN MENENGAH.

      MAJLIS AMANAH RAKYAT,

      IBU PEJABAT MARA,

      JALAN RAJA LAUT,

      50609, KUALA LUMPUR. 8 JANUARI 2021

      TUAN/PUAN,

      PERKARA : RAYUAN KEMASUKAN TINGKATAN 4 KE MRSM TAHUN 2021 — MRSM SERTING

      MERUJUK KEPADA PERKARA DI ATAS, SAYA MERUPAKAN BAPA KEPADA FARHANIS ANISSA BINTI MOHD FAIZAL INGIN MEMBUAT RAYUAN UNTUK ANAK SAYA. SAYA INGIN MEMOHON UNTUK KEMASUKAN KE TINGKATAN 4 BAGI SESI 2021.

      2. PERMOHONAN MURID INI KE MRSM TELAH DILAKUKAN, NAMUN TIDAK BERJAYA. BERIKUT ADALAH MAKLUMAT PERIBADI MURID TERSEBUT :

      1. NAMA MURID : FARHANIS ANISSA BINTI MOHD FAIZAL
      2. NO KAD PENGENALAN : 050913080216
      3. SEKOLAH : SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN BAHAU, BAHAU, NEGERI SEMBILAN
      4. MRSM DIPILIH : MRSM SERING, NEGERI SEMBILAN

      5. UNTUK MAKLUMAN TUAN, MURID INI SENTIASA MENDAPAT TEMPAT 3 TERATAS DALAM TINGKATAN. MURID INI JUGA AKTIF MELIBATKAN DIRI DALAM KEGIATAN KOKURIKULUM. TAMBAHAN LAGI, MURID INI PERNAH MEMPEROLEH 6A DALAM KEPUTUSAN UPSR 2017.

      6. UNTUK PENGETAHUAN PIHAK TUAN/PUAN, ANAK SAYA INI MERUPAKAN ANAK BONGSU DARIPADA DUA ORANG ADIK-BERADIK YANG SEMUANYA TERDIRI DARIPADA PEREMPUAN. JADI, BESARLAH HARAPAN SAYA SEBAGAI SEORANG BAPA UNTUK MELIHAT ANAK SAYA YANG TERAKHIR MENCAPAI KEJAYAAN YANG LEBIH CEMERLANG DALAM SEMUA BIDANG TERUTAMA DALAM ASPEK PENDIDIKAN.

      7. DENGAN KEMUDAHAN INFRASTRUKTUR, SUASANA PEMBELAJARAN YANG KONDUSIFF DAN TENAGA PENGAJAR YANG PROFESSIONAL YANG DISEDIAKAN OLEH PIHAK MARA DI MRSM, SAYA PERCAYA KEMUDAHAN YANG DISEDIAKAN ADALAH JAUH LEBIH BAIK UNTUK DIBANDINGKAN DENGAN APA YANG ANAK SAYA SEDANG JALANI SEKARANG. SAYA BERHARAP ANAK SAYA YANG TERAKHIR INI DAPAT MASUK KE MRSM SERTING.

      8. SEGALA JASA BAIK DARIPADA PIHAK TUAN AMAT SAYA HARGAI DAN DAHULUI DENGAN UCAPAN JUTAAN TERIMA KASIH.

      YANG BENAR,

      (MOHD FAIZAL BIN MOHD HASSAN)

      Reply
    34. author

      FARHANIS ANISSA BT MOHD FAIZAL1 week ago

      MOHD FAIZAL BIN MOHD HASSAN

      164, LADANG NEW ROMPIN,

      JALAN BUKIT PILAH,

      73500, ROMPIN,

      NEGERI SEMBILAN.

      PENGARAH,
      BAHAGIAN PENDIDIKAN MENENGAH.

      MAJLIS AMANAH RAKYAT,

      IBU PEJABAT MARA,

      JALAN RAJA LAUT,

      50609, KUALA LUMPUR. 8 JANUARI 2021

      TUAN/PUAN,

      PERKARA : RAYUAN KEMASUKAN TINGKATAN 4 KE MRSM TAHUN 2021 — MRSM SERTING

      MERUJUK KEPADA PERKARA DI ATAS, SAYA MERUPAKAN BAPA KEPADA FARHANIS ANISSA BINTI MOHD FAIZAL INGIN MEMBUAT RAYUAN UNTUK ANAK SAYA. SAYA INGIN MEMOHON UNTUK KEMASUKAN KE TINGKATAN 4 BAGI SESI 2021.

      2. PERMOHONAN MURID INI KE MRSM TELAH DILAKUKAN, NAMUN TIDAK BERJAYA. BERIKUT ADALAH MAKLUMAT PERIBADI MURID TERSEBUT :

      1. NAMA MURID : FARHANIS ANISSA BINTI MOHD FAIZAL
      2. NO KAD PENGENALAN : 050913080216
      3. SEKOLAH : SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN BAHAU, BAHAU, NEGERI SEMBILAN
      4. MRSM DIPILIH : MRSM SERING, NEGERI SEMBILAN
      5. ALAMAT E-MEL : [email protected]

      5. UNTUK MAKLUMAN TUAN, MURID INI SENTIASA MENDAPAT TEMPAT 3 TERATAS DALAM TINGKATAN. MURID INI JUGA AKTIF MELIBATKAN DIRI DALAM KEGIATAN KOKURIKULUM. TAMBAHAN LAGI, MURID INI PERNAH MEMPEROLEH 6A DALAM KEPUTUSAN UPSR 2017.

      6. UNTUK PENGETAHUAN PIHAK TUAN/PUAN, ANAK SAYA INI MERUPAKAN ANAK BONGSU DARIPADA DUA ORANG ADIK-BERADIK YANG SEMUANYA TERDIRI DARIPADA PEREMPUAN. JADI, BESARLAH HARAPAN SAYA SEBAGAI SEORANG BAPA UNTUK MELIHAT ANAK SAYA YANG TERAKHIR MENCAPAI KEJAYAAN YANG LEBIH CEMERLANG DALAM SEMUA BIDANG TERUTAMA DALAM ASPEK PENDIDIKAN.

      7. DENGAN KEMUDAHAN INFRASTRUKTUR, SUASANA PEMBELAJARAN YANG KONDUSIFF DAN TENAGA PENGAJAR YANG PROFESSIONAL YANG DISEDIAKAN OLEH PIHAK MARA DI MRSM, SAYA PERCAYA KEMUDAHAN YANG DISEDIAKAN ADALAH JAUH LEBIH BAIK UNTUK DIBANDINGKAN DENGAN APA YANG ANAK SAYA SEDANG JALANI SEKARANG. SAYA BERHARAP ANAK SAYA YANG TERAKHIR INI DAPAT MASUK KE MRSM SERTING.

      8. SEGALA JASA BAIK DARIPADA PIHAK TUAN AMAT SAYA HARGAI DAN DAHULUI DENGAN UCAPAN JUTAAN TERIMA KASIH.

      YANG BENAR,

      (MOHD FAIZAL BIN MOHD HASSAN)

      Reply
    35. author

      Aaiyra Allreana Lintau1 week ago

      Saya Aaiyra Allreana Lintau ingin membuat perayuan di MRSM Kuching,sarawak kerana saya ingin menjadi orng yang berbangsa iban yang berjaya.

      Saya memang dri dulu ingin memasuki MRSM kuching namun ditolk dan saya berasa sedih tetapi saya tidak mengalah dn ingin membuat rayuan.Saya pandai berbahasa english,Mandarin dan yang paling penting bahasa melayu.

      Saya akan berasa sangat bersyukur jika saya diterima di mrsm.Jika saya diterima oleh MRSM saya akan belajr rajin-rajin

      Sebb-sebb saya ingin memasuki MRSM bkn saja kerana saya ingin menjadi doktor juga kerana saya tahu bahawa ada guru-guru yang bertauliah serta terlatih yang mengajar.

      Mohon Tuan/Puan mempertimbangkan rayuan saya untuk menjadi pelajar di MRSM Kuching, Sarawak

      Sekian,Terima kasih
      Aaiyra Allreana Lintau
      email saya:[email protected]
      Ic:081125130042

      Reply
    36. author

      mrbart1 week ago

      ARISSYA SYAZWANI BT MOHAMMAD SYAMSUL RIDHUAN
      No.68, Jalan Jasa 7/KU3 Off Jln Bahagia
      Taman Seri Mewah Indah
      51050 Klang,Selangor Darul Ehsan.
      ——————————————————————
      Pengarah
      Bahagian Pendidikan Menengah
      Majlis Amanah Rakyat
      Ibu Pejabat MARA
      Jalan Raja Laut
      50609 Kuala Lumpur

      Tuan,

      RAYUAN KEMASUKAN KE TINGKATAN 1 – MRSM 2021

      Saya seperti nama dan alamat di atas, ingin membuat rayuan kemasukan ke MRSM Felda Trolak,Perak atau mana-mana MRSM yang di tawarkan.Maklumat saya seperti di bawah:

      Nama : Arissya Syazwani binti Mohammad Syamsul Ridhuan
      No K/P : 080118-10-0174
      Sekolah : Sekolah Menengah Taman Klang Utama
      Tingkatan: 1(2021)
      Telefon :019-3506985
      E-mail : [email protected]

      Saya memohon dan merayu untuk diberi kesempatan menimba ilmu di MRSM.Pertama sekali saya amat berminat untuk belajar di MRSM dan ingin buktikan yang saya mampu lakukan yang terbaik buat diri,keluarga dan negara jua dapat berdikari dalam masa yang sama.

      Saya juga ,seorang pelajar yang aktif dalam kokurikulum dengan mewakili daerah dalam sukan bola jaring, kawat kaki peringkat daerah dan ketua pengawas pusat sumber.

      Di samping itu juga,dengan kemudahan Infrastuktur,suasana pembelajaran yang kondusif dan tenaga pengajar yang profesional,saya percaya kelengkapan yang tersedia jauh lebih baik untuk dibandingkan dengan apa yang saya jalani sekarang.

      Oleh itu saya berharap pihak Tuan / Puan dapat mempertimbangkan rayuan saya untuk menjadi sebahagian warga MRSM ini. Semoga mendapat kerjasama dan pertimbangan yang sewajarnya dari pihak Tuan/Puan

      Sekian, terima kasih

      Yang benar,

      ARISSYA SYAZWANI BT MOHAMMAD SYAMSUL RIDHUAN

      Reply
    37. author

      Roselind anak mamat6 days ago

      Iqnatius Valentine Anak Sibat
      No,15 Lorong 2 Jalan Kampung Sabu Tuai Rumah John
      95000 Sri Aman
      Sarawak
      ______________________________________
      Pengarah Pendidikan
      Menengah
      Majlis Amanah Rakyat
      Jalan Raya Laut
      56609 Kuala Lumpur

      Tuan,

      RAYUAN KEMASUKKAN KE
      TINGKATAN 1-MRSM Kuching
      2021
      ______________________________________

      Saya seperti nama dan alamat
      di atas, ingin membuat rayuan
      kemasukkan ke sekolah MRSM
      Kuching. Maklumat saya seperti
      di bawah:

      Nama Penuh:IQNATIUS VALENTINE
      No K/P:080722-01-0649
      Sekolah:SMK SRI AMAN SARAWAK
      Tingkatan:1(2021)
      No Telefon:012-847-6958
      Emeil:[email protected]

      Saya memohon dan merayu supaya saya diterima berlajar di MRSM Kuching.
      Saya amat berminat berlajar di MRSM
      tersebut kerana reputasi pencapaian
      akademiknya yang sangat bagus dan
      cermelang.Tenaga pengajar di MRSM
      ini adalah terdiri daripada guru guru
      yang bertauliah serta terlatih dalam
      bidang akademik mahupun kokurikulum.

      Oleh itu saya berharap pihak tuan/puan dapat pertimbangkan rayuan saya untuk menjadi pelajar di mrsm ini ,semoga mendapat kerjasama dan pertimbang kan yang sewajar dari pihak tuan/ puan.

      Sekian terima kasih
      Yang benar,
      Iqnatius valentine anak sibat

      Reply
    38. author

      Muhammad Faris Adrian6 days ago

      MUHAMMAD FARIS ADRIAN BIN MUHAMMAD FAHRIN
      H2-ST7, Kediaman Kakitangan KKTM Balik Pulau,
      Genting,
      11000 Balik Pulau, Pulau Pinang. 7 April 2021
      ——————————————————————————————————————————————
      Pengarah
      Bahagian Pendidikan Menengah
      Majlis Amanah Rakyat
      Ibu Pejabat MARA
      Jalan Raja Laut
      50609 Kuala Lumpur

      Tuan,

      RAYUAN KEMASUKAN KE TINGKATAN 1 SESI 2021 – MRSM BALIK PULAU
      ——————————————————————————————————————————————
      Saya seperti nama dan alamat di atas, ingin membuat rayuan kemasukan ke sekolah MRSM Balik Pulau. Maklumat saya adalah seperti dibawah :-

      Nama : MUHAMMAD FARIS ADRIAN BIN MUHAMMAD FAHRIN
      No. K/P : 081202 – 07 – 0013
      Sekolah : Sekolah Kebangsaan Balik Pulau
      Tingkatan : 1 (2021)
      No. Telefon : 019 5720636
      email : [email protected]

      Saya memohon dan merayu supaya saya diterima belajar di MRSM Balik Pulau, kerana saya amat berminat untuk belajar di MRSM berdasarkan pencapai akademik MRSM ini yang cemerlang dari segi akademik mahupun kokurikulum dalam negara mahupun peringkat antarabangsa.

      Saya juga merupakan anak kepada kakitangan MARA. Ibu saya telah berkhidmat dengan MARA hampir 16 tahun di Kolej Kemahiran Tinggi Mara Balik Pulau sebagai tenaga pengajar. Beliau merupakan sumber inspirasi saya untuk menjadi pelajar di MRSM. Banyak manfaat yang telah MARA berikan. Oleh hal yang demikian, saya juga turut sama ingin berbakti dan menimba ilmu serta pengalaman dalam MARA sekaligus menjadi anak MARA.

      Guru guru yang mengajar di MRSM ini adalah terdiri daripada guru guru yang terlatih dalam akademik mahupun kokurikulum. Justeru, perkara ini mendorong saya untuk belajar di MRSM ini.

      Oleh itu saya berharap pihak Tuan / Puan dapat mempertimbangkan dan mengambil saya untuk belajar di MRSM ini. Semoga mendapat kerjasama dan pertimbangan dari pihak Tuan/Puan dengan rayuan saya ini. Pertimbangan dan perhatian pihak tuan saya dahului dengan ucapan ribuan terima kasih.

      Sekian.

      Yang benar

      MUHAMMAD FARIS ADRIAN BIN MUHAMMAD FAHRIN

      Reply
    39. author

      WARDATUN NUHA NUSAIBAH BT YUSLIZAN6 days ago

      WARDATUN NUHA NUSAIBAH BINTI YUSLIZAN,
      No,80 Lorong Salad 3/1
      Taman Salad,
      09600 Lunas, Kedah Darul Aman
      ______________________________________
      Pengarah Pendidikan
      Menengah
      Majlis Amanah Rakyat
      Jalan Raya Laut
      56609 Kuala Lumpur

      Tuan,

      RAYUAN KEMASUKKAN KE
      TINGKATAN 1-MRSM Maktab Rendah Sains MARA PDRM Kulim
      2021
      ______________________________________

      Saya seperti nama dan alamat
      di atas, ingin membuat rayuan
      kemasukkan ke sekolah MRSM
      Kuching. Maklumat saya seperti
      di bawah:

      Nama Penuh: WARDATUN NUHA NUSAIBAH BINTI YUSLIZAN
      No K/P:080809020528
      Sekolah: SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN TUNGKU PANGLIMA BESAR
      Tingkatan:1(2021)
      No Telefon:0195063966
      Emeil: [email protected]

      Saya memohon dan merayu supaya saya diterima berlajar di MRSM Maktab Rendah Sains MARA PDRM Kulim.
      Saya amat berminat berlajar di MRSM
      tersebut kerana reputasi pencapaian
      akademiknya yang sangat bagus dan
      cermelang.Tenaga pengajar di MRSM
      ini adalah terdiri daripada guru guru
      yang bertauliah serta terlatih dalam
      bidang akademik mahupun kokurikulum.

      Oleh itu saya berharap pihak tuan/puan dapat pertimbangkan rayuan saya untuk menjadi pelajar di mrsm ini ,semoga mendapat kerjasama dan pertimbang kan yang sewajar dari pihak tuan/ puan.

      Sekian terima kasih
      Yang benar,
      WARDATUN NUHA NUSAIBAH BINTI YUSLIZAN.

      Reply
    40. author

      WARDATUN NUHA NUSAIBAH BT YUSLIZAN6 days ago

      WARDATUN NUHA NUSAIBAH BINTI YUSLIZAN,
      No,80 Lorong Salad 3/1
      Taman Salad,
      09600 Lunas, Kedah Darul Aman
      ______________________________________
      Pengarah Pendidikan
      Menengah
      Majlis Amanah Rakyat
      Jalan Raya Laut
      56609 Kuala Lumpur

      Tuan,

      RAYUAN KEMASUKKAN KE
      TINGKATAN 1-MRSM Maktab Rendah Sains Mara Kubang Pasu
      2021
      ______________________________________

      Saya seperti nama dan alamat
      di atas, ingin membuat rayuan
      kemasukkan ke sekolah MRSM Maktab Rendah Sains Mara Kubang Pasu Maklumat saya seperti
      di bawah:

      Nama Penuh: WARDATUN NUHA NUSAIBAH BINTI YUSLIZAN
      No K/P:080809020528
      Sekolah: SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN TUNGKU PANGLIMA BESAR
      Tingkatan:1(2021)
      No Telefon:0195063966
      Emeil: [email protected]

      Saya memohon dan merayu supaya saya diterima berlajar di MRSM Maktab Rendah Sains Mara Kubang Pasu
      Saya amat berminat berlajar di MRSM
      tersebut kerana reputasi pencapaian
      akademiknya yang sangat bagus dan
      cermelang.Tenaga pengajar di MRSM
      ini adalah terdiri daripada guru guru
      yang bertauliah serta terlatih dalam
      bidang akademik mahupun kokurikulum.

      Oleh itu saya berharap pihak tuan/puan dapat pertimbangkan rayuan saya untuk menjadi pelajar di mrsm ini ,semoga mendapat kerjasama dan pertimbang kan yang sewajar dari pihak tuan/ puan.

      Sekian terima kasih
      Yang benar,
      WARDATUN NUHA NUSAIBAH BINTI YUSLIZAN.

      Reply
    41. author

      Aliya Maisaroh binti Ahmad5 days ago

      Assalamualaikum Dan salam sejahtera.. Saya Aliya Maisaroh binti Ahmad mahu membuat rayuan kemasukan. Saya ingin belajar di mrsm kerana berminat dengan cara pendidikan nya dan ramai guru2 yang berpengalaman .. . Dengan izin Allah one day saya bole belajar di mrsm

      Reply
    42. author

      NUR HANIS SYAFINIE5 days ago

      NUR HANIS SYAFINIE BINTI JOHANIS RISAL,
      NO. 123 A KAMPUNG RANI ESTATE,
      02600, ARAU,
      PERLIS.
      ______________________________________________________________________________________________

      PENGARAH,
      BAHAGIAN PENDIDIKAN MENENGAH,
      MAJLIS AMANAH RAKYAT,
      IBU PEJABAT MARA,
      JALAN RAJA LAUT,
      50609, KUALA LUMPUR. 9 APRIL 2021

      TUAN/PUAN,

      PERKARA: RAYUAN KEMASUKAN TINGKATAN 4 KE MRSM TAHUN 2021

      MERUJUK KEPADA PERKARA DI ATAS, SAYA MERUPAKAN BAPA KEPADA NUR HANIS SYAFINIE BINTI JOHANIS RISAL INGIN MEMBUAT RAYUAN UNTUK ANAK SAYA. SAYA INGIN MEMOHON UNTUK KEMASUKAN KE TINGKATAN 4 BAGI SESI 2021.
      2. PERMOHONAN MURID INI KE MRSM TELAH DILAKUKAN, NAMUN TIDAK BERJAYA. BERIKUT ADALAH MAKLUMAT PERIBADI MURID TERSEBUT :
      1. NAMA MURID : NUR HANIS SYAFINIE BINTI JOHANIS RISAL
      2. NO KAD PENGENALAN : 050527080648
      3. SEKOLAH : SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN DATO’ SHEIKH AHMAD, ARAU, PERLIS
      4. MRSM DIPILIH : MRSM ARAU, PERLIS DAN MRSM SULTAN AZLAN SHAH, KUALA KANGSAR, PERAK
      5. ALAMAT E-MEL : [email protected]
      6. UNTUK MAKLUMAN TUAN, PELAJARAN PELAJAR SEPANJANG 3 TAHUN DI SEKOLAH MENENGAH KLUSTER BERPROGRAM MYPIB YANG DIMASUKI SEMAKIN MEMBERANGSANGKAN. KEPUTUSAN PELAPORAN PENTAKSIRAN BILIK DARJAH (PBD) SERTA KEPUTUSAN PELAPORAN PENTAKSIRAN MIDDLE YEAR PROGRAMME (MYP) 2020 PELAJAR INI JUGA AMAT CEMERLANG. TAMBAHAN PULA, PELAJAR INI AKTIF DI DALAM KEDUA-DUA BAHAGIAN AKADEMIK DAN KOKURIKULUM DAN MEMPUNYAI BANYAK SIJIL PENYERTAAN AKADEMIK MAHUPUN KOKURIKULUM.
      7. BERGELAR ANAK PEREMPUAN SULUNG KELUARGA, PASTINYA SAYA MENGHARAPKAN AGAR PIHAK TUAN MEMBERI PERTIMBANGAN SEWAJARNYA TERHADAP RAYUAN KEMASUKAN KE MRSM INI. SEBAGAI BAPA, BESAR HARAPAN SAYA UNTUK MEMBERIKN PENDIDIKAN TERBAIK SEPERTI YANG DITAWARKAN DI MRSM.
      8.SEGALA JASA BAIK DARIPADA PIHAK TUAN AMAT SAYA HARGAI DAN SAYA DAHULUI DENGAN JUTAAN TERIMA KASIH.

      YANG BENAR,

      JOHANIS

      ………………….
      (JOHANIS RISAL BIN CHE JOHARI)

      Reply
    43. author

      KHIRTIKA VASUTHEVAN5 days ago

      KHIRTIKA VASUTHEVAN
      NO 2 JALAN KANCIL 27
      TAMAN SCIENTEX
      81700 PASIR GUDANG
      JOHOR.

      PENGARAH,
      BAHAGIAN PENDIDIKAN MENEGAH
      MAJLIS AMANAH RAKYAT
      IBU PEJABAT MARA
      JALAN RAJA LAUT
      50609,KUALA LUMPUR. 10 APRIL 2021

      Tuan/Puan
      per:Rayuan Kemasukan MRSM tingkatan 4 2021
      1.Permohonan murid ini ke MRSM telah dilakukan, namun tidak berjaya. Berikut adalah maklumat peribadi murid tersebut:
      Nama murid: KHIRTIKA VASUTHEVAN
      No Kad Pengenalan: 050801-01-1478
      2.Untuk maklumkan tuan/puan saya dpt band pbd yang baik dalam mata pelajaran.Saya juga aktif dalam kegiatan kokurikulum dalm badan uniform st.john ambulance dan sukan permainan
      3. Dengan kemudahan infrastruktur, suasana pembelajaran yang kondusif dan tenaga pengajar yang professional yang disediakan oleh pihak MARA di MRSM, saya percaya kemudahan yang disediakan adalah jauh lebih baik untuk dibandingkan dengan apa yang saya sedang jalani sekarang. Saya berharap saya dapat masuk ke MRSM.
      4.Antara faktor yang boleh dipertimbangkan untuk menyokong permohonan saya adalah seperti berikut:-
      Saya juga sentiasa bergiat aktif dalam bidang ko-kurikulum samaada diperingkat sekolah ataupun anjuran luar
      Saya memilih MRSM sebagai tempat untuk menyambung pendidikan menengah saya kerana MRSM menawarkan kemudahan pembelajaran yang kondusif.
      5.MRSM mempunyai tenaga pengajar yan.g terlatih dan juga cemerlang di dalam bidang akademik dan pembangunan sahsiah pelajar.
      Diharapkan pihak Tuan/Puan dapat mempertimbangkan permohonan saya ini seterusnya memberikan peluang kedua kepada anak saya bagi melanjutkan pelajarannya di MRSM yang saya percaya merupakan sebuah institusi pendidikan yang terbaik di negara. Segala pertimbangan daripada pihak Tuan/Puan saya dahului dengan jutaan terima kasih.

      Sekian, terima kasih

      Yang benar,
      KHIRTIKA VASUTHEVAN
      050801011478

      Reply
    44. author

      KHIRTIKA VASUTHEVAN5 days ago

      KHIRTIKA VASUTHEVAN
      NO 2 JALAN KANCIL 27
      TAMAN SCIENTEX
      81700 PASIR GUDANG
      JOHOR.

      PENGARAH,
      BAHAGIAN PENDIDIKAN MENEGAH
      MAJLIS AMANAH RAKYAT
      IBU PEJABAT MARA
      JALAN RAJA LAUT
      50609,KUALA LUMPUR. 10 APRIL 2021

      Tuan/Puan
      per:Rayuan Kemasukan MRSM tingkatan 4 2021
      1.Permohonan murid ini ke MRSM telah dilakukan, namun tidak berjaya. Berikut adalah maklumat peribadi murid tersebut:
      Nama murid: KHIRTIKA VASUTHEVAN
      No Kad Pengenalan: 050801-01-1478
      EMEL:[email protected]
      number:0167286848
      2.Untuk maklumkan tuan/puan saya dpt band pbd yang baik dalam mata pelajaran.Saya juga aktif dalam kegiatan kokurikulum dalm badan uniform st.john ambulance dan sukan permainan
      3. Dengan kemudahan infrastruktur, suasana pembelajaran yang kondusif dan tenaga pengajar yang professional yang disediakan oleh pihak MARA di MRSM, saya percaya kemudahan yang disediakan adalah jauh lebih baik untuk dibandingkan dengan apa yang saya sedang jalani sekarang. Saya berharap saya dapat masuk ke MRSM.
      4.Antara faktor yang boleh dipertimbangkan untuk menyokong permohonan saya adalah seperti berikut:-
      Saya juga sentiasa bergiat aktif dalam bidang ko-kurikulum samaada diperingkat sekolah ataupun anjuran luar
      Saya memilih MRSM sebagai tempat untuk menyambung pendidikan menengah saya kerana MRSM menawarkan kemudahan pembelajaran yang kondusif.
      5.MRSM mempunyai tenaga pengajar yan.g terlatih dan juga cemerlang di dalam bidang akademik dan pembangunan sahsiah pelajar.
      Diharapkan pihak Tuan/Puan dapat mempertimbangkan permohonan saya ini seterusnya memberikan peluang kedua kepada anak saya bagi melanjutkan pelajarannya di MRSM yang saya percaya merupakan sebuah institusi pendidikan yang terbaik di negara. Segala pertimbangan daripada pihak Tuan/Puan saya dahului dengan jutaan terima kasih.

      Sekian, terima kasih

      Yang benar,
      KHIRTIKA VASUTHEVAN

      Reply
    45. author

      yusliza ishak4 days ago

      MUHAMMAD ADAM ISYRAQ BIN MD NIZAN
      NO. 110 ,JALAN BP 12,
      TAMAN BUKIT PERMATA,
      68100 BATU CAVES ,
      SELANGOR 12 APRIL 2021
      ———————————————————————————————————————
      Tuan,
      Pengarah,
      Bahagian Pendidikan Menengah,
      Majlis Amanah Rakyat,
      TINGKAT 19 & 20,
      Ibu Pejabat MARA,
      No. 21, Jalan Mara
      50609 Kuala Lumpur
      Tuan,
      RAYUAN KEMASUKAN KE TINGKATAN 1 MRSM MUAR, JOHOR
      ——————————————————————————————————————
      Saya seperti nama dan alamat di atas, ingin membuat rayuan kemasukan ke sekolah MRSM.
      Maklumat mengenai diri saya adalah seperti dibawah :-
      Nama : MUHAMMAD ADAM ISYRAQ BIN MD NIZAN
      No. K/P : 080103-14-0843
      Sekolah Menengah Kebangsaan Sungai Pusu Gombak ,Selangor
      Tingkatan : 1 (2021)
      No. Telefon : 017 3300466 / 012 6550523
      email : [email protected]
      Saya ingin memohon dan merayu supaya saya diterima belajar di MRSM MUAR,JOHOR, atau mana-mana MRSM yang lain kerana saya amat berminat untuk belajar di salah satu sekolah yang terkenal di Malaysia ini. Saya maklum bahawa MRSM adalah sekolah yang bagus dari segi pencapaian akedemik dan ko-kurikulum. Disamping guru-guru yang terbaik dan berpengalaman, saya yakin saya dapat menjadi landasan yang terbaik untuk masa depan saya jika di terima bersekolah di MRSM.
      Saya adalah seorang yang aktif dalam bidang sukan dan persatuan. Saya juga adalah seorang pengawas sekolah. Saya mewakili sekolah dalam persatuan bola sepak
      Semoga pihak Tuan dapat mempertimbangkan rayuan saya kerana saya amat berminat untuk belajar di salah satu MRSM yang terdapat di Malaysia ini.
      Sekian, terima kasih
      Yang benar
      MUHAMMAD ADAM ISYRAQ BIN MD NIZAN

      Reply
    46. author

      yusliza ishak4 days ago

      MUHAMMAD ADAM ISYRAQ BIN MD NIZAN
      NO. 110 ,JALAN BP 12,
      TAMAN BUKIT PERMATA,
      68100 BATU CAVES ,
      SELANGOR 11 APRIL 2021
      ———————————————————————————————————————
      PENGARAH,
      BAHAGIAN PENDIDIKAN MENENGAH,
      MAJLIS AMANAH RAKYAT,
      IBU PEJABAT MARA,
      JALAN RAJA LAUT,
      50609, KUALA LUMPUR.
      Tuan,
      RAYUAN KEMASUKAN KE TINGKATAN 1 MRSM MUAR, JOHOR
      ——————————————————————————————————————
      Saya seperti nama dan alamat di atas, ingin membuat rayuan kemasukan ke sekolah MRSM.
      Maklumat mengenai diri saya adalah seperti dibawah :-
      Nama : MUHAMMAD ADAM ISYRAQ BIN MD NIZAN
      No. K/P : 080103-14-0843
      Sekolah Menengah Kebangsaan Sungai Pusu Gombak ,Selangor
      Tingkatan : 1 (2021)
      No. Telefon : 017 3300466 / 012 6550523
      email : [email protected]
      Saya ingin memohon dan merayu supaya saya diterima belajar di MRSM MUAR,JOHOR, atau mana-mana MRSM yang lain kerana saya amat berminat untuk belajar di salah satu sekolah yang terkenal di Malaysia ini. Saya maklum bahawa MRSM adalah sekolah yang bagus dari segi pencapaian akedemik dan ko-kurikulum. Disamping guru-guru yang terbaik dan berpengalaman, saya yakin saya dapat menjadi landasan yang terbaik untuk masa depan saya jika di terima bersekolah di MRSM.
      Saya adalah seorang yang aktif dalam bidang sukan dan persatuan. Saya juga adalah seorang pengawas sekolah. Saya mewakili sekolah dalam persatuan bola sepak
      Semoga pihak Tuan dapat mempertimbangkan rayuan saya kerana saya amat berminat untuk belajar di salah satu MRSM yang terdapat di Malaysia ini.
      Sekian, terima kasih
      Yang benar
      MUHAMMAD ADAM ISYRAQ BIN MD NIZAN

      Reply
    47. author

      HENRY UTOI4 days ago

      HENRY UTOI
      KG BAMBANGAN, INANAM
      WDT NO. 54
      89358 KOTA KINABALU
      SABAH
      12.04.2021
      ———————————————————————————————————————
      PENGARAH,
      BAHAGIAN PENDIDIKAN MENENGAH,
      MAJLIS AMANAH RAKYAT,
      IBU PEJABAT MARA,
      21 JALAN MARA,
      50609, KUALA LUMPUR.

      Tuan,
      RAYUAN KEMASUKAN KE TINGKATAN 1 MRSM KOTA KINABALU, SABAH
      ——————————————————————————————————————
      MERUJUK KEPADA PERKARA DIATAS, SAYA INGIN MERAYU KEPADA PIHAK TUAN/PUAN UNTUK MEMPERTIMBANGKAN SEMULA PERMOHONAN KEMASUKAN ANAK SAYA KE MAKTAB RENDAH SAINS MARA(MRSM) KOTA KINABALU, SABAH TINGKATAN 1 SESI PERSEKOLAHAN 2021.
      MAKLUMAT ANAK SAYA ADALAH SEPERTI DI BAWAH:-

      NAMA: LIONELL NOEL HENRY
      No. K/P : 081220-12-1005
      NO.SIJIL LAHIR: SB469260
      SMK KOLOMBONG, SABAH
      TINGKATAN 1 :(2021)
      No. Telefon : 012-8697287/016-8331602 / 016-8227742
      email : [email protected]

      DALAM PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN ANAK SAYA MENDAPAT KEPUTUSAN YANG CEMERLANG DAN AKTIF DALAM SUKAN,ANAK SAYA JUGA TELAH MENDUDUKI UJIAN KECENDERUNGAN KEMASUKAN MRSM (UKKM) TINGKATAN 1 TAHUN 2021 BERTARIKH 01.02.2021

      UNTUK PENGETAHUAN TUAN/PUAN, ANAK SAYA INI MERUPAKAN ANAK BONGSU DARIPADA 4 ORANG ADIK BERADIK DAN KAKAK NYA LYNETTE GENEVIEVE HENRY JUGA ADALAH BEKAS PELAJAR MRSM KOTA KINABALU SABAH SEISI 2014-2018. JADI , BESARLAH HARAPAN SAYA SEBAGAI SEORANG BAPA UNTUK MELIHAT ANAK SAYA YANG TERKAHIR MENCAPAI KEJAYAAN YANG LEBIH CEMERLANG DALAM SEMUA BIDANG TERUTAMA DALAM ASPEK PENDIDIKAN DAN KEMAHIRAN .KEBANYAKAN ANAK SAUDARA SAYA BERSEKOLAH DI MRSM DAN SAYA SUDA TAHU SELOK BELOK DAN JEJAK LANGKAH APABILA ANAK SAYA SUDA HABIS BELAJAR DI MRSM.

      DENGAN KEMUDAHAN INFRASTRUKTUR , SUASANA PEMBELAJARAN YANG KONDUSIF DAN TENAGA PENGAJAR YANG PROFESSIONAL YANG DISEDIAKAN OLEH PIHAK MARA DI MRSM KOTA KINABALU, SABAH , SAYA PERCAYA KEMUDAHAN YANG DISEDIAKAN ADALAH JAUH LEBIH BAIK UNTUK DIBANDINGKAN DENGAN APA YANG ANAK SAYA SEDANG JALANI SEKARANG, SAYA BERHARAP ANAK SAYA YANG TERKAKHIR INI DAPAT MASUK KE MRSM KOTA KINABALU, SABAH

      DIHARAPKAN PIHAK TUAN/PUAN DAPAT MEMPERTIMBANGKAN PERMOHONAN SAYA INI SETERUSNYA MEMBERIKAN PELUANG YANG KEDUA KEPADA ANAK SAYA BAGI MELANJUTKAN PELAJARANNYA DI MRSM KOTA KINABALU, SABAH YANG SAYA PERCAYA MERUPAKAN SEBUAH INSTITUSI PENDIDIKAN YANG TERBAIK DI NEGARA.SEGALA PERTIMBANGAN DARIPADA PIHAK TUAN/PUAN SAYA DAHULUI DENGAN JUTAAN TERIMA KASIH

      SEKIAN DAN TERIMA KASIH

      YANG BENAR
      HENRY UTOI
      12.04.2021
      HP NO. 016-8331602

      Reply
    48. author

      HENRY UTOI4 days ago

      HENRY UTOI
      KG BAMBANGAN, INANAM
      WDT NO. 54
      89358 KOTA KINABALU
      SABAH
      12.04.2021
      ———————————————————————————————————————
      PENGARAH,
      BAHAGIAN PENDIDIKAN MENENGAH,
      MAJLIS AMANAH RAKYAT,
      IBU PEJABAT MARA,
      21 JALAN MARA,
      50609, KUALA LUMPUR.

      Tuan,
      RAYUAN KEMASUKAN KE TINGKATAN 1 MRSM KOTA KINABALU, SABAH
      ——————————————————————————————————————
      MERUJUK KEPADA PERKARA DIATAS, SAYA INGIN MERAYU KEPADA PIHAK TUAN/PUAN UNTUK MEMPERTIMBANGKAN SEMULA PERMOHONAN KEMASUKAN ANAK SAYA KE MAKTAB RENDAH SAINS MARA(MRSM) KOTA KINABALU, SABAH TINGKATAN 1 SESI PERSEKOLAHAN 2021.
      MAKLUMAT ANAK SAYA ADALAH SEPERTI DI BAWAH:-

      NAMA: LIONELL NOEL HENRY
      No. K/P : 081220-12-1005
      NO.SIJIL LAHIR: SB469260
      SMK KOLOMBONG, SABAH
      TINGKATAN 1 :(2021)
      No. Telefon : 012-8697287/016-8331602 / 016-8227742
      email : [email protected]

      DALAM PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN ANAK SAYA MENDAPAT KEPUTUSAN YANG CEMERLANG DAN AKTIF DALAM SUKAN,ANAK SAYA JUGA TELAH MENDUDUKI UJIAN KECENDERUNGAN KEMASUKAN MRSM (UKKM) TINGKATAN 1 TAHUN 2021 BERTARIKH 01.02.2021

      UNTUK PENGETAHUAN TUAN/PUAN, ANAK SAYA INI MERUPAKAN ANAK BONGSU DARIPADA 4 ORANG ADIK BERADIK DAN KAKAK NYA LYNETTE GENEVIEVE HENRY JUGA ADALAH BEKAS PELAJAR MRSM KOTA KINABALU SABAH SEISI 2014-2018. JADI , BESARLAH HARAPAN SAYA SEBAGAI SEORANG BAPA UNTUK MELIHAT ANAK SAYA YANG TERAKHIR MENCAPAI KEJAYAAN YANG LEBIH CEMERLANG DALAM SEMUA BIDANG TERUTAMA DALAM ASPEK PENDIDIKAN DAN KEMAHIRAN .KEBANYAKAN ANAK SAUDARA SAYA BERSEKOLAH DI MRSM DAN SAYA SUDAH TAHU SELOK BELOK DAN JEJAK LANGKAH APABILA ANAK SAYA SUDAH HABIS BELAJAR DI MRSM.

      DENGAN KEMUDAHAN INFRASTRUKTUR , SUASANA PEMBELAJARAN YANG KONDUSIF DAN TENAGA PENGAJAR YANG PROFESSIONAL YANG DISEDIAKAN OLEH PIHAK MARA DI MRSM KOTA KINABALU, SABAH , SAYA PERCAYA KEMUDAHAN YANG DISEDIAKAN ADALAH JAUH LEBIH BAIK UNTUK DIBANDINGKAN DENGAN APA YANG ANAK SAYA SEDANG JALANI SEKARANG, SAYA BERHARAP ANAK SAYA YANG TERKAKHIR INI DAPAT MASUK KE MRSM KOTA KINABALU, SABAH

      DIHARAPKAN PIHAK TUAN/PUAN DAPAT MEMPERTIMBANGKAN PERMOHONAN SAYA INI SETERUSNYA MEMBERIKAN PELUANG YANG KEDUA KEPADA ANAK SAYA BAGI MELANJUTKAN PELAJARANNYA DI MRSM KOTA KINABALU, SABAH YANG SAYA PERCAYA MERUPAKAN SEBUAH INSTITUSI PENDIDIKAN YANG TERBAIK DI NEGARA.SEGALA PERTIMBANGAN DARIPADA PIHAK TUAN/PUAN SAYA DAHULUI DENGAN JUTAAN TERIMA KASIH

      SEKIAN DAN TERIMA KASIH

      YANG BENAR
      HENRY UTOI
      12.04.2021
      HP NO. 016-8331602

      Reply
    49. author

      HENRY UTOI4 days ago

      HENRY UTOI
      KG BAMBANGAN, INANAM
      WDT NO. 54
      89358 KOTA KINABALU
      SABAH
      12.04.2021
      ———————————————————————————————————————
      PENGARAH,
      BAHAGIAN PENDIDIKAN MENENGAH,
      MAJLIS AMANAH RAKYAT,
      IBU PEJABAT MARA,
      21 JALAN MARA,
      50609, KUALA LUMPUR.

      Tuan,
      RAYUAN KEMASUKAN KE TINGKATAN 1 MRSM KOTA KINABALU, SABAH
      ——————————————————————————————————————
      MERUJUK KEPADA PERKARA DIATAS, SAYA INGIN MERAYU KEPADA PIHAK TUAN/PUAN UNTUK MEMPERTIMBANGKAN SEMULA PERMOHONAN KEMASUKAN ANAK SAYA KE MAKTAB RENDAH SAINS MARA(MRSM) KOTA KINABALU, SABAH TINGKATAN 1 SESI PERSEKOLAHAN 2021.
      MAKLUMAT ANAK SAYA ADALAH SEPERTI DI BAWAH:-

      NAMA: LIONELL NOEL HENRY
      No. K/P : 081220-12-1005
      NO.SIJIL LAHIR: SB469260
      SMK KOLOMBONG, SABAH
      TINGKATAN 1 :(2021)
      No. Telefon : 012-8697287/016-8331602 / 016-8227742
      email : [email protected]

      DALAM PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN ANAK SAYA MENDAPAT KEPUTUSAN YANG CEMERLANG DAN AKTIF DALAM SUKAN,ANAK SAYA JUGA TELAH MENDUDUKI UJIAN KECENDERUNGAN KEMASUKAN MRSM (UKKM) TINGKATAN 1 TAHUN 2021 BERTARIKH 01.02.2021

      UNTUK PENGETAHUAN TUAN/PUAN, ANAK SAYA INI MERUPAKAN ANAK BONGSU DARIPADA 4 ORANG ADIK BERADIK DAN KAKAK NYA LYNETTE GENEVIEVE HENRY JUGA ADALAH BEKAS PELAJAR MRSM KOTA KINABALU SABAH SEISI 2014-2018. JADI , BESARLAH HARAPAN SAYA SEBAGAI SEORANG BAPA UNTUK MELIHAT ANAK SAYA YANG TERKAHIR MENCAPAI KEJAYAAN YANG LEBIH CEMERLANG DALAM SEMUA BIDANG TERUTAMA DALAM ASPEK PENDIDIKAN DAN KEMAHIRAN .KEBANYAKAN ANAK SAUDARA SAYA BERSEKOLAH DI MRSM DAN SAYA SUDA TAHU SELOK BELOK DAN JEJAK LANGKAH APABILA ANAK SAYA SUDA HABIS BELAJAR DI MRSM.

      DENGAN KEMUDAHAN INFRASTRUKTUR , SUASANA PEMBELAJARAN YANG KONDUSIF DAN TENAGA PENGAJAR YANG PROFESSIONAL YANG DISEDIAKAN OLEH PIHAK MARA DI MRSM KOTA KINABALU, SABAH , SAYA PERCAYA KEMUDAHAN YANG DISEDIAKAN ADALAH JAUH LEBIH BAIK UNTUK DIBANDINGKAN DENGAN APA YANG ANAK SAYA SEDANG JALANI SEKARANG, SAYA BERHARAP ANAK SAYA YANG TERKAKHIR INI DAPAT MASUK KE MRSM KOTA KINABALU, SABAH

      DIHARAPKAN PIHAK TUAN/PUAN DAPAT MEMPERTIMBANGKAN PERMOHONAN SAYA INI SETERUSNYA MEMBERIKAN PELUANG YANG KEDUA KEPADA ANAK SAYA BAGI MELANJUTKAN PELAJARANNYA DI MRSM KOTA KINABALU, SABAH YANG SAYA PERCAYA MERUPAKAN SEBUAH INSTITUSI PENDIDIKAN YANG TERBAIK DI NEGARA.SEGALA PERTIMBANGAN DARIPADA PIHAK TUAN/PUAN SAYA DAHULUI DENGAN JUTAAN TERIMA KASIH

      SEKIAN DAN TERIMA KASIH

      YANG BENAR
      HENRY UTOI
      12.04.2021
      HP NO. 016-8331602

      Reply
    50. author

      JANET4 days ago

      HENRY UTOI
      KG BAMBANGAN, INANAM
      WDT NO. 54
      89358 KOTA KINABALU
      SABAH
      12.04.2021
      ———————————————————————————————————————
      PENGARAH,
      BAHAGIAN PENDIDIKAN MENENGAH,
      MAJLIS AMANAH RAKYAT,
      IBU PEJABAT MARA,
      21 JALAN MARA,
      50609, KUALA LUMPUR.

      Tuan,
      RAYUAN KEMASUKAN KE TINGKATAN 1 MRSM KOTA KINABALU, SABAH
      ——————————————————————————————————————
      MERUJUK KEPADA PERKARA DIATAS, SAYA INGIN MERAYU KEPADA PIHAK TUAN/PUAN UNTUK MEMPERTIMBANGKAN SEMULA PERMOHONAN KEMASUKAN ANAK SAYA KE MAKTAB RENDAH SAINS MARA(MRSM) KOTA KINABALU, SABAH TINGKATAN 1 SESI PERSEKOLAHAN 2021.
      MAKLUMAT ANAK SAYA ADALAH SEPERTI DI BAWAH:-

      NAMA: LIONELL NOEL HENRY
      No. K/P : 081220-12-1005
      NO.SIJIL LAHIR: SB469260
      SMK KOLOMBONG, SABAH
      TINGKATAN 1 :(2021)
      No. Telefon : 012-8697287/016-8331602 / 016-8227742
      email : [email protected]

      DALAM PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN ANAK SAYA MENDAPAT KEPUTUSAN YANG CEMERLANG DAN AKTIF DALAM SUKAN,ANAK SAYA JUGA TELAH MENDUDUKI UJIAN KECENDERUNGAN KEMASUKAN MRSM (UKKM) TINGKATAN 1 TAHUN 2021 BERTARIKH 01.02.2021

      UNTUK PENGETAHUAN TUAN/PUAN, ANAK SAYA INI MERUPAKAN ANAK BONGSU DARIPADA 4 ORANG ADIK BERADIK DAN KAKAK NYA LYNETTE GENEVIEVE HENRY JUGA ADALAH BEKAS PELAJAR MRSM KOTA KINABALU SABAH SEISI 2014-2018. JADI , BESARLAH HARAPAN SAYA SEBAGAI SEORANG BAPA UNTUK MELIHAT ANAK SAYA YANG TERAKHIR MENCAPAI KEJAYAAN YANG LEBIH CEMERLANG DALAM SEMUA BIDANG TERUTAMA DALAM ASPEK PENDIDIKAN DAN KEMAHIRAN .KEBANYAKAN ANAK SAUDARA SAYA BERSEKOLAH DI MRSM DAN SAYA SUDAH TAHU SELOK BELOK DAN JEJAK LANGKAH APABILA ANAK SAYA SUDAH HABIS BELAJAR DI MRSM.

      DENGAN KEMUDAHAN INFRASTRUKTUR , SUASANA PEMBELAJARAN YANG KONDUSIF DAN TENAGA PENGAJAR YANG PROFESSIONAL YANG DISEDIAKAN OLEH PIHAK MARA DI MRSM KOTA KINABALU, SABAH , SAYA PERCAYA KEMUDAHAN YANG DISEDIAKAN ADALAH JAUH LEBIH BAIK UNTUK DIBANDINGKAN DENGAN APA YANG ANAK SAYA SEDANG JALANI SEKARANG, SAYA BERHARAP ANAK SAYA YANG TERKAKHIR INI DAPAT MASUK KE MRSM KOTA KINABALU, SABAH

      DIHARAPKAN PIHAK TUAN/PUAN DAPAT MEMPERTIMBANGKAN PERMOHONAN SAYA INI SETERUSNYA MEMBERIKAN PELUANG YANG KEDUA KEPADA ANAK SAYA BAGI MELANJUTKAN PELAJARANNYA DI MRSM KOTA KINABALU, SABAH YANG SAYA PERCAYA MERUPAKAN SEBUAH INSTITUSI PENDIDIKAN YANG TERBAIK DI NEGARA.SEGALA PERTIMBANGAN DARIPADA PIHAK TUAN/PUAN SAYA DAHULUI DENGAN JUTAAN TERIMA KASIH

      SEKIAN DAN TERIMA KASIH

      YANG BENAR
      HENRY UTOI
      12.04.2021
      HP NO. 016-8331602

      Reply
    51. author

      ZAINUDIN ZAIN4 days ago

      SYAMIMI ZAFIRAH BINTI ZAINUDIN
      NO 32 LORONG PUTIH,
      TAMAN KAMPUNG KUANTAN,
      41300, KLANG
      SELANGOR . 12 April 2021
      ———————————————————————————————————————
      Tuan,
      Pengarah,
      Bahagian Pendidikan Menengah,
      Majlis Amanah Rakyat,
      TINGKAT 19 & 20,
      Ibu Pejabat MARA,
      No. 21, Jalan Mara
      50609 Kuala Lumpur
      Tuan,
      RAYUAN KEMASUKAN KE TINGKATAN 1 MRSM
      ——————————————————————————————————————
      Saya seperti nama dan alamat di atas, ingin membuat rayuan kemasukan ke sekolah MRSM.
      Maklumat mengenai diri saya adalah seperti dibawah :-
      Nama : SYAMIMI ZAFIRAH BINTI ZAINUDIN
      No. K/P : 080515-10-1648
      Sekolah Menengah Kebangsaan Sultan Abdul Samad KLang
      Tingkatan : 1 (2021)
      No. Telefon : 0172806933
      email : [email protected]
      Saya ingin membuat rayuan supaya saya diterima belajar di mana mana MRSM yang mempunyai kekosongan kerana saya amat berminat untuk belajar di salah satu sekolah yang terkenal di Malaysia ini. Saya maklum bahawa MRSM adalah sekolah yang bagus dari segi pencapaian akedemik dan ko-kurikulum. Disamping guru-guru yang terbaik dan berpengalaman, saya yakin saya dapat menjadi landasan yang terbaik untuk masa depan saya jika di terima bersekolah di MRSM.
      Saya adalah seorang yang aktif dalam bidang sukan dan persatuan. Saya juga adalah seorang pengawas sekolah. Saya mewakili sekolah dalam bidang olahraga.
      Semoga pihak Tuan dapat mempertimbangkan rayuan saya kerana saya amat berminat untuk belajar di salah satu MRSM yang terdapat di Malaysia ini.
      Sekian, terima kasih
      Yang benar
      SYAMIMI ZAFIRAH BINTI ZAINUDIN

      Reply
    52. author

      ZAINUDIN ZAIN4 days ago

      SYAMIMI ZAFIRAH BINTI ZAINUDIN
      NO 32 LORONG PUTIH,
      TAMAN KAMPUNG KUANTAN,
      41300, KLANG
      SELANGOR . 12 April 2021
      ———————————————————————————————————————
      Tuan,
      Pengarah,
      Bahagian Pendidikan Menengah,
      Majlis Amanah Rakyat,
      TINGKAT 19 & 20,
      Ibu Pejabat MARA,
      No. 21, Jalan Mara
      50609 Kuala Lumpur
      Tuan,
      RAYUAN KEMASUKAN KE TINGKATAN 1 MRSM
      ——————————————————————————————————————
      Saya seperti nama dan alamat di atas, ingin membuat rayuan kemasukan ke sekolah MRSM.
      Maklumat mengenai diri saya adalah seperti dibawah :-
      Nama : SYAMIMI ZAFIRAH BINTI ZAINUDIN
      No. K/P : 080515-10-1648
      Sekolah Menengah Kebangsaan Sultan Abdul Samad KLang
      Tingkatan : 1 (2021)
      No. Telefon : 0172806933
      email : [email protected]
      Saya ingin membuat rayuan supaya saya diterima belajar di mana mana MRSM di pantai timur atau barat yang mempunyai kekosongan kerana saya amat berminat untuk menuntut ilmu di salah satu sekolah yang terkenal di Malaysia ini. Saya maklum bahawa MRSM adalah sekolah yang bagus dari segi pencapaian akedemik dan ko-kurikulum. Disamping guru-guru yang terbaik dan berpengalaman, saya yakin saya dapat menjadi landasan yang terbaik untuk masa depan saya jika di terima bersekolah di MRSM.
      Saya adalah seorang yang aktif dalam bidang sukan dan persatuan. Saya juga adalah seorang pengawas sekolah. Saya mewakili sekolah dalam bidang olahraga.
      Semoga pihak Tuan dapat mempertimbangkan rayuan saya kerana saya amat berminat untuk belajar di salah satu MRSM yang terdapat di Malaysia ini.
      Sekian, terima kasih
      Yang benar
      SYAMIMI ZAFIRAH BINTI ZAINUDIN

      Reply
    53. author

      thivyah2 days ago

      THIVYAH A/P SIVAN
      N050,JALAN RAWA 3,
      DESA CEMERLANG,81800 
      ULU TIRAM,JOHOR
      BAHRU
      13 APRIL 2021——————————————————————————————————————————————Tuan,
      Pengarah,
      Bahagian Pendidikan Menengah,
      Majlis Amanah Rakyat,
      TINGKAT 19 & 20,
      Ibu Pejabat MARA,
      No. 21, Jalan Mara
      50609 Kuala Lumpur
      Tuan,RAYUAN KEMASUKAN KE TINGKATAN 4 MRSM MERSING
      —————————————————————————————————————————————Saya seperti nama dan alamat di atas, ingin membuat rayuan kemasukan ke sekolah MRSM.
      Maklumat mengenai diri saya adalah seperti dibawah :-Nama : THIVYAH A/P SIVAN
      No. K/P : 050126-01-****
      Sek. Men Kebangsaan Puteri Wangsa
      Tingkatan : 4 (2021)
      No. Telefon: 01158473250
      email: [email protected]
      Saya ingin memohon dan merayu supaya saya diterima belajar di MRSM Mersing, atau mana-mana MRSM yang lain kerana saya amat berminat untuk belajar di salah satu sekolah yang terkenal di Malaysia ini. Saya maklum bahawa MRSM adalah sekolah yang bagus dari segi pencapaian akedemik dan kokurikulum. Disamping guru-guru yang terbaik dan berpengalaman, saya yakin saya dapat menjadi landasan yang terbaik untuk masa depan saya jika di terima bersekolah di MRSM.Saya adalah seorang yang aktif dalam bidang sukan dan persatuan. Saya juga adalah seorang pengawas sekolah. Saya mewakili sekolah dalam catur. Disamping itu, saya juga pernah mewakili negeri untuk pertandingan  catur.Semoga pihak Tuan dapat mempertimbangkan rayuan saya kerana saya amat berminat untuk belajar di salah satu MRSM yang terdapat di Malaysia ini.Sekian, terima kasih

      Yang benar,
      THIVYAH A/P SIVAN

      Reply
    54. author

      nur ain syadiah1 day ago

      Ahmed Mashoor Bin Mohd Noor
      716-2-4 Premis Awam Mbpp , Sungai Nibong
      Jalan Sg Dua , 11700 Georgetown,
      Pulau Pinang
      ———————————————————————–
      Pengarah
      Bahagian Pendidikan & Latihan ( Pendidikan Menengah )
      Ibu Pejabat MARA
      Jalan Raja Laut
      50609 Kuala Lumpur

      3 April 2021

      Tuan/Puan
      Perkara : Rayuan Kemasukan ke MRSM Tingkatan 4 2021
      Rujuk kepada Nama dan Alamat diatas, saya ialah Waris kepada Nur Ain Syadiah Binti Ahmed Mashoor ingin memohon jasa baik pihak Tuan/Puan untuk mempertimbangkan permohonan kemasukan anak saya ke Maktab Rendah Sains MARA tingkatan 4 sesi persekolahan 2021.
      2. Disebabkan Wabak COVID19 Kementerian Pendidikan Malaysia telah membatalkan Peperiksaan Tingkatan Tiga pada tahun 2020. Dalam Peperiksaan Bilik Darjah pada setiap tahun beliau tidaklah mendapat keputusan yang cemerlang namun selepas Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) pada awal bulan Mac 2020 sehingga Jun 2020 keputusan peperiksaannya semakin meningkat. Selain itu, anak saya juga bergiat aktif dalam aktiviti kokurikulum sekolah dengan mewakili Pertandingan Hafazan pada setiap tahun, pernah mewakili Negeri ke Peringkat Kebangsaaan pada tahun 2019.
      3. Untuk pengetahuan Tuan/Puan anak saya merupakan puteri keempat dari 6 adik beradik. Beliau mempunya minat yang mendalam terhadap subjek sains . Disamping itu, saya ingin beliau menjadi contoh kepada adik adiknya supaya menjadi yang Terbaik. Suasana pembelajaran di MRSM nanti pasti tidak sama seperti di rumah sekarang. Tenaga pengajar yang Profesional yang disediakan oleh pihak MARA di MRSM pasti lebih bagus. Saya percaya kemudahan yang disediakan adalah jauh lebih baik dengan apa yang anak saya jalani sekarang terutamanya dalam aspek persekitaran pembelajaran dimana kami hanya mendiami rumah pangsa kos rendah yang banyak kekurangan dari pelbagai aspek. Lagipun, Jawatan saya hanyalah Pemandu Kenderaan Gred H 11 di Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MBPP) dalam kategori B 40 yang menetap di Georgetown Pulau Pinang.

      4. Butir-butir rayuan adalah seperti berikut ;
      NAMA PEMOHON : Nur Ain Syadiah Binti Ahmed Mashoor
      SEKOLAH : Sekolah Menengah Agama Tarbiah Islamiah
      NO. SIJIL LAHIR : BN44316
      NO. K/P : 050827-07-0046
      MRSM YANG
      DIMOHON : MRSM BALIK PULAU, PULAU PINANG ATAU MANA MANA YANG
      PIHAK ATASAN TAWARKAN
      email saya : [email protected]

      5. Mohon Jasa Baik pihak Tuan/Puan untuk mempertimbangkan Permohonan Anak saya ini seterusnya memberi peluang kepada beliau bagi melanjutkan pelajarannya di MRSM yang saya percaya merupakan sebuah Institusi Pendidikan yang terbaik di Negara.
      Segala keputusan dan pertimbangan daripada pihak Tuan/Puan saya dahului dengan ucapan jutaan terima kasih .

      Yang Benar,

      —————————
      ( Ahmed Mashoor Bin Mohd Noor )

      Disertakan Bersama Dokumen Yang Berkaitan :

      Dokumen A : Surat Sokongan Sekolah Sekolah Menengah Agama Tarbiah Islamiah
      Dokumen B : Salinan Sijil Sijil Hafazan Melibatkan Aktiviti Kokurikulum Sekolah
      Dokumen C : Salinan Sijil PenyertaanPertandingan Televisyen Qari Junior TV3
      ( 10 Terbaik )

      Reply

    Leave a reply "RAYUAN MRSM 2021:SEMAKAN KEPUTUSAN TAWARAN TINGKATAN 1 & 4"