SEMAKAN STATUS PEMBAYARAN BKSS(Check Bila Bayaran Dikreditkan)

SEMAKAN STATUS PEMBAYARAN BKSS(Check Bila Bayaran Dikreditkan)

SEMAKAN STATUS PEMBAYARAN BKSS(Check Bila Bayaran Dikreditkan)

 

Bantuan Tunai BKSS 6.0 – Bujang & KIR

Ketua Isi Rumah (KIR) B40 akan menerima pembayaran tunai RM250 sebulan untuk tempoh enam bulan mulai 31 Julai hingga 31 Disember 2021
Manakala individu bujang B40 yang berumur 21 tahun ke atas menerima pembayaran tunai RM500 secara sekali bayar (one-off).

Senarai penerima bantuan berdasarkan pada semua data penerima BKSS B40 sebelum ini termasuk senarai penerima Bantuan Prihatin Rakyat (BPR) 2021.

Pembayaran akan dimasukkan ke akaun bank masing-masing atau yang tidak mempunyai akaun bank boleh menuntut dari mana-mana cawangan Bank Simpanan Nasional (BSN).

 

BAGAIMANAKAH CARA NAK SEMAK STATUS BAYARAN BKSS 6.0?

Semakan Status Bayaran BKSS 6.0
Anda boleh membuat semakan sama ada anda penerima BKSS atau bukan dengan melayari Portal BKSS 6.0 yang telah dikemaskini di pautan berikut: https://bkss.sarawak.gov.my/

Untuk membuat semakan, sila isikan nombor kad pengenalan pada ruangan yang disediakan:

 

BILAKAH TARIKH BAYARAN BKSS 6.0?

Tarikh Bayaran BKSS 6.0 (Bujang & Berkeluarga)

Kategori KIR – Pembayaran tunai RM250 sebulan untuk tempoh enam bulan mulai 31 Julai hingga 31 Disember 2021
Kategori Bujang- Pembayaran tunai RM500 secara sekali bayar (one-off) mulai 20 Ogos 2021 (Pada awalnya dijadualkan pada 31 Ogos 2021)

Siapakah yang layak BKSS 8.0?

 

MAKLUMAT LANJUT & PERTAYAAN

Jika terdapat sebarang persoalan tentang semakan status pembayaran BKSS, hubungi

Tel: 082-555 999 / 082-441957 / 555999
E-mail : [email protected]
www.talikhidmat.sarawak.gov.my

 

Tags: #BAGAIMANAKAH CARA NAK SEMAK STATUS BAYARAN BKSS 6.0? #BILA DUIT BKSS MASUK bkss.sarawak.gov.my #BILAKAH TARIKH BAYARAN BKSS 6.0? #CHECK BAYARAN bkss.sarawak.gov.my #PUNCA BANTUAN KHAS SARAWAKU SAYANG(BKSS) LAMBAT MASUK #SEMAKAN BAYARAN bkss.sarawak.gov.my #SEMAKAN STATUS PEMBAYARAN BKSS #SEMAKAN STATUS PEMBAYARAN BKSS BULAN DISEMBER #SEMAKAN STATUS PEMBAYARAN BKSS BULAN FEBRUARI #SEMAKAN STATUS PEMBAYARAN BKSS BULAN JANUARI #SEMAKAN STATUS PEMBAYARAN BKSS BULAN NOVEMBER #SEMAKAN STATUS PEMBAYARAN BKSS BULAN OKTOBER #TARIKH BAYARAN bkss.sarawak.gov.my

author
Author: 
    Pemilik KekandaMemey.com
    SEMAKAN STATUS PERMOHONAN RAYUAN BKSS
    SEMAKAN STATUS PERMOHONAN RAYUAN BKSS   Ramai yang ingin tahu status permohonan rayuan
    PERMOHONAN & SEMAKAN BANTUAN BKSS BUJANG RM500
    PERMOHONAN & SEMAKAN BANTUAN BKSS BUJANG RM500(BKSS 6.0)   APA ITU BANTUAN BKSS
    PERMOHONAN GERAN KHAS PRIHATIN SECARA ONLINE
    PERMOHONAN GERAN KHAS PRIHATIN SECARA ONLINE Permohonan Geran Khas Prihatin untuk perniagaan mikro
    1. author

      Mohd zaki bi. Mohd ali2 tahun ago

      $$$#

      Reply
    2. author

      Jeff2 tahun ago

      dh buat rayuan dan dikemukakan pada 20/4/20 haritu sampai sekarang masih dikemas kini.entah nak berharap atau mungkin elok dilupakan shaja

      Reply
    3. author

      Meliha anak Jafarine2 tahun ago

      Saya punya bkss untuk bulan julai belum masuk.bulan 4,5,6 Ada masuk tiba2 bulan julai x da.

      Reply
    4. author

      Narzalena bt Abdul Karim2 tahun ago

      Ya sama kenapa oo

      Reply
    5. author

      Narzalena bt Abdul Karim2 tahun ago

      Ya sama kenapa oo..untuk bulan 7 belum masuk..3x pmbyran ok..4..5..6

      Reply
    6. author

      Liew soon ming2 tahun ago

      Bila tarikh pembayaran bkss kategorie bujang nak msuk? Smpai hari ini 3 AUG 2020 pun belum masuk ?

      Reply
    7. author

      Cecilia Kueh Ping Ping2 tahun ago

      July 250 langsung xada masuk acct

      Reply
    8. author

      Subaydah binti zaidi2 tahun ago

      Kenap bulan 7 saya belom dapat bkss .sedangkan sebelom ni saya penah dapat

      Reply
    9. author

      Joseri bin Hasan2 tahun ago

      Semakan pembayaran

      Reply
    10. author

      Qroys2 tahun ago

      Sma lh.. Yg 3 bln lepas dpt, bln 7 x masok gik.. Heran ouh..

      Reply
    11. author

      Asmira binti bujang2 tahun ago

      Rayuan Bujang. Status rayuan lulus. Akan dikreditkan melalui bank. Mengatakan akan dimasukkan sblm bulan julai. Tapi knpa sampai sekarang belum ada wang dri bantuan bkss. Kenapa lambat sangat masa untuk dikreditkan ke akaun bank?

      Reply
    12. author

      Asmira binti bujang2 tahun ago

      Incorrection. Sebelum bulan ogos.

      Reply
    13. author

      Serin anak oyang2 tahun ago

      Dah masuk bulan ogos, tapi status semakkan saya masih dalam proses, (rayuan bujang) kenapa lama sangat😑😑

      Reply
    14. author

      Aman b sahdi2 tahun ago

      Semakkan pembayaran BKSS

      Reply
    15. author

      Aman b sahdi2 tahun ago

      Dah masuk kh belom BKSS lambat sangat

      Reply
    16. author

      Olivia Duno2 tahun ago

      Semakan status pembayaran bkks bagi bulan julai

      Reply
    17. author

      Christian Eden2 tahun ago

      Semakan status pembayaran bkss

      Reply
    18. author

      The buya2 tahun ago

      Tang masok jak sia. Sik mekrang ngaco agik. Public bank nang sikda terus

      Reply
    19. author

      Narzalena bt Abdul Karim2 tahun ago

      Bena ehhh..nk bulan 7 alu lom msuk gik..sblm tok ok jk pmbyaran..mun ogos x msuk juak cney nk btyk kh..d lhdn juak kh

      Reply
    20. author

      mohad syafiq2 tahun ago

      hi

      Reply
    21. author

      Narzalena bt Abdul Karim2 tahun ago

      Kmk Balu Ada tanggungan ank 2org x dkira status bujang nak..p julai alu stop pmbyran..x ptut kmk d Kira status bujang

      Reply
    22. author

      Jeffery anak laja2 tahun ago

      Saya sampai sekarang..bila semak status masih di kemaskini..bila semak di tarikh pembayaran rekod pemohon tak di jumpa..atau pun bantuan ni khas untuk suku sakat abang jo saja

      Reply
    23. author

      Narzalena bt Abdul Karim2 tahun ago

      Adakah Balu Ada tanggungan d Kira status bujang juak..dh ya dgr2 sbb ya lh bln lpas d stop pmbyran sbb status bujang x nrmak pmbyran bulanan gik strt bln lpas..plik na bsh full kmk nrimak status b40 kluarga..sbb Balu da tggungan..nk boss knk jd status bjjg slps 3x pmbyran xkn bruk sdar kmk Tok Balu .alu xda nrmak gik bln7 Tek..tggungan gik sklh n kcik..pecah palak mikir cney tmpat btul nk besadu tk kh

      Reply
    24. author

      DHAHLAN hamzah2 tahun ago

      Bkss penjaja kecil fasa ke 2 rm750 dah keluar kah belum.

      Reply
    25. author

      DHAHLAN hamzah2 tahun ago

      Bila Bayaran bkss penjaja kecil untuk fasa ke 2 rm750 di keredit kan.

      Reply
    26. author

      Justina Ho Mee Yong2 tahun ago

      Why the money still has not credit to my bank.?????

      Reply
    27. author

      Aziman bin kadim2 tahun ago

      Entah lah…rayuan batuan bkss kmk ya dri bln 7 smpe kinek tuk belum selesai gik sidak ya chek

      Reply
    28. author

      Caterin2 tahun ago

      Saya ibu tunggal anak 2 dh 2 bln tak masuk..nak tahu juga bahagian ni ibu tunggal boleh dipadah bujang..sini nak letak anak mun status bujang

      Reply
    29. author

      Jeffery anak laja2 tahun ago

      Sampai sekarang..status semakan bantuan bujang dalam proses kemaskini.. betapa lembabnya kerajaan negeri kita,berbanding sabah sama Semenanjung

      Reply
    30. author

      raja norazizan2 tahun ago

      bkss duit apa ya

      Reply
    31. author

      Jaya bin ahmad2 tahun ago

      Saya B40 dan tanggungan 2 orang dari bulan julai sehinnga sekarang tiada lagi menerima BKSS lagi apa sebab.

      Reply
    32. author

      khoo juk hiong2 tahun ago

      saya pun masih proses

      Reply
    33. author

      Tubang ak bundan2 tahun ago

      Bilakah bayaran boss yang rm250.

      Reply
    34. author

      Lee chii leng2 tahun ago

      Kenapa bkss saya baru dua bulan saja yang 4 bulan lagi bila akan masuk

      Reply
    35. author

      Nancy Po2 tahun ago

      Kenapa bkss saya belum lagi masuk,3bulan yang lepas ok jer masuk tiap² bulan 4,5,6..tiba² bulan 7,8dan 9 ni 0 0 jer..

      Reply
    36. author

      AINNE BIN BUJANG2 tahun ago

      Sampei Bila nak tunggu ini dah bulan9 rayuan di Sudah dihantar

      Reply
    37. author

      norshafina shafiee2 tahun ago

      abu2 jak smpe kinek tggu rayuan maka bsh dpt jak sng.. pembulak….. gesak aty jak dh org susah duit kinek

      Reply
    38. author

      Rajes2 tahun ago

      Masih kemas kini je dari haritu..dah berbulan2 tunggu..skrgla kits perlukan masa gawat cam ni…ni asyj2 kemas kini2 je.. aduhai..bila nak masuk ni…bantuan mesti masuk masa yg diperlukan mcm skrg ni la..benda ini perlu dilaksanakan cepat2…

      Reply
    39. author

      Liza+binti+Ahmad2 tahun ago

      bila masuk duit bkss org bujang

      Reply
    40. author

      REQUEL NEKOL ANAK GEORGE DEDEK2 tahun ago

      Hai slamat pgi..suami saya pnya bru dpat skali je bkss lepatu kali kedua xde pula kn keseluruhan rm1500 boleh sya tqu adakah wang baki tu boleh tuntut d bsn..

      Reply
    41. author

      Azahar kepli2 tahun ago

      BKSS

      Reply
    42. author

      Mujan anak renggan2 tahun ago

      Rayuan bkss bujang telah diluluskan..tapi sampai sekarang duit belum ada masuk lagi..Why???

      Reply
    43. author

      AwangAhsian b AwangNazir2 tahun ago

      Saya punya bkss layak tapi duit belum diterima

      Reply
    44. author

      christina2 tahun ago

      tolong chek pihak yang berwajib,kita tercicir pembayaran,kenapa ada yg penuh kita sekali ja dibayar,kita yg lebih memerlukan tapi yg ada2 kamu org kasih cukupkan,ini tidak adil..!!

      Reply
    45. author

      alistair1 tahun ago

      blm masuk

      Reply
    46. author

      LIman anak umbang1 tahun ago

      Saya lom lg dpt n masuk bkss bujang smpai skrg

      Reply
    47. author

      MOHAMMAD AZRI BIN MUA'AZ8 bulan ago

      SEMAKAN STATUS PEMBAYARAN BKSS 5.0(Check Bila Bayaran Dikreditkan)

      Reply

    Leave a reply "SEMAKAN STATUS PEMBAYARAN BKSS(Check Bila Bayaran Dikreditkan)"