BANTUAN KHAS RM600 KEPADA PEMANDU BAS SEKOLAH : CARA PERMOHONAN & SEMAKAN KELULUSAN

BANTUAN KHAS RM600 KEPADA PEMANDU BAS SEKOLAH : CARA PERMOHONAN & SEMAKAN KELULUSAN

BANTUAN KHAS RM600 KEPADA PEMANDU BAS

Kerajaan telah meluluskan bantuan khas RM600 seorang kepada 35,000 pemandu bas sekolah yang layak di seluruh negara .

Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Dr Wee Ka Siong  berkata, ia melibatkan peruntukan berjumlah RM21 juta.

Kepada pemandu teksi, e-hailing, kereta sewa, bas sekolah, bas persiaran dan juga pemandu pelancong,anda boleh mohon BANTUAN KHAS RM500 PEMERKASA TAMBAHAN.

Bantuan khas itu adalah sebahagian daripada inisiatif PRIHATIN yang dilancarkan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin 27 Mac lalu sebagai usaha Kerajaan berdepan krisis ekonomi akibat pandemik COVID-19.

Kementerian Pengangkutan telah mencadangkan supaya peruntukan tambahan diberikan kepada mereka yang terkesan semasa pelaksanaan PKP

Individu yang terlibat dalam bidang pertanian dan terjejas pendapatan akibat pandemik Covid-19 boleh memohon GERAN RISDA RM20,000

SEMAKAN SYARAT BANTUAN KHAS  KEPADA PEMANDU BAS SEKOLAH

Bantuan akan diberikan kepada pemandu-pemandu bas sekolah di seluruh negara yang memegang lesen memandu sah dan memandu kenderaan daripada pengendali bas berdaftar.

Baca tentang DAFTAR, PERMOHONAN & SEMAKAN INSENTIF RM600 KEPADA PEMANDU BAS PERSIARAN

KAEDAH PEMBAYARAN

Kaedah pembayaran akan diumumkan oleh Agensi Pengangkutan Awam Darat (APAD), iaitu agensi di bawah MOT yang bertanggungjawab menyalurkan bantuan tersebut.

Kata Ka Siong, pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) sejak lebih tiga (3) bulan lalu bagi memutuskan rantaian pandemik COVID-19 telah memberi kesan kepada pelbagai kategori masyarakat di negara ini.

TARIKH BAYARAN BANTUAN KHAS  KEPADA PEMANDU BAS SEKOLAH

Tengku Zafrul turut berkongsi berita baik untuk pemandu bas sekolah apabila kerajaan akan menyalurkan bantuan membabitkan kira-kira 30,000 pemandu.

Bantuan ini dijangka akan dibuat pada 14 Ogos ini

CARA PERMOHONAN BANTUAN KHAS  KEPADA PEMANDU BAS SEKOLAH

Kementerian Pengangkutan Malaysia (MOT) akan memaklumkan cara permohonan dalam masa terdekat  bagi membantu mereka berdepan waktu sukar.

Baca tentang PERMOHONAN LESEN PERUBAHAN SEMENTARA UNTUK MENGGUNAKAN BAS PERSIARAN DAN BAS SEKOLAH BAGI MENJALANKAN PERKHIDMATAN BAS PEKERJA

Pengendali van dan bas sekolah di Sarawak pula akan menerima bantuan ‘one-off’ RM600 di bawah pakej Bantuan Khas SarawakKu Sayang (BKSS) hujung bulan ini.

Menteri Pengangkutan Sarawak Datuk Lee Kim Shin berkata kerajaan negeri menerima 408 permohonan bagi mendapatkan bantuan itu dalam tempoh fasa pertama antara 3 Jun dan 18 Jun lepas.

Sejumlah 384 permohonan telah diluluskan selepas diperiksa dan disahkan oleh Lembaga Pelesenan Kenderaan Komersial (LPKP) Sarawak. Wang akan dimasukkan terus ke akaun bank kumpulan pertama penerima bantuan ini selewat-lewatnya hujung bulan ini.

Terbaru,jika anda ingin mohon jawatan sebagai anggota perkhidmatan pendidikan, anda boleh mohon pada portal mySPP

Bagi mereka layak dan masih belum memohon bantuan ini, mereka dinasihatkan membuat pendaftaran secara dalam talian dengan melayari laman web https://mot.sarawak.gov.my atau datang sendiri kepejabat residen yang berhampiran.

Bantuan RM600 itu merupakan sebahagian daripada RM2.75 bilion yang diperuntukkan oleh kerajaan Sarawak di bawah BKSS bagi meringankan beban ekonomi orang ramai susulan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

Tabung Amanah Pendidikan Negeri Melaka TAPEM telah melancarkan BANTUAN KE INSTITUSI PENGAJIAN TINGGI TAPEM kepada yang layak boleh membuat permohonan

 

Tags: #BANTUAN KHAS RM600 KEPADA PEMANDU BAS SEKOLAH #CARA PERMOHONAN BANTUAN KHAS  RM600 KEPADA PEMANDU BAS SEKOLAH #TARIKH BAYARAN BANTUAN KHAS  KEPADA PEMANDU BAS SEKOLAH

author
Author: 
    Pemilik KekandaMemey.com
    SKIM BANTUAN KEMASUKAN KE UNIVERSITI AWAM(UA)/POLITEKNIK(Anak-Anak Veteran ATM)
    SKIM BANTUAN KEMASUKAN KE UNIVERSITI AWAM(UA)/POLITEKNIK(Anak-Anak Veteran ATM)   APA ITU JABATAN HAL
    BANTUAN KHAS COVID 19 NADMA:SEMAKAN PERMOHONAN & BORANG BANTUAN KHAS COVID 19 RM100 SEHARI
    BANTUAN KHAS COVID 19 NADMA:SEMAKAN PERMOHONAN & BORANG BANTUAN KHAS COVID 19 RM100
    SKIM BANTUAN PERSEKOLAHAN MAIPk:BORANG PERMOHONAN & SEMAKAN BANTUAN
    SKIM BANTUAN PERSEKOLAHAN MAIPk:BORANG PERMOHONAN & SEMAKAN BANTUAN   Untuk makluman,Majlis Agama Islam
    MySPR SEMAK:SEMAKAN MAKLUMAT PENGUNDIAN (Check Tempat Mengundi & Saluran)
    MySPR SEMAK:SEMAKAN MAKLUMAT PENGUNDIAN (Check Tempat Mengundi & Saluran)   APA ITU MySPR
    1. author

      Esuari a/p subramaniam1 year ago

      Pemandu bas sekolah

      Reply
    2. author

      KANMANI A/P GOBEL1 year ago

      macam mana nak semakan kelulusan

      Reply
    3. author

      Apsara Kumar a/l Ramakrishnan Rao1 year ago

      Macam mana nak buat permohonan bantuan bas sekolah

      Reply
    4. author

      Parchivan a/l Mariyapan1 year ago

      Cara mcm mna nak apply

      Reply
    5. author

      Ganesan1 year ago

      Macam mana nak buat permohonan bantuan khas bas sekolah

      Reply
    6. author

      Nor azman b.zulkufli1 year ago

      Bilakah tarikh permohonan dibuka dan bagaimanakah caranya?

      Reply
    7. author

      Adam koh1 year ago

      Macam mana Permohonan khas utk bas sekolah?

      Reply
    8. author

      Norizmi bin norlin1 year ago

      Mcm mna nk mohon bntuan bas sklah ni

      Reply
    9. author

      Kamsul bin hussin1 year ago

      Mcmana nk mohon summbangan bas sekolah

      Reply
    10. author

      Rosalia Jalaini1 year ago

      Bila tarikh permohonan dibuka dan bagaimana caranya?

      Reply
    11. author

      M.thiagaraj al michael1 year ago

      Adekah minta bantuan untuk peniagaan senduri sayur sayuran dan adekah response untuk saye .
      Susah sangaat!keaadaan nye

      Reply
      • author

        M.thiagaraj al michael1 year ago

        Adekah minta bantuan untuk peniagaan senduri sayur sayuran dan adekah response untuk saye .
        Susah sangaat!keaadaan nye

        Reply
    12. author

      M.thiagaraj al michael1 year ago

      Saye sangat harap bantuan ini secepatnye…

      Reply
    13. author

      PIZA WAK TENG TRANSPORT1 year ago

      Saya memang memerlukan bantuan ini..

      Reply
    14. author

      ZAINAL ABIDIN BIN MASRAN1 year ago

      Saya sangat mengharapkan bantuan ini kerana inilah sahaja mata pencarian hidup saya dan keluarga

      Reply
    15. author

      ANGELA ANAK WELLY1 year ago

      BANTUAN KHAS RM600 KEPADA PEMANDU BAS SEKOLAH : CARA PERMOHONAN & SEMAKAN KELULUSAN

      Reply
    16. author

      Ganesan1 year ago

      Macam mana nak buat permohonan bantuan bas sekolah

      Reply
    17. author

      Abd Rashid Bin Saari1 year ago

      Macamana nk mohon bantuan pemandu bas sekolah

      Reply
    18. author

      Amutha a/p kanan1 year ago

      SUVEMIS ENTERPRISE

      Reply
    19. author

      Zainudin Bin Ramli1 year ago

      CARA PERMOHONAN &SEMAKAN KELULUSAN

      Reply
    20. author

      Ariputhri1 year ago

      Bagaimana cara untuk pohon bantuan ini??

      Reply
    21. author

      liana1 year ago

      Mcm mna nk mohon bntuan khas nii

      Reply
    22. author

      Abdul Halim b Nahrawi1 year ago

      Mcm mne nk semak lulus atau tidak bantuan bas sekolah

      Reply
    23. author

      Hassan1 year ago

      Bantuan bas sekolah

      Reply
    24. author

      Tanuja Sapurmany1 year ago

      Semakan kelulusan

      Reply
    25. author

      hassan1 year ago

      Pengendali bas sekolah masih ada yang tercicir bantuan rm600 mohon dibuka semula rayuan 2.0 untuk kes tercicir ini
      sekian terimakasih

      Reply
    26. author

      saravanan al thangarajoo1 year ago

      macam mana hendak buat bantuan kepada pemandu bas sekolah

      Reply
    27. author

      kamal baharin b mohamad1 year ago

      saya terciccir bantuan khas rm600 kepada van sekolah , macamana nak pohon semula

      Reply
    28. author

      Hwa keng [email protected] Bernard Wah1 year ago

      Saya juga tercicir bantuan khas bas sekolah Rm600.Macam mana nak pohon semula, terima kasih.

      Reply
    29. author

      jaya a/p sanmugam1 year ago

      Saya dah mohon lama tapi tidak dapat bantuan rm600 saya juga bawa bas sekolah

      Reply
    30. author

      selvakumar selvaganesan1 year ago

      saya bawa bas sekolah tapi tidak dapat bantuan rm 600 sudah mohon lama

      Reply
    31. author

      YOGESWARY A/P G MURUGAIAH1 year ago

      “BANTUAN KHAS RM600 KEPADA PEMANDU BAS SEKOLAH:CARA PERMOHONAN & SEMAKAN KELYLUSAN” saya membawa bas sekolah tidak dapat apa- apa bantuan pun saya tercicir bantuan mcmmana nal mohon terima kasih

      Reply
    32. author

      abd rahim bin a bakar12 months ago

      sy tercicir permohanan bas sekolah.. macammana nak buat permohonan semula

      Reply
    33. author

      KUMARARAO A/L MUTHALOO8 months ago

      Saya pemandu bas sekolah.
      Tidak dapat bantuan bas sekolah lagi…
      Sampai sekarang tak dapat…
      tqq

      Reply
    34. author

      Lina gelayan5 months ago

      Tak ada pun dari tahun lepas masuk ke tahun ni ..alamat tunggu sampai tahun depan pun masih jugak belum….

      Reply

    Leave a reply "BANTUAN KHAS RM600 KEPADA PEMANDU BAS SEKOLAH : CARA PERMOHONAN & SEMAKAN KELULUSAN"