SEMAKAN TARIKH BAYARAN i-SINAR:CHECK DUIT i-SINAR DAH MASUK BANK

SEMAKAN TARIKH BAYARAN i-SINAR:CHECK DUIT i-SINAR DAH MASUK BANK

SEMAKAN TARIKH BAYARAN i-SINAR

Jika anda telah membuat semakan status i-Sinar pada 4 Januari 2020,sekarang anda boleh buat semakan tarikh bayaran i-Sinar bagi kategori 1 yang lulus permohonan i-Sinar.

Bayaran melalui akaun 1 Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) itu dibuat selepas pemohon menerima keputusan permohonan mereka yang boleh disemak menerusi pautan https://isinar.kwsp.gov.my/.

Tersilap isi amaun pengeluaran i-Sinar? boleh buat KEMASKINI AMAUN i-SINAR

SEMAKAN TARIKH BAYARAN i-SINAR MELALUI i-AKAUN KWSP

Berikut adalah cara semak tarikh bayaran i-Sinar melalui i-Akaun KWSP:

  1. Sila layari https://secure.kwsp.gov.my/member/member/login
  2. Masukan username dan password
  3. Kemudian klik ruangan ‘Withdrawal’
  4. Lepas click withdrawal, click pula dekat ‘Withdrawal History’
  5. Seterusnya klik di column kedua yang ada tulis i-Sinar
  6. Dipaparkan tarikh bayaran i-Sinar yang telah dikreditkan ke akaun ahli.
  7. Untuk makluman,bayaran dibuat secara beperingkat ke bank pemohon.

kepada yang mohon interim i-Sinar, boleh buat semakan status permohonan interim i-Sinar RM1,000

SEMAKAN TARIKH BAYARAN i-SINAR MELALUI PORTAL i-SINAR

Berikut adalah cara semak tarikh bayaran i-Sinar melalui portal i-Sinar:

  1. Layari https://isinar.kwsp.gov.my/check-status
  2. Masukan nombor kad pengenalan dan nombor telefon yang didaftarkan semasa permohonan i-Sinar
  3. Klik saya bukan robot
  4. Isi reCAPTCHA
  5. Semak Status
  6. Paparan status dan maklumat bayaran akan dimaklumkan.

SEMAKAN TARIKH BAYARAN iSINAR  MELALUI SMS PIHAK KWSP

Bagi anda yang telah dikreditkan ke akaun bank akan dimaklumkan dengan penghantaran SMS daripada PIHAK KWSP

SEMAKAN JENIS BAYARAN i-SINAR KWSP

Terdapat beberapa jenis bayaran i-Sinar KWSP,berikut adalah contoh jenis bayaran i-Sinar :

BAYARAN i-SINAR KREDIT KE AKAUN BANK PEMOHON

Jika anda memilih pembayaran melalui kredit terus ke akaun bank pemohon, anda akan menerima bayaran sebelum 15 Januari 2021 secara berperingkat melalui akaun bank.

BAYARAN i-SINAR MELALUI ARAHAN BAYARAN(PO)

Jika anda memilih pembayaran melalui Arahan Bayaran (PO), anda akan menerima Notis Pengambilan Bayaran melalui Arahan Bayaran daripada pihak bank sebelum 19 Januari 2021.

JADUAL PEMBAYARAN I-SINAR KATEGORI 1

Berikut adalah Jadual Pembayaran i-Sinar Kategori 1:

  • Berikut merupakan jadual pembayaran i-Sinar bermula pada 5 Januari 2021
  • Hanya mereka yang berada pada kumpulan / group 8 Januari akan menerima bayaran pada 5 Januari.
  • Manakala setelah 8 Januari, pembayaran akan bermula pada 6 sehingga 12 Januari 2021 kelak.

JADUAL GROUP PEMBAYARAN i-SINAR

Berikut adalah group pembayaran i-Sinar:

SEMAKAN TARIKH BAYARAN i-SINAR

 

JADUAL PEMBAYARAN I-SINAR KATEGORI 2

Setakat ini belum dikuarkan secara rasmi jadual pembayaran i-Sinar kategori 2, tetapi bayaran akan mula dikreditkan bermula 25 Februari 2021.

 

 

Tags: #BAYARAN i-SINAR KREDIT KE AKAUN BANK PEMOHON #BAYARAN i-SINAR MELALUI ARAHAN BAYARAN(PO) #CHECK DUIT i-SINAR DAH MASUK BANK #JADUAL GROUP PEMBAYARAN i-SINAR #JADUAL PEMBAYARAN I-SINAR KATEGORI 1 #JADUAL PEMBAYARAN I-SINAR KATEGORI 2 #SEMAKAN JENIS BAYARAN i-SINAR KWSP #SEMAKAN TARIKH BAYARAN i-SINAR #SEMAKAN TARIKH BAYARAN i-SINAR MELALUI i-AKAUN KWSP #SEMAKAN TARIKH BAYARAN i-SINAR MELALUI PORTAL i-SINAR #SEMAKAN TARIKH BAYARAN i-SINAR MELALUI SMS PIHAK KWSP

author
Author: 
    Pemilik KekandaMemey.com
    i-SINAR BULAN MAC:TARIKH & JADUAL BAYARAN
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedini-SINAR BULAN MAC:TARIKH & JADUAL BAYARAN Kepada yang ingin tahu tentang bilakah
    i-SINAR TANPA SYARAT:CARA MOHON,KEMASKINI & SEMAKAN STATUS PERMOHONAN
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedini-SINAR TANPA SYARAT:CARA MOHON,KEMASKINI & SEMAKAN STATUS PERMOHONAN   Kepada semua ahli
    KEMASKINI NOMBOR TELEFON KWSP ONLINE:CARA TUKAR/UPDATE NO TELEFON/TAC TERKINI
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinKEMASKINI NOMBOR TELEFON KWSP ONLINE:CARA TUKAR/UPDATE NO TELEFON/TAC TERKINI Kepada ahli KWSP
    SEMAKAN STATUS KELULUSAN i-SINAR KATEGORI 2(guna portal isinar.kwsp.gov.my & i-Akaun KWSP)
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinSEMAKAN STATUS KELULUSAN i-SINAR KATEGORI 2(guna portal isinar.kwsp.gov.my & i-Akaun KWSP) Kepada
    1. author

      Alnazar bin kalam2 months ago

      2021

      Reply
    2. author

      Khairul fitri azmil2 months ago

      Bila duit saya masuk bank

      Reply
    3. author

      Man Mang2 months ago

      Saya menggunakan pembayaran arahan bayaran(po) dh lulus sebelum 14hb dikreditkan jadi bagaimana pihak KWSP dan bank memberitahu kepada saya dan bila…tq

      Reply
    4. author

      mohd suzlie gayoh2 months ago

      Semakan tarikh bayaran i-sinar.Check duit i-sinar dah masuk bank

      Reply
    5. author

      Aqif2 months ago

      Maaf ye bertanye duit say tak masuk lagi bila akan masuk ye … kwsp ade problem ke tu kalau ade harap di beritahu saya berharap sangat maaf ye

      Reply
    6. author

      Mohd nurul rizuwa2 months ago

      Saya nak tahu akaun bank saya atau akaun orang lain..

      Reply
    7. author

      IBRAHIM BIN MOHAMAD2 months ago

      Sya menerima byran pertama akaun1i_sinar 7.1.21 rm1000 shj

      Reply
    8. author

      Harun Zainuddin2 months ago

      SEMAKAN TARIKH BAYARAN I-SINAR.CHECK DUIT I-SINAR DAH MASUK BANK

      Reply
    9. author

      ammar2 months ago

      bacth 15/1 bila tarikh duit masuk acc

      Reply
    10. author

      Muhammad Zulkifli Muhammad Zulkifli2 months ago

      SEMAKAN TARIKH BAYARAN i-SINAR:CHECK DUIT i-SINAR DAH MASUK BANK”
      15/1/2021

      Reply
    11. author

      nur izzah athirah abd rahman2 months ago

      slam..hi..bagaimana saya ingin kemaskini no acc bank dalam i-sinar?

      Reply
    12. author

      HAIZAL HARDIAD BIN SELEMAN2 months ago

      Lulus tapi blom dpt bayaran dalam bank

      Reply
    13. author

      Syafarulmaula bin mohd2 months ago

      Nk check duit i- sinar sya sdh msuk k blm k dlm acc sya..

      Reply
    14. author

      Leong2 months ago

      Status saya lulus tapi duit belum masuk lagi apabila saya check balik pembayaran akan dibuat sebelum 15 /1/2021 so kalau macam bila duit akan masuk ke dlm bank

      Reply
    15. author

      Nur murni emeylia binti Mohd Arif2 months ago

      Saya nak tahu duit dah masuk belum

      Reply
    16. author

      Fazly2 months ago

      Saya sudah daftar i-akaun dan telah memberi no.tel baru kepada kerani kwsp johor bharu pada 04 jan yang lepas dan sehingga kini saya masih belum memperolehi no. TAC drpd pihak berwajib..apa perlu saya buat??????

      Reply
    17. author

      Muhammad zakwan2 months ago

      Status permohonan sy tlh brjaya,,tp duit blm msuk dlm acc bank..mcm mna sy nk thu duit dh msuk bank atau blom…

      Reply
    18. author

      Muhammad Akmal2 months ago

      Saya dah lulus dan akan dibayar sebelum 14/1/2021 tapi sampai sekarang belum masuk lagi,maybank.

      Reply
    19. author

      akim.e2 months ago

      sekarang dah pukul 11.14 tarikh 11.01.2021
      sudah masuk ke boss untuk tarikh sebelum 14.01.21hb?

      Reply
    20. author

      Fauzan Adzim2 months ago

      Permohonan buat 3/1/2021..dan pemohonan dh lulus..bayaran akan dibuat sebelum 15 haribuln..tapi belum ada apa2 mesej…

      Reply
    21. author

      Zarina Mohd Yasin2 months ago

      Saya belum terima lagi pembayaran

      Reply
    22. author

      A.Arman Bin Abidin2 months ago

      Salam…chek status dh lulus n akn dibayar sblum9 9hrb tp duit blum msuk akaun lg..hrap sgt dpt tlng…

      Reply
    23. author

      mohd azwie bin alwi2 months ago

      sy x dapat lg sms dr kwsp i sinar da masuk ke blum

      Reply
    24. author

      Rahim2 months ago

      Ape itu group?

      Reply
    25. author

      LARRY RONNY DOM FERDRICK JATAN2 months ago

      Permohonan saya dah dilulus kan tapi kenapa duit belum masuk akuan maybank saya lagi..

      Reply
    26. author

      HAIZAL HARDIAD BIN SELEMAN2 months ago

      Lulus i sinar tarikh bayaran sebelum 9.01.2021..tapi sampai sekarang belum terima bayaran ntok isinar kategori 1

      Reply
    27. author

      HAIZAL HARDIAD BIN SELEMAN2 months ago

      Lulus i sinar kategori 1.tapi duit belom masok akaun bank

      Reply
    28. author

      HAIZAL HARDIAD BIN SELEMAN2 months ago

      Lulus i sinar kategori 1.tapi duit belom masok akaun bank

      Reply
    29. author

      Selasihbteriano1 month ago

      bile duit i sinar saye masok ke akaun BSN saye

      Reply
    30. author

      Rosnah1 month ago

      Saya dapat bayaran melalui bayaran po…mcm mana saya nak tau…bila boleh dpt tu…sbb xdk info apa2

      Reply
    31. author

      Ziana1 month ago

      Isinar saya lulus ,cakap akan masuk sebelum 10/1 tapi sampai 16/1 ni pun belum masuk

      Reply
    32. author

      Nicholas1 month ago

      Duit i sinar dah masuk bank BSN berapa jumlah

      Reply
    33. author

      Jasmen1 month ago

      Guna bank apa?comfirm blk account bank betul ka,sebab yg i punya bayaran sebelum 9/1 tp 6/1 sudah terima

      Reply
    34. author

      Amira1 month ago

      Boleh saya tahu kenapa KWSP saya belum masuk? Dah diluluskan tapi tak masuk KWSP ada masalah ke? Saya perlu gunakan duit untuk beli ubat bapa saya

      Reply
    35. author

      Surizam bin omar1 month ago

      Saya nak tahu berapa hari bulan kwsp buat pembayaran bulan kedua

      Reply
    36. author

      Zakiah1 month ago

      Sy menerima msg ni
      RM0.00 KWSP: Bayaran Pengeluaran gagal dikreditkan ke akaun anda dan digantikan dengan Cek Jurubank. Hubungi KWSP di 03-89226000 untuk maklumat lanjut.

      Tpibsy dh byk kali try hubungi no tu xdpat.. Mcm mne status bayarn kwsp sy..

      Reply
    37. author

      Badai1 month ago

      i-sinar dh lulus PO sebelum 20hb JAN tp sampai kesudah 25hb JAN..yg satu versi ckp kena g KWSP amik PO..lg satu versi ckp tunggu pihak bank bg notis ..entah la Mana satu yg betul pon x tau

      Reply
    38. author

      Nik mohamad shafiek bin rosli1 month ago

      Kenapa duit i sinar belum masuk lagi..

      Reply
    39. author

      Nik mohamad shafiek bin rosli1 month ago

      Mohon jasa baik tuan, puan… Semoga dikerditkan ke akaun bank saya hari ini… Perlukan duit isteri nak bersalin… Status sebelum 25/1/2021 akan dikrditkan..tp saya dah berapa kali chek.. Belum masuk..

      Reply
    40. author

      Norfaiza binti kamaruddin1 month ago

      Sya dh terima sms dari kwsp yg duit i sinar saya telah ditukarkan kepada chek jurubank. Sya xsmpat nak kemaskini alamat terbaru dan no acc bank yg baru. Kerana terpaksa menunggu tarikh temujanji dgan kwsp. I sinar dan i lestari blan december dan januari sya msih xterima lagi. Sdangkan pihak kwsp cawangan batu pahat johor telah memberitahu yg chek dihantar ke alamat lame saya di perak. Tetapi sya tanya ahli keluarga diperak mereka xterima apa2 surat dari kwsp.

      Reply
    41. author

      irmawati binti iruan1 month ago

      kenapa duit isinar tak masuk lagi harap balas ye dari pihak kwsp

      Reply
    42. author

      Aszemi Bin Ramlee1 month ago

      Sudah masuk bank ke duit

      Reply
    43. author

      MOHD NOORHAN BIN HAJI AHMAD4 weeks ago

      Assalamualaikum slmt petang saya mahu tanya pembayaran isinar saya bln February sudah ada ke…. kerana saya mahu mengguna wang tersebut untuk keperluan di rumah sekian terima kasih…..

      Reply
    44. author

      Mohamad Hairol bin ahmed3 weeks ago

      Sy xmsuk2 lg i sinar dh brpe hri

      Reply
    45. author

      Shafikah3 weeks ago

      Kenapa i sinar saya result nya lulus tapi duit tak masuk masuk lagi ?? Tarikh permohonan i-sinar 6/1/2021

      Reply
    46. author

      Ely binti turasan5 days ago

      Saya nak tau duit i sinar dan i lestari Sya dh msuk akaun Sya ke

      Reply

    Leave a reply "SEMAKAN TARIKH BAYARAN i-SINAR:CHECK DUIT i-SINAR DAH MASUK BANK"