SEMAKAN STATUS PEMBAYARAN BKSS

SEMAKAN STATUS PEMBAYARAN BKSS

SEMAKAN STATUS PEMBAYARAN BKSS

Golongan B40 di Sarawak akan menerima Bantuan Khas Sayangku Sarawak yang akan dikreditkan ke akaun bank penerima setiap 15 haribulan mulai 15 April 2020 hingga 15 September 2020.

Sebelum buat semakan BKSS, perlu tahu berapa banyak amaun yang bakal diterima.Pembayaran tunai sebanyak RM 250 yang akan dibayar selama 6 bulan ini akan memanfaatkan ramai rakyat Sarawak, iaitu untuk yang sudah berkahwin.

Kepada pemohon BKSS tercicir,boleh rujuk BANTUAN TUNAI BKSS TERCICIR bagi urusan permohonan & rayuan

Pembayaran RM 500 pula untuk yang bujang. Boleh layari semakan BKSS bujang untuk maklumat lanjut.

SEMAKAN KELAYAKAN BKSS

Sebelum boleh buat permohonan dan semakan Bantuan Sayangku Sarawak, anda perlu melihat syarat dan kelayakan terlebih dahulu.

  • Merupakan warganegara Malaysia dan menetap di Sarawak
  • Merupakan penerima Bantuan Sara Hidup (BSH) 2020
  • Berumur 21 tahun dan ke atas termasuk kategori warga emas (60 tahun dan ke atas)
  • Pendapatan isi rumah adalah RM4,000 dan ke bawah
  • Pendapatan kategori bujang adalah RM2,000 dan ke bawah

Kepada yang memerlukan wang, boleh mohon PINJAMAN PERIBADI BSN 2020: CARA BUAT PINJAMAN PERIBADI BSN UNTUK KAKITANGAN KERAJAAN

SEMAKAN BKSS ONLINE

Semakan Bantuan Sarawakku Sayang boleh dibuat secara online. Setakat ini, tidak ada semakan secara SMS.

Berikut ialah cara buat semakan BKSS online.

  • Layari laman web rasmi BKSS di sini: https://www.sarawak.gov.my/web/home/bkss_semak
  • Masukkan Nombor Kad Pengenalan (MyKad)
  • Pastikan tidak masukkan sempang (-) atau dash
  • Contohnya, jika Nombor Kad Pengenalan 770101-13-4456, masukkan sahaja 770101134456
  • Tekan butang Submit
  • Anda akan dapat melihat status kelulusan

Jangan lupa mohon & semak kelayakan inisiatif  KENYALANG GOLD CARD (KGC) untuk ibubapa anda yang layak

SEMAKAN PERMOHONAN RAYUAN BKSS

Untuk pemohon yang membuat rayuan BKSS,boleh semakan permohonan rayuan anda disini 

SEMAKAN STATUS PEMBAYARAN BKSS

Anda dinasihatkan untuk buat semakan pembayaran BKSS dengan melihat baki dalam akaun.

Sila sertai Facebook Group SARAWAKKU SAYANG di sini, yang sedang rancak membincangkan tentang perkara ini.

Jika ada menghadapi kesukaran untuk menjalankan kehidupan pasca Covid-19, anda boleh buat permohonan Bantuan Baitulmal Kamek.

TARIKH BAYARAN BKSS

Berikut ialah jadual dan tarikh pembayaran BKSS sehingga September 2020.

  • Bayaran pertama: 15 April 2020 sebanyak RM250
  • Bayaran kedua: 15 Mei 2020 sebanyak RM250
  • Bayaran ketiga: 15 Jun 2020 sebanyak RM250
  • Bayaran keempat: 15 Julai 2020 sebanyak RM250
  • Bayaran kelima: 15 Ogos 2020 sebanyak RM250
  • Bayaran keenam: 15 September 2020 sebanyak RM250

Kepada ibubapa yang ingin buka akaun SSPN untuk anak, anda kini boleh daftar SSPN online.

PUNCA BANTUAN KHAS SARAWAKU SAYANG(BKSS) LAMBAT MASUK

Penerima yang layak mendapat BKSS akan menerima pembayaran pada akhir bulan Julai .Hal ini kerana perlu disemak berdasarkan senarai Bantuan Sara Hidup (BSH) yang dikemas kini tetapi belum menerima pembayaran.

Betul ke ada PERMOHONAN BARU BSH 2020: SIAPAKAH YANG LAYAK BUAT PERMOHONAN BARU?

MAKLUMAN BKSS ISI RUMAH

Merangkumi 28,372 rayuan isi rumah B40 yang diluluskan

Unit Perancangan Ekonomi Negeri memaklumkan baru-baru ini bahawa jumlah tersebut merangkumi 28,372 rayuan Isi Rumah B40 yang diluluskan melalui Pejabat Daerah dan sistem dalam talian.

78,123 Isi Rumah B40 akan dibayar pada akhir bulan ini dengan anggaran perbelanjaan sebanyak RM117.18 juta.

Kepada ibubapa tunggal yang mohon BKSS,sila baca BKSS IBUBAPA TUNGGAL B40: BAYARAN BKSS BULAN SEPTEMBER

MAKLUMAN BKSS BUJANG

270,863 penerima B40 Bujang masih belum menerima pembayaran bagi Insentif BKSS untuk orang bujang Sarawak yang berumur 21 tahun ke atas yang berpendapatan di bawah RM2,000 sebulan.

Angka ini juga merangkumi 127,819 rayuan B40 Bujang yang diluluskan melalui Pejabat Daerah dan sistem dalam talian.

Ia juga dikatakan sebanyak 270,863 B40 Bujang akan dibayar pada akhir Julai dengan anggaran perbelanjaan sebanyak RM135.43 juta.

Kepada rakyat Sarawak,BAYARAN TUNAI BKSS DI BSN BERMULA 7 OGOS

MAKLUMAT LANJUT & PERTAYAAN

Jika anda mempunyai apa-apa pertanyaan mengenai semakan dan pembayaran, boleh hubungi pihak BKSS di sini:

Nombor telefon: 082-555 999

Email: [email protected]

Kepada suri rumah yang ingin buat TART NENAS untuk hari raya, boleh tengok resepi dalam video ini

Tags: #PUNCA BANTUAN KHAS SARAWAKU SAYANG(BKSS) LAMBAT MASUK #SEMAKAN STATUS PEMBAYARAN BKSS

author
Author: 
    Pemilik KekandaMemey.com
    BANTUAN ZAKAT KECEMASAN MAIWP 3.0:CARA PERMOHONAN BANTUAN RM500
    BANTUAN ZAKAT KECEMASAN MAIWP 3.0:CARA PERMOHONAN BANTUAN RM500 APA ITU BANTUAN ZAKAT KECEMASAN
    SKIM PEMBIAYAAN TEKUN MOBILEPRENEUR 4.0:CARA MOHON ONLINE & BORANG PERMOHONAN
    SKIM PEMBIAYAAN TEKUN MOBILEPRENEUR 4.0:CARA MOHON ONLINE & BORANG PERMOHONAN Sebelum ini terdapat
    CARA TERMINATE ASB LOAN(MAYBANK,CIMB,RHB)
    CARA TERMINATE ASB LOAN(MAYBANK,CIMB,RHB)     Jika anda ingin membuat penstrukturan semula kewangan
    DAFTAR, PERMOHONAN & SEMAKAN KEPUTUSAN RMMT 2021
    DAFTAR, PERMOHONAN & SEMAKAN KEPUTUSAN RMMT 2021   Kerajaan negeri Terengganu telah mengumumkan
    1. author

      Mohd zaki bi. Mohd ali1 year ago

      $$$#

      Reply
    2. author

      Jeff1 year ago

      dh buat rayuan dan dikemukakan pada 20/4/20 haritu sampai sekarang masih dikemas kini.entah nak berharap atau mungkin elok dilupakan shaja

      Reply
    3. author

      Meliha anak Jafarine1 year ago

      Saya punya bkss untuk bulan julai belum masuk.bulan 4,5,6 Ada masuk tiba2 bulan julai x da.

      Reply
    4. author

      Narzalena bt Abdul Karim1 year ago

      Ya sama kenapa oo

      Reply
    5. author

      Narzalena bt Abdul Karim1 year ago

      Ya sama kenapa oo..untuk bulan 7 belum masuk..3x pmbyran ok..4..5..6

      Reply
    6. author

      Liew soon ming1 year ago

      Bila tarikh pembayaran bkss kategorie bujang nak msuk? Smpai hari ini 3 AUG 2020 pun belum masuk ?

      Reply
    7. author

      Cecilia Kueh Ping Ping1 year ago

      July 250 langsung xada masuk acct

      Reply
    8. author

      Subaydah binti zaidi1 year ago

      Kenap bulan 7 saya belom dapat bkss .sedangkan sebelom ni saya penah dapat

      Reply
    9. author

      Joseri bin Hasan1 year ago

      Semakan pembayaran

      Reply
    10. author

      Qroys1 year ago

      Sma lh.. Yg 3 bln lepas dpt, bln 7 x masok gik.. Heran ouh..

      Reply
    11. author

      Asmira binti bujang1 year ago

      Rayuan Bujang. Status rayuan lulus. Akan dikreditkan melalui bank. Mengatakan akan dimasukkan sblm bulan julai. Tapi knpa sampai sekarang belum ada wang dri bantuan bkss. Kenapa lambat sangat masa untuk dikreditkan ke akaun bank?

      Reply
    12. author

      Asmira binti bujang1 year ago

      Incorrection. Sebelum bulan ogos.

      Reply
    13. author

      Serin anak oyang1 year ago

      Dah masuk bulan ogos, tapi status semakkan saya masih dalam proses, (rayuan bujang) kenapa lama sangat😑😑

      Reply
    14. author

      Aman b sahdi1 year ago

      Semakkan pembayaran BKSS

      Reply
    15. author

      Aman b sahdi1 year ago

      Dah masuk kh belom BKSS lambat sangat

      Reply
    16. author

      Olivia Duno1 year ago

      Semakan status pembayaran bkks bagi bulan julai

      Reply
    17. author

      Christian Eden1 year ago

      Semakan status pembayaran bkss

      Reply
    18. author

      The buya1 year ago

      Tang masok jak sia. Sik mekrang ngaco agik. Public bank nang sikda terus

      Reply
    19. author

      Narzalena bt Abdul Karim1 year ago

      Bena ehhh..nk bulan 7 alu lom msuk gik..sblm tok ok jk pmbyaran..mun ogos x msuk juak cney nk btyk kh..d lhdn juak kh

      Reply
    20. author

      mohad syafiq1 year ago

      hi

      Reply
    21. author

      Narzalena bt Abdul Karim1 year ago

      Kmk Balu Ada tanggungan ank 2org x dkira status bujang nak..p julai alu stop pmbyran..x ptut kmk d Kira status bujang

      Reply
    22. author

      Jeffery anak laja1 year ago

      Saya sampai sekarang..bila semak status masih di kemaskini..bila semak di tarikh pembayaran rekod pemohon tak di jumpa..atau pun bantuan ni khas untuk suku sakat abang jo saja

      Reply
    23. author

      Narzalena bt Abdul Karim1 year ago

      Adakah Balu Ada tanggungan d Kira status bujang juak..dh ya dgr2 sbb ya lh bln lpas d stop pmbyran sbb status bujang x nrmak pmbyran bulanan gik strt bln lpas..plik na bsh full kmk nrimak status b40 kluarga..sbb Balu da tggungan..nk boss knk jd status bjjg slps 3x pmbyran xkn bruk sdar kmk Tok Balu .alu xda nrmak gik bln7 Tek..tggungan gik sklh n kcik..pecah palak mikir cney tmpat btul nk besadu tk kh

      Reply
    24. author

      DHAHLAN hamzah1 year ago

      Bkss penjaja kecil fasa ke 2 rm750 dah keluar kah belum.

      Reply
    25. author

      DHAHLAN hamzah1 year ago

      Bila Bayaran bkss penjaja kecil untuk fasa ke 2 rm750 di keredit kan.

      Reply
    26. author

      Justina Ho Mee Yong1 year ago

      Why the money still has not credit to my bank.?????

      Reply
    27. author

      Aziman bin kadim1 year ago

      Entah lah…rayuan batuan bkss kmk ya dri bln 7 smpe kinek tuk belum selesai gik sidak ya chek

      Reply
    28. author

      Caterin1 year ago

      Saya ibu tunggal anak 2 dh 2 bln tak masuk..nak tahu juga bahagian ni ibu tunggal boleh dipadah bujang..sini nak letak anak mun status bujang

      Reply
    29. author

      Jeffery anak laja1 year ago

      Sampai sekarang..status semakan bantuan bujang dalam proses kemaskini.. betapa lembabnya kerajaan negeri kita,berbanding sabah sama Semenanjung

      Reply
    30. author

      raja norazizan1 year ago

      bkss duit apa ya

      Reply
    31. author

      Jaya bin ahmad1 year ago

      Saya B40 dan tanggungan 2 orang dari bulan julai sehinnga sekarang tiada lagi menerima BKSS lagi apa sebab.

      Reply
    32. author

      khoo juk hiong1 year ago

      saya pun masih proses

      Reply
    33. author

      Tubang ak bundan1 year ago

      Bilakah bayaran boss yang rm250.

      Reply
    34. author

      Lee chii leng1 year ago

      Kenapa bkss saya baru dua bulan saja yang 4 bulan lagi bila akan masuk

      Reply
    35. author

      Nancy Po1 year ago

      Kenapa bkss saya belum lagi masuk,3bulan yang lepas ok jer masuk tiap² bulan 4,5,6..tiba² bulan 7,8dan 9 ni 0 0 jer..

      Reply
    36. author

      AINNE BIN BUJANG1 year ago

      Sampei Bila nak tunggu ini dah bulan9 rayuan di Sudah dihantar

      Reply
    37. author

      norshafina shafiee12 months ago

      abu2 jak smpe kinek tggu rayuan maka bsh dpt jak sng.. pembulak….. gesak aty jak dh org susah duit kinek

      Reply
    38. author

      Rajes12 months ago

      Masih kemas kini je dari haritu..dah berbulan2 tunggu..skrgla kits perlukan masa gawat cam ni…ni asyj2 kemas kini2 je.. aduhai..bila nak masuk ni…bantuan mesti masuk masa yg diperlukan mcm skrg ni la..benda ini perlu dilaksanakan cepat2…

      Reply
    39. author

      Liza+binti+Ahmad9 months ago

      bila masuk duit bkss org bujang

      Reply
    40. author

      REQUEL NEKOL ANAK GEORGE DEDEK9 months ago

      Hai slamat pgi..suami saya pnya bru dpat skali je bkss lepatu kali kedua xde pula kn keseluruhan rm1500 boleh sya tqu adakah wang baki tu boleh tuntut d bsn..

      Reply
    41. author

      Azahar kepli9 months ago

      BKSS

      Reply
    42. author

      Mujan anak renggan9 months ago

      Rayuan bkss bujang telah diluluskan..tapi sampai sekarang duit belum ada masuk lagi..Why???

      Reply
    43. author

      AwangAhsian b AwangNazir8 months ago

      Saya punya bkss layak tapi duit belum diterima

      Reply
    44. author

      christina8 months ago

      tolong chek pihak yang berwajib,kita tercicir pembayaran,kenapa ada yg penuh kita sekali ja dibayar,kita yg lebih memerlukan tapi yg ada2 kamu org kasih cukupkan,ini tidak adil..!!

      Reply

    Leave a reply "SEMAKAN STATUS PEMBAYARAN BKSS"