DAFTAR, PERMOHONAN, SEMAKAN TELEFON PINTAR PERCUMA B40 SECARA ONLINE

DAFTAR, PERMOHONAN, SEMAKAN TELEFON PINTAR PERCUMA B40 SECARA ONLINE

TELEFON PINTAR PERCUMA B40 SECARA ONLINE
YTL Foundation ingin memberikan telefon percuma dengan SIM YES 4G 120GB (10GB/SEBULAN SELAMA 12 BULAN).

Ini adalah PUNCA/SEBAB BIL ELEKTRIK TINGGI SEMASA TEMPOH PKP

YTL Foundation telah bekerjasama dengan YES dan FrogAsia yang menyediakan data mudah alih dan bahan pembelajaran atas talian secara percuma yang disediakan khas untuk semua pelajar yang berdaftar di sekolah kerajaan di Malaysia.

PERANAN GURU BAGI MEMOHON BANTUAN TELEFON PINTAR PERCUMA

DAFTAR BANTUAN TELEFON PINTAR PERCUMA

Untuk memudahkan proses penyaluran telefon bimbit ini kepada pelajar yang layak, guru sekolah perlu mengambil peranan tentang hal ini.

Ada yang belum membuat Semakan Wang Tidak Dituntut? Ini cara  Semakan Wang Tidak Dituntut  2020. Mudah sahaja.

Ini memastikan tiada pelajar yang tercicir dan menyebabkan pelajar yang layak gagal mendapatkan bantuan telefon pintar percuma ini.

Rupanya ada cara nak SEMAKAN SEMULA BIL ELEKTRIK TNB ONLINE jika anda tidak puas hati, cepat pulak tu diorang respon, bagi bil yang sebenar.

Sebagai pejuang barisan hadapan, khidmat para guru amat diperlukan dalam mengenal pasti para pelajar yang tidak berkemampuan dan tidak mempunyai sebarang gajet yang canggih untuk menerima manfaat ini.

Ini cara utuk dapat DATA INTERNET 1GB SECARA PERCUMA UNTUK SEMUA HINGGA HUJUNG TAHUN

Sekiranya guru-guru mendapati mana-mana pelajar dari golongan keluarga B40 yang tidak mempunyai sebarang alat peranti dan tidak dapat menjalankan pembelajaran atas talian dari rumah. Sila senaraikan nama mereka untuk mendapatkan bantuan ini.

SEMAKAN KELAYAKAN BANTUAN TELEFON PINTAR PERCUMA B40

1) Dapatkan kebenaran daripada pihak ibu bapa murid kumpulkan maklumat berikut :

Nombor MyKid/MyKad murid

Nombor MyKad Ibubapa

Status B40 ibubapa daripada portal Bantuan Prihatin Nasional (BPN)

Kerajaan baharu sahaja mengumunkan BANTUAN ELEKTRIK PRIHATIN TAMBAHAN, cuba buat SEMAKAN KELAYAKAN  BIL ELEKTRIK PERCUMA 3 BULAN sama ada korang layak ke tak

2) Untuk mendapatkan status B40 ibubapa, sila pergi ke BPN HASIL, masukkan nombor kad pengenalan ibubapa, kemudian klik ‘Semak’

3) Untuk mengesahkan bahawa murid tergolong dalam keluarga B40, status penerimaan Bantuan Prihatin Nasional (BPN) ibubapa haruslah tertera sebagai LULUS dengan jumlah bantuan bernilai RM1,600.

Cara Ini cara Tebus/Claim Internet Percuma 1GB Sehari Sehingga 31 Disember 2020

PERMOHONAN TELEFON PINTAR PERCUMA B40 SECARA ONLINE

Permohonan boleh dibuat melalui guru sekolah sebagai wakil pelajar dengan seperti maklumat di bawah :

  • Nama pelajar
  • Nombor kad pengenalan pelajar
  • Nombor kad pengenalan guru
  • Nama dan nombor kad pengenalan ibu bapa

Sila klik borang permohonan 

BACA : DAFTAR, PERMOHONAN & SEMAKAN MYTV 2020

LANGKAH-LANGKAH MEMBUAT PERMOHONAN PERMOHONAN TELEFON BIMBIT PERCUMA B40

Langkah 1# Namakan pelajar yang memerlukan bantuan

Lengkapkan butiran peribadi anda, pelajar yang terpilih berserta ibubapa pelajar.

Jangan lupa mohon  BANTUAN PROGRAM INSAN JOHOR PENIAGA B40 & M40,ada lima pakej bantuan ditawarkan, iaitu Pakej Jahitan, Pakej Automotif, Pakej Agro, Pakej Gunting Rambut Lelaki, Pakej Makanan dan Minuman.

Langkah 2# Borang dilengkapkan oleh ibubapa

Sekiranya diterima, ibubapa akan mendapat notifikasi e-mel untuk melengkapi proses permohonan termasuk memuat naik borang B40 mereka. Contohnya, surat Bantuan Sara Hidup (BSH).

Ibu bapa pun wajib tahu tentang SOP BUKA SEMULA SEKOLAH.  Boleh baca & muat turun SOP BUKA SEMULA SEKOLAH untuk rujukan guru-guru dan ibubapa bagi persediaan anak anda bersekolah nanti

Langkah 3# Penghantaran telefon bimbit percuma dengan data 120GB kepada pelajar yang dinamakan

Sekiranya permohonan berjaya, guru dan ibubapa akan menerima e-mel berkenaan penghantaran

Adakah anda tahu kerajaan akan beri insentif RM250 setahun kepada mereka yang bekerja sendiri jika daftar i-SARAAN KWSP. Anda juga layak pelbagai faedah seperti ahli KWSP yang lain.

SEMAKAN KELULUSAN BANTUAN TELEFON PINTAR PERCUMA

Kelulusan BANTUAN TELEFON PINTAR PERCUMA boleh disemak dengan menyemak emel daripada YTL Foundation

Jika anda bekerja sendiri, rugi pula kalau tidak DAFTAR ONLINE SKIM KESELAMATAN SOSIAL PEKERJAAN SENDIRI PERKESO, banyak faedah yang disediakan untuk melindungi anda. Murah je bayar caruman.

Tags: #SEMAKAN KELULUSAN BANTUAN TELEFON PINTAR PERCUMA #SEMAKAN TELEFON PINTAR PERCUMA B40 SECARA ONLINE #TELEFON PINTAR PERCUMA B40 SECARA ONLINE

author
Author: 
    Pemilik KekandaMemey.com
    KEMPEN E-DAGANG PENJANA : CARA DAFTAR & SENARAI MANFAAT UNTUK USAHAWAN PKS
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinKEMPEN E-DAGANG PENJANA : CARA DAFTAR & SENARAI MANFAAT UNTUK USAHAWAN PKS
    BANCI 2020/eCENSUS : CARA DAFTAR,LOG MASUK & JAWAB SOALAN SELIDIK ONLINE
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinBANCI 2020/eCENSUS : CARA DAFTAR,LOG MASUK & JAWAB SOALAN SELIDIK ONLINE APA
    SKIM PEMBIAYAAN MUDAH JAYA SPiM PENJANA : CARA PERMOHONAN ONLINE
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinSKIM PEMBIAYAAN MUDAH JAYA SPiM PENJANA : CARA PERMOHONAN ONLINE APA ITU
    TABUNG SIMPANAN PENDIDIKAN ANAK PERAK 2020 : CARA & BORANG PERMOHONAN
    Share this...FacebookTwitterPinterestLinkedinTABUNG SIMPANAN PENDIDIKAN ANAK PERAK 2020 : CARA & BORANG PERMOHONAN APA
    1. author

      Surenthren1 month ago

      Semakan telefon pintar percuma B40 anak saya layak atau tidak

      Reply
    2. author

      Thiba ramasamy1 month ago

      Semakan telefon pintar percuma B40 anak saya layak atau tidak

      Reply
    3. author

      Mohamad alias bin ismail1 month ago

      Status permohonan lulus atau tidak

      Reply
    4. author

      Mohammad Zaki b Abdullah1 month ago

      Status permohonan Lulus atau tidak?

      Reply
    5. author

      Rozeliah binti akbara1 month ago

      Rozeliah binti akbara kg batu puteh kinabatangan

      Reply
    6. author

      vengkadesan a/l BATUMALAI1 month ago

      permohonan saya lulus tak dpt

      Reply
    7. author

      vengkadesan a/l BATUMALAI1 month ago

      permohonan saya lulus tak

      Reply
    8. author

      Sabariah binti Tajuddin1 month ago

      Semak telefon pintar percuma anak Sya luluskh

      Reply
    9. author

      Julia yuslilah binti mat Jusoh1 month ago

      Julia yuslilah binti mat gebu

      Reply
    10. author

      Siti Norhaidah1 month ago

      Semak telefon pintar percuma anak saya lulus tak?

      Reply
    11. author

      Mohd Arizad Bin Abd Aziz1 month ago

      Bila anak saya akan dpt bantuan telepon tu..

      Reply
    12. author

      Muhammad faizzlazri bin udzir1 month ago

      Mengapa saya dikenakan bayaran
      Sedangkan sudah jelas barang itu percuma

      Reply
    13. author

      Noor Azian binti saidan1 month ago

      Saya nak tahu anak saya Muhammad aidil Fitri bin kamal lulus ke tak dapat telefon pintar percuma.

      Reply
    14. author

      Shafrizal bin mansor1 month ago

      Lulus ke x bantuan telefon pintar percuma terima kasih salam…

      Reply
    15. author

      Suhana binti abdullah1 month ago

      Boleh tahu tak lulus atau tidak bantuan telefon anak dah sbulan lebih tiada terima email

      Reply
    16. author

      Suhana binti abdullah1 month ago

      Saya golongan b40 kenapa tiada terima jawapan dari email,,ada kah lulus atau gagal,,tapi syarat golongan b40

      Reply
    17. author

      Norzalilah binti Daud1 month ago

      Nak tahu status permohonan telefon bimbit pdrcuma

      Reply
    18. author

      Norzalilah binti Daud1 month ago

      Semakan status permohonan telefon pintar percuma

      Reply
    19. author

      Nurul asyikin binti musa1 month ago

      Semakan status permohonan telefon percuma

      Reply
    20. author

      Awangku Sahibul Aulia1 month ago

      DAFTAR, PERMOHONAN, SEMAKAN TELEFON PINTAR PERCUMA B40 SECARA ONLINE

      Reply
    21. author

      NORHAYATI BINTI MOHAMED NOR1 month ago

      Anak saya lulus ke tak

      Reply
    22. author

      Mohd azwan bin othman4 weeks ago

      Mcm mn nk permohonan

      Reply
    23. author

      Putra Miqail3 weeks ago

      macam mana nak tahu anak saya lulus atau tidak lulus dapat telefon?

      Reply
    24. author

      Kusdi bin kepsi3 weeks ago

      Nak tahu kelulusan telefon pintar percuma untuk anak saya

      Reply
    25. author

      Aziz Bin Jaafar3 weeks ago

      Macam mana nak Thu Lulus ke X?

      Reply
    26. author

      NURSUHADA BINTI KAMARULZAMAN2 weeks ago

      saya nak tanya permohonan anak saya lulus atau tidak

      Reply
    27. author

      Nik suriati binti salleh2 weeks ago

      Sy ada terima msg permohanan lulus tapi sy xda terima email

      Reply
    28. author

      Peter lanchang2 weeks ago

      Berapa lama tunggu proses ni anak saya susah sampai sekarang tak dapat belajar.

      Reply
    29. author

      Jolitha taie1 week ago

      Mau tanya ank saya lulus atau tdk

      Reply
    30. author

      Alia binti abdullah6 days ago

      Boleh kah saya ingin tahu kelulusan pemohonan bantuan telefon percuma bg yg layak menerima B40..

      Reply
    31. author

      Saniah warsan4 days ago

      Saya nak tahu apakah permohonan telepon pintar anak saya di luluskan atau pun tidak terima kasih

      Reply
    32. author

      Sudirman bin petrus3 days ago

      Anak saya layak atau tak

      Reply
    33. author

      ruslee bin tabari21 hours ago

      maaf ye tumpang dulu. nk tnya ape anak sy layak ke mendapat telepon p percuma bagi pelajar dlm ketegori b40

      Reply
    34. author

      Mohd hedryan shah bin malek16 hours ago

      Saya nak tanya saya sudah mendaftarkan nama anak saya untuk bantuan talifon percuma tapi sampai sekarang saya beñum dapat e.mel lagi

      Reply
    35. author

      Mohd hedryan shah bin malek16 hours ago

      Saya nak tanya ada kah permohonan anak saya lulus atau tak mendapat talifon pintar b 40

      Reply
    36. author

      Sakdiah binti hassan3 hours ago

      Saya nak tanya masih boleh buat permohonan telapon pintar & sim percuma utk anak sebab susah untuk anak saya belajar online sudah banyak ketingalan belajar di atas kesulitan yg kami alami.saya harap dpt di bri peluang utk kemudaan yg tlh di sediakan.terima kasih utk yg memberi dan yg telah menerima semoga anak2 tersebut berjaya.

      Reply

    Leave a reply "DAFTAR, PERMOHONAN, SEMAKAN TELEFON PINTAR PERCUMA B40 SECARA ONLINE"